Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

885 reacties

 @danny195 

Dat zal gewoon van de resultaten (feedback) afhangen dat is voor alle decoder types zo  bij softw updates die worden in waves uitgedeeld dus dit is geen vaste datum voor iedereen.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is wel een goed teken dat ze er met bezig zijn.:grinning:

 

Daar twijfel ik geen second aan maar de oplossingen zijn niet altijd even simpel als de meeste mensen wel denken, en vergelijken bv. dan met anderen providers, maar dat wil niet veel zeggen of die andere providers moet met een zelfde infrastructuur en technologie werken….!

En nee voor diegenen die weer gaan hieruit concluderen dat ik Proximus wil verdedigen, ik zit met even veel ongeduld af te wachten en vraag niet liever tot alles zal probleemloos ronddraaien.

Zijn er mensen die het volgende probleem ook hebben:

Ik ben in het bezit van een home cinema receiver (Yamaha RX-v6a). De V7 decoder is hierop aangesloten via HDMI in, De TV uiteindelijk via de HDMI uit van de receiver.

Gezien de receiver, logischerwijs, ook gebruikt wordt om radio, netstreams etc etc af te spelen staat deze niet altijd op de HDMI van de decoder geselecteerd. Dit zorgt er voor dat de decoder keer op keer crashed of zich in een beeldformaat zet dat door niets meer ondersteund wordt, ook al staat de decoder reeds vast ingesteld op een vast beeldformaat.

Dit gebeurd enkel als de decoder voor langere tijd niet geselecteerd staat, daarom ook al de screensaver etc uitgezet. Nog iets wat opvalt, stel je bent een opname aan het bekijken en selecteerd per ongeluk een andere HDMI ingang (omdat je je van knop vergist, input ipv van volume), dan stopt het afspelen volledig net alsof je op de stopknop van de decoder geduwd zou hebben (heel tof bij uitgesteld kijken of replay waar je dan niet kan verderspoelen!)

Mijn vermoeden is dat, wanneer de decoder niet geselecteerd staat, de HDMI input voor de decoder “los” hangt en de decoder zich ergens in een fout stand zet. De enige manier om terug TV te kunnen kijken is door de decoder her op te starten, wat dan ook x maal per dag dient te gebeuren.

Bijkomstig zijn dan de aanhoudende P011 fouten bij het afspelen van opnames.

dit probleem werd nog gemeld, als je kunt decoder HDMI > TV HDMI > via HDMI ARC audio naar  Home cinema

FYI: wat ook van belang is bij een V7 van een vorige actie eerst af te sluiten vooraleer een nieuwe te kiezen dit vermijdt foutmeldingen. 

V7 diepe slaap brengt ook problemen mee tenzij de laatste softw dit zou oplossen ?

Jammer genoeg is mijn TV te oud en ondersteund geen ARC. Het zal dan jammer genoeg wachten worden tot of een fix vanuit Proximus of het begeven van de huidige TV.

TV via ARC aansluiten geeft dan nog bijkomstig het probleem dat ik , elke keer ik iets van mijn receiver wil gebruiken, de TV naar een andere bron dien over te schakelen (= extra afstandsbediening) + het missen van het onscreen menu van de receiver. Niet echt ideaal dus, de TV blijft bij mij puur een weergave-iets, of dit nu een echte TV is, een monitor of een projector.

correctie : diepe slaap zou opgelost zijn →

Deep standby werkt nu goed 

Vandaag de nieuwe decoder gekregen, werkt tot nu toe prima.

Ik ervaar enkel een probleem met de afstandsbediening configureren met mijn TV. Ik heb een Xiaomi Mi TV 4S (de TV dus, niet de Android box) en het merk is niet ondersteund, ook bij de merkselectie staat Xiaomi er niet tussen.

 

Bestaat hier een workaround voor of kan Xiaomi toegevoegd worden aan de lijst van merken?

Reputatie 7
Badge +4

(1) Bedien je surround met de Proximus TV afstandsbediening - YouTube

 

 

Helaas werkt dit ook niet.

 

Vermoedelijk omdat de afstandsbediening van de Xiaomi een Bluetooth afstandsbediening is en dus geen IR signalen naar de remote van Proximus kan sturen? 

die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

die v7 afstandsbediening werkt toch ook met  bluetooth , nee?

Klopt, maar het lijkt mij dat het systeem dat HadewychT hierboven aanhaalde werkt met IR aangezien het functies kan overnemen van reguliere afstandsbedieningen.

 

Om de decoder te bedienen gebruikt de afstandsbediening volgens mij Bluetooth, om functies te leren van andere afstandsbedieningen volgens mij IR. 

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

 

zou kunnen of moet je mss eerst dit doen ?

 

 

Dat is volgens mij om de Proximus afstandsbediening te verbinden met de decoder? Dat werkt overigens prima, nu zou ik enkel nog graag met de Proximus afstandsbediening het volume van mijn Xiaomi TV willen wijzigen en deze in/uitschakelen.

 

Wanneer ik naar de afstandsbediening instellingen van mijn Xiaomi TV ga en probeer te koppelen met de Proximus afstandsbediening dan lukt dat wel, al kan ik dan nog steeds maar enkele knoppen gebruiken, zoals links, rechts, boven, onder, oke en terug. Volume en bijvoorbeeld uitschakelen werkt dan nog steeds niet. Bovendien kan ik dan met de Proximus afstandsbediening ook niet meer de Decoder besturen aangezien die afstandsbediening dan al een bluetoothverbinding heeft met de Xiaomi TV. 

 

Als ik het probeer zoals Proximus het hier uitlegt:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=72&v=6TUcmuonbFM&feature=emb_title

dan krijg ik de melding: merk niet ondersteund. In de volgende pagina kan ik dan zelf een merk selecteren, maar daar staat Xiaomi niet tussen.

Reputatie 3
Badge

Heeft er iemand weet wanneer de klanten de laatste update zouden krijgen?

En wie dat de update al heeft. Wat is er veranderd en is het een verbetering?

 

Een nieuwsgierige klant ;-)

Reputatie 3
Badge

Hier inderdaad sinds deze nacht nieuwe software(3.64.1) / app versie(4.64.4). Android 9 - beveiligingspatch 5 oktober 2020. Zenders hernummeren/info opnames/support bij tabblad instellingen is mij het eerste opgevallen.

Mvg

Artie 

En kan je ons even laten weten wat er allemaal is veranderd en of de hernummering echt werkt en hoe eventueel? 

 

Spijtig genoeg komt er geen lijst uit met aanpassingen  sinds de vorige software of appversie.

In verband met de hernummering niet zo onder de indruk. Ik heb enkel kunnen kiezen uit de standaard nederlandse volgorde van de zenders.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_list/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/lijst-van-tv-zenders/pickx-zenderlijst-op-decoder-tv-box-app-web.html

Het instellen van de favorieten heb ik niet meer kunnen doen. Ik kan  wel favorieten maken maar als je dan naar lijst favorieten gaat staan er steeds zenders bij die  geen favoriet gemaakt zijn waardoor je hier ook vasthangt aan de standaard volgorde.

Verder start de decoder  beetje sneller uit standby. Toch nog even bekijken dus. ( ik ben  geen testpersoon  en krijg updates random binnen..)

Mvg

Artie

je moet geen testpersoon zijn om laatste updates te krijgen de eerste die dit krijgen zijn geen testpersonen want die nieuwe software wordt in waves uitgevoerd uit veiligheid .

Reputatie 3
Badge

@artie hmm zoals ik het lees is het eigenlijk nog erger geworden? 

Ik snap niet zo goed waarom die zendervolgorde 'niet' kan verandert en opgeslagen worden. Het is nu geen ramp maar toch n beetje ergerlijk. Er moet telkens teveel gesleuteld worden aan een nieuw product wat niet echt leuk is voor de klant. De klant is in dit geval de 'testfase'.

Mvg

Artie 

In feite ben je bij iedere update in ‘testfase’ :relaxed:

een beetje het zelfde geval bij windows updates, maar daar kan ik die voor een tijd uitstellen wat ik ook altijd doe, wat kan een voordeel zijn als er bug ingeslopen is!

Hallo allemaal,
Iemand op het forum vroeg hier hoeveel HD decoders men kon aansluiten op 1 lijn, dat zijn er dus 3. Verder heb ik ook gelezen dat, UHD/4K is momenteel gelimiteerd tot 1 stream.
Betekent dit dat er op 1 lijn maar 1 UHD V7 decoder kan aangesloten worden? Of wat bedoelen ze hier met gelimiteerd tot 1 stream?
Of kunnen we op 1 lijn ook gewoon 3 V7 decoders aansluiten, zoals bij de HD V5 decoders?
Timm1983

als je pas een v7 decoder krijgt indien je lijnsnelheid groter is dan 30 Mbps dan zullen er zeker een hele boel lijnen niet voldoen om  3 V7 decoders aan te sluiten, dus zouden ze terugvallen op HD. De V7 gebruikt een app voor TV vandaar dat je dit probleem niet hebt bij V5 decoders waar je voor ± maar 19 Mbps nodig hebt als de 3 decoders/TV’s opstaan

TIP:  Proximus  zou beter hun site aanpassen zodat op de pagina waar je uw TV mogelijkheden kunt checken dit aangegeven wordt

Dus eigenlijk komt bij kijkers met 3 TV’s om 3 decoders aan te sluiten de V7 decoders minder goed van pas omdat er maar 1 kan aangesloten worden.
De tv zenders kunnen op een V7 decoder dan enkel bekeken worden via de pickx app?
Eigenlijk werk ik niet met de pickx app, ik ben nu toch bijna 100% altijd thuis.
Dus er verschijnt niet direct een zender op het scherm bij het opstarten van de V7 decoder?
Ik vraag me af mochten ooit de V5c decoders niet meer ondersteund worden, hoe het dan zal verder moeten hier om op 3 tv’s te kunnen kijken?
Timm1983

Voor zij die op korte afstand zitten op VDSL lijn en voor fiberlijnen zal dat geen probleem mogen geven met 3 V7 DEC’s

Reageer