Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Het laatste dat de prox medewerker hier gepost heeft is dat de conductor wordt uitgezet omdat er problemen zijn met Apple toestellen, maar op de vraag of het klopt wat hier ook al beweerd werd, dat dit ook voor problemen zorgt op de Decoder, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen! 

Als de laatste bewering zou kloppen dan zou je inderdaad ook problemen met de v7 kunnen hebben als je met Apple toestellen werkt en conductor opstaat.
Daarom zou ik heel interessant zijn dat door iemand van proximus bevestigd wordt dat dit klopt!!!!!.

De uitleg was iets van de aard dat deze Apple toestellen dan storende internet pakketjes op je netwerk stuurt!?

Reputatie 2

Reeds de hele avond dat ik foutmelding krijg als ik mijn opnames wil bekijken : P135

En naar Disney kijken, lukt ook al niet. Krijg zelfs de lijst van films niet te zien. Blokkeert helemaal en komt telkens terug op pagina met logo's van Netflix, Disney, Youtube, ...  

Zaterdag 13/02 : Is vandaag blijkbaar nog altijd zo

Reputatie 4
Badge +2

het enigste dat je kan doen is je decoder 10 seconden zonder stroom zetten dan weer opstarten  meestal lukt het dan wel.

Ik denk dat die ON/OFF knop van Nounourske  reeds defect is van het frequent gebruiken :slight_smile: anders nog een reset proberen!!

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. i zou er ook moedeloos van worden:slight_smile: . maar er is geen andere manier. of wel een v5 vragen

Mijn V5C draait hier inderdaad uitstekend, en hopelijk blijft dit ook zo :wink:  

Reputatie 2

Het is inderdaad wel gelukt met de on/off knop. Dank je wel !!

(Maar geef toe : is toch niet ideaal hé ;) )

Reputatie 4
Badge +2

ik weet het. zeker niet ideaal .:grinning:

 

zoals met een aandoening, je moet er leren met leven zeggen ze dan!

Reputatie 2
Badge

Beste

Zelf na de update  3.58.2 van 2en3 februari nog  regelmatig  zwart scherm tijdens live tv

Groeten

Witteherder 

Reputatie 4
Badge +2

tot nu toe heb ik nog altijd geen klagen van mijn v7 na die update. hoop dat het zo blijft .:grinning:

Het is zo dat er inderdaad zijn die heel weinig hinder ondervinden en er zker kunnen mee leven, maar ik kan mij inbeelden dat het niet zo evident of een totaal ander verhaal is bij deze klanten waar met de regelmaat een P… foutmelding komt of V7 herstart moet worden tijden het TV kijken !

Reputatie 4
Badge +2

ja . dat denk ik ook wel . voor die update had ik ook veel foutmeldingen bij het zien van opnames

Ik vind dat Proximus een  product op de markt moet brengen (V7) dat perfect moet werken mijn schoonmoeder 90 jaar en woont nog thuis dit tijdens Corona zou ze willen de kinderen en kleinkinderen kunnen zien daarom  heeft ze  al een maand een nieuwe aansluiting .Ze heeft nog regelmatig foutmelding na de update.In combinatie met beeldbellen (Femly)rechtstreeks aangesloten met de WiFi-booster en op de tv HDMI 2 en V7 rechtstreeks aangesloten met WiFi-booster en op de tv met HDMI 1 .Dus  tijdens het beeldbellen spring normaal de tv via de HDMI cec (staat altijd AAN ook op de tv en op de V7)over naar Hdmi2 soms gebeurd dat niet en kunnen we haar wel zien en geluid horen via de camera maar zij ziet ons niet en de tv speelt niet .Conclusie de Femly heeft internet want wij kunnen alles zien en horen maar de V7 doe haar werkt niet via de HDMI cec .Zij  moet ook de tv volledig afzetten want anders springt hij regelmatig op tijdens de nacht.volgens Proximus de HDMI cec uitzetten maar dat hebben we wel nodig om te beeldbellen .Hoe gaan ze dat eindelijk eens oplossen.De  internet verbinding is perfect maar de V7 is een probleem geval ,laat de klanten maar verder testen en betalen goei bezig Proximus.

ps.Femly werkt met een app en zij moet zelf niks doen aan de tv .wij kunnen de tv bedienen via de app zelf foto’s doorsturen en agenda en berichten sturen.

Sinds deze week (na een update) krijgen we continue de foutmelding p131 als we iets willen herbekijken. Ik heb reeds de v7 gereset naar fabrieksinstellingen, meermaals herstart, 10 seconden zonder stroom gezet. Maar niks lijkt te helpen. Ook de bbox heb ik al herstart, zonder verder succes.

Voorheen hebben we nooit problemen gehad bij het gebruik van de v7. 

Alle toestellen zijn rechtstreeks via bekabeling met elkaar verbonden. 

Hebben jullie nog een gouden tip die dit vervelende euvel kan verhelpen?

dit valt inderdaad voor bij het bekijken van opnames zoals de anderen die die fout hier ook melden met de V7

als bbox en decoder al gereset hebt kun je niet veel meer zelf  doen

eventueel kun je de opname stoppen of even terugspoelen en dan verder kijken, als dat nog kan natuurlijk

 

NB: de prox forummedewerkers komen pas maandag terug langs op het forum

Het gaat in ons geval om het 'terugkijken' via de tv-gids. (Tv-replay) Het bekijken van opnames geeft vooralsnog geen problemen. 

Voorlopig lossen we het op door het via de pickx app terug te kijken en te casten via de v7. Dat werkt wel perfect. Maar hopelijk kan het terug zo handig als vroeger via 'de afstandsbediening'. 

Bbox is enkel nog maar herstart. Fabrieksreset heb ik nog niet gedaan. Zou het daar aan kunnen liggen? Dat zou wel wat extra werk met zich meebrengen om alles terug te zetten, maar als de oplossing daarin zou liggen, is dat maar zo...

moeilijk om op voorhand te zeggen dat het 100% zeker is  dat het na een reset van de bbox niet meer zal voorvallen!

Reputatie 4
Badge +2

is ook niet handig dat casten. is inderdaad niet zeker dat  dat het opgelost met een reset .

Hallo.

Ik heb 2 weken geleden dat laatste update gedaan. En daarna hadden we geen problemen meer. Echter wat we nu wel terug merken is dat wanneer we een programma pauzeren of terug spoelen dat het beeld hapert. Ook nadat we op de stop knop drukken om terug live te gaan. 

Het is wel minder erg dan voor de update. Ik geef het maar door , misschien kan dit toch eens mee onderzocht worden voor de volgende update. 

 

Fred

Reputatie 4
Badge +2

vandaag 1 foutmelding sinds die update foutcode 016 . hoop dat het niet weer begint .

Badge +4

Vorige week ook weer 2 a 3 haperingen, vanavond ééntje, soms wil de decoder zelfs niet starten als we met de afstandbediening de decoder willen aanzetten…  Zou men ook even bij mij die Conductor kunnen uitschakelen ?? Sinds de iphone verbonden is op het wifi 5 is het wel iets minder maar de storingen blijven dus regelmatig terug komen, mss kan de conductor nog voor verbetering zorgen ?! anders wordt het even wachten op de nieuwe Wifi drivers voor modem en wifi-boosters.

Grt

Reputatie 4
Badge +2

weet er iemand hoe ik foutmelding 016 wegkrijg ?

helpt reset dan niet

Reputatie 4
Badge +2

Need helpt niet. Kan geen opname bekijken. Geeft foutmelding 016. 011 en soms gewoon een Text dat hét niet mogelijk is het programma af te spelen 

Reageer