Gmail ontvangt normaal mijn skynetmail verkeer maar plots gebeurt het doorzenden niet meer?
Is het via Gmail-berichten automatisch doorsturen naar een ander account dat niet meer werkt?
Neen skynet mail naar gmail.
Als je de instellingen eens opnieuw doet helpt dit dan ook niet:
Om je e-mails door te sturen, volg je deze stappen:
- Log in op Proximus Webmail met je e-mailadres en je wachtwoord.
Log in op Proximus Webmail - Klik op Instellingen.
- Klik op E-mail in het linker menu.
- Klik op Automatisch doorsturen.
- Vink Automatisch doorsturen inschakelen aan. Als je het doorsturen van e-mails wilt uitschakelen, verwijder je het vinkje.
- Voer het e-mailadres in waarnaar je je e-mails wilt doorsturen.
- Klik op Opslaan.
- Je ontvangt een e-mail op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Om je e-mails door te sturen, moet je binnen 24 uur op de link in deze e-mail klikken. Als je dit niet op tijd hebt gedaan, moet je de vorige stappen herhalen.
Je e-mails worden nu doorgestuurd naar het e-mailadres van je keuze.
Klopt Luc, hier ook sinds gisterenmorgen hetzelfde probleem. Probleem met verbinding pop.proximus.be server. Intussen al 2 dagen :(
Terug doorsturen naar gmail ingesteld en nu terug in orde.
Problemen op pop.skynet.be en pop.scarlet.be zijn nog steeds actueel. Niets komt nog binnen via gmail (pop3)
Enig idee wanneer dit zou kunnen worden opgelost?
Mijn vader heeft sinds 5 of 6 juni exact hetzelfde probleem.
pop.skynet.be opnieuw proberen in te stellen in gmail, maar zonder succes.
Zondagmiddag ook naar de support lijn gebeld, maar de man daar kon ons ook niet verderhelpen. Hij deed ook niet veel moeite om te begrijpen wat het probleem was, en heeft in plaats daarvan een vervanging van de TV-decoder in gang gezet, terwijl we daar helemaal niet om gevraagd hebben
Hier hetzelfde vastgesteld !
Oorzaak lijkt mij te zijn dat Proximus/Skynet het POP3-protocol niet meer lijkt te supporteren.
En laat POP3 nu het email-protocol zijn waarmee gmail externe mailboxen (zoals die van Skynet / Proximus) raadpleegt / opvraagt.
Schitterende communicatie van Proximus / Skynet…
De enige oplossing lijkt mij te zijn om via de Skynet webmail een forward in te stellen van je Skynet / Proximus-mailbox naar je gmail-box.
Maar ook dat blijkt niet te werken.
Als ik dit probeer in te stellen (via settings van webmail) , dan krijg ik een foutmelding “We are experiencing issues with the service, please try again later”.

De laatste dagen worden PX mailproblemen van verschillende aard gemeld, naar alle waarschijnlijkheid is PX daar nog altijd mee bezig. Hopelijk kunnen de PX moderatoren ons iets meer informatie geven!
Had dit bericht van scarlet. Geldt dus wellicht ook voor proximus
Ik vrees dat het enkel nog imap zal zijn. Dus niet meer werkend op vb gmail die met pop3 werkt voor zover ik weet.
ps : top van proximus/scarlet dat we er zo op deze manier moeten achterkomen….
Beste klant,
Zoals je weet, slaan Scarlet en Proximus de handen in elkaar. Je Scarlet-mailbox wordt overgezet naar de informaticasystemen van Proximus.
Ga naar de e-mailinstellingen van jouw computer en volg deze stappen :
Instellen outlook en webmail: https://www.scarlet.be/nl/homepage/orphans/mail.html
Overige mail programmas: https://www.scarlet.be/scarlet-support/nl/id_sfaqr_email_config/particulieren/support/internet/e-mail-website/e-mail-instellen/email-configureren-op-ander-toestel.html
Update van Scarlet-mailboxen
Wij hopen je hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen kan je de klok rond terecht op onze website.
Met vriendelijke groeten,
Dan moeten ze toch nog hun site aanpassen want op deze link staat pop3 nog altijd vermeld!
Tja dat zou toch moeten.
Bij scarlet zie ik dat enkel imap nog mogelijk is. (vb bij w10 en gmail)
En ik vermoed identiek hetzelfde voor proximus.
- Controleer de volgende instellingen:
- E-mail: Ingeschakeld
- Server voor binnenkomende e-mail (IMAP): imap.scarlet.be:993:1
- Server voor uitgaande e-mail (SMTP): relay.scarlet.be:587:0
- Vink het vakje Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist aan.
- Vink het vakje Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail aan.
- Vink het vakje SSL vereisen voor inkomende e-mail aan.
- Vink het vakje SSL vereisen voor uitgaande e-mail aan.
Hier hetzelfde vastgesteld !
Oorzaak lijkt mij te zijn dat Proximus/Skynet het POP3-protocol niet meer lijkt te supporteren.
En laat POP3 nu het email-protocol zijn waarmee gmail externe mailboxen (zoals die van Skynet / Proximus) raadpleegt / opvraagt.
Schitterende communicatie van Proximus / Skynet…
Hierbij wil ik bevestigen dat de operator je foutieve info. gegeven. Proximus blijft het POP3 protocol ondersteunen.
Geert
Hoe verklaar je dan dit?
En ook dat scarlet, dewelke nu hetzelfde informaticasysteem heeft als prox, mij schreef dat ik nu enkel met imap kan linken (zie foto) (vb w10 en gmail)
https://www.scarlet.be/scarlet-support/nl/id_sfaqr_email_config/particulieren/support/internet/e-mail-website/e-mail-instellen/email-configureren-op-ander-toestel.html

Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.