Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

   


Mmm krijg op beide tv’s toch geregeld nog een hapering… Tv boven is met wifibridge verbonden met bbox die op 4m afstand staat met weinig voorkomend kanaal ingesteld op wifi 5.0. Heb nu de v7 bekabeld aangesloten bij wijze van test  en natuurlijk geen storingen meer… Wel raar dat op kleine afstand de interferentie dan zo groot is. Tv beneden is verbonden met wifi booster en heeft het ook, vroeger met de V5 decoder had die dat daar niet.… What’s going on here? Mss toch maar eens de one ssid uitzetten?


Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:


is tog iets mis met wifi op bbox3v+ op mijn laptop haal ik op de 5 band 300 mbps en op 2.5 band 50mbps met mijn laptop. in de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb op een modem van telenet was 

dat op 5 band 400 en op 2.5 band 200 mbps. tog een groot verschil .


is tog iets mis met wifi op bbox3v+ op mijn laptop haal ik op de 5 band 300 mbps en op 2.5 band 50mbps met mijn laptop. in de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb op een modem van telenet was 

dat op 5 band 400 en op 2.5 band 200 mbps. tog een groot verschil .

wel, toen ik de one ssid uitzette vorige week en een speedtest deed kwam ik ook op heel lage DL en UL resultaten uit...


Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?


@denilson  ik  weet het.  als ik verbinding maak met wifi 5 band is het in het begin van de verbinding soms maar 30 mbps .   na een tijdje gaat de snelheid omhoog . mijn v 7 is nu met kabel. werkt goed.


Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+


is tog iets mis met wifi op bbox3v+ op mijn laptop haal ik op de 5 band 300 mbps en op 2.5 band 50mbps met mijn laptop. in de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb op een modem van telenet was 

dat op 5 band 400 en op 2.5 band 200 mbps. tog een groot verschil .

Dat is normaal, die telenet verbinding is veel sneller dan wat jij thuis hebt ?


@RedsFan  ik heb fiber  boost  1gbps down en  100 mbps upload .op kabel haal ik 940 mbps down en 96 mbps upload .


weer zoiets dat je moeilijk kunt uitleggen, waarom zijn er dan die met de bbox3V+ met hun prox 1Gbps Fiber dan wel snelheden groter dan 900Mbps halen ! mss een ander versie bbox3v+ ?

altijd eerst controleren direct verbonden op de modem zelf en daar al vergelijken

Is dit ook op het zelfde wifi kanaal dan dat je de vergelijking maakt tussen  fiber en kabel om de zelfde plaats dat je staat en de apparatuur staat voor kabel en fiber, staan die ook op de zelfde plaats want voor storingen en verzwakking van wifi signalen telt dit allemaal mee zelfs op 5.0 zijn er die ineens hoger snelheden halen als er een ander 5.0 kanaal ingesteld wordt enz...


@RedsFan  ik heb fiber  boost  1gbps down en  100 mbps upload

Achzo je hebt al fiber , wel kijk eens hoeveel je haalt met kabel verbonden aan de modem om te weten of je de 1 gbps haalt of niet… dan pas kan je weten of alles echt binnen komt aan die snelheid.

Misschien heb je een slechte modem als je maar 300 haalt via wifi


@RedsFan  ik haal 940 mbps down en 96 mbps upload . v7 met kabel heb ik niet echt problemen


Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+ik probeer

maar als je v7 bekabeld aangesloten is heeft de one ssid geen belang natuurlijk. Ik probeer mn v7 draadloos zonder haperingen te verbinden met mn bbox3v+. Vroeger geen problemen mee gehad, met fiber en nieuwe box wel, raar...


je kunt daar geen conclusies uit trekken er zijn er al verschillende die die opmerking gemaakt hebben als ik de v7 aansluit direct aan de modem is het precies beter of als ik One SSId uitzet is het precies beter maar dan ineens na een tijd hebben ze weer problemen en dit zowel op glasvezel als op koper, maar de meesten zeggen dan ook nooit voorgehad met onze v5, dus trek zelf de conclusie waar het zit….


Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+ik probeer

maar als je v7 bekabeld aangesloten is heeft de one ssid geen belang natuurlijk. Ik probeer mn v7 draadloos zonder haperingen te verbinden met mn bbox3v+. Vroeger geen problemen mee gehad, met fiber en nieuwe box wel, raar...

Geen belang ? moet zijn van wel he, want sedert one ssid uit is geen storing meer op tv … maar het was vooral omdat er hier ook  een apple toestel aanwezig is op het netwerk dat er storing is op de decoder door de onessid die pakketjes achterlaat op het netwerk, dus vast of wifi maakt niet zoveel uit, de iphone gaf storing op de decoder….  de vaste verbinding zit ook in router toch? dus geeft wel effect.

Maar het feit is dat de V7 android heel gevoelig is voor storing, wat met een V5 het geval niet was.


@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen


bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte


@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen

ook al geprobeerd op de lage kanalen 40 of 44 

Hopelijk blijft het goed met v7 via kabel (je hebt natuurlijk wel de meeste kans dat het goed blijft via kabel)

En de conclusie is dat de V7 nog altijd gevoeliger is voor storingen wat trouwens ook RedsFan hier nu ook aanhaalt.


bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Daarom heb ik eerst geprobeerd de Onessid uit te zetten, voorlopig geen storing meer, moest het nog terugkomen dan kan men proberen met die conductor, maar voorlopig is het in orde.


bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Daarom heb ik eerst geprobeerd de Onessid uit te zetten, voorlopig geen storing meer, moest het nog terugkomen dan kan men proberen met die conductor, maar voorlopig is het in orde.

Ik heb m'n onessid uitgezet. Gevolg heel raar. Op 5.0 300dl en 30ul maaaar op 2.4 slechts 40dl en 18ul. Ik kan niet meer volgen 


En begin nu ook met kabel verbonden V7 te merken dat er af en toe storing is. Ligt dus aan die v7 decoders. Mr daar is nog altijd nt het mysterieuze 2.4 lage snelheidsprobleem  mee verklaard.


bij One ssid actief hoeveel meet je dan op 5.0 en 2.4 , ik weet nu niet of het 2.4 kanaal het zelfde blijft bij One SSID actie tov niet actief, ik veronderstel van wel, want anders zou het daar nog kunnen aan liggen.


Eens de test gedaan op 2.4 bij mij en nu haal ik ook maar 20Mbps anders toch zeker 60Mbps , de 2.4 is een zeer onbetrouwbaar spectrum.

PS: nog eens veranderd van kanaal 11 naar 6 en haal nu weer mijn normale verwachte snelheid op 2.4 er zal een buur zijn die zich op K11 gezet heeft want 11 was het beste kanaal een tijd geleden  want 1 en 6 waren toen de slechtste en meer bezet door buren 

Enfin was maar eens om te testen ik werk toch altijd op 5.0 

 


bij One ssid actief hoeveel meet je dan op 5.0 en 2.4 , ik weet nu niet of het 2.4 kanaal het zelfde blijft bij One SSID actie tov niet actief, ik veronderstel van wel, want anders zou het daar nog kunnen aan liggen.

Bij one ssid actief zie ik maar 1 netwerk dus kan enkel daarop testen mr dan weet je niet of je op 2.4 of 5 zit natuurlijk 


Reageer