Skip to main content

V7 test


Goeiemiddag iedereen!

Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.



Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.



Laat jullie gaan zou ik zeggen 😉





@pcrispey 17627

@p

@Guy V
This topic has been closed for comments

184 reacties

Hoe komt het dat decorder v7 nog geregeld uitvalt tijdens het kijken 

Hallokes,

 

Ben nu ongeveer een maandje tester van de nieuwe decoder.

Het is misschien nogal gewenning maar heb toch enkele opmerkingen te melden.

  •  de tv-gids-layout van de vroegere decoder vond ik beter, gewoon het feit dat het makkelijker te lezen is van links naar rechts per zender, ook is bij het verspringen van dag het zo dat de gids zich op het begin-uur van die dag zet, dus niet bv van donderdag 21h naar woensdag 21h
  • de interactie van de decoder is soms nogal houterig, gewoonweg traag, het opstarten, weergeven van zenders en dergelijke
  • opnames doorspoelen is tamelijk overzichtelijk
  • het weergeven van opnames is niet altijd duidelijk,  hetgeen je gepland hebt staat middenin de opgenomen dingen, soms miskijk je daar op
  • sommige geplande of opgenomen programma’s kan je niet wissen,  er staat enkel kijken

grts,

 

Bjorn

Hoi,

-Zelf vinden we ook dat de vroegere tv-gids, overzicht, veel beter gestructureerd was en een goed en duidelijk overzicht aanbiedt. Bij de huidige voorstelling van de programma’s heb je geen totaalbeeld en kan je zender per zender gaan scrollen. persoonlijk, vooral mijn echtgenote heeft er last van, is het zeer kleine lettertype dat gebruikt wordt met informatie over een programma of film.

-De interactie vindt ik wel oké. Wel heb je bij een zenderwissel steeds enkele seconden een stilstaand beeld en doorlopende tekst (gesprek/geluid)

-pauzeren en doorspoelen werkt enkel bij opgenomen programma’s. Ik kan helaas een film, aflevering, het nieuws niet op pauze zetten en achteraf doorspoelen of verder bekijken.

lastig als we bob de kleinkinderen (6 maanden) in huis hebben en deze beginnen wenen…

 

Groeten

Leo

Reputatie 2

ik heb op het moment geen last meer. maar is er geen internet werkt de v7 niet de andere wel.

Nog  steeds valt decorder geregeld uit en start van zelf terug op niet leuk.

wat was ik blij toen er iets aan mijn internet was (verkeert aangesloten door installeur!)dat ik mijn andere decorder nog had.eerst door storing geen internet dus met de v7 geen tv of niets pffff was paniek omdat ik bedlegerig ben en zo een geluid in huis heb of je serie wil bekijken. niets maar ook niets werkte hier.op de oude decorder konden wij tv kijken wat een opluchting want de technieker moest langstkomen en die mensen kunnen niet meteen dus de dag nadien s’avonds.het is al heel eenzaam leven omdat je nit meer kan en dan gen geluid en beeld hebben vresselijk vond ik het dat is voor mij een grote minpunt.ik slaap makkelijker met tv op dan ben ik eerlijk gezegd rustiger en denk je en duup je zo niet 

dus ik ben wel voor de nieuwe decorder omdat he sneller is etc maar ben je intrnet kwijt heb je weer niets .

De decoders hebben altijd via “het internet” gewerkt. Heb je nu nog altijd problemen hierbij? 

Wij hebben sinds een maand de decoder v7, en zijn totaal niet tevreden. We zijn al aan veel dingen gewend geraakt, maar bvb het teruggaan naar beeld als je ik het menu zit is erg moeilijk. Ook hebben wij de studio 100 pass en zijn er geen gewone afleveringen van bvb Samson te bekijken, enkel de films... Hij neemt ook niet altijd op wanneer gevraagd, en terugspoelen terwijl je live kijkt is niet mogelijk (is ons al 1 keer per toeval gelukt). Wouden tv replay + activeren, en kregen dan de melding dat dit niet mogelijk was, terwijl het normaal zelfs gratis is? Ben al lang klant bij Proximus, maar helaas merk ik dat de service en kwaliteit precies achteruit gaat ipv vooruit. 

Had je deze problemen dan ook met je vorige decoder? De V7 staat nog in zijn kinderschoenenen en fouten kunnen voorkomen. Daarvoor dient ook dit pilootproject :wink:

Wij hebben sinds een maand de decoder v7, en zijn totaal niet tevreden. We zijn al aan veel dingen gewend geraakt, maar bvb het teruggaan naar beeld als je ik het menu zit is erg moeilijk. Ook hebben wij de studio 100 pass en zijn er geen gewone afleveringen van bvb Samson te bekijken, enkel de films... Hij neemt ook niet altijd op wanneer gevraagd, en terugspoelen terwijl je live kijkt is niet mogelijk (is ons al 1 keer per toeval gelukt). Wouden tv replay + activeren, en kregen dan de melding dat dit niet mogelijk was, terwijl het normaal zelfs gratis is? Ben al lang klant bij Proximus, maar helaas merk ik dat de service en kwaliteit precies achteruit gaat ipv vooruit. 

Hallo,

 

Heb blijkbaar mijn commentaar op het forum gezet.

mijn excuses.

 

Bjorn

Hallokes,

 

Ben nu ongeveer een maandje tester van de nieuwe decoder.

Het is misschien nogal gewenning maar heb toch enkele opmerkingen te melden.

  •  de tv-gids-layout van de vroegere decoder vond ik beter, gewoon het feit dat het makkelijker te lezen is van links naar rechts per zender, ook is bij het verspringen van dag het zo dat de gids zich op het begin-uur van die dag zet, dus niet bv van donderdag 21h naar woensdag 21h
  • de interactie van de decoder is soms nogal houterig, gewoonweg traag, het opstarten, weergeven van zenders en dergelijke
  • opnames doorspoelen is tamelijk overzichtelijk
  • het weergeven van opnames is niet altijd duidelijk,  hetgeen je gepland hebt staat middenin de opgenomen dingen, soms miskijk je daar op
  • sommige geplande of opgenomen programma’s kan je niet wissen,  er staat enkel kijken

grts,

 

Bjorn

Reputatie 2

wat was ik blij toen er iets aan mijn internet was (verkeert aangesloten door installeur!)dat ik mijn andere decorder nog had.eerst door storing geen internet dus met de v7 geen tv of niets pffff was paniek omdat ik bedlegerig ben en zo een geluid in huis heb of je serie wil bekijken. niets maar ook niets werkte hier.op de oude decorder konden wij tv kijken wat een opluchting want de technieker moest langstkomen en die mensen kunnen niet meteen dus de dag nadien s’avonds.het is al heel eenzaam leven omdat je nit meer kan en dan gen geluid en beeld hebben vresselijk vond ik het dat is voor mij een grote minpunt.ik slaap makkelijker met tv op dan ben ik eerlijk gezegd rustiger en denk je en duup je zo niet 

dus ik ben wel voor de nieuwe decorder omdat he sneller is etc maar ben je intrnet kwijt heb je weer niets .

Reputatie 2

Te wijten aan de decoder of een algemene storing ? 

algemeene storing heb ik ook gehad en via de v6 kon ik tv kijken maar de 7 werkt op internet!!!!! dus gene tv of niets vind ik een groot minpunt 

Reputatie 2

Nu reeds 2 weken tester van V7

  • tv gids vind ik onoverzichtelijk
  • als je van zender verandert is de naam van het programma: niet beschikbaar als je dan naar tv gids gaat, kan je wel zien welk programma speelt. 
  • bonusfilms niet beschikbaar, beetje omslachtig om dan de andere decoder te moeten aansluiten om je bonusfilm te zien
  • begin november nieuwe decoder geïnstalleerd en aangesloten op glasvezel. Sindsdien springt de decoder en mijn tv 2 a drie keer per nacht vanzelf aan. Dan V7 geïnstalleerd. Met dit toestel hetzelfde. 2 a 3 keer per nacht springt springt mijn tv aan en de decoder. Ik schakel de decoder helemaal uit nu. Waardoor het opstarten telkens wel langer duurt. Oorzaak van het vanzelf opspringen?? 
  • opgenomen series: ik las in een van de topics hierboven dat je opnames van de maand voordien niet meer kan zien. Dat verklaart waarom ik op maandag 2/12 iets niet kon zien opgenomen 30/11.  Heel jammer. Ik heb het programma dan gezien op VTM go. maar dat kan niet met alle programma’s. 
  • doorspoelen en terugspoelen is een vereiste!! 

je kan doorspoelen en terugspoelen alleen lastig dat je de knop 2keer moet indrukken en wil je lang doorspoelen moet je de knop inhouden. 

Reputatie 2

@SamuelD  op mijn modem zit geen enkel apparaat aangesloten in de RJ45 connectoren. alles gebeurt via wifi signaal . voor de TV wordt dit gestuurd naar de Wifi Bridge.

hier ook en dat is wel een nadeel ik heb zondr wifi gezeten en dan kan je geen tv kijken of niets vind ik wel een nadeel. het gebruik van tvkastje is ook wennen en niet zo overzichtelijk. ook heb ik films en daarvoor moet ik de oude decorder gebruiken anders kan het in rekening gebracht worden. 

@SamuelD helemaal gereset zoals u hebt uitgelegd, en nu werkt hij weer :grinning:

gewoon rechtstreeks aan de modem hangen, hielp niet…

thx voor de hulp !

Ik wou de v7 decoder graag testen voor 2 redenen: de wisselvallige lip-sync en de povere beeldverwerking (regelmatig blokjes te zien) van de v6. Na een tweetal weken testen herken ik veel van de opmerkingen over de v7 die hierboven al zijn gegeven. Zal me beperken tot nieuwe zaken.

Wat ik beter vind aan de v7:

  • Lip sync, hoera! Bij mij werkt dit nu quasi perfect, zelfs bij TV signaal via wifi-bridge. Voor wie nog problemen heeft, probeer beeldverbeteraars zoals TrueMotion of RealMotion eens uit te schakelen. Die voegen namelijk artificieel gecreëerde beelden toe tussen de ‘echte’ frames. Dat zorgt bij mij (LG oled) onmiddellijk voor lip sync problemen indien ingeschakeld.
  • Beeldverwerking, hoera x2! Geen blokjes meer bij zappen, doorspoelen of gewoon tijdens TV kijken. Play, pause, stop… alles reageert gewoon sneller dan voorheen.
  • Synchronisatie met Pickx-app. Bij de v6 worden opnames via de website of app pas zichtbaar als de TV decoder ook effectief aanstaat wanneer je de opnames programmeert, tja idd :thinking: . Bij de v7 verschijnen ze spontaan als je de decoder aanzet. Real time opnames (wanneer de decoder al aanstaat) werken dan wel bij de v6 maar niet bij de v7. Die moet je blijkbaar eerst eens af- en aanzetten om de opnames te zien… nog niet perfect dus maar wel al beter.
  • Je kan het beeld pauzeren en de balk onderaan wegklikken via back. Een detail maar soms handig.
  • Opname verder kijken werkt nu 100% feilloos. Bij de v6 startte de opname soms gewoon opnieuw van het begin.
  • Decoder nog niet vastgelopen, lijkt erg stabiel.
  • Vind de menukleuren zwart-rood-wit veel aangenamer dan het vroegere blauw-paars.

 

Waar is nog werk aan:

  • Wat is er met het geluid gebeurd? Ik moet mijn volume minstens dubbel zo hard zetten als voordien.
  • TV gids: het went maar … hoe je het ook draait of keert: de verticale tv gids is goed voor een verticaal scherm zoals de smartphone maar een TV (en de website) is een horizontaal scherm en heeft gewoonweg een horizontaal ontwerp nodig zoals voorheen. De vorige TV gids was prima, warm water hoef je niet opnieuw uit te vinden.
  • Doorspoelen: eerst dacht ik ‘oh nee’ als je enkel doorspoelt via de knop ingedrukt te houden. Door te tikken kan je 30 sec door- en 10 sec terugspoelen wat eigenlijk best goed werkt. Ik vind wel dat je vanaf de 1e druk op de knop zou moeten kunnen doorspoelen. Nu moet je eerst 2x drukken en pas vanaf de 3e x spoelt hij effectief door.
  • Opnames: ik vermoed dat de kinderziektes van missende opnames mettertijd wel opgelost worden. Wat me wel stoort is het verwijderen. Waarom een bevestiging vragen én tegelijk de ‘ben je zeker’ keuze standaard op ‘nee’ zetten ? Ik zou opnames instant verwijderen (zoals in de app) maar in het opnamemenu een 3e sectie creëeren met ‘Verwijderde opnames’ die nog 24/48u beschikbaar blijven zodat je een foutje kan herstellen. Zoals de foto’s-app op je iPhone bvb.
  • Opnames (2): als je een serie opneemt gedurende enkele weken wordt deze tussen je andere opnames gerangschikt volgens de meest recent opname. Erg gevaarlijk want voor je het weet is je eerst opname na 60 dagen verloren terwijl je het niet doorhebt. Zo’n serie zou op basis van je oudste opname tussen de andere opnames moeten staan zodat je ‘binnenkort verwijderd’ ziet.
  • Opnames (3): als je verschillende seizoenen van een serie hebt opgenomen staat het menu onderaan klaar op het oudste seizoen. Zelfs als je al aan het kijken bent geweest in het meest recente seizoen. Ik zou verwachten dat de aflevering die volgt op je laatst bekeken aflevering klaarstaat.
  • Als je na een pauze uitgesteld TV kijkt en je gaat zonder iets te doen over naar een nieuw programma is de overgang niet naadloos. Zwart beeld, even pauze, en dan pas kan je verder kijken.
  • Casten naar decoder werkt niet in de Pickx app. Wel via andere apps.
  • Zappen via kanaalnummer in te tikken geeft een lelijk zwart vierkantje onderaan. MS DOS flashback.
  • Afstandsbediening: ik mis de TV knop (om direct uit menu’s te gaan), ‘my library’ om je opnames direct op te roepen, en de ‘info’ knop om het uur te raadplegen (zonder zoals nu een tv gids in beeld te moeten zien).
  • Toestel zelf: de v6 had enkele lampjes met ‘signaal’, ‘hd’ , ‘rec’ zodat je kon zien wat er eventueel haperde. Je hebt er het raden naar wat de lampjes van de v7 betekenen.

@ moderators/technici:

  • kan iemand de belangrijkste hardware specificaties en features van de v7 tov de vorige versie eens posten? Benieuwd wat die decoder op termijn nog allemaal aankan.
  • Zou het mogelijk zijn de release notes te posten wanneer een nieuwe software-update gepusht wordt? Zo zien we de bug fixes en nieuwigheden.
  • Een idee om de openstaande, belangrijkste bugs/tekortkomingen te posten voor iedereen die nieuw is? Een ‘read this first’. Zo is iedereen snel mee, en vermijden we dubbel werk?
  • Willen jullie dat we nog bugs melden die al gepost zijn? Om de omvang ervan in te schatten?

 

Mijn conclusie: ondanks de kinderziektes zou ik nu toch al voor de v7 kiezen omwille van zijn betere beeldverwerking, betere lip sync, en vooral: ik heb de afgelopen jaren nooit de indruk gehad dat de v6 verder doorontwikkeld werd. Ik vermoed dat dit ook niet meer zal gebeuren maar hoop dat dit bij de v7 wel het geval zal zijn.

All the best!

Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter Heb je de mogelijkheid om de V7 eens rechtstreeks met de modem te verbinden via een netwerk kabel ?  Indien dit niet lukt kan je de -V7 decoder nog eens volledig resetten door de pairing knop op de decoder ingedrukt te houden als die nog in standby staat , vervolgens de decoder in te schakelen met de power knop , dit terwijl je de pairing knop blijft induwen. Blijf de pairing knop induwen tot na het welkom scherm. Wanneer je dit gedaan hebt zal je vervolgens de google info en je vaste lijn nummer nogmaals moeten ingeven. 

Nu reeds 2 weken tester van V7

  • tv gids vind ik onoverzichtelijk
  • als je van zender verandert is de naam van het programma: niet beschikbaar als je dan naar tv gids gaat, kan je wel zien welk programma speelt. 
  • bonusfilms niet beschikbaar, beetje omslachtig om dan de andere decoder te moeten aansluiten om je bonusfilm te zien
  • begin november nieuwe decoder geïnstalleerd en aangesloten op glasvezel. Sindsdien springt de decoder en mijn tv 2 a drie keer per nacht vanzelf aan. Dan V7 geïnstalleerd. Met dit toestel hetzelfde. 2 a 3 keer per nacht springt springt mijn tv aan en de decoder. Ik schakel de decoder helemaal uit nu. Waardoor het opstarten telkens wel langer duurt. Oorzaak van het vanzelf opspringen?? 
  • opgenomen series: ik las in een van de topics hierboven dat je opnames van de maand voordien niet meer kan zien. Dat verklaart waarom ik op maandag 2/12 iets niet kon zien opgenomen 30/11.  Heel jammer. Ik heb het programma dan gezien op VTM go. maar dat kan niet met alle programma’s. 
  • doorspoelen en terugspoelen is een vereiste!! 

@SamuelD  op mijn modem zit geen enkel apparaat aangesloten in de RJ45 connectoren. alles gebeurt via wifi signaal . voor de TV wordt dit gestuurd naar de Wifi Bridge.

Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter Kan je eens de test doen door alle apparaten los te koppelen op je modem en enkel de V7 decoder met je modem verbonden te laten en hierna nog eens alles herstarten ? 

Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter  Zoals je merkt heb ik je vragen even naar het V7 test topic verhuist, het is namelijk de bedoeling zolang de V7 in test fase zit dat alle problemen hier in dit gesloten topic enkel voor V7 testers wordt gezet. Ik heb je probleem doorgegeven aan de betrokken diensten. Van zodra ik een antwoord krijg laat ik je hier iets weten

alles nog eens herstart in die volgorde en nog dezelfde foutmelding...

Reputatie 7
Badge +4

Kan je om te beginnen toch eens eerst alles herstarten in deze volgorde om fouten daar alvast uit te sluiten ? Dan zijn we zeker dat de communicatie tussen je modem en decoder toch al in orde zijn.

Er is netwerkconnectie want ik kan wel Netflix en Youtube opstarten via de Offline Modus...

Neen, helaas niet...

Martin, Zonet mijn oude V6 aangesloten en die doet het wel…

 

( ik ben tester van de V7 )

Te wijten aan de decoder of een algemene storing ?