Vraag

Afbetalingsplan / uitstel van betaling


Beste Support ,

 

Ik heb mijn diensten bij jullie stop gezet totaal bedrag is 397 euro 

kan ik een afbetalingsplan krijgen aub ik kan vanaf eind februari 2020 mijn eerste aflossing uitvoeren 

Graag dringend een anwoord erop aub ? kan je via prive mijn gegevens doorgeven klantnummer 

 

Met vriendelijke Groeten

Birgit K


312 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Op20 dec afbetaalplan gevraagd voor fact met vervaldatum 5januari ! Dag later word gebeld en word geregeld eind januari helft bedrag betaal en eind febr andere helft ! Ik beopdracht dit reeds in mijn Belfius !
Gisteren zie ik 5€ boete voor een niet uitgevoerde betaling ! Toch Proximus die dat factuur wou innen !
Wat betekent dan eigenlijk nog een afbetalingsplan bij Proximus !???
Op 2januari vroeg ik nog aan Proximus van ik heb toch een afbetaalplan he dat is toch in orde en ja mevrouw ik zie dat u een afbetaling goedgekeurd hebt staan dus ja is in orde maar 5dagen nadien heb ik boete van mijn bank gekregen vanwege Proximus vraag voor die factuur te innen !
Er staat verder niets open dus gaat wel degelijk om die factuur !
Tja Proximus is niet meer wat het ooit was en dat is echt spijtig !
Meer dan 20j klant erbij maar deze toestanden ?? Niet ik weet
Reputatie 7
Badge +3
Dag maria_074,
De factuur van 16/12/2018 was niet onderhevig aan domiciliëring aangezien het mandaat werd geactiveerd op 19/12/2018, na de opmaak van de factuur.
Het afbetalingsplan staat actief. De factuur van 16/12/2018 mag in 2x afbetaald worden.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 3
Badge +1
Dank u wel voor het nakijken , groetjes
Ik belde met proximus voor een telaat betaalde factuur en kreeg een afbetalingsplan. Nu blijkt dat deze niet geregistreerd werd en wordt op een zondag op minimum diensten geplaatst. Terwijl er vandaag niemand te bereiken valt voor dit recht te zetten. Ik vind dit totaal niet kunnen doe dit dan op een week dag als we er iets kunnen aan veranderen. Via chat sprak ik met een medewerker en deze vertelde me dat ik dit enkel kan recht zetten vandaag door online te betalen, maar daar krijg ik enkel de optie mijn oude en nieuwe rekening samen te voldoen terwijl ik voor de nieuwe nog heel wat tijd heb.
Ik begrijp dat telaat betalen nu eenmaal wordt gesanctioneerd, maar de mevrouw aan telefoon verzekerde dat afbetalingsplan in orde was terwijl er nu gezegd wordt dat er niets geregistreerd staat.
Als je al 3 jaar klant bent zonder ooit 1 keer te moeten afsluiten, dan vind ik dit zeer ongemakkelijk. Heb al mijn diensten met onmiddellijke ingang stopgezet vandaag als ze je toch niet kunnen helpen op een zondag maar afsluiten natuurlijk wel.
Hier verliezen ze terug een klant aan Telenet. Salu!
Zelfde meegemaakt vorige week. Ze gingen zelfs papieren doorsturen van bericht van wijziging. Dag erna afgesloten. Geen afbetalingsplan terug te vinden. Die formulieren ook niet ontvangen. Ik moest het ganse bedrag ophoesten wou ik terug een volledige dienstverlening verkrijgen. (Zal 2weken vegetariër zijn zonder ik dit wil want de maand duurt nog lang. ) in myProximus zijn de bedragen van dus 2facturen zelfs nog niet toegekend.
Beste
Heb gevraagd om een uitstel van betaling te doen maar als de datum er is kan het maar een week anders een maand vraag znkel tot 27maart uitstel en dan word ze betaald. Heb kinderen in middelbaar en kunnen dus kiet zonder. Factuur is op naam va negers Stephen
Reputatie 7
Badge +3
Dag Mama natascha,

Stuur je even je klantennummer door via privébericht?

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Groetjes,

Antonella
Beste ,
Wegens hoge ziekenhuis kosten deze maand onverwachtse gebeurtenis zou ik graag een afbetalingsplan wensen
Als het kan in 5 maal
Het gaat om factuur nummer 6*********
Costumer ID 6********
Alvast hartelijk dank
Vriendelijke groeten
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Angelke,

Kan je me hiervoor even contacteren via een privé bericht? Daar dit om je maandelijkse aanrekeningen gaat bespreken we de mogelijkheid liever niet publiekelijk.

Groetjes IngeDC
Hallo,

Ik kreeg een afbetalingsplan maar ontvangde nog steeds de hieromtrent brief thuis. Dus nam ik gisteren contact op via chat met een medewerker die mij hier van de juiste gegevens door haf.
Nu bleek dat het tegen gisteren moest betaald worden, onmiddellijk overgeschreven en het afschrift door gezonden en de persoon verzekerde mij dat mijn diensten niet zouden afgesloten worden!! Nu zijn deze toch weer afgesloten en nam ik contact op via telefoon waar ze natuurlijk zeggen dat ze mij niet verder kunnen helpen??!!!
Iedereen spreekt mekaar daar altijd tegen als ik vandaag niet verder wordt geholpen dien ik klacht in bij test-aankoop ik heb het zwart op wit waar er mij verzekerd wordt dat mijn diensten zullen blijven werken!!
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Thomas,

Uit nazicht is gebleken dat je diensten wel actief staan sinds 07/6/2019. Kan je ons bevestigen dat je deze op heden kan gebruiken?

Groetjes IngeDc
Kzou graag afbetalingsplan hebben voor factuur juni.
Kzou dit in 4x betalen
6170*****
Alvast bedankt.
Mvg
ter info: in het weekend komt niemand langs op het forum van proximus.
je kunt wel nu eventueel gratis bellen naar helpdesk 0800 22 800 ivm facturatie.
Openingsuren:
Op weekdagen van 8 tot 20u.
Op zaterdag: van 9 tot 17u30. Gesloten op zon- en feestdagen
Reputatie 7
Badge +3
Dag jurgen_044,
De factuur van juni is reeds betaald.
Bedoel je de factuur van juli? Deze zal via domiciliëring aangeboden worden aan de bank voor betaling op 31/08/2019. Indien je hiervoor toch een afbetalingsplan wenst, kan dit in maximum 3x worden gespreid. Welke dag van de maand kan je steeds de betaling uitvoeren?
Groetjes,
Antonella
PS: om privacy redenen maak ik je klantennummer onleesbaar
beste zou het mogelijk zijn om een afbetalingsplan ten uitstel te krijgen op men proximus factuur en zoude mijn diensten terug geactiveerd kunne worden tot 20 september mvg vincent van opstal klanten nmr 620******
Reputatie 7
Badge +3
Dag vincent.vo,
Een afbetalingsplan krijgen is wel mogelijk, maar dat zal er helaas niet voor zorgen dat je producten terug in dienst komen. Het volledig achterstallig bedrag moet bij ons binnen zijn om alles terug in dienst te stellen.
Groetjes,
Antonella
PS: ik heb je bericht aangepast zodat je klantennummer niet meer openbaar zichtbaar is.

Beste,

 

ik probeer al meerdere malen een oplossing te vinden aan mijn probleem. Ik heb een afbetalingsplan gekregen in juli 2019. Ik heb steeds tijdig betaald. Ik heb het nodige bewijsmateriaal. Er werd mij destijds aangegeven dat ik mijn klantennummer als referentie moest zetten. Dit heb ik ook gedaan. Ik heb mijn andere facturen ook betaald. Ook dit kan ik aantonen. Echter door foutieve communicatie bij proximus blijkt nu dat mijn afbetalingsplan werd gestopt en verwacht men dat ik het openstaand saldo in 1 keer betaal. Ik heb meteen gebeld naar proximus met de datums van betaling en referenties voor de afbetalingsplan en de factuur van oktober. De medewerker die eerst vriendelijk was zei na een beetje zoeken dat hij de 2 betalingen terug vond. Toen hij naar de desbetreffende dienst voor afbetalingsplannen belde, werd de aanvraag voor heractivering geweigerd. Natuurlijk kon hij die dienst niet doorverbinden. Ook zijn toon veranderde en zei hij dat hij de betalingen niet terugvond. Liegen tegen klanten is een schande. Bovendien kan ik aantonen dat ik steeds betaald heb. Als ik hiermee naar test aankoop ga, dan is er geen schijn van twijfel dat Proximus de zaak wint! 

ik ben al jaren klant, heb al meerdere problemen gehad met proximus betreffende laattijdige leveringen van producten etc omdat Proximus niet kon volgen met leveringen. Desondanks ben ik trouwe klant gebleven!

maar nu heb ik het gehad, en is mijn geduld op. Graag dringende actie en feedback, of ik stap naar een advocaat om het dossier aan te vechten!

 

groeten,

Reputatie 6
Badge +2

Een advocaat is ook wel duur hoor. Toch best proberen om met Proximus tot een vergelijk te komen. Op het forum zou ik zo'n dingen niet uitvechten. Dat leidt tot niet veel. Misschien kan een van de Proximusmedewerkers uw dossier eens inkijken en raad geven via een mailtje. Ze zijn toch meestal wel van goede wil en correct maar ze werken ook wel voor Proximus he. Dat is dus delikaat voor hen ook.

Als ik echt gelijk heb en over de nodige bewijsstukken beschik dan stuur ik een aangetekend schrijven naar de grote baas van Proximus, dat komt dan terecht bij een assistent die op een verantwoordelijke manier zal oordelen. Aan de telefoon met iemand van de helpdesk heeft geen zin. En de helpdesk mag geen verantwoordelijke doorgeven.

Beste Proximus,

 

Ik zou graag mijn meest recente openstaande factuur iets later willen betalen, (binnen eerstevolgende 2 weken)

Is dit mogelijk?

Mvg,

 

Mike

PS: pas maandag komt hier iemand van Proximus zelf terug langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Mikelektro , heb je hiervoor intussen telefonisch contact opgenomen? Grt, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @IsabelleOwen03 , dossier 43805150 is opgemaakt voor nazicht door onze Financiële Dienst, die je verder zal informeren. Grt, Heidi

Dag @Mikelektro , heb je hiervoor intussen telefonisch contact opgenomen? Grt, Heidi

Dag Heidi,

 

Neen, dit is niet gebeurd. Het zou mij enorm helpen mocht het mogelijk zijn.

 

Alvast bedankt,

mijn telefoonnummer 0493****** en klantnr 614******

Tip: best geen privé gegevens op een openbaar forum zetten, om eventueel misbruik te vermijden.

Maar in je forumprofiel zetten zodat alleen iemand van proximus zelf die kan lezen.

Ik heb een factuur van jullie gekregen maar ik kan pas, zoals ik altijd doe, mijn factuur betalen rond de 8-10e van elke maand als mijn loon er is.  Bedankt.

Reageer