Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Ik heb volgend probleem. Als ik de v7 decoder op resolutie 4K wil instellen kan ik geen beeld meer krijgen. Ik moet dan een scherm aansluiten met een Max resolutie van 1080p zodat ik de resolutie daar op kan vast zetten en dan terug aan het 4K scherm hangen. Ik heb alle refresh rates al getest, maar telkens kan ik geen beeld krijgen. HDR heb ik wel kunnen uitzetten bij de tv instelling gelukkig, maar kan dus geen 4K resolutie vast krijgen. Op de Nvidia shield werkt het wel perfect met 4k60hz. Is daar een mogelijk oplossing voor ?

Reputatie 4
Badge +2

update MW 3.64.1 binnen  . :grin:

Reputatie 1

Ook aangekregen. Denk dat hij officieel vrijgegeven is.

Badge +4

Nu al een 25 dagen geen storing/ foutmeldingen of haperingen meer op de v7 , goed bezig :v:

Dus zonder conductor ook en laatste MW 3.64.1 (update 23 dagen geleden)

Reputatie 4
Badge +2

ik heb ook al een tijdje geen  problemen  meer . zie het wel goed te komen met de v7.

Aangezien je de update MW 3.64.1 nog niet lang binnen gekregen hebt en je nu zegt “al een tijdje geen problemen meer”,  dan is het blijkbaar niet te wijten aan deze update MW 3.64.1 maar spelen er nog andere parameters mee die voor problemen gezorgd hebben!

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  heel juist. is al een paar weken voor die update dat ik bedoel. met die update kan het alleen maar verbeteren bedoel ik.:grinning:

Reputatie 5
Badge +1

Heb twee decoders v7 :

decoder 1 werd deze nacht automatisch upgedated naar de nieuwe versies, zowel voor tv als voor apps.

decoder 2 geen update. Heb zelf een systeemupdate gedaan. Wat lukte, alhoewel … voor tv… Pxm-sw-3.64.1, maar wat de apps betreft, deze zijn blijven hangen op 4.58.9 en zou toch 4.64.4 dienen te zijn.

 

Daarbij twee vraagjes :

  1. Waarom decoder 2 geen automatische update en zelf manueel moeten vragen ?
  2. Waarom hebben bij deze manuele update geen update gekregen ?

Ro

Reputatie 4
Badge +2

de decoders worden niet allemaal op het zelfde moment  bijgewerkt maar in groepen.

Reputatie 5
Badge +1

@danny195 

is een antwoord op vraag 1.

Maar als je dan zelf de update activeert , door hem aan te vragen, waarom komt het gedeelte apps niet op zijn finale versie ?

Reputatie 4
Badge +2

Ik weet het. Normaal zou dit 1 packet moeten zijn. 

Reputatie 5
Badge +1

Misschien weet iemand van Proximus hier meer over ...uiteraard na de verlofdag van morgen .

 

Reputatie 1
Badge

Heb de update ontvangen...nog steeds niet mogelijk om zenders naar eigen volgorde te zetten...ze kunnen zelfs de vtm zenders en play zenders niet achtereen zetten...techniek gaat achteruit ipv vooruit...dit kan toch niet zo moeilijk zijn om te integreren...zendernummering bestaat reeds sedert begin van de decoders...komaan proximus...WAKE UP

Ik weet het. Normaal zou dit 1 packet moeten zijn. 

waarom zou dit één packet moeten zijn, je hebt toch iets gelijkaardigs als bv. je smartphone een iOS update krijgt, dan worden de apps  daarom niet op het zelfde moment geüpdatet...

Reputatie 5
Badge +1

Ondertussen is de sw voor de apps ook in orde gekomen.

Wat mij betreft is mijn issue gesloten.

op 08/03/21 heeft een prox medewerker beweert dat hernummer bij deze software updatemogelijk geworden was, klopt dit dan niet?

Reputatie 1
Badge

neen, nog steeds geen hernummering...wel een menukeuze tussen nederlandstalige en franstalige zenderlijst...heeft geen enkel nut…

Reputatie 3
Badge

neen, nog steeds geen hernummering...wel een menukeuze tussen nederlandstalige en franstalige zenderlijst...heeft geen enkel nut…

Ja ik snap het nut ook niet echt. Hopelijk is dit niet het fameuze :”we werken aan hernummering”.

Reputatie 3
Badge

Is het zo een beetje de bedoeling om in begin van de maand een update te doen? Is nu al 2 keer zo. Zou wel leuk zijn.

Reputatie 3
Badge

Als je de tv gids of programma overzicht (favorieten of alle ofzo). Dan zie je niet welke zender het is. Doormiddel van hun logo van de zender zie je dat een beetje maar bij reclame of dergelijke is dat niet te zien. Vind dat beetje jammer. Want ik zoek regelmatig naar een bepaalde zender. Ook als je zo in te gids op een zender staat dan zie je niet echt welke zender je op dat moment bent.

Zie ik iets over het hoofd? Ben ik de enige? Of??

Reputatie 2
Badge

Mijn problemen met de V7

  • Zet af en toe de tv aan
  • bij het afspelen van opnames loopt audio niet altijd synchroon
  • Ik vind niet hoe ik opnames permanent kan bewaren.

Zijn er oplossingen voor deze problemen?

(en nee, CEC uitschakelen is volgens mij geen oplossing voor 1, een oplossing zou zijn dat de decoder niet vanzelf aanspringt… en als dit toch nodig is voor een update ofzo, dat hij dan de tv niet aanzet… )

opslag lange termijn is nog niet aan boord,

Er zit tenslotte toch niet veel meer op, dan afwachten tot al die perikels definitief opgelost worden want dit alles is wel zeker gekend bij Proximus, gezien de frequente herhaalde meldingen!!!

Wij hebben al reeds meer dan een maand problemen met opnames: opnames worden geannuleerd, opnames verdwijnen, verwijderde opnames keren magischer wijs terug.

Zijn dit gekende problemen met de v7 decoder?Ik heb reeds verschillende malen de helpdesk proberen vertellen om actie te ondernemen maar ik vrees dat dit nooit bij de juiste personen terecht komt.

Reputatie 2
Badge

Ik heb sinds vandaag problemen met de volume knop van de V7 ben btw ook tester . Sinds 22u 13 april deze avond werkt de volume niet meer als ik het gebruik alles knoppen doen het wel degelijk alleen de volume wilt hij niet aanpakken sinds deze avond ineens . En al reset gedaan van de decoder en afstandsbediening . Tv zelf ook getest met het bakje en de volume werkt ook via het normale tv afstandsbediening. Batterijen zijn ook net nieuw dus daar ligt het ook niet aan . Dus ik vermoed dankzij de update dat ik dit probleem heb . update versie 3.64.1. .. iemand nog met dit probleem of is het een uitzondering . Mvg Benny

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Kan je je modem en decoder eens herstarten? Je mag beide uitzetten, eerst de modem terug herstarten en als deze terug verbinding heeft de decoder. Indien je nog problemen ondervindt mag je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel dan kijken we het eens na.

Reageer