Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

 


706 reacties

Het laatste dat de prox medewerker hier gepost heeft is dat de conductor wordt uitgezet omdat er problemen zijn met Apple toestellen, maar op de vraag of het klopt wat hier ook al beweerd werd, dat dit ook voor problemen zorgt op de Decoder, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen! 

Als de laatste bewering zou kloppen dan zou je inderdaad ook problemen met de v7 kunnen hebben als je met Apple toestellen werkt en conductor opstaat.
Daarom zou ik heel interessant zijn dat door iemand van proximus bevestigd wordt dat dit klopt!!!!!.

De uitleg was iets van de aard dat deze Apple toestellen dan storende internet pakketjes op je netwerk stuurt!?

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

Zaterdag 13/02 : Is vandaag blijkbaar nog altijd zo

Reputatie 4
Badge +2

het enigste dat je kan doen is je decoder 10 seconden zonder stroom zetten dan weer opstarten  meestal lukt het dan wel.

Ik denk dat die ON/OFF knop van Nounourske  reeds defect is van het frequent gebruiken :slight_smile: anders nog een reset proberen!!

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. i zou er ook moedeloos van worden:slight_smile: . maar er is geen andere manier. of wel een v5 vragen

Mijn V5C draait hier inderdaad uitstekend, en hopelijk blijft dit ook zo :wink:  

Reputatie 2

Het is inderdaad wel gelukt met de on/off knop. Dank je wel !!

(Maar geef toe : is toch niet ideaal hé ;) )

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. zeker niet ideaal .:grinning:

 

zoals met een aandoening, je moet er leren met leven zeggen ze dan!

Reputatie 2

Beste

Zelf na de update  3.58.2 van 2en3 februari nog  regelmatig  zwart scherm tijdens live tv

Groeten

Witteherder 

Reputatie 4
Badge +2

tot nu toe heb ik nog altijd geen klagen van mijn v7 na die update. hoop dat het zo blijft .:grinning:

Het is zo dat er inderdaad zijn die heel weinig hinder ondervinden en er zker kunnen mee leven, maar ik kan mij inbeelden dat het niet zo evident of een totaal ander verhaal is bij deze klanten waar met de regelmaat een P… foutmelding komt of V7 herstart moet worden tijden het TV kijken !

Reputatie 4
Badge +2

ja . dat denk ik ook wel . voor die update had ik ook veel foutmeldingen bij het zien van opnames

Ik vind dat Proximus een  product op de markt moet brengen (V7) dat perfect moet werken mijn schoonmoeder 90 jaar en woont nog thuis dit tijdens Corona zou ze willen de kinderen en kleinkinderen kunnen zien daarom  heeft ze  al een maand een nieuwe aansluiting .Ze heeft nog regelmatig foutmelding na de update.In combinatie met beeldbellen (Femly)rechtstreeks aangesloten met de WiFi-booster en op de tv HDMI 2 en V7 rechtstreeks aangesloten met WiFi-booster en op de tv met HDMI 1 .Dus  tijdens het beeldbellen spring normaal de tv via de HDMI cec (staat altijd AAN ook op de tv en op de V7)over naar Hdmi2 soms gebeurd dat niet en kunnen we haar wel zien en geluid horen via de camera maar zij ziet ons niet en de tv speelt niet .Conclusie de Femly heeft internet want wij kunnen alles zien en horen maar de V7 doe haar werkt niet via de HDMI cec .Zij  moet ook de tv volledig afzetten want anders springt hij regelmatig op tijdens de nacht.volgens Proximus de HDMI cec uitzetten maar dat hebben we wel nodig om te beeldbellen .Hoe gaan ze dat eindelijk eens oplossen.De  internet verbinding is perfect maar de V7 is een probleem geval ,laat de klanten maar verder testen en betalen goei bezig Proximus.

ps.Femly werkt met een app en zij moet zelf niks doen aan de tv .wij kunnen de tv bedienen via de app zelf foto’s doorsturen en agenda en berichten sturen.

Sinds deze week (na een update) krijgen we continue de foutmelding p131 als we iets willen herbekijken. Ik heb reeds de v7 gereset naar fabrieksinstellingen, meermaals herstart, 10 seconden zonder stroom gezet. Maar niks lijkt te helpen. Ook de bbox heb ik al herstart, zonder verder succes.

Voorheen hebben we nooit problemen gehad bij het gebruik van de v7. 

Alle toestellen zijn rechtstreeks via bekabeling met elkaar verbonden. 

Hebben jullie nog een gouden tip die dit vervelende euvel kan verhelpen?

dit valt inderdaad voor bij het bekijken van opnames zoals de anderen die die fout hier ook melden met de V7

als bbox en decoder al gereset hebt kun je niet veel meer zelf  doen

eventueel kun je de opname stoppen of even terugspoelen en dan verder kijken, als dat nog kan natuurlijk

 

NB: de prox forummedewerkers komen pas maandag terug langs op het forum

Het gaat in ons geval om het 'terugkijken' via de tv-gids. (Tv-replay) Het bekijken van opnames geeft vooralsnog geen problemen. 

Voorlopig lossen we het op door het via de pickx app terug te kijken en te casten via de v7. Dat werkt wel perfect. Maar hopelijk kan het terug zo handig als vroeger via 'de afstandsbediening'. 

Bbox is enkel nog maar herstart. Fabrieksreset heb ik nog niet gedaan. Zou het daar aan kunnen liggen? Dat zou wel wat extra werk met zich meebrengen om alles terug te zetten, maar als de oplossing daarin zou liggen, is dat maar zo...

moeilijk om op voorhand te zeggen dat het 100% zeker is  dat het na een reset van de bbox niet meer zal voorvallen!

Reputatie 4
Badge +2

is ook niet handig dat casten. is inderdaad niet zeker dat  dat het opgelost met een reset .

Hallo.

Ik heb 2 weken geleden dat laatste update gedaan. En daarna hadden we geen problemen meer. Echter wat we nu wel terug merken is dat wanneer we een programma pauzeren of terug spoelen dat het beeld hapert. Ook nadat we op de stop knop drukken om terug live te gaan. 

Het is wel minder erg dan voor de update. Ik geef het maar door , misschien kan dit toch eens mee onderzocht worden voor de volgende update. 

 

Fred

Reputatie 4
Badge +2

vandaag 1 foutmelding sinds die update foutcode 016 . hoop dat het niet weer begint .

Badge +4

Vorige week ook weer 2 a 3 haperingen, vanavond ééntje, soms wil de decoder zelfs niet starten als we met de afstandbediening de decoder willen aanzetten…  Zou men ook even bij mij die Conductor kunnen uitschakelen ?? Sinds de iphone verbonden is op het wifi 5 is het wel iets minder maar de storingen blijven dus regelmatig terug komen, mss kan de conductor nog voor verbetering zorgen ?! anders wordt het even wachten op de nieuwe Wifi drivers voor modem en wifi-boosters.

Grt

Reputatie 4
Badge +2

weet er iemand hoe ik foutmelding 016 wegkrijg ?

helpt reset dan niet

Reputatie 4
Badge +2

Need helpt niet. Kan geen opname bekijken. Geeft foutmelding 016. 011 en soms gewoon een Text dat hét niet mogelijk is het programma af te spelen 

Reageer