Op reis geweest in USA vanaf 26/5.
Plots vanaf 7/6 was het niet meer mogelijk email te sturen of ontvangen. Ik werk met EmClient op android. Ook getest met Proximus mail app op android: berichten worden ontvangen maar niet mogelijk om de detail te openen. Eveneens getest met de proximus webmail op de laptop: bij het inloggen krijg je: onbekende fout.
De gsm en laptop geprobeerd bij verschillende hotel wifi en ook via mijn Airalo world esim. Altijd hetzelfde probleem.
Dan maar getest met een vpn service. Vanaf je op de laptop of android een vpn naar een Europees land opent, dan werk alles plots. Ik heb ook een werkende Tailscale naar mijn thuisserver, als ik die als exit node configureer (alle trafiek wordt dan van laptop of gsm gerout via de thuisserver) dan werkt ook alles.
Bizar.
Ligt dit aan Proximus of aan iets dat de USA plots blokkeert ?
FYI: De PX moderatoren komen pas morgen terug langs hier op het forum.
Ik weet niet of het iets zou kunnen te maken hebben met de mail problemen die ook op deze dag opgetreden zijn en waarvan er nog zijn die er tot nu toe last van ondervinden, maar mss weten de PX moderatoren hier meer over.
_______________________________________________-
Louter ter bijkomende info (wat wel niet direct een oplossing of antwoord geeft op je vraag):
Dit zijn voorbeelden van problemen met mail die de laatste dagen hier gemeld werden, die het duidelijk maken dat er inderdaad nog altijd problemen zijn met het mail verkeer.
Skynet Webmail | Proximus Forum
Gmail versus skynet | Proximus Forum
Skynet.be geen ingaande of uitgaande mails in OUTLOOK | Proximus Forum
Outlook mail configuratie | Proximus Forum
Webmail Proximus opnieuw problemen? | Proximus Forum
pop.skynet.be werkt niet meer | Proximus Forum
Ik krijg al 2 dagen geen mail meer binnen | Proximus Forum
Hmm, ik ben geen specialist ter zake en geen computer nerd, maar in (bijna?) alle topics kwam naar voor dat webmail faalde - maar niet bij iedereen - en Thunderbird niet.
Als ik hier lees wat er aan de hand is - vooral dat mail via een VPN verbinding wel functioneert - vermoed ik eerder iets van een “importbeperking”.
Ja het deed mij alleen vermoeden dat het met de problemen te maken zou kunnen hebben afgaand op de datum 7/6 en aangezien het probleem dan verdween na een tijdje, zou het kunnen dat TS op dat moment geprobeerd heeft met de andere methoden, want het probleem was soms weg en kwam dan opeens terug de kop opduiken, enfin ik kan er wel compleet naast zitten ook hé.
Ik ook, hoor.
Maar het antwoord kan deels liggen in of de (web)mail nu werkt of niet.
Ik heb - nu, op dit ogenblik - alleszins geen probleem in Thunderbird, noch webmail.
Dat is inderdaad de grote vraag of de mailproblemen totaal opgelost zijn voor iedereen, want in het lijstje hierboven en op andere plaatsen, kwamen de klachten allemaal binnen tijdens die dagen dat er algemene problemen waren met webmail en ook dus niet alleen met webmail, maar is het louter toeval of niet dat zou iemand van Proximus moeten kunnen ophelderen.
Met thunderbird heb ik toen wel opgemerkt dat mails met meer vertraging binnen kwamen! ook toeval of niet!
Wie zal het zeggen? Ik stuurde mijzelf in die dagen een testmail via webmail en die kwam dadelijk toe, zonder vertraging, terwijl Jowantje nog altijd (?) wacht.
M.a.w. kunnen we stellen dat er gewoon geen eenvormigheid is in de problemen, behalve dat ze blijven aanhouden en terugkeren.
EDIT:
In je lijstje hierboven is er (met uitzondering i.v.m. Outlook) eerder gepost dan 7 juni, het startpunt/datum van @johanpm, dus de problemen waren al eerder begonnen.
2 Dagen geleden was de 7e (de startdatum in de openingspost) en toen waren de (meeste) problemen toch alweer verholpen.
Niet volgens klachten dat ik op andere socials tegengekomen ben, maar ik laat het hier nu maar bij want het blijft inderdaad ook te veel bij gissen en brengt verder niet veel meer ligt aan het eind van de tunnel :-)
@Martin de algemene problemen zijn vanaf woensdag gestart (installateur bij m’n ouders hebben dit bevestigd en heb dit in hun laptop ook gezien dat er problemen waren) sinds die dag is het geëscaleerd naar de mail dienst ook.
morgen zal het misschien opgelost worden, vandaag nog een feestdag.
@johanpm
Er waren algemene problemen op onze webmail, deze zijn nu zo goed als opgelost.
Kan je nu inloggen op de webmail?
Geert
Eens we toegekomen waren in Londen en later Belgie waren alle problemen weg, zowel op laptop als op de smartphones.