Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

mss toch eens de bbox resetten, je weet maar nooit.
Het kan ook mss nodig zijn dat ze je fiberlijn resetten maar dat zullen de prox forummedewerkers wel weten of dit eventueel vandoen is.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is in orde nu. met dat je over fiberlijn resetten begon. ik heb mijn fibermodem eens zonder stroom gezet . is ok nu .:thumbsup:

Vandaag eens power reset gedaan, omdat we geen programma's konden oproepen. Er komt steeds de melding "dit programma kan momenteel helaas niet worden afgespeeld" . Ook na de power reset blijft deze melding terug komen. Moet ik dan weer een volledige reset doen??? We beginnen de storingen wel een beetje vervelend  te vinden. Ik toch gehoopt dat dit iets stabieler zou werken.

Wanneer worden er terug updates voorzien? en wat gaan de verbeteringen zijn?  

Er is een mogelijkheid om een v6 an te vragen? 

 

Mvg

 

Fred

de bbox eens herstarten of resetten kan soms ook helpen, er zijn er inderdaad die al hun v7 maten omruilen hebben door een V6, maar de proximus forummedewerkers kunnen je daar verder info over geven.

Reputatie 4
Badge +2

zijn er met die v6 ook geen problemen ?

Naar het schijnt toch minder.

Net nog een factory reset gedaan. Weer zonder succes. Ik kan geen uitzendingen herbekijken zoals het nieuws.  Toch lastig zo.

 

van bbox en decoder

Enkel van de decoder.

ik zou de bbox ook eens proberen te resetten of anders eerst rebooten (effen 5 seconden zonder spanning zetten en als dit niks oplost dan resetten 20 seconden het resetknopje achteraan ingedrukt te houden.

Reputatie 1

Had gisteren (maandag) avond ook het probleem van herstart niet mogelijk.
Vandaag (dinsdag) lijkt het terug te werken zonder enige vorm van interventie langs mijn kant. 

Ondertussen nog steeds geen verbetering hier. Bbox is ondertussen helemaal gereset. Decoder is reeds een aantal keer terug naar fabrieksinstellingen gezet. Ook heb ik vandaag telefonisch contact gehad met een Proximus medewerker. Zeer vriendelijke medewerker die wou meedenken naar een oplossing, maar zelfs na het inschakelen van hogere lijnshulp, niks verder geraakt. Volgens hen zou zelfs een nieuw toestel geen optie zijn om het probleem op te lossen. 

Zeer vervelende situatie dus! Ofwel moet ik dus de v7 terug wegdoen (wel raar dat Proximus dit zelf aanraadt) ofwel wachten en hopen dat er ooit eens een patch komt die deze p131 melding oplost waardoor ik kan 'terugkijken'. Ik sta (hopelijk voorlopig) met m'n rug tegen de muur! 

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet dat deze decoder zelfs in productie is geraakt. is deze uberhaupt getest? Er zijn zoveel problemen mee…

 

Ik lijst er enkele op:

  • Speel een tijdje muziek af via de Spotify-app op het android gedeelte en druk dan op de “home”-knop om terug TV te zien => Fout bij het afspelen van het kanaal en moet je de decoder resetten vooraleer je terug gewoon TV kan kijken.
  • Pauzeer een TV show, hervat het afspelen en spoel 1 keer door => Hij blijft gewoon periodiek 15 seconden vooruit springen (Geldt hetzelfde voor terugspoelen)
  • Kijk wat Netflix, klik op “home”-knop, gebruik VTM GO om te casten naar je TV => Hij blijft gewoon laden omdat hij volgens mij gewoon geen internet vind… Reset de decoder en het is opgelost

 

Opmerking: hij is ook gewoon aangesloten via een UTP kabel met de BBOX

Reputatie 7
Badge +4

@Verbaef @M@arten Heb je dit enkel voor op je V7, of ook op je andere decoder(s) ? Hoe is je decoder verbonden met je B-box ? Is de B-box (en evt wifi-toestel) ook al eens mee herstart ? 

@dkmpbrt Het kunnen zaken zijn die met de V7 te maken hebben en die steeds verbeterd worden, maar het kan ook aan je verbinding liggen, ook al zie ik geen probleem via de meting die ik deed. Kan je eventueel eens testen op een andere lan-poort (gele aansluiting) van je modem of met een andere kabel ? Ipv enkel je decoder te herstarten, kan je ook eens zowel je B-box als je decoder herstarten. De decoder zet je dan best pas terug op als je b-Box volledig herstart is. 

@HadewychT : wij hebben enkel de v7. De decoder is bekabeld verbonden met de b-box. Alle toestellen zijn reeds helemaal gereset en terug naar fabrieksinstellingen gezet. De decoder al enkele keren zelfs. 

Voor de bewuste update ging alles perfect. Het is pas na een update van Proximus dat het herbekijken onmogelijk werd. (Fout p131)

@HadewychT : Hier nog steeds hetzelfde probleem. En ook zoals Maarten aangeeft, decoder en modem al verschillende keren herstart, zonder resultaat toch op lange termijn.Na de reset van de V7 decoder lijkt alles wel te werken, maar de volgende dag werkt het weer niet goed meer.

Een programma pauzeren en dan terug op play duwen lukt maar het beeld hapert en is niet naar te kijken.

mvg

Fred

Ik ben onlangs klant geworden bij Proximus.

 

Alles werkte perfect bij de installatie, tot we aan de V7 box kwamen.

Ik kan alle functies gebruiken tot de Bewuste update moest gebeuren.

Na de Update is het niet meer mogelijk live Tv te kijken of de tv gids te raadplegen

(Online functies werken wel raar genoeg, videotheek, youtube, etc,..)

 

De Technieker heeft alles geprobeerd wat in zijn macht lag, zelf met een directe telefoon met de technische dienst, maar helaas.

Conclusie: Update = miserie .

 

Ze zijden zelf tegen mij, dat moesten ze bevoordeeld bij de buren gaan dat het daar wel zou werken.

Een Tombola dus.

 

Ook geen nut van de update niet te doen want deze gebeurt automatisch s’nachts.

 

Ik heb in de tussentijd een V5 box gekregen, maar ik hoop uiteraard een V7 ooit te kunnen gebruiken.

 

Met de v5-Compact zou je inderdaad geen problemen mogen ondervinden, ik heb ook een V5-C en dit is tot nu toe de stabielste decoder die ik al gehad heb en ik wacht ook af tot de perikelen met de v7 wat opgelost geraken om de overtap te doen.

@Verbaef @M@arten Heb je dit enkel voor op je V7, of ook op je andere decoder(s) ? Hoe is je decoder verbonden met je B-box ? Is de B-box (en evt wifi-toestel) ook al eens mee herstart ? 

@dkmpbrt Het kunnen zaken zijn die met de V7 te maken hebben en die steeds verbeterd worden, maar het kan ook aan je verbinding liggen, ook al zie ik geen probleem via de meting die ik deed. Kan je eventueel eens testen op een andere lan-poort (gele aansluiting) van je modem of met een andere kabel ? Ipv enkel je decoder te herstarten, kan je ook eens zowel je B-box als je decoder herstarten. De decoder zet je dan best pas terug op als je b-Box volledig herstart is. 

Het zou raar zijn dat dit aan de verbinding zou liggen aangezien het enkel in die specifieke gevallen voorkomt…

 

Hoe kan de decoder een goede verbinding hebben tijdens het afspelen van spotify en ineens slechte verbinding als je overschakelt naar TV? Lijkt me raar...

Ik was zelf vergeten zeggen dat de technieker 3 verschillende V7 boxen uit zijn wagen gaan halen is, en alle 3 werken ze niet.

 

Aan de verbinding kon het niet liggen,

De Technieker heeft een kabel van 15 meter gaan halen en de V7 decoder rechtstreeks met de modem verbonden.

Dus stabieler kan de verbinding niet zijn

 

Ze zijden tegen mijn technieker aan de telefoon. (van het hoofdbureau)

(Ik denk zelf met de handen in het haar)

We zitten met ongeveer een 500 gevallen waar het totaal niet lukt. 

 

Bij deze personen waarbij het niet wilt werken ,

We zullen geduld moeten uitoefenen en wachten op de V8 :sweat_smile:

 

Uiteindelijk voor mij geen gigantisch probleem, maar ik zou graag gebruik maken van shadow gaming app via de V7 decoder, is nu niet mogelijk, tenzij ik uiteraard zelf een android tv box aankoop.

Ik weet niet of dit een gekende bug is en/of er al dan niet een oplossing voor is. Maar hier komt ie:

 

Bij het bekijken van opnames die nog live bezig zijn merk ik op dat er storingen/haperingen/terugsprongen gebeuren. In andere afleveringen van dezelfde show die reeds 'volledig' opgenomen zijn bestaat dit probleem niet. 

De nieuwe updates waarvan HadewychT sprak, zijn intussen blijkbaar uitgerold bij een aantal testpersonen. Dus nog effe wachten op de volledige uitrol.

Update zou zijn:

App versie:

4.64.4

Middleware 

PXM-SW-3.64.1

 

 

 

 

Hier inderdaad sinds deze nacht nieuwe software(3.64.1) / app versie(4.64.4). Android 9 - beveiligingspatch 5 oktober 2020. Zenders hernummeren/info opnames/support bij tabblad instellingen is mij het eerste opgevallen.

Mvg

Artie 

Badge +4

Gisterenavond stond de update klaar om te installeren, nu even bekijken wat beter is.

Reputatie 4
Badge +2

Waneer zou de uitrol voor het grote publiek zijn? 

Reageer