Skip to main content

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

@HadewychT : Kan je ook eens navragen voor welke hardware revisie dit betrekking heeft?

Ik heb het probleem niet met mijn Sagemcom :

bbox3

hardware version 2.1

Wanneer ik een een kanaal wijzig en dit opslaan dan blijft het door mij gekozen kanaal behouden.


@HadewychT Super :thumbsup_tone3:


Dat wordt niet expliciet vermeld. Ik zal het voor de zekerheid nog eens verder navragen want zowel de ‘gewone Bbox 3 S en Bbox3v+ hebben deze firmware. 


Dan  geldt die bug toch niet voor de bbox3v+ 
want ik heb juist deze software versie:
Software Version 8c.310A
GUI Version 7.3.8 
Hardware Version 1.0

En heb totaal dit probleem niet!


Ondertussen hebben we antwoord gekregen van onze experts.

Dit is inderdaad een bug in de huidige Sagemcom firmware (8c.310A).

Dit zou met de volgende firmware opgelost moeten zijn.  Afhankelijk van de testresultaten zou deze in de komende maanden uitgerold moeten worden. Nog even afwachten dus.

 


Er is zeker en vast geen reden aangezien ze van proximus uit hier altijd gezegd hebben dat het de bedoeling was dat de klant nog altijd zelf het kanaal zou kunnen uitzetten net zoals het nog altijd de mogelijk is dat je Smart wifi kunt uitzetten 
Als Smart wifi actief staat (one ssid ) dan kun je wel geen wifi kanalen zelf instellen.

Trouwens moest er een redden zijn dat de klanten hun kanaal niet zelf kunnen kiezen dan zou ik dit ook niet kunnen.

Maar de vraag is eerder waarom kan men wel nog het kanaal instellen en wat is de reden dat het bij sommige klanten zo niet blijft staan ?


@VeerleLangbeen Ik heb dit eens doorgegeven aan de betrokken diensten zodat men dit verder kan onderzoeken. Van zodra ik een antwoord krijg of meer nieuws heb laat ik je hier iets weten.

@SamuelD ik had vandaag een Bizz Expert aan de lijn die de router via remote op kanaal 10 gezet heeft. Nu testen maar, ik hou je op de hoogte. Is er een reden waarom klanten het kanaal niet meer zélf mogen veranderen? Met vriendelijke groet.


Waarom moet dat drie maanden duren om dit door te geven aan de “betrokken diensten”.


@VeerleLangbeen Ik heb dit eens doorgegeven aan de betrokken diensten zodat men dit verder kan onderzoeken. Van zodra ik een antwoord krijg of meer nieuws heb laat ik je hier iets weten.


in ieder geval wat er ook van wezen als proximus zelf zegt dat het de bedoeling is dat je dit nog altijd kunt zelf manueel instellen dan zou dit ook moeten kunnen en daarom zal de uitleg van Proximus zelf moeten komen waarom het in sommige hardware versies van de bbox3V+ niet kan en in andere lagere hardware versies wel,
enfin het voornaamste is te weten of ze dit kunnen zelf bvb van op afstand instellen  en anders indien niet van op afstand hoe het dan wel moet, of wat de oplossing zal zijn hiervoor, al in de maak of niet enz...


Fabrieksinstelling in de nieuwere hardware revisies. Ik vermoed ook niet dat Proximus dit altijd controleert wanneer er een nieuwe revisie wordt geleverd door Technicolor of Sagemcom. Anders kan ik geen reden bedenken van waar dit afwijkende gedrag. Dat zou je dan normaal gezien moeten kunnen aanpassen met expert of admin rechten .


Of zit er toch een nieuwe functionaliteit ingebakken in de nieuwere hardware revisies die dit automatisch bepaald, maar dat wij met heel beperkte rechten namelijk user die optie niet kunnen uitschakelen maar wel als expert of admin. Dit is maar een veronderstelling. Jammer genoeg heeft Proximus dit nog niet bevestigd of willen vertellen. Het valt wel regelmatig voor de laatste tijd.

waarom zouden ze dan met expert of admin rechten deze functie niet bij alle bbox3V+ uitgezet hebben.

Er werd hier al trouwens in het verleden duidelijk gezegd dat het de bedoeling is dat je zelf een kanaal zult zelf kunnen blijven kiezen zonder dat je daarvoor admin of expert rechten nodig zou hebben.

Net het zelfde op de vraag of je ook zelf nog zult kunnen zelf beslissen om smart wifi uit te schakelen, daar werd eveneens op bevestigd dat dit zou altijd mogelijk zijn.


Wat uitleg willen geven!!??? Proximus moet dat gewoon eindelijk eens oplossen..

dat is o.a. wat ik bedoel met uitleg geven dat ze ook de reden moeten geven waarom het nog niet opgelost is, want met een halve uitleg zijn we geen stap verder, nu weten we zelf niet of ze van zin zijn om die functionaliteit er terug in te voorzien.


Ik snap ook niet waarom we zelf niet mogen bepalen op welk kanaal we de modem zetten. Ik heb het wel kunnen oplossen maar ik heb wel een bijkomende investering moeten doen voor iets dat normaal mogelijk moet zijn met de standaard modem die in bruikleen wordt gegeven.


Wat uitleg willen geven!!??? Proximus moet dat gewoon eindelijk eens oplossen..


we zullen moeten blijven hopen dat ze ons wat uitleg willen geven en wij kunnen maar blijven gissen!


Of zit er toch een nieuwe functionaliteit ingebakken in de nieuwere hardware revisies die dit automatisch bepaald, maar dat wij met heel beperkte rechten namelijk user die optie niet kunnen uitschakelen maar wel als expert of admin. Dit is maar een veronderstelling. Jammer genoeg heeft Proximus dit nog niet bevestigd of willen vertellen. Het valt wel regelmatig voor de laatste tijd.


Dat is de conclusie die ik ook gemaakt heb maar wel raar als je het mij vraagt, ik zou eerder de sturing van de software verdenken, maar de specialisten moeten dit toch weten, ze moeten het nog alleen aan ons willen vertellen :wink:


Het gaat wel om een andere hardware revisie. Dat is het enigste wat nog een rol kan spelen.


‘t zal voor morgen zijn 


Home Optimizer App overal afgegooid. Kanaal via webinterface terug op 11 gezet. Na paar uren stond kanaal terug op 1. Is er werkelijk geen enkele competente medewerker van Proximus die hier een antwoord op heeft? Ik run een business en deze zaken nemen teveel kostbare tijd in beslag.


maar dat verklaart toch nog niet waarom het bij mij wel op het vast kanaal blijft staan (bbox3v+) en bij @VeerleLangbeen met bbox3v+ niet ! zeker als je zelf met een wifi analyzer kunt vaststellen dat k1 het slechtste is en K11 het beste, wat bij mij zeker het geval is, dus volgens mij is het Niet de beste wifi-ervaring in je huis en  Je wifi is niet geoptimaliseerd!. :relieved:


Er wordt ook gesproken van automatische optimalisatie met de home optimizer app wat bij mij overkomt als automatische aanpassing van het kanaal naar jouw bbox3 modem/router : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html (namelijk de optie De beste wifi-ervaring in je huis en  Je wifi is geoptimaliseerd!.


Staat alweer terug op kanaal 1 :-(


Heb alles gereset naar fabrieksinstellingen en terug geconfigureerd op kanaal 11. Duimen maar.


Reageer