Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

   

Reputatie 1
Badge

Mmm krijg op beide tv’s toch geregeld nog een hapering… Tv boven is met wifibridge verbonden met bbox die op 4m afstand staat met weinig voorkomend kanaal ingesteld op wifi 5.0. Heb nu de v7 bekabeld aangesloten bij wijze van test  en natuurlijk geen storingen meer… Wel raar dat op kleine afstand de interferentie dan zo groot is. Tv beneden is verbonden met wifi booster en heeft het ook, vroeger met de V5 decoder had die dat daar niet.… What’s going on here? Mss toch maar eens de one ssid uitzetten?

Badge +4

Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

Reputatie 4
Badge +2

is tog iets mis met wifi op bbox3v+ op mijn laptop haal ik op de 5 band 300 mbps en op 2.5 band 50mbps met mijn laptop. in de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb op een modem van telenet was 

dat op 5 band 400 en op 2.5 band 200 mbps. tog een groot verschil .

Reputatie 1
Badge

is tog iets mis met wifi op bbox3v+ op mijn laptop haal ik op de 5 band 300 mbps en op 2.5 band 50mbps met mijn laptop. in de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb op een modem van telenet was 

dat op 5 band 400 en op 2.5 band 200 mbps. tog een groot verschil .

wel, toen ik de one ssid uitzette vorige week en een speedtest deed kwam ik ook op heel lage DL en UL resultaten uit...

Reputatie 1
Badge

Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

Reputatie 4
Badge +2

@denilson  ik  weet het.  als ik verbinding maak met wifi 5 band is het in het begin van de verbinding soms maar 30 mbps .   na een tijdje gaat de snelheid omhoog . mijn v 7 is nu met kabel. werkt goed.

Badge +4

Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+

Badge +4

is tog iets mis met wifi op bbox3v+ op mijn laptop haal ik op de 5 band 300 mbps en op 2.5 band 50mbps met mijn laptop. in de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb op een modem van telenet was 

dat op 5 band 400 en op 2.5 band 200 mbps. tog een groot verschil .

Dat is normaal, die telenet verbinding is veel sneller dan wat jij thuis hebt ?

Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  ik heb fiber  boost  1gbps down en  100 mbps upload .op kabel haal ik 940 mbps down en 96 mbps upload .

weer zoiets dat je moeilijk kunt uitleggen, waarom zijn er dan die met de bbox3V+ met hun prox 1Gbps Fiber dan wel snelheden groter dan 900Mbps halen ! mss een ander versie bbox3v+ ?

altijd eerst controleren direct verbonden op de modem zelf en daar al vergelijken

Is dit ook op het zelfde wifi kanaal dan dat je de vergelijking maakt tussen  fiber en kabel om de zelfde plaats dat je staat en de apparatuur staat voor kabel en fiber, staan die ook op de zelfde plaats want voor storingen en verzwakking van wifi signalen telt dit allemaal mee zelfs op 5.0 zijn er die ineens hoger snelheden halen als er een ander 5.0 kanaal ingesteld wordt enz...

Badge +4

@RedsFan  ik heb fiber  boost  1gbps down en  100 mbps upload

Achzo je hebt al fiber , wel kijk eens hoeveel je haalt met kabel verbonden aan de modem om te weten of je de 1 gbps haalt of niet… dan pas kan je weten of alles echt binnen komt aan die snelheid.

Misschien heb je een slechte modem als je maar 300 haalt via wifi

Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  ik haal 940 mbps down en 96 mbps upload . v7 met kabel heb ik niet echt problemen

Reputatie 1
Badge

Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+ik probeer

maar als je v7 bekabeld aangesloten is heeft de one ssid geen belang natuurlijk. Ik probeer mn v7 draadloos zonder haperingen te verbinden met mn bbox3v+. Vroeger geen problemen mee gehad, met fiber en nieuwe box wel, raar...

je kunt daar geen conclusies uit trekken er zijn er al verschillende die die opmerking gemaakt hebben als ik de v7 aansluit direct aan de modem is het precies beter of als ik One SSId uitzet is het precies beter maar dan ineens na een tijd hebben ze weer problemen en dit zowel op glasvezel als op koper, maar de meesten zeggen dan ook nooit voorgehad met onze v5, dus trek zelf de conclusie waar het zit….

Badge +4

Ik heb vorig weekend de  one ssid uitgezet en heb de hele week nog geen problemen gehad :thumbsup:

is uw tv via wifi verbonden? bridge of booster? heeft u de bbox3v+?

De decoder V7 is verbonden met kabel aan de bbox3v+ik probeer

maar als je v7 bekabeld aangesloten is heeft de one ssid geen belang natuurlijk. Ik probeer mn v7 draadloos zonder haperingen te verbinden met mn bbox3v+. Vroeger geen problemen mee gehad, met fiber en nieuwe box wel, raar...

Geen belang ? moet zijn van wel he, want sedert one ssid uit is geen storing meer op tv … maar het was vooral omdat er hier ook  een apple toestel aanwezig is op het netwerk dat er storing is op de decoder door de onessid die pakketjes achterlaat op het netwerk, dus vast of wifi maakt niet zoveel uit, de iphone gaf storing op de decoder….  de vaste verbinding zit ook in router toch? dus geeft wel effect.

Maar het feit is dat de V7 android heel gevoelig is voor storing, wat met een V5 het geval niet was.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

@Martin  al de kanalen geprobeerd kanaal 100 is het beste. max 300mbps. v7 is veel beter met kabel. na die update heb ik niet echt grote problemen

ook al geprobeerd op de lage kanalen 40 of 44 

Hopelijk blijft het goed met v7 via kabel (je hebt natuurlijk wel de meeste kans dat het goed blijft via kabel)

En de conclusie is dat de V7 nog altijd gevoeliger is voor storingen wat trouwens ook RedsFan hier nu ook aanhaalt.

Badge +4

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Daarom heb ik eerst geprobeerd de Onessid uit te zetten, voorlopig geen storing meer, moest het nog terugkomen dan kan men proberen met die conductor, maar voorlopig is het in orde.

Reputatie 1
Badge

bij apple toestellen moet zelf dikwijls eerst de “conductor” uitgezet worden en helpt uitzetten alleen van one SSID niet altijd bij gebruik van apple toestellen, maar prox is daarvan op de hoogte

Daarom heb ik eerst geprobeerd de Onessid uit te zetten, voorlopig geen storing meer, moest het nog terugkomen dan kan men proberen met die conductor, maar voorlopig is het in orde.

Ik heb m'n onessid uitgezet. Gevolg heel raar. Op 5.0 300dl en 30ul maaaar op 2.4 slechts 40dl en 18ul. Ik kan niet meer volgen 

Reputatie 1
Badge

En begin nu ook met kabel verbonden V7 te merken dat er af en toe storing is. Ligt dus aan die v7 decoders. Mr daar is nog altijd nt het mysterieuze 2.4 lage snelheidsprobleem  mee verklaard.

bij One ssid actief hoeveel meet je dan op 5.0 en 2.4 , ik weet nu niet of het 2.4 kanaal het zelfde blijft bij One SSID actie tov niet actief, ik veronderstel van wel, want anders zou het daar nog kunnen aan liggen.

Eens de test gedaan op 2.4 bij mij en nu haal ik ook maar 20Mbps anders toch zeker 60Mbps , de 2.4 is een zeer onbetrouwbaar spectrum.

PS: nog eens veranderd van kanaal 11 naar 6 en haal nu weer mijn normale verwachte snelheid op 2.4 er zal een buur zijn die zich op K11 gezet heeft want 11 was het beste kanaal een tijd geleden  want 1 en 6 waren toen de slechtste en meer bezet door buren 

Enfin was maar eens om te testen ik werk toch altijd op 5.0 

 

Reputatie 1
Badge

bij One ssid actief hoeveel meet je dan op 5.0 en 2.4 , ik weet nu niet of het 2.4 kanaal het zelfde blijft bij One SSID actie tov niet actief, ik veronderstel van wel, want anders zou het daar nog kunnen aan liggen.

Bij one ssid actief zie ik maar 1 netwerk dus kan enkel daarop testen mr dan weet je niet of je op 2.4 of 5 zit natuurlijk 

Reageer