Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Toon eerste bericht

1019 reacties

  • 397 reacties
  • 18 mei 2024

@HadewychT 

1) Daarnet bij opstarten V7c een melding dat niet alle functies voor TV kijken beschikbaar waren. Toen ik een opname wou bekijken kreeg ik foutcode P015 te zien. Na herstarten modem én decoder was alles in orde.

2) Als je via Support naar de functie Eco-modus wilt gaan om dingen in te stellen krijg ik altijd de foutmelding: “Er ging iets mis. De instellingsstatus is onbekend. Probeer het later opnieuw.” Misschien kan dit in een volgende update opgelost worden.


  • Motivator
  • 38 reacties
  • 1 juni 2024

Als ik dat echt eens lees allemaal is Proximus 20 jaar te vroeg gestart met digitale tv, opnames maar 60 dagen geldig of maar voor de helft of foutmeldingen.

Wanneer dat eens ga opgelost geraken.

Dat we nog maar eens onze dvd recorder terug in het stopcontact konden steken, toen we nog BAAS waren op onze eigen tv en over ONZE EIGEN OPNAMES, Niemand die klaagde over opnames want het was niet via hun decoderke van Proximus. We betalen en c’est tout! Maar blijkbaar voltstaat dat niet. En moeten we maar blij zijn met 60 dagen opnames bewaren op dat decoderke, het V7 decoderke zal veel te klein zijn om opnames langer dan 60 dagen te kunnen bewaren, t is compleet belachelijk, het mag écht eens gaan veranderen, wat doen de partijen er aan de volgende verkiezingen?

Doet ons geen deugd, zeker niet voor onze portemonnee.

Het kan nog efkes duren, nog jaren, maar ik denk toch binnen jaar of 5 of 10 is t écht digitaal via TV Vlaanderen en ik ben terug eigen baas over mijn opnames met een Blu ray recorder daar hebben jullie nog niet van gehoord Proximus? Om te kunnen opnemen buiten jullie wil om, zoals ook sommige zenders al niet meer te bekijken zijn buiten jullie wil om! 

Hebben jullie al zenders in de plaats aangeboden 0000,0000. En zo is het, NIKS. Dat zijn we dan ook al die jaren gewoon.

Eco modus dat komt van de groene partij zeker, die alles maar traag wil laten gaan maar zuinig, maar daarbij denken ze niet aan onze portemonnee het blijft maar duur, beter eens eco modus voor onze factuur Proximus! Het kan veel goedkoper, ik blijf erbij! Het moet goedkoper!

Timm CN


  • 397 reacties
  • 4 juni 2024

@HadewychT  @Michael V   @GeertC 

Het valt me op dat het beeld op de V7c hier zo nu en dan een milliseconde hapert. De resolutie staat op 3840x2160 50 Hz.


  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 4 juni 2024

Is bij ons ook één van de problemen,  merken dat de tv bij het ontwaken aan het spelen is, zonder dat er ook maar één handeling van onzentwege is gebeurd dat hebben wij met onze vorige decoder (v5) nóóit gehad.


Martin
  • 32660 reacties
  • 4 juni 2024

FYI:

Een oplossing is de HDMI CEC functie uitschakelen op je decoder.

  • Andere optie die er is, is je TV volledig uitzetten zodat het scherm niet aanspringt als de decoder opspringt. 

Zie : »→ Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus


  • Practitioner
  • 26 reacties
  • 6 juni 2024

Hallo Martin, de instelling gewijzigd, benieuwd naar resultaat,  doch er zijn helaas nog enkele "tekortkomingen " ik ga me beperken tot eentje,  de synchronisatie van beeld en geluid blijft regelmatig in gebreke,  toch bedankt voor uw tip.


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 10 juni 2024
Mutlie schreef:

Een rare ervaring:
De voorbije week hebben we een aantal keer problemen ondervonden bij het opstarten van de V7.
De V7 start niet op, het linker lampje is rood en het lampje op de afstandsbediening knippert blauw en blijft ook knipperen. Verder gebeurt er minutenlang niets.
De V7 stroomloos zetten lostte niets op. 
Ik heb het telkens kunnen oplossen door de batterijen even uit de afstandsbediening te halen, dan gaat het opstarten verder.
Dit is een keer of 3 gebeurd, voor het overige werkt alles precies normaal.
Er zijn geen updates, software versie is nog steeds 5.144.1 en MW 5.7.3.


@HadewychT 

Vanmorgen (ik wou een opname programmeren) alweer voorgevallen.
De batterijen heruithalen heeft het deze keer niet opgelost, wel de decode stroomloos zetten.

HDMI -CEC staat actief, de TV start normaal gelijk op (en sluit af) met de V7 - als het opstarten werkt zoals het hoort. Ik weet niet of dit belang heeft.
En de V7 was pas zondag vers opgestart na 14 dagen van de stroom, net zoals wifi te zijn gehaald. (vakantie)

 


  • 397 reacties
  • 11 juni 2024

Hier is het nu mogelijk om de Eco-modus op de V7c zelf aan of uit te zetten, terwijl dat eerder niet mogelijk was en er een foutmelding verscheen.


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 19 juni 2024

Gisteravond een beetje onverwacht de update gekregen naar het nieuwe 6 platform.
Een beetje wennen aan de nieuwe kleurtjes en look.
En al dadelijk gisteravond een eerste probleem, het doorspoelen is niet helemaal consequent. Ik bedoel:
ik probeerde een reclameblok door te spoelen en drukte een 7of 8 keren op de ronde knop naar rechts.
7 keer is 3 ½ minuut verder spoelen, 8 keer 4 minuten. Was zo in het 5 platform.
Nu zat ik ineens te ver in het opgenomen programma en moest ook weer ver terug. Ik was een beetje verbaasd (verbluft), zulke korte reclameondebreking? Neen, hoor, met nog een beetje terugspoelen merkte ik dat het toch een normaal reclameblok was.
Ik zou er minder aandacht aan geschonken hebben (zo van ik zal wel onbewust te veel gedrukt hebben) ware het niet dat het vandaag weer een keer is gebeurd. De ander door spoelmomenten gingen wel normaal.
Is er iets gewijzigd aan het doorspoelen, meer bepaald kort of (iets te) lang indrukken van de ronde toets zou dit kunnen verklaren

En ook nog niet eerder ondervonden: Omdat we de 1e aflevering van een serie hebben gemist hebben we  die - vandaag - willen kijken via de app VTMgo op de V7. Zoals je weet begint dat met reclame. Na die reclame vlogen we gewoon uit VTMgo naar het startscherm van de apps. We hebben dan maar gekeken naar VTMgo in de TV app en niet via de V7 app.


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 21 juni 2024

Dat door/terug spoelen blijft voor (kleine) ergenissen zorgen. Het lijkt erop (of is zo) dat de stappen  (10 en 30 sec) niet constant even lang ziin in NTVBE.
Dikwijls gaat het beeld na door of terugspoelen over in een voor een seconde of 2 stilstaand beeld en speelt dan verder of verspringt het gewoon. Bijv. een auto die even vooruit/achteruit/vooruit/achteruit rijdt om dan zijn weg voort te zetten tegen 80km/u.


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 21 juni 2024

Doorspoelen is regelmatig totaal niet werkend, het beeld stopt even en gaat gewoon verder.

Tenzij dezelfde (reclame)scene herhaald wordt na een aantal keer vooruit drukken. Gek dat zelfs dat herhalen zich ook nog herhaalt.
Uiteindelijk heb je voor een reclameblok van 7 minuten (zoiets?) zeker 40 keer 30 seconden vooruitgespoeld

SW 5.144 was toch in vergelijking fantastisch goed qua doorspoelen!


  • 397 reacties
  • 3 juli 2024

Is het mogelijk bij de V7c om een nieuwe software update vroeger binnen te krijgen of niet?


Martin
  • 32660 reacties
  • 3 juli 2024

FYI: Je kunt alleen maar via de V7(C) menu af en toe eens op updates controleren .


  • Practitioner
  • 39 reacties
  • 3 juli 2024

Onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet, wil ik enkele constructieve suggesties doen na de verplichte overschakeling van een goed werkende V6 naar de alomgeliefde V7.

 

  1. Rangschikking opnames: in tegenstelling tot de V6, worden serieopnames op de V7 gerangschikt op basis van de meest recente opname, en niet langer de oudste opname. Dit heeft als vervelend gevolg dat je na enkele weken niet meer doorhebt dat de eerste aflevering van jouw opgenomen serie binnenkort dreigt te verlopen. Want jouw serie wordt bij elke nieuwe opname opnieuw naar boven gekatapulteerd in je opnameoverzicht. Bij de V6 gebeurde de rangschikking logischerwijze op basis van de oudste aflevering.
  2. Live-uitzendingen herstarten: als je live-uitzendingen wil herstarten via de tv-gids, kon je op de V6 onmiddellijk voor de optie ‘herstarten’ kiezen. Bij de V7 ontbreekt dit waardoor je eerst op ‘kijken’ moet drukken, en je dus rechtstreeks op het huidige moment in de live-uitzending terechtkomt. Pas daarna kan je op herstarten drukken. Wil je bvb een sportwedstrijd op deze manier herstarten, dreig je de score/uitslag/voorlopige stand dus al te zien en is de lol eraf.

 

Zou hier werk van gemaakt kunnen worden?


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 17 juli 2024

Probleem ook bij Stereo wordt in 5.1 uitgestuurd en zal je geluidsysteem er dus zelf geen 5.1 van maken, omdat de V7 decoder de stereo programma’s niet in stereo doorgeeft en er ook zelf geen volwaardig 5.1 van maakt.

 

Wow!  Dit is al sinds 2021 een probleem zie ik?  Volg de android standaard zoveel je wil als je perse dolby wil uitsturen - maar flag je dolby out op 2.0 bij TV uitzendingen aub, zodat alle soundbar/receiver gebruikers kunnen genieten van Prologic II decoding.

Komt dit ooit goed?  Was geen enkele issue bij de telenet tv boxes.

 


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 26 juli 2024

Is het mogelijk om de rode led vooraan volledig uit te schakelen in eco standby modus?
Dat scheelt toch ook weer en klein beetje in verbruik en is vooral minder storend.
 


Martin
  • 32660 reacties
  • 26 juli 2024

neen die bestaat niet

Om minder storend te maken mss een stukje tape erop plakken ;-)


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 26 juli 2024
Martin schreef:

neen die bestaat niet

Om minder storend te maken mss een stukje tape erop plakken ;-)

In dat geval maken we er een “feature request” van.
Moet in software vrij eenvoudig te implementeren zijn.
 


Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 1134 reacties
  • 12 augustus 2024

P135 fout bestaat blijkbaar nog altijd.

Ook op de V7c 

Enige dat een tijdje helpt is decoder met de knop uitschakelen en inschakelen.

Amai zeg een bug die zovele jaren blijft en zelfs meegaat met verschillende hardware..


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 28 augustus 2024

Gisteravond konden opgenomen programma’s niet worden bekeken.
Het was de 1e maal voor ons dat dit gebeurde. Foutcode P139 bleef zich herhalen, ook na herstarten.

Enkele minuten later werkte alles toch weer normaal.

 

(software versie 6.155.2, Middleware 5.7.3)


  • 397 reacties
  • 28 augustus 2024

Hier met versie 5.152.1:

Gisteren kon ik opnames ook niet bekijken (foutcodes P006 en P004). Na herstarten weer wel. Dit is al enkele keren voorgevallen.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 30 augustus 2024

@Mutlie @rsca_rsca Als dit vaker voorkomt mag je dat zeker hier melden met zoveel mogelijk info (tijdstip, zender of titel opname, juiste foutmelding,..). Dan kan ik het doorgeven voor verder onderzoek. 

De foutmeldingen kunnen op een éénmalig probleem wijzen, vandaar. 

P139 is een time out op de backend

P004 Audio kan niet gecodeerd worden. 

P006 Je kan behalve een reboot van de decoder ook proberen om HDMI uit TV te halen en terug te steken (probleem met HDCP)


Mutlie
  • 1805 reacties
  • 30 augustus 2024

@HadewychT

Hout vasthouden, sinds we de V7 in gebruik hebben was dit de eerste fout met een code
Ze is vanzelves opgelost geraakt. Ik heb de decoder uitgezet (schakelaar achteraan) en terug aan. Daarna was P139 er nog, even pijl terug (naar alle opnames) en opnieuw geprobeerd en de opname kon gewoon starten.

Mischien toch eens regelmatig in dit topic ernaar verwijzen dat de lijst vd foutcodes met de mogelijke remedies te vinden is in de openingspost? Tenslotte is dit wel een zeer uitgebreid (te?) topic, niet waar?


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 30 augustus 2024

@Mutlie Dankjewel voor de tip. Ik zal de openingspost binnenkort ook eens aanpassen en de verouderde info eruit halen zodat het weer wat overzichtelijker wordt. 


Martin
  • 32660 reacties
  • 30 augustus 2024

@HadewychT  👍

Indien enigszins mogelijk ook die zaken die specifiek aan de V7C gekoppeld zijn zoals MW en APK versies met bijhorende wat er opgelost/verbeterd werd enz...