Vraag

Afbetalingsplan / uitstel van betaling


Beste Support ,

 

Ik heb mijn diensten bij jullie stop gezet totaal bedrag is 397 euro 

kan ik een afbetalingsplan krijgen aub ik kan vanaf eind februari 2020 mijn eerste aflossing uitvoeren 

Graag dringend een anwoord erop aub ? kan je via prive mijn gegevens doorgeven klantnummer 

 

Met vriendelijke Groeten

Birgit K


312 reacties

Mevr VAN OPSTAL heeft een voorstel van afbetalingsplan ontvangen met mededeling 00405960148 op datum van 14.09.2011 betreffende een openstaande factuur 6121694745 van 17.07.2011 voor een bedrag van 36.85€

deze dame was mijn grootmoeder en is overleden sinds 22.02.2011 waarom dan nog deze factuur. Onmogelijk om jullie telefonisch te contacteren of via mail, reeds 2 dagen probeer ik opp de lijnen 1927 of 0800 22 320maar krijg nooit iemand aan de lijn en moet altijd een optie kiezen en dan bezettoon (en dit op om elk uur van de dag)

KLANTENSERVICE VER TE ZOEKEN

Reputatie 2
Badge +1
0800 22 800 is het nummer je dient te bellen
Badge
beste

voor afbetalingsplan is het tf nummer 0800/22320. Maar u kan best de klantendienst contacteren op 0800/22800 zodat deze kunnen nagaan waarop deze faktuur betrekking heeft. Wellicht is dit de afsluitende faktuur na de opzegging v/d telefoonlijn. Er is nl steeds een opzegtermijn van een maand. Zie even na wanneer de lijn werd opgezegd.

muisje
Beste chantal 15544,

Aangezien het hier over een overlijden gaat en er ook geen verbruik meer is geweest op deze lijn, heb ik de nodige rechtzettingen gedaan ivm de facturatie. De opzeg wegens overlijden werd reeds uitgevoerd.

Er gaat niets meer betaald moeten worden.


Met vriendelijke groeten,

Eva
Beste,

ik waardeer het online gebeuren wat betreft facturatie en dergelijke. Wel erger ik mij eraan dat de optie 'aanvragen betalingsplan' helemaal niet werkt. Ik krijg altijd een melding dat ik een telefoonnummer moet bellen, dat bereikbaar is tijdens de kantooruren. Ik kan helemaal niet bellen tijdens de kantooruren, aangezien ik moet werken tijdens de kantooruren. Ik zou dus graag horen of ik op een andere manier een afbetalingsplan kan vragen.

Mvg,

Lynne
/files/970a7e8e29/printscreen.JPG 910x869
Beste Belgacom,

De factuur is nu al tot meer dan 1.800 gegaan. Via dit fora en andere hebben we de melding gekregen dat dit zou doorgegeven worden aan de bevoegde instantie maar het enige wat we van jullie krijgen is een enquête in onze mailbox met de vraag of we goed zijn geholpen geweest in verband met onze klacht.

Het bericht dat dit zou doorgegeven worden staat niet langer op dit forum maar wel nog op de andere, zie screenshot.

Wij wensen graag over te gaan tot een afbetaling van de effectief gemaakte schulden én niet voor maanden die jullie aanrekenen zonder enige vorm van dienstverlening en/of customersupport. Er zijn verschillende websites die aantonen dat een telecombedrijf of elk ander bedrijf je niet zomaar kosten mag blijven aanrekenen tot zij vinden dat het genoeg is om er verdere stappen mee te ondernemen.

De regel is in principe heel simpel: achterstallige factuur, stopzetting, incassobureau, gedaan ermee...

Niet: achterstallige factuur, alles blokkeren, klant blijven factureren, geen reactie, blijven factureren tot het bedrag helemaal duizelingwekkend wordt, zeker niet wanneer deze klant probeert om tot een redelijke oplossing te komen.

Graag dus een stopzetting van onze account, een eindverrekening en een redelijk afbetalingsplan van het gross van de achterstallige facturen, desnoods via de hulp van een incassobureau.

Dit is de zoveelste poging van ons uit om tot een minnelijke schikking te komen in deze zaak.

Ons email adres is gekend bij jullie en in plaats van domme enquêtes op te sturen zouden we liever een oplossing krijgen.
Huilen wat erg voor jullie.


Tip: niet gewoon aangetekend opsturen. Altijd met rode kaart voor ontvangstbewijs. En als dat niet lukt, gewoon op de brief zelf het adres schrijven en zonder omslag versturen aangetekend met ontvangstbewijs. Zou nog moeten kunnen, vroeger ging dat. Iedereen kan dan wel de brief lezen. Of laten bezorgen door een courierdienst zonder omslag.
Hey Tania,


Bedankt. Staat echter nergen in hun voorwaarden dat dit zo moet.

Wij gaan nog een maand wachten en anders stap ik zelf naar de rechtbank met dit hele dossier. Wij hebben minstens 4 maal de ombudsdienst gecontacteerd + fora + continue van Belgacom uit "op internet" pesterijen ontvangen "enquëtes met de vraag of we geholpen waren...", "berichtje van een zekere EVA die LAAT ONS EERLIJK ZIJN gewoon een fictief personage is uitgevonden door BELGACOM", etc... het enige dat Goliath niet weet is dat wij voldoende tentakels hebben op ander sites, waarop fora staan waar EVA niet welkom is om anti-reclame te maken voor hun.

A: EVA van BELGACOM is een vorm van reclame die niet toegelaten is in België. Als je een klacht indient heb je steeds het recht om een naam te hebben van de persoon die het behandelt.Niet de naam van één of andere ficieve marketing-naam. M.a.w. door onder de naam van EVA te werken kan Belgacom zeggen wat ze willen.

B: BELGACOM mag niet tot in de oneindeigheid factureren. Hier staan ook regels op.

C: BELGACOM mag geen diensten aanrekenen die zij niet voorzien.

😨 BELGACOM maakt door al het bovenstaand gebruik van misleidende geclame. EVA zegt dat alles goed komt in naam van BELGACOM. BELGACOM blijft tot in het eindeloze facutereren tot zij vinden dat het goed is. DE KLANT heeft geen klote te zeggen. Of in plaats van het algemeen bekende "praat tegen de hand" is het "praat tegen EVA", elke klacht tegen haar slaagt toch op niets want who the F*CK IS EVA. EN hoe kan de belg zo dom zijn om nog te geloven dar en een zekere Eva op deze wereld is, die bij BELGACOM werkt, en het altijd voor hun zal opnemen. EVA is de BOB van BELGACOM. Volgens mij staat die afkorting trouwens voor "Echt er Van Af".
Reputatie 2
Badge +1
Ik kan amper geloven dat er geen oplossing mogelijk is in dit dossier.
Vermoedelijk lezen we hier niet het hele verhaal om 1 of andere reden.
Wat heeft de ombudsdienst jou aangeraden... want daar horen we hier niks van!?


'Eva' heeft hier al zovelen geholpen en snap je uitval in die zin niet echt.
Heb verder geen weet van een verplichting om 'een naam' te vermelden van degene die je dossier in behandeling heeft.

Verder geeft BGC wel aan dat EVA een woordvoerster is van BGC.

Wat betreft het factureren voor niet geleverde diensten heb je uiteraard een punt.
Los dit op via BGC klantendienst en krijg je daar geen correct antwoord, dan kan de ombudsman een uitkomst bieden.
Hou er wel rekening mee dat de ombudsdienst ook BGC zijn kant van het verhaal zal aanhoren ;)





Mja en Mickey Mouse is de woordvoerster van Walt Disney.

U heeft echter wel een punt, het heeft weinig zin om hier te argumenteren. Alhoewel, laatste maal dat BGC de vingers in de oren hield was het openbaar maken van hun manier van werken via fora ook de enige manier om een antwoord te krijgen.

Er is geen verplichting om een naam te vermelden maar als EVA de officiële woordvoerster is van BGC dan (zie screenshot vorige bericht) is het duidelijk dat zij al even goed haar woord nakomt als haar meester.

Noem mij anders ADAM en ADAM is zowat elke misnoegde klant van Belgacom die vindt dat EVA uiteindelijk maar één slang dient. Misschien was PINOKKIO een betere woordvoerder geweest.

Reputatie 2
Badge +1
DUS: wat was het antwoord van de ombudsman?
Badge
Ze zouden best mee mogen werken. Als mensen in een financiële moeilijkheden en vooral in deze tijd.

Als je dit kan aantonen. En wil je er alles aandoen om alles te betalen. Vind ik niet dat ze telefoon moeten afsluiten. Dit hebben de mensen juist nodig om iemand te bereiken. Je kan slechts iedere keer bij de buren lastig vallen.

Hier zouden ze overal een mogen nakijken. Dat je altijd netjes bent geweest met betalen. En door een of andere omstandigheden. Moeten ze ook een oor hebben dat ze naar je luisteren. Maar dikwijls is het klanten binnen halen. En gebeurd er iets dan sta je alleen.

Dan zouden ze vriendelijk mogen zeggen. U kan bij ons op het kantoor een afspraak maken en wij gaan kijken hoe we dit op kunnen lossen.



Sterkte met alles

Groet frwi
Ik persoonlijk zou asap beginnen met elke faktuur in dispute de zeeten nl. bedrag van faktuur aan de hand van de optie het volledige bedrag als klacht noteren.

Dan moeten ze wel beginnen nakijken.

Doe dit voor IEDERE faktuur die openstaat vanaf het moment dat u de afbetaling heeft aangevraagd EN contact heeft gehad met de ombudsdienst.

Mvg
En nog meer, bekijk eens tot wanneer jullie abo loopt.

Via de ombudsdienst voor telecommunicatie hebben we toen aan Belgacom gevraagd om ons abonnement stop te zetten (juni 2011) en ons in contact te brengen met een incassobureau zodat we met hen een regeling konden treffen tot terugbetaling.

MET tekening van ontvangst natuurlijk, een kopie bij de ombudsdienst, en versturen.

En nogmaals, zet ALLE fakturen in dispute!

U krijgt daar een conifrmatie mail van, en zo bouwt u bewijzen op dat U hier niet de moedwillige bent.

Mvg
Beste allen,


Ik heb een gigantische factuur binnengekregen. Ik heb blijkbaar vorige maand mijn beltegoed niet goed in het oog gehouden waardoor ik momenteel een factuur heb dat 3X zo duur is geworden dan normaal. Ik zou hiervoor graag een afbetalingsplan willen bekomen. Weet iemand of dit mogelijk is en welke extra kosten hieraan verbonden zijn.


Mvg,


Dieter
Misschien best ook eens een privé bericht sturen naar Eva van BGC
en
eventueel de link naar je bovenstaande post meesturen: ( http://community.belgacom.be/posts/29c57b127d )












⚫ Een privé bericht
naar Eva van BGC sturen door
http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttp://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te
spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login,
e-mailadres, gsmnr.)

Groetjes, Elsa
Ah Ok bedankt voor je reactie Elsa


Mvg,


Dieter

Badge
Belgacom is op dit vlak zeer soepel in die zaken.Ik ben vroegtijdig opgestapt en moest iets meer dan 160€ betalen mocht het in 2x betalen.

Gewoon Eva contacteren zoals Elsa zecht en zei zal contact met brussel opnemen.Dit zal waarschijnlijk nagelang het bedrag zijn denk ik want anders gaat iedereen dit doen.Hou er wel rekening mee dat je bestaande rekeningen blijven doorlopen.

In ieder geval bij telenet moet je met zoiets niet afkomen te laat is te laat.Daarom heb ik nu een domiciliering genomen.Maar deze maand trek ik al 40€ terug dankzij dat king abonnement.

Beste





Ik word nu al dagen van het kastje naar de muur gestuurd en begin stilaan wanhopig te worden..





Wij hebben een achterstand opgelopen en kunnen deze niet meteen rechtzetten, vrijdagnacht werden onze vijf lijnen geblokkeerd voor uitgaande oproepen, heel verstaanbaar.


Ik nam maandagmorgen ogenblikkelijk contact op om een afbetalingsplan aan te vragen, en verkreeg deze zonder problemen.


Nu, wij moeten ook kunnen bellen, gezien ik regelmatig naar patienten of dokter moet bellen, indien nodig tijdens mijn toeren.


Daar werd er eerst door talrijke operators gezegd dat ik mijn nummers eerst uit mijn pack moest laten halen om vervolgens om te zetten in herlaadkaarten tot de schuld vereffend is.


Dit moest in een verkoopcenter gebeuren, zodoende repte ik mij naar shopping center, helaas wisten die mensen niet hoe dit moest gebeuren en maakten zij een dossier op met een aanvraag. Er ontbrak blijkbaar een papier zodat het dossier werd afgesloten.


Ik nam meteen terug contact op met biz afdeling, en daar werd mij verzekerd dat ik niet alle moeite moest doen om deze om te zetten in herlaadkaarten want eens de 1ste schijf van de afbetaling binnen was, de schorsing zou worden weggehaald.


Ik heb deze betaling dan ook rechtstreeks via de post gedaan zodat deze vervroegd zou aankomen.


Ik belde vervolgens terug om te horen of deze reeds geboekt stond en toen werd er gezegd dat dit er niet zou worden opengezet zolang de afbetaling loopt, en wij dus best toch langs winkel gaan om deze uit het pack te nemen en zo proximus pay & go te gebruiken.


Het verhaal blijft duren, ik kreeg half uur later tel van biz afdeling dat de lijnen normaliter wel worden opengezet na eerste schijf en zolang wij ons er correct aan houden deze geen probleem meer zou geven.


Vervolgens werd er toch geadviseerd om over te schakelen naar herlaadkaarten, dan kon ook dit niet, moesten we andere nummers nemen, of toch niet, nummerbehoud was wel mogelijk als wij langs winkel gingen..


Ik besef dat wij uiteraard in fout zijn door onze laattijdige betaling, maar anderzijds willen wij dit simpelweg in orde maken en ondertussen onze praktijk niet onbereikbaar maken, duidelijkheid zou een fijn zijn





groetjes






Beste Kelly,

Ik heb uw privébericht ontvangen, maar kunt u mij ook via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Beste,





Is het binnenkort terug mogelijk om online uitstel van betaling aan te vragen, of afbetalingsplan, ... of moet men hiervoor naar de support blijven telefoneren? Of is er nog een andere reden waarom dit niet werkt?





Bedankt



Beste Jan,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan kijk ik het even voor u na.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Ik heb een afbetalingsplan aangevraagd en ik heb een brief met akkoord ontvangen. Mijn mobiele en vast phone diensten zijn nog steeds geblokkeerd. Zullen ze geblokkeerd blijven en ik moet normaal voor hem betalen, ook als ik kan niet gebruiken?
Beste Emilia,
Zolang het openstaand bedrag niet betaald is, zal de blokkering actief blijven.
U kan geen uitgaande oproepen doen, maar u kan er wel ontvangen.
Het abonnementsgeld zal gewoon verder aangerekend worden.
Met vriendelijke groeten,
Eva

Reageer