Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

gezien je dan hogere snelheden haalt zal het wel op 5.0 zijn.

nu ik toch aan hete testen was heb ik de speedtest gedaan op 5.0 en haalde maar 52Mbps en  zag ik de de bbox nu op kan 104 stond ipv 40  en nu op 40 haal ik 75 Mbps.

Reputatie 1
Badge

Ja dan ga ik de one ssid nog eens uitzetten, een rustig kanaal zoeken voor de 5.0 en dan alle toestellen op 5.0 verbinden. De wifibridge terug aansluiten en zien of er nog storingen zijn. Vrees van wel vermits er bekabeld ook tv storingen zijn… Ben het getest wat beu ah worden. Als 't niet opgelost geraakt vraag ik terug een v5 aan. Heb een smart tv dus die Android heb ik eigenlijk niet echt nodig. Had ik het geweten zou ik niet de upgrade gemaakt hebben... Je mag er toch vanuit gaan dat een nieuwe decoder beter is dan een vorige versie  maar ja...

Reputatie 1

Vandaag eerste vastloper.

Blauwe powerknop blijft knipperen maar geen reactie van de V7. Powerknop achteraan gebruikt om de boel te herstarten.

 

@denilson ik blijf voorlopig ook nog bij mijn V5_compact en ik herinner mij zelf niet meer hoe lang het geleden is dat ik die nog heb moeten heropstarten en mijn buur net het zelfde, het is de eerst decoder waar ik geen problemen mee ondervonden heb.

Allen,

 

hier gaat de V7 retour tot de overgrote meerderheid van de problemen opgelost zijn.

De oude V5C terug in gebruik genomen, een goede tv-gids en long term opnames terug in gebruik, wat een verademing, V5C werkt wel wat trager dan de V7, maar daar kan ik wel mee leven...

Voor de rest hadden we hier niet echt problemen, enkel af en toe wat haperend beeld vlak na de opstart, geen vastlopers of dergelijke.

 

Ik zal dit topic blijven volgen tot wanneer de V7 mature genoeg is om de V5C na verloop van tijd te kunnen vervangen (of misschien ook wel niet ;-) ).

Reputatie 1

Ik ben ook aan het overwegen om de V5 terug te zetten. 
Dan een Chromecast met google tv aan te kopen om de Android apps op te zetten. 
Dat zijn dan 2 afstandsbedieningen, maar liever dat dan een onstabiel systeem. 

Iets zegt mij dat de V7 decoder wel eens de laatste decoder zou kunnen worden die Prox gaat uitbrengen, omdat tegenwoordig niet echt nog een decoder vandoen is, enfin de toekomst zal dit wel vanzelf uitwijzen.-….

Reputatie 1

Iets zegt mij dat de V7 decoder wel eens de laatste decoder zou kunnen worden die Prox gaat uitbrengen, omdat tegenwoordig niet echt nog een decoder vandoen is, enfin de toekomst zal dit wel vanzelf uitwijzen.-….

Ze zouden zich veel miserie besparen. De app die je op je smartphone hebt, compatibel maken met Android TV en vwala. 
Ze zouden zich hiermee in eigen vlees snijden. Pakweg €8.00 per abbo dat ze kwijt zijn. 
 

Ik kan best leven met de V7, maar toch, voor een update die al zo lang werd aangekondigd is er eigenlijk bitter weinig door verbeterd of aangepast.

Ik heb/had weinig of geen P130 en dergelijke meldingen (hout vasthouden), dus ok,  de reactiviteit is iets sneller, maar voor de rest? Nog steeds die geforceerde HDR en Dolby, geen geluid via bluetooth koptelefoon in direct, geen mogelijkheid om zelf je zenders te rangschikken, behalve de  halfbakken lijst van favorieten, geen opnames op lange termijn, fast forward blijft onnauwkeurig, de omslachtige tv-gids, geen of weinig toevoeging van nieuwe apps of betere certificaten zelfs van bestaande (Disney + /Amazon Prime) enz.

Het had iets meer mogen zijn, gezien de lange lijst problemen gemeld door de gebruikers in die periode (en dat is een understatement). 

 

Ze zouden zich hiermee in eigen vlees snijden. Pakweg €8.00 per abbo dat ze kwijt zijn

De problemen oplossen zal toch ook aardig wat centjes kosten, zeker als je er lange tijd moet over doen om het in orde te krijgen en nog bijkomend misnoegde klanten enz...

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 

 

Ha..  ! Deze heb ik altijd voor.. nieuwe klant sinds december, ik dacht al dat dit de standaard was…

Zeg maar wat jullie willen als ‘voorbeeld’?

Reputatie 1
Badge

ondertussen heb ik de one ssid uitgezet en mn wifi 5.0 op een rustig kanaal gezet. Alle apparaten terug verbonden met het netwerk inclusief de V7 decoder die als test bekabeld was verbonden met de box. Tot dusver een occasioneel haperingetje maar geen duidelijke storingen. Die one ssid zal er dus ook voor iets hebben tussen gezeten, nu is dat geoptimaliseerd. Heb op userbase ook iemand gelezen dat zn V7 hapert icm de bbox 3, zelfs als die bekabeld is aangesloten . Wat heeft hij nu gemerkt, als hij alle apparaten loskoppelt die verbonden zijn met de bbox3 (laptops, printer enz) dat de storingen op tv weg zijn, zelfs als hij bekabeld is verbonden met de V7 decoder. Idem voor wifiverbinding van V7 naar bbox3… 

ja dat zijn allemaal bekende fenomenen maar wat voor de ene geldt, geldt dan weer niet voor een ander !

Hét meest irritante blijft hier eigenlijk het bekijken van de opnames: heel frekwent komt het beeld net iets in schokjes.. De decoder herstarten lost 9 op de 10 keer het probleem op, maar dat dit dagelijks nodig is, is toch behoorlijk storend.

Reputatie 4
Badge +2

bij mij valt het goed mee . sinds vorige week vrijdag geen probleem meer.

Best nog afwachten want dat heb ik hier nog gelezen van anderen en dan toch opnieuw begon, maar hoop doet leven :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +2

Ik hoop het ook. 

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

helpt herstarten en resetten ook niet van de decoder of mss ook de modem eens herstarten
v7 herstarten https://youtu.be/tezyhzYh7GA

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

DECODER resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
 
      V7 decoder resetten via instellingen:
      Je kan de V7 decoder resetten via instellingen:
      - instellingen toestel - apparaatvoorkeuren - resetten.

 

toestellen mss eens herstarten als je het nog niet moest gedaan hebben !!! 

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Badge +4

Nu vanavond wilde de decoder niet opstarten, de toets op de afstandsbediening in duwen maar de decoder reageerde niet, dan maar decoder achteraan aan / uit gedaan en dan starte hij wel op … nu al een 3 tal keer fout A001 we zijn je verbinding aan het  controleren ! Grrrr  ik heb er stilaan genoeg van! we hebben al vanalles gedaan maar na enkele dagen terug weer naar af met haperingen.

Ik wil terug (Heimwee) naar een V5c

Reputatie 4
Badge +2

blijkbaar bij  sommige mensen niet echt verbeterd . tog raar dat er zoveel verschil inzit van persoon naar persoon.

Niet zo raar er zijn zoveel parameters die een rol kunnen spelen bv. ander bbox (ander merk, ander HW ander software versie...) ander toestellen die tussen bb en decoder staan, ander servers waarover je bediend word en ga zo maar door. Maar één ding is zeker ze hebben wel af en toe problemen met de v7 bij de ene frequenter / erger dan dan de andere en sommigen kunnen daar mee zelf leven en anderen weer niet…..

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is wel juist. en ik kom van een heel slecht werkende v5 met harddisk . voor mij is  elke andere decoder een verbetering .

Badge +4

Eventjes alles op een rijtje gezet, de dochter haar iphone zat gisteren niet meer op de 5.0 ghz want ik zag dat het lichtje op de wifi-booster niet brande, dus was ze verbonden met de 2.4 ghz … toevallig hebben we die avond 3 tal haperingen op TV ! Ze was eigenlijk nog verbonden van toen voor ik de onessid heb uitgeschakelt, maar ze bleef verbonden met de 5.0 zonder zelf verbinding te hebben gemaakt met de wifi-5.0 xxx , nu heb ik ze deze morgen wel laten verbinding maken met de wifi-5.0 (omdat die mss minder storing heeft op de decoder ??)

Misschien toch eerst eens zien met die conductor ?? want als die storing/haperingen nu nog blijven aanhouden ga ik die V7 inwisselen.

Reageer