Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Bedankt, zo ziet de modem eruit in vooraanzicht:

 

 

ja de software is de zelfde als bij mij alleen de hardware is is versie 1 bij mij

maar als je van voor links op de bbox3 geen bbox3v+ ziet staan (zie screenshot hieronder)
dan zal het nog een oudere versie zijn die je hebt.

 

In de mymodem interface heb ik alleen dit:

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.0

Hebt u de datapump versie nodig ?

ik wist niet dat de software op de oude bbox3 van sagemcom ook de zelfde was van de bbox3v+ kun je niet zien op één of andere manier welke versie van bbox3 je hebt?

2 per 2 naast elkaar.  Een spatie tussen de twee gele paren.

bedankt voor de feedback , ja dan is het uitgeklaard ik dacht dat je ook een bbox3v+ had, is dat dan één van technicolor die je hebt of ene van sagemcom ?

bij technicolor staan de 4 gele utp poorten alle 4 aanééngesloten na elkaar en bij de sagemcom 2 per 2 naast elkaar.

PS :sorry ik was te vlug met mijn reactie aan de software versie die je gegeven hebt is het ene van sagemcom die je hebt maar ik wist niet dat de zelfde software op de oude bbox3 ook de zelfde was kun je niet zien welke versie van bbox3 je hebt?

Ik heb geen bbox3v+ maar een bbox3 (geen belgacom TV).

FON heb ik uitgeschakled via de interface maar het helpt.

 

 

 

Dat is wel heel raar want ik heb ook de bbox3v+ en zoals je ziet uit bovenstaande screenshots staat de hotspot op bij mij, en het kanaal verspringt ook niet bij mij, !

In die oude post gaat (3jaar geleden) het om een bbox3 (bbox3v+ bestond toen nog niet) dus moeilijk te vergelijken.

maar je kunt uiteraard proberen door hem via de interface uit te zetten,

laat dan zeker iets weten of het dan wel in orde blijft voor je wifi kanaalkeuze

Volgens deze post lost dit het probleem op:

https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007

 

 

Maar op http://mymodem  staat hij toch aangeduid dat de hotspot uit staat of niet.

Is er een wel bepaalde reden dat je deze uitzet.

 

 

 

FON is uitgeschakeld via the web interface.  Zonder vaste lijn bel ik via mijn GSM naar de 0800 20 640 om te checken dat het weldegelijk is uitgeschakeld.  Na het invoeren van mijn GSM nummer krijg ik als antwoord dat het momenteel niet is ondersteund.

 

 

Louter ter info: met deze modem blijft het kanaal staan zoals ik het zelf gekozen heb:

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    1.0

  • Datapump Version

    A2pv6F039f3.d24n

Ik heb hetzelfde probleem met mijn bbox-3 dat het na een paar uur terugvalt op kanaal 1 met 2.4 wifi.  Kanaal 3 is nochthans manueel geconfigureerd.  Desinstalleren van proximus app helpt niet.

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.0

 

Reputatie 5

@Martin Neen casten lukt nog altijd niet. Af en toe probeer ik nog eens ,zonder succes. Vanaf ik het ap in gebruik heb genomen op 13 maart geen problemen meer met slechte wifi. Geen haperingen meer op vrt nu en geen onderbrekingen meer. Enige minpuntje het ap ondersteund enkel 2,4 wifi. Maar de snelheid is meer dan voldoende. Ik kan enkel besluiten dat er toch één en ander mis is met de software van de b-box.

Ja dat wel maar het is soms wel een raadsel hoe het komt dat er met de zelfde apparatuur en dicht bij de bbox zowel via 2.4 en 5.0 de ene toch blijft problemen ondervinden met pickx en bv ook met google chromecast en anderen totaal geen problemen ondervinden dan is het toch niet direct gelegen aan de wifi van de bbox moest het nu nog op 2.4 zijn dan zou je kunnen zeggen ja ‘t is een band die veel bezet/gestoord is maar dan ook op 5.0 en ook nog eens dicht bij de bbox!

@Jamo is het dan met je Acess point ook in orde gekomen met je chromecast probleem?

Reputatie 6
Badge +3

Met een apart AP met externe antennes ga je sowieso een sterker signaal en een grotere dekking krijgen dan met de BBOX3. Ik heb ook dezelfde hardware versie van de Sagemcom en ondervind het probleem niet. Het allerbelangrijkste is dat het nu opgelost is.

Wel heel raar het is precies of de ene bbox zijn wifi signaal de andere niet is! 

Ik heb dit toch met mijn bbox niet voor, het enigste verschil is dat de mijne hardwareversie 1 heeft !!!!

Reputatie 5

Ik heb het  opgelost. Ik heb een access point  gekocht en verbonden via netwerkkabel met de B-box.Nog nooit zo een goed wifi signaal gehad. Gekozen kanaal blijft netjes staan en geen draaiende cirkeltjes meer bij Vtm go en Vrt nu. Geen blokjes beeld meer. Zelfde snelheid als via vaste verbinding. Besluit: de bbox heeft een beperkt bruikbaar wifi signaal.

Blijkbaar dan toch iets met de hardware versie te maken met mijn hardware versie 1 heb ik dit niet voor.

Reputatie 5
  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    2.1

@Jamo  welke soft en hardware versie heeft uw bbox 3?

Reputatie 5

@ThierryW 

Zoals ik verleden week gezegd heb in een privé bericht kon ik mij niet vrij maken binnen de openingsuren van het afhaalpunt en daar jullie niet samenwerken met B-post heb ik geen modem laten opsturen. Via een afhaalpunt blijft moeilijk daar die maar open zijn tot 18 uur. En er is maar 1 punt in de buurt.Nu zie ik in een ander topic  https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox-verspringt-zelf-naar-kanaal-1-49583 dat het om een bug zou gaan. Is het dan nog opportuun om de modem te vervangen? Misschien beter de software update afwachten. Trouwens nu zet de modem zichzelf niet meer naar kanaal 1 maar naar 6. Ook een druk bezet kanaal.

mvg

Reputatie 1
Badge +1

Als het beter is dat ik zelf een nieuw topic start, mag u mij dat gerust zeggen, maar ik heb met mijn Bbox3 identiek hetzelfde probleem dat hier vermeld wordt. Ik was even rond aan het neuzen op dit forum en trof dit topic aan, dus hier ben ik: het 2.4 Ghz kanaal wordt veranderd naar 1, ook na een reset, en ook al heb ik het kanaal zelf veranderd via de web interface naar 11 (en dit al verschillende dagen, terwijl de bbox gewoon aan bleef, wat te zien was aan de ‘uptime’… ). Is dit mogelijk dat dit toch een bugje is? Of is er iets anders dat daar aan te doen is? 

Edit: verduidelijkingen

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo We gaan best een nieuwe modem opsturen naar een UPS punt bij jou in de buurt. De lijst met beschikbare UPS punten kan je terugvinden via de link https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL . Kan je mij het gekozen UPS punt + je gsm-nummer doorsturen zodat ik het nodige kan doen.

Pasop dat is nu nog niet erg dat hij na een reset op k1 komt te staan want dat gebeurt bij mij ook, niettegenstaande K11 het beste is bij mij, maar wat de bbox dan wel zou moeten doen na een reset is  als je het kanaal dan verzet, zoals bij u op 8 en bij mij op 11,  dat het zo zou moeten blijven staan op dat vast kanaal en wat bij mij het geval is.

K11 is dit geen goed kanaal voor u, anders moet je eens proberen op k11.

Reageer