Skip to main content

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

maar door het feit dat het kanaal van zijn bbox niet behouden wordt zal de booster dan toch ook niet op het goede kanaal staan tenzij je zoals je zegt het via de interface verandert op de booster


Normaal gezien pakt die hetzelfde kanaal als wat doorgegeven wordt door de bbox3, maar je kan dit ook aanpassen in de configuratie webinterface van de Technicolor booster. Normaal gezien zou ook K11 gekozen moeten worden zowel in booster modus of in AP modus.


maar op welk 2.4 kanaal zet die booster zich dan want blijkbaar is k11 het beste, net zoals bij mij trouwens, of bedoel booster als access point gebruiken op k11


@VeerleLangbeen Een booster zou wel helpen om overal een verbetering te hebben van het signaal op alle kanalen. Ik begrijp jouw frustratie volkomen, ook ikzelf heb al heel veel gemeld maar nadien komt er geen feedback meer terug. Er zou een soort van opvolgsysteem gemaakt moeten worden, om niet te vergeten dat er nog niets werd teruggekoppeld.


@VeerleLangbeen Als je kanaal op 8 staat werkt de wifi wel goed ? Als dat zo is, dan is er niet echt een booster nodig.  Als de wifi op alle kanalen onstabiel is, wel natuurlijk. 

Ik ga eerst even informeren bij de specialisten wanneer de update voorzien is die dit probleem moet oplossen. Als dit nog even duurt, kunnen we je een nieuwe modem opsturen. 

Het verschil tussen kanaal 8 en 11 is maar liefst 20%…

 

Als jullie eens opsnorren wat ik als trouwe business klant al overgeschreven heb naar Proximus….ik loop “iets harder” voor mijn klanten...


@VeerleLangbeen Als je kanaal op 8 staat werkt de wifi wel goed ? Als dat zo is, dan is er niet echt een booster nodig.  Als de wifi op alle kanalen onstabiel is, wel natuurlijk. 

Ik ga eerst even informeren bij de specialisten wanneer de update voorzien is die dit probleem moet oplossen. Als dit nog even duurt, kunnen we je een nieuwe modem opsturen. 


Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

@HadewychT Bij Telenet wordt wifi in het volledige huis gegarandeerd door een gratis booster. Aangezien Proximus mij momenteel als business klant geen oplossing kan aanbieden voor het kanaalprobleem terwijl ik toch wel mooie sommen betaal voor het abonnement zou het knap zijn om mij een gratis booster te bezorgen. Bij uw concullega’s van Telenet is de 1ste booster zelfs standaard gratis.


ok,  bedankt voor de feedback


@VeerleLangbeen van welke app komen deze screenshots ?

Via home optimizer.


@VeerleLangbeen van welke app komen deze screenshots ?


 

Ok, start waving want ik betaal veel geld als Business klant voor een halve motor...Dát is geen reclame.


Eens deze update klaar is voor verdeling, worden die door Proximus in waves gepusht naar de modems.


Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

 

Gaan jullie due updates ‘pushen’ of wordt dit gecommuniceerd?


Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 


De eerste die we thuis gehad hebben was een bbox2 en daar heb ik dit toch nooit opgemerkt en de logbestanden bestonden gewoon er uit dat je kon zien wanneer een sessie opgestart werd of soms mislukt was maar verder geen details. 


Toch een export functie ik weet niet meer of het was op de bbox of bbox2 of nog de Philips modellen. Maar ik heb dit toch gebruikt om na omruiling mijn vorige configuratie te importeren. 100% zeker ben ik ook niet meer.


Ik denk niet dat er ooit een backup functie geweest is bij de bbox


Inderdaad het blijft voor mij een totaal raadsel waarom zowel de backup functie als de logbestanden functie verdwenen zijn bij de lancering van de bbox3 en bbox3v+. Voor mij en misschien ook andere blijft dit een heel vreemde beslissing waarom Proximus dit gedaan heeft. De bbox2 werden ook gemaakt door Sagemcom.


Ja dat wel en zou natuurlijk interessant zij, namelijk ook de mogelijkheid om instelleingen te backuppen zodat je na een rest bvb niet altijd alles weer opnieuw moet invoeren.

‘k zal al een kaars doen branden, wie weet helpt het :slight_smile:

 


Inderdaad dat was wat ik wou zeggen. Maar enkel logbestanden toelaten op user niveau houdt geen enkel risico in.


daarvoor zal je wel admin of expert paswoord nodig hebben en deze willen ze niet vrij geven


Er is echt geen lijn in te trekken wat het exact veroorzaakt het is al niet de hardware revisie die een mogelijke oorzaak is, net als de home optimizer app. One SSID kan het ook niet zijn want dan zie je enkel maar 1 SSID of dat er op 1 of bepaalde manier de kanaal selectie op automatisch gaat. Om meer duidelijkheid te hebben zou je al toegang moeten hebben tot de logbestanden  maar vanaf bbox3 is het onmogelijk om nog als user hier toegang tot te hebben.


Heb ook de info van @familievandesype  doorgestuurd, maar nog geen antwoord gekregen. 


Zonet Proximus alweer aan de lijn gehad nadat de Bbox3v+ weer netjes op kanaal 1 stond. Ze weten het eigenlijk zelf niet...


Dat is net ook mijn probleem, want het is niet iedereen die dit probleem heeft zelfs zij die hier al de software en hardware versie gepost hebben, dan zie je  dat het de zelfde software en hardware versie is en dan heeft de ene dit probleem wel  en da andere niet,  ook met de bbox3v+ is dit zo de zelfde software en hardware versie en toch wordt dit probleem gemeld door anderen en ik heb dit probleem niet, geraakt daar maar aan uit!


Reageer