Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

1019 reacties

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 31 augustus 2024

Vandaag heeft de afstandsbediening alweer (zucht) dienst geweigerd.

Dus Tv en V7 ingeschakeld (CEC is geactiveerd). Na toch wat langer dan gebruikelijk wachten - het blauwe lichtje op de afstandsbediening bleef ondertussen knipperen - is alles dan toch opgestart - ttz er was beeld -  MAAR waarna de afstandsbediening niets meer deed. Voor de duidelijkheid: helemaal niks ! Geen enkele knop die werkte! Ook niet aan/uit.
Niks anders kunnen doen dan V7 stroomloos zetten en heropstarten. Na de initialisatie duurde het toch ook weer extra lang eer er beeld was. Ik dacht al aan alles - ook bbox - heropstarten toen toch een knop (zender +/-) werkte en na eventjes wachten de andere knoppen ook. Het leek wel of de afsctandsbediening nog moest wakker worden.

De eerste keer dat dit voorviel heb ik de batterijen eruit gehaald en terug gestoken, dat heeft toen (en slechts die ene keer) geholpen. De decoder resetten en ook de afstandsbediening resetten heeft tot nog toe ook niet geholpen - vandaag had ik het weer voor. Of is het echt de bedoeling dat je dat om de zoveel weken eens doet? 🤔
Oh, en ik heb vandaag ook de data gewist en herstart., maar ...

Ik heb nu CEC gedesactiveerd, spijtig dat ik geen onmiddellijke update kan geven of dit de oplossing is voor dit  probleem dat toch van tijd tot tijd opduikt. (zie ook eerdere reacties)

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 2 september 2024

Alweer een ervaring die niet door de beugel kan.  😠

Vorige week misten wij de verse opname in de reeks Baantjer, de beginjaren. Wij zijn die reeks aan het volgen (waren, laatste aflevering was gisteren) en nemen de serie op. Wij dachten toen van tja, wij zullen wel per ongeluk de serieopname hebben stopgezet toen we de laatst bekeken aflevering hebben gewist.
Gelukkig konden wij via VTMgo de schade inhalen, en we hebben de serieopname terug ingesteld voor de laatste aflevering in de reeks (gisteren).
Nu ben ik een fervent F1 fan en neem - ook in serie dus - alles op ivm F1 op TIPIC. Vorig weekend was de F1 wedstrijd in Monza. Zaterdag keek ik rechtstreeks naar de qualificaties en (daarna) zag ik dat de serie opname niet meer bestond. Vreemd. Ik heb de link met Baantjer niet onmiddllijk gelegd en heb de serieopname geherprogrammeerd. Zondag werd de F1 wedstrijd opgenomen. 
Vandaag (maandag) is op VTM2 de serie Will Trent, ook een serie die wij volgen en opnemen. Vooraf keken we naar Baantjer (zie hiervoor). De uitzending van Will Trent begon terwijl we naar Baantjer keken. Maar toen we naar Will Trent wilden kijken, was die serie niet eens opgenomen!  Herstarten was een oplossing.

Dat we éénmaal per ongeluk een serieopname wissen kan ik geloven. Tweemaal vind ik al vreemd, maar driemaal ?????  NO WAY !!!  😡
Moeten we nu weer beginnen elke aflevering te programmeren zoals 40 jaar geleden met de VHS?

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 3 september 2024

Even aanvullen voor zover het niet opgevallen, maar wel nuttig ka n zijn.
Het betreft 3x reeksen die nog liepen, maar waarvan de jongste beschikbare opname gezien en gewist werd. Er waren geen afleveringen meer beschikbaar (gezien en gewist). Niet de reeksopname werd gewist/verwijderd.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 5 september 2024

Vandaag een P015 bij het bekijken van een opname.
De oplossingen in de openingspost helpen niet, daarbij weigerde de afstandsbediening (alweer!) dienst.
Ik heb 2x de stroom er moeten af halen vooraleer de afstandsbediening weer contact maakte! 😡
P015 ging niet weg, gelukkig bestaat er zoiets als VRT Max. MAAR …. bij het stopzetten van het programma gaf de app enkel nog zwart beeld. Na enkele keren “stop” en pijl terug en “1” (VRT) te drukken kon ik de app wel afsluiten.

• 396 reacties
  • 9 september 2024

@HadewychT 

Met versie 6.155.1 gaat de tv-gids niet verder dan 6 dagen vooruit (ipv 7 dagen). Herstarten brengt geen soelaas. Je kan wel verder gaan naar die zevende dag via een van de zenders door heel de tijd naar rechts te gaan in de tv-gids zelf, maar je ziet niet de volledige dag.

• 396 reacties
  • 16 september 2024

Zo nu en dan met het aanzetten van de V7c loopt de decoder vast en moet ik deze opnieuw opstarten. Is dit een gekend probleem?

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 18 september 2024
HadewychT schreef:

@Mutlie Ondervond je het probleem ondertussen nog ? 

@HadewychT 
Even terugkomen op de “dienst weigerende” afstandsbediening.
Uitschakelen van CEC heeft tot dusver niets bijgebracht. Het gebeurt sowieso regelmatig dat de V7 traag reageert op de afstandsbediening (ik bedoel algemeen).
Dat er bij het opstarten niets gebeurt behalve het blauwe lichtje dat knippert, gebeurt nog af en toe, maar niet zo uitgesproken lang zoals eerder beschreven.
Ik vermoed nu dat de oorzaak eerder ligt bij het ontwaken van de V7 in de spaar of eco stand.  Hout vasthouden, sinds de laatste update (en CEC uitgezet) is het niet meer voorgevallen.
Zoals je kan lezen vermoed ik dus eigenlijk een verband tussen de software en eco stand, vooral aangezien de V7 gedurende het eerste half jaar opstartte zonder enig probleem en dan plots de afstandsbediening niet meer werkte. Of toen vlak ervoor een software update was uitgevoerd kan ik me natuurlijk niet meer herinneren.
Ik ga nu CEC terug inschakelen en de eco stand uitschakelen.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 18 september 2024
rsca_rsca schreef:

Zo nu en dan met het aanzetten van de V7c loopt de decoder vast en moet ik deze opnieuw opstarten. Is dit een gekend probleem?

Ik vraag me af of dit vergelijkbaar is met mijn ervaring met de niet werkende afstandsbediening?

Martin
  • 32645 reacties
  • 18 september 2024

@Mutlie 

Welke software versie heb je voor het ogenblik op je V7 staan, want met de versie  6.155.2 heb ik dit toch nog niet voor en ik gebruik ook eco mode en HDMI CEC.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 18 september 2024

Op het ogenblik ook 6.155.2.
De v7 heb ik ergens eind december ontvangen (tussen Kerst en Nieuwjaar denk ik) en die heeft +/- 4 maanden probleemloos gewerkt. Enkel de sub-knop en de onlogische volgorde van reeksopnames waren mijn klachten.

• 396 reacties
  • 18 september 2024

Bij software 6.155.2 lukt het ook niet om te “controleren op updates”. Er volgt dan een foutmelding.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 18 september 2024

De pijl naar links (stap terug) helpt je soms verder maar het zoeken naar updates duurt dan soms oneindig.

Conclusie : werkt niet.

Martin
  • 32645 reacties
  • 18 september 2024

Eigenlijk toch moeilijk om uit te leggen waar de oorzaak dan wel zit, ik heb mijn V7 van ergens begin dit jaar en ondervindt die problemen niet, met de vorige versie 5.xxx.y had ik zelden wel eens dat de klank niet direct opkwam als ik de decoder aanzette, maar dat heb ik nu ook niet meer.

Martin
  • 32645 reacties
  • 18 september 2024

Ter info:

De implementatie van APK 5.155.1 is voltooid.
Wat zit er in APK 5.155.1?

• Opgelost: we hebben een probleem opgelost waarbij de opname abrupt stopte en niet verder kon worden bekeken bij het opnieuw starten van de opname.
  • Verbeterde miniatuurweergave: Miniaturen van opnamen in "Mijn video's" zijn nu kleiner voor een betere weergave en soepelere navigatie.
  • Nieuwe aanbevolen apps: We zijn blij te kunnen aankondigen dat de HBO Max-app nu een van de aanbevolen apps is, waardoor je nog meer entertainment keuzes hebt.
  • Er is een bug opgelost die van invloed is op snel vooruit spoelen: Sommige gebruikers ondervonden problemen met snel vooruit spoelen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 19 september 2024

@Mutlie Ik heb alles nagekeken en zie niet onmiddellijk een oorzaak voor de problemen met je opnames of afstandsbediening. Wat ik wel zie is dat je modem al wel 8 jaar oud is. Je geeft aan dat je ondertussen minder problemen hebt. Moest het probleem toch terugkomen, dan kan je misschien best telefonisch terug contact nemen via 0800/22800 omdat het vaak makkelijker is om zulke problemen in een rechtstreeks gesprek uit te zoeken. Als je dat liever niet doet mag je het natuurlijk ook altijd hier melden. 

@rsca_rsca Het vastlopen bij het opstarten van je V7c is geen gekend probleem. Ook bij u zijn er geen duidelijke oorzaken te zien. 

Klopt het dat je modem en decoder via een rechtstreekse kabel zijn verbonden ? Kan je dan wat meer info geven wanneer het juist misloopt,… ? 

• 396 reacties
  • 19 september 2024

@HadewychT  Om de x aantal tijd wanneer de decoder opgezet wordt krijg je een zwart scherm en loopt het vast. Heropstarten lost het dan weer even op. De modem en decoder zijn inderdaad via een rechtstreekse kabel verbonden.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 19 september 2024

@HadewychT 

Dank je wel voor je inbreng.

Ik kan geenszins besluiten dat de problemen intussen opgelost zijn.

Ik begreep al niet waarom px een (kapotte) modem van 9 jaar oud verving door 1 van 8 jaar oud. Of m.a.w. creërt px zelf  problemen door haar service?

Begrijp me niet verkeerd. Ik stel gewoon vast dat er een probleem is met opstarten, wat ook de oorzaak ervan is. Als jij ergens wijst op de modem als mogelijke noorzaak …

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 19 september 2024

@HadewychT 
Qua besluit het tegendeel dus. Niets opgelost.
Wij hebben vanavond een dvd gekeken op tv (dus geen decoder). Daarna de V7 willen opstarten en ….
Die raakte weer moeilijk wakker. Alweer. Zonder ingeschakelde eco-stand.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 24 september 2024

Het is niet elke dag dat de decoder niet wakker wordt maar zo-even dus weer.
Zeker 6 of 7 keer op de knop gedrukt. Niks.
Decoder stroomloos zetten leek ook niet te helpen.
Toen ik de tv (apart) opzette was er geen HDMI verbinding met de decoder. En toen werd de decoder toch wakker. Zomaar

Ligt het aan de afstandsbediening of aan de decoder?
Ik weet het niet meer. Ik heb eerder al de afstandsbediening gereset, de decoder stroomloos gezet  en ook gereset, data heb ik ook al gecleard, de modem stroomloos gezet en gereset.
CEC aan of CEC uit, Eco aan of uit, maakt niks uit.
Decoder is via netwerkkabel met de modem verbonden, met de bijgeleverde HDMI kabel met de tv, afstandsbediening staat in bluetooth.
Wat doe ik nu verkeerd?

Blijkbaar niks want er zijn ook andere topics over dit onderwerp

Martin
  • 32645 reacties
  • 24 september 2024

In ieder geval het niet wakker worden van de decoder zal al niks te maken hebben met je bbox en ethernetkabel (die bbox verbindt met v7) .

Als je de remote gereset hebt en niet in bluetooth koppelt met de v7 gebeurt het dan ook af en toe dat de decoder niet wakker wordt.

• 396 reacties
  • 24 september 2024

@HadewychT 

Hier had ik met het opvragen van een opname foutmelding P015. Nadien nog eens opnieuw opgevraagd en toen ging het wel. Ik heb de indruk dat deze decoder meer van zulke problemen heeft dan de vorige V7c die ik had.

Martin
  • 32645 reacties
  • 25 september 2024

Tor nu toe en ik zeg wel tot nu toe, heb ik deze problemen niet, zelfs nog nooit gehad met mijn V7, dus moet er nog een andere factor(en) meespelen.

• 396 reacties
  • 25 september 2024

@Martin @HadewychT @HeidiE 

Misschien dat een gratis omruiling naar een andere V7c helpt? Maar dat kan alleen een medewerker van Proximus beslissen.

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 25 september 2024
Martin schreef:

In ieder geval het niet wakker worden van de decoder zal al niks te maken hebben met je bbox en ethernetkabel (die bbox verbindt met v7) .

Als je de remote gereset hebt en niet in bluetooth koppelt met de v7 gebeurt het dan ook af en toe dat de decoder niet wakker wordt.

Decoder staat in de kast

Mutlie
  • 1805 reacties
  • 25 september 2024
rsca_rsca schreef:

@HadewychT

Hier had ik met het opvragen van een opname foutmelding P015. Nadien nog eens opnieuw opgevraagd en toen ging het wel. Ik heb de indruk dat deze decoder meer van zulke problemen heeft dan de vorige V7c die ik had.

P015 heb ik ook al gehad. In de openingspost staan oplossingen die bij mijn decoder van geen kanten hebben geholpen. Het is meer bij toeval (of per ongeluk?) opgelost - zie hoger deze pagina.
In de openingspost staat ook een update (5.120.3) aangekondigd die de problemen met de afstandsbediening zou hebben verholpen. Ik heb nochtans niet de indruk.

Zou het aan de lijn liggen? Niet volgens @HadewychT.
Of zou het aan de 8j oude modem liggen? @HadewychT 

Ik heb nu sinds exact 9 maanden een V7 (niet V7c) en vraag me ook af of dit een exemplaar is uit de fabriek of eerder een terug genomen (waarom?) exemplaar, herbruikt (en dus mogelijk al niet goed werkend) exemplaar?