Vraag

Afbetalingsplan / uitstel van betaling



Toon eerste bericht

312 reacties


Beste





Ik word nu al dagen van het kastje naar de muur gestuurd en begin stilaan wanhopig te worden..





Wij hebben een achterstand opgelopen en kunnen deze niet meteen rechtzetten, vrijdagnacht werden onze vijf lijnen geblokkeerd voor uitgaande oproepen, heel verstaanbaar.


Ik nam maandagmorgen ogenblikkelijk contact op om een afbetalingsplan aan te vragen, en verkreeg deze zonder problemen.


Nu, wij moeten ook kunnen bellen, gezien ik regelmatig naar patienten of dokter moet bellen, indien nodig tijdens mijn toeren.


Daar werd er eerst door talrijke operators gezegd dat ik mijn nummers eerst uit mijn pack moest laten halen om vervolgens om te zetten in herlaadkaarten tot de schuld vereffend is.


Dit moest in een verkoopcenter gebeuren, zodoende repte ik mij naar shopping center, helaas wisten die mensen niet hoe dit moest gebeuren en maakten zij een dossier op met een aanvraag. Er ontbrak blijkbaar een papier zodat het dossier werd afgesloten.


Ik nam meteen terug contact op met biz afdeling, en daar werd mij verzekerd dat ik niet alle moeite moest doen om deze om te zetten in herlaadkaarten want eens de 1ste schijf van de afbetaling binnen was, de schorsing zou worden weggehaald.


Ik heb deze betaling dan ook rechtstreeks via de post gedaan zodat deze vervroegd zou aankomen.


Ik belde vervolgens terug om te horen of deze reeds geboekt stond en toen werd er gezegd dat dit er niet zou worden opengezet zolang de afbetaling loopt, en wij dus best toch langs winkel gaan om deze uit het pack te nemen en zo proximus pay & go te gebruiken.


Het verhaal blijft duren, ik kreeg half uur later tel van biz afdeling dat de lijnen normaliter wel worden opengezet na eerste schijf en zolang wij ons er correct aan houden deze geen probleem meer zou geven.


Vervolgens werd er toch geadviseerd om over te schakelen naar herlaadkaarten, dan kon ook dit niet, moesten we andere nummers nemen, of toch niet, nummerbehoud was wel mogelijk als wij langs winkel gingen..


Ik besef dat wij uiteraard in fout zijn door onze laattijdige betaling, maar anderzijds willen wij dit simpelweg in orde maken en ondertussen onze praktijk niet onbereikbaar maken, duidelijkheid zou een fijn zijn





groetjes






Voor u ook nog een fijn weekend.

Is het nog mogelijk om een afbetalingsplan van een factuur te krijgen ? Vroeger wel, maar nu zie ik niks meer op my Proximus, om dit aan te vragen.
geachte;

Factuurnummer 6623357315 word maandag 31.10.2016 betaald.

Factuurnummer 6652982852 graag zou ik hier uitstel van betaling of indien mogelijk afbetalingsplan voor aanvragen.

Mvg
Reputatie 7
Badge +3

@Geoffke  In principe is hiervoor geen communicatie naar de werkgever toe vereist. Ik noteer het voor de zekerheid mee in het dossier. Groetjes, Antonella

Zelfde meegemaakt vorige week. Ze gingen zelfs papieren doorsturen van bericht van wijziging. Dag erna afgesloten. Geen afbetalingsplan terug te vinden. Die formulieren ook niet ontvangen. Ik moest het ganse bedrag ophoesten wou ik terug een volledige dienstverlening verkrijgen. (Zal 2weken vegetariër zijn zonder ik dit wil want de maand duurt nog lang. ) in myProximus zijn de bedragen van dus 2facturen zelfs nog niet toegekend.

Beste, 

Heb nog niets vernomen rond mijn betalingsplan. Ik kan per direct een schijf betalen. Kan iemand mij helpen hiermee?? Bedankt. 

Beste ,
Wegens hoge ziekenhuis kosten deze maand onverwachtse gebeurtenis zou ik graag een afbetalingsplan wensen
Als het kan in 5 maal
Het gaat om factuur nummer 6*********
Costumer ID 6********
Alvast hartelijk dank
Vriendelijke groeten

FYI: Niet zeker dat er nu nog iemand van het Proximus forumteam je zal kunnen verder helpen, maar als ze hier de draad opnemen zullen ze u wel hiermee verder helpen.

Dag @Birgit Klein , je zou de brief deze week moeten ontvangen, laat je vrijdag een seintje als dat niet het geval is? Grt, Heidi

Beste Heidi

 

Ik heb nog steeds geen brief ontvangen met mijn aflossingsplan 

kan je het eventueel doorsturen naar email adres ***

 

Mvg Birgit k

Ik probeer al 4 weken een afbetaligsplan te verkrijgen (grote factuur door een fout van Proximus!). Elke keer is het 'in orde' maar volgt er geen bevestiging en als ik bel weten ze van niets. Vandaag reeds 3 mensen aan de lijn gehad omdat plots de lijnen geschorst zijn en dit zonder waarschuwing! Nu al sinds 12u 3 maal de belofte gehad dat AL onze producten terug opgestart worden maar nog steeds geen gsm of vaste lijn actief! Op koop toe zwanger en dus stress dat ik niemand kan bellen als er iets is. Ik ben het zo beu dat ik ook elke keer een ander voorstel krijg en andere uitleg. Het is altijd iemand anders zijn schuld en om een andere reden!
Beste Jan,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan kijk ik het even voor u na.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Tip: best geen privégegevens posten op een openbaar forum  maar deze posten in één van de peivévakken van je forum profiel (door rechtsboven op je avatar te klikken) zodat alleen de proximus medewerkers dit kunnen lezen.


Beste,





Is het binnenkort terug mogelijk om online uitstel van betaling aan te vragen, of afbetalingsplan, ... of moet men hiervoor naar de support blijven telefoneren? Of is er nog een andere reden waarom dit niet werkt?





Bedankt



Reputatie 7
Badge +3

@Birgit Klein  Ik heb je net een mailtje verstuurd met de nodige gegevens. Groetjes, Antonella

hallo,

 

Zoals gevraagd heb ik de domiciliering geschorst. Betalen tegen 5 maart is niet mogelijk tot nu toe. Wel het saldo op 24 maart

Graag ter overweging aub

En nog meer, bekijk eens tot wanneer jullie abo loopt.

Via de ombudsdienst voor telecommunicatie hebben we toen aan Belgacom gevraagd om ons abonnement stop te zetten (juni 2011) en ons in contact te brengen met een incassobureau zodat we met hen een regeling konden treffen tot terugbetaling.

MET tekening van ontvangst natuurlijk, een kopie bij de ombudsdienst, en versturen.

En nogmaals, zet ALLE fakturen in dispute!

U krijgt daar een conifrmatie mail van, en zo bouwt u bewijzen op dat U hier niet de moedwillige bent.

Mvg
Ik persoonlijk zou asap beginnen met elke faktuur in dispute de zeeten nl. bedrag van faktuur aan de hand van de optie het volledige bedrag als klacht noteren.

Dan moeten ze wel beginnen nakijken.

Doe dit voor IEDERE faktuur die openstaat vanaf het moment dat u de afbetaling heeft aangevraagd EN contact heeft gehad met de ombudsdienst.

Mvg
Badge
Ze zouden best mee mogen werken. Als mensen in een financiële moeilijkheden en vooral in deze tijd.

Als je dit kan aantonen. En wil je er alles aandoen om alles te betalen. Vind ik niet dat ze telefoon moeten afsluiten. Dit hebben de mensen juist nodig om iemand te bereiken. Je kan slechts iedere keer bij de buren lastig vallen.

Hier zouden ze overal een mogen nakijken. Dat je altijd netjes bent geweest met betalen. En door een of andere omstandigheden. Moeten ze ook een oor hebben dat ze naar je luisteren. Maar dikwijls is het klanten binnen halen. En gebeurd er iets dan sta je alleen.

Dan zouden ze vriendelijk mogen zeggen. U kan bij ons op het kantoor een afspraak maken en wij gaan kijken hoe we dit op kunnen lossen.



Sterkte met alles

Groet frwi
Reputatie 7
Badge +3

Dag @Mikelektro , heb je hiervoor intussen telefonisch contact opgenomen? Grt, Heidi

Reputatie 2
Badge +1
DUS: wat was het antwoord van de ombudsman?
Reputatie 7
Badge +3

@samian49 Helaas keurt de financiële dienst een uitstel tot 24 maart niet goed. Groetjes, Antonella

Mja en Mickey Mouse is de woordvoerster van Walt Disney.

U heeft echter wel een punt, het heeft weinig zin om hier te argumenteren. Alhoewel, laatste maal dat BGC de vingers in de oren hield was het openbaar maken van hun manier van werken via fora ook de enige manier om een antwoord te krijgen.

Er is geen verplichting om een naam te vermelden maar als EVA de officiële woordvoerster is van BGC dan (zie screenshot vorige bericht) is het duidelijk dat zij al even goed haar woord nakomt als haar meester.

Noem mij anders ADAM en ADAM is zowat elke misnoegde klant van Belgacom die vindt dat EVA uiteindelijk maar één slang dient. Misschien was PINOKKIO een betere woordvoerder geweest.

Reputatie 2
Badge +1
Ik kan amper geloven dat er geen oplossing mogelijk is in dit dossier.
Vermoedelijk lezen we hier niet het hele verhaal om 1 of andere reden.
Wat heeft de ombudsdienst jou aangeraden... want daar horen we hier niks van!?


'Eva' heeft hier al zovelen geholpen en snap je uitval in die zin niet echt.
Heb verder geen weet van een verplichting om 'een naam' te vermelden van degene die je dossier in behandeling heeft.

Verder geeft BGC wel aan dat EVA een woordvoerster is van BGC.

Wat betreft het factureren voor niet geleverde diensten heb je uiteraard een punt.
Los dit op via BGC klantendienst en krijg je daar geen correct antwoord, dan kan de ombudsman een uitkomst bieden.
Hou er wel rekening mee dat de ombudsdienst ook BGC zijn kant van het verhaal zal aanhoren ;)





Ik zou graag eenmalig uitstel van. Efteling krijgen, tot 25/2 om precies te zijn. Wat moet ik daar voor doen?

Reageer