Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

 


706 reacties

Ik heb de V7 decoder intussen een tweetal weken en ben er toch echt tevreden over. Doet alle functies zonder enig probleem. Het toestel is aangesloten via UTP (met switch tussen decoder en modem) en werkt perfect met een 5.1 receiver. Lipsync lijkt mij zelfs beter te zijn dan met mijn vorige V6 decoder. 

 

Enkel het feit dat geen enkele externe harde schijf herkend wordt stoort mij wel (zie eerdere post), gezien ik de Android box als mediacenter wou gebruiken in combinatie met de Kodi app. Intussen al met 4 harde schijven geprobeerd, en telkens de melding dat “de schijf beschadigd is”, terwijl ik deze al op fouten gecontroleerd heb op een Windows PC. De USB poort werkt alleszins wel, want ik kan perfect bv. een muis aansluiten. Alle externe HDD werden als NTFS geformateerd. 

 

Kan dit door een Proximus medewerker bevestigd worden dat dit by design is, en dat dit eventueel in de nabije toekomst wel ondersteund zou worden? 

Enkel het feit dat geen enkele externe harde schijf herkend wordt stoort mij wel (zie eerdere post), gezien ik de Android box als mediacenter wou gebruiken in combinatie met de Kodi app

Misschien dan best in de ideeënbus het voorstel doen:

→ Jouw ideeënbus | Proximus Forum

Reputatie 2
Badge

@Martin @HadewychT Boeltje kunnen testen nu: probleem was een combinatie van de kabels (cat5) en de powerline. De powerline met CAT6-kabels werkt beter dan met CAT5-kabels, maar toch nog niet optimaal. Dus conclusie: via een rechtstreekse verbinding tussen bbox3 en V7-decoder met CAT6-kabel ZONDER gebruik te maken van powerlines werkt de tv perfect: geen heropstartende bbox3 meer, geen synchronisatieproblemen meer tussen beeld en geluid, geen haperingen meer bij het veranderen van zender…

Ik vind het wel tamelijk erg dat niemand bij Proximus me hierop heeft gewezen en ik zelf tot deze conclusie ben moeten komen. Toen de Proximus-technieker in augustus langs kwam om alles te installeren (via mijn powerline), had hij toch moeten weten dat er een probleem zou zijn?

Inderdaad want de proximus forummedewerkers hebben hier op het forum al herhaaldelijk de aandacht getrokken van best bij problemen de  V7 decoder te verbinden via een rechtstreekse verbinding met een utp kabel aan de bbox, dus dan zouden de techniekers dit ook wel moeten weten maar het probleem is ook dat zij natuurlijk waar geen bekabeling ligt ook wel zullen als opdracht krijgen van het draadloos op te lossen, maar dit belet niet dat ze er u wel zouden kunnen attent op maken dat dit niet de beste oplossing is voor de v7 en vaste bekabeling is trouwens altijd aangewezen of het nu om v7 gaat of niet!

@HadewychT kun jij meer info delen over de release van de PickX app op Android TV zelf. Losstaande van de v7 decoder dus? Op de Franse kant werd er door een Franse moderator gezegd dat de app zou gereleased worden samen met de v7. En daar heerst ook een discussie aangezien de Android TV app er dus nog steeds niet is. Kun jij daar opheldering over bieden? 

Komaan Proximus schakel die verdomde auto HDR uit , het is niet om aan te zien.

Reputatie 1

Ik heb de V7 decoder intussen een tweetal weken en ben er toch echt tevreden over. Doet alle functies zonder enig probleem. Het toestel is aangesloten via UTP (met switch tussen decoder en modem) en werkt perfect met een 5.1 receiver. Lipsync lijkt mij zelfs beter te zijn dan met mijn vorige V6 decoder. 

 

Enkel het feit dat geen enkele externe harde schijf herkend wordt stoort mij wel (zie eerdere post), gezien ik de Android box als mediacenter wou gebruiken in combinatie met de Kodi app. Intussen al met 4 harde schijven geprobeerd, en telkens de melding dat “de schijf beschadigd is”, terwijl ik deze al op fouten gecontroleerd heb op een Windows PC. De USB poort werkt alleszins wel, want ik kan perfect bv. een muis aansluiten. Alle externe HDD werden als NTFS geformateerd. 

 

Kan dit door een Proximus medewerker bevestigd worden dat dit by design is, en dat dit eventueel in de nabije toekomst wel ondersteund zou worden? 

 Tot The_One007;  bent u zeker dat uw android tv decoder op surround ingesteld staat? Bij mij en nog gebruikers komt er dan geen geluid uit de centrale speaker. Als je op je decoder surround (wat default zou moeten zijn) afzet dan maakt de AV receiver er een soort van 5.1 van en komt er effectief geluid uit de centrale speaker. Als je een film afspeelt in echte surround met apple tv hoor je pas het verschil in vergelijking met de android tv (huidige release). Ik hoop dat PXS dat snel kan oplossen want het beeld is wel schitterend.

Ik heb de V7 nu een drietal weken in gebruik. Tot nu toe is werkt de decoder zeer stabiel en vloeiend en ervaar ik niets van wat ik hierboven kan lezen.

 

Ik heb wel een andere bug te melden:

De laatste dagen springt de decoder zonder aanleiding tijdens het live tv kijken op het chomecast-scherm. Ik heb het nu 3 keer meegemaakt. De laatste keer was ik een website aan “t lezen in de google chrome brower op mijn desktop en hadden we geen andere devices in gebruik.

 

Is dit een gekend probleem?

je google browser maakt mss op één of andere manier contact met google chromecast van de V7, zie je dan op het scherm ook hetgeen je aan het lezen bent op op je desktop.

je google browser maakt mss op één of andere manier contact met google chromecast van de V7, zie je dan op het scherm ook hetgeen je aan het lezen bent op op je desktop.

Daar had ik ook aan gedacht maar ik zag niets dat spontaan zou kunnen casten. Er speelde bv. geen filmpje op de webpagina. Ook was de ‘wacht’ pagina te zien van chomecast (de landschapsfoto) en niet een kopie van mijn desktopscherm. 

Ik heb wel gemerkt dat mijn app versie op de V7 nu 3.54.12 is. Voorheen was dat iets anders. Dus misschien een bug na een update?

Dit zou inderdaad goed  kunnen want er zijn verschillende versies in omloop zo bvb ook versie 3.58.2

Spijtig dat we van Prox niet te weten komen wat deze versies iedere keer zouden moeten opgelost hebben!

Reputatie 1

Mijn ervaring totnutoe is dat als ik TV wil kijken, de decoder best 5 minuten op voorhand uit slaapstand wordt gehaald. Want de eerste minuten is het een mix van 2 seconden beeld, een zwart scherm, ronddraaiend icoontje,  P130 en P134. Na een vijftal minuten is er dan plots stabiel beeld.
Vrij vervelend als je jarenlang geen problemen gehad hebt met het vroegere model...

Als het aan een slechte verbinding zou liggen, waarom lukt het dan wel plots na een vijftal minuten zonder ook maar 1 stekker uit te trekken of toestel opnieuw op te starten? Plots is er een beeld dat niet wegvalt na 2 seconden en kan je gewoon kijken naar alle zenders?

Waarschijnlijk door buffering dat het een tijd duurt vooraleer je stabiel beeld hebt, maar het gaat hem om het probleem met slechte verbinding als die decoder zelf al lange tijd opstaat en je dan nog af en toe die foutmeldingen krijgt, dit is wat velen voorhebben

Badge +4

Ik heb de V7 nu een drietal weken in gebruik. Tot nu toe is werkt de decoder zeer stabiel en vloeiend en ervaar ik niets van wat ik hierboven kan lezen.

Ik heb wel een andere bug te melden:

De laatste dagen springt de decoder zonder aanleiding tijdens het live tv kijken op het chomecast-scherm. Ik heb het nu 3 keer meegemaakt. De laatste keer was ik een website aan “t lezen in de google chrome brower op mijn desktop en hadden we geen andere devices in gebruik.

 

Normaal is dat toch de chromecast schermbeveiliging die aan gaat ? Deze kan je instellen op 3 of 4 of 5 uur enz. (instellingen screensaver)

Als de tv als enkele uren niet veranderd geweest is van zender en geluid dan schakelt de tv schermbeveiliging in en zie je natuurbeelden met chromecast erop.

Grt

 

 

Badge +4

Ik heb de V7 nu een drietal weken in gebruik. Tot nu toe is werkt de decoder zeer stabiel en vloeiend en ervaar ik niets van wat ik hierboven kan lezen.

 

Ik heb wel een andere bug te melden:

De laatste dagen springt de decoder zonder aanleiding tijdens het live tv kijken op het chomecast-scherm. Ik heb het nu 3 keer meegemaakt. De laatste keer was ik een website aan “t lezen in de google chrome brower op mijn desktop en hadden we geen andere devices in gebruik.

 

Is dit een gekend probleem?

Normaal is dat toch de chromecast schermbeveiliging die aan gaat ? Deze kan je instellen op 3 of 4 of 5 uur enz. (instellingen screensaver)

Als de tv al enkele uren niet veranderd geweest is van zender en geluid dan schakelt de tv schermbeveiliging in en zie je natuurbeelden met chromecast erop.

Grt

Inderdaad ik zie dat dit reeds gemeld geweest is hier op 

19/08/20 V7 decoder Screensaver
Als ik aan het kijken ben, valt ineens het beeld weg en komt er op het scherm “Chromecast ingebouwd”.

  • Dat beeld met een foto, Chromecast ingebouwd tekst en horloge is een screensaver bij ons.
    Dat gebeurt bv. na 3 uur kijken zonder manipulatie.
    Dat kan je aanpassen:
    Instellingen > Apparaatsvoorkeuren > Screensaver > slaapstand
    Uitschakelen = "Nooit", je kan ook 5 uur enz. kiezen.
Reputatie 1

Waarschijnlijk door buffering dat het een tijd duurt vooraleer je stabiel beeld hebt, maar het gaat hem om het probleem met slechte verbinding als die decoder zelf al lange tijd opstaat en je dan nog af en toe die foutmeldingen krijgt, dit is wat velen voorhebben

Om van die error voor een gekozen zender vanaf te geraken, moet ik eerst naar een andere zender zappen, dus 2 seconden voor ik vast beeld krijg, stond mijn decoder op een andere zender. Wat zou er dan gebufferd worden ?

Heb ik dan een nieuw probleem ?
In 90% van de gevallen (en ‘s avonds is dat 100%) moet ik de decoder 5 minuten voor ik TV wil kijken al uit slaapstand halen want daarvoor krijg je toch alleen maar errors. De tijd van het voorverwarmen ligt toch al lang achter ons ;-)

 

Was maar een veronderstelling van mij (er zijn problemen gemeld met uit slaapstand komen) mss wordt er eerst nog iets anders ingeladen …. alleen de specialisten van Prox weten waar de bugs van de V7 juist zitten, er zijn zoals je weet nog problemen met de V7, wordt hier op het forum dikwijls genoeg gemeld ook deze die je voor hebt, dus zit er volgens mij niet veel anders in dan af te wachten tot Proximus dit allemaal opgelost krijgt, daarom zijn er al veel die terug de v7 omgeruild hebben met een V5, ik blijf net om die reden ook met de v5-C verder werken tot de V7 meer stabiel wordt.

Omdat je van ‘s avonds spreekt is je decoder niet rechtstreek bekabeld verbonden met de bbox misschien.

Badge +4

Gisteren ook nog eens een fout gehad (met v 3.58.2) , beeld freeze en dan zwart beeld met eerst A001 (we zijn je verbinding aan het controleren) en dan fout P134.

Dat was al een 25 tal dagen geleden….. :thinking:

Ps: Wel heb ik de modem paar dagen geleden eens herstart, mss komt het daardoor. kheb dan gisteren ook eens de decoder herstart met de knop achteraan, we zien nu weer wel of het weer beter of meer normaal wordt.

Je hebt nog geluk dat het bij u nog niet frequent is zoals bij sommige anderen.

Reputatie 1

Omdat je van ‘s avonds spreekt is je decoder niet rechtstreek bekabeld verbonden met de bbox misschien.

Verbinding is idd met plc’s.
Wat zou het verband kunnen zijn met het uur ?

Dat valt hier heel erg op dat er door heel klanten gemeld wordt die met PLC’s werken en problemen melden spreken van ‘s avonds. 

Direct een vinger op de wonde leggen kan ik zo maar niet, mss door netvervuiling meer apparaten die ‘s avonds op gezet worden ???? 
Soms kan het beter worden door een PLC in een ander stopcontact te steken en zeker niet via een verleng stopcontactverdeeldoos de plc voeden.

Het is nu wel zo dat zeker door Proximus er verschillende keren er op gehamerd werd van zeker voor de v7 decoder best probeert van deze rechtstreeks bekabeld op de modem aan te sluiten.

Nu wat ik persoonlijk jaren terug ondervonden heb was inderdaad net het zelfde met PLC’s meestal ‘s avonds problemen met als gevolg dat ik de PLC’s niet meer gebruik en utp kabel getrokken heb wat niet simpel was om die weg te kunnen camoufleren, ik moest zelf over de opperzolder en terug naar beneden naar de living zodat ik zeker (weet het niet exact) met een kabel zat van 30 meter lang, enfin ik  wil maar zeggen dat ik enkel op die manier van alle problemen afgeraakt ben, niets gaat boven een decoder rechstreeks te verbinden met de modem, maar naturllijk weet ik ook wel dat dit niet altijd evident is!

Plc geeft ook hier zware haperingen op de v7. Terwijl op een ander verdiep niet. Er zal toch een vorm van storing opzitten...

@RedsFan  @Martin 

 

De screensaver zal idd de oorzaak zijn. Klinkt logisch. Maar hierdoor ben ik op iets anders gestoten. Ik kan niet in het menu geraken om naar de instellingen te kijken. Als ik klik op ‘screensaver’ gebeurt er niets en kan ik enkel nog op de home knop drukken om het menu te verlaten. Er zijn ook andere menu-items die niet lijken te werken zoals ‘weergave’. De meeste zaken in de instellingen werken wel… vreemd dus. Het lijkt erop dat dit moedwillig werd uitgeschakeld in  3.54.12.

mss toch een reset van de v7 eens proberen.

Je decoder resetten | Proximus

Reageer