Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

870 reacties

 Geforceerd upscalen naar HDR

 

Welke dwaas verzint zo iets, alle en hoe lang moet zo iets duren voor dit gefixt is, schakel die zooi aub zo snel mogelijk uit

Reputatie 5
Badge +1

 

onze configuratie thuis bestaat uit TWEE V7 decoders. Werking is goed.

Maar er zijn problemen met PICKX applicatie op één van de aangesloten toestellen :

  • smartphone Samsung S20 Pickx applicatie werkt zonder probleem
  • PC Pickx applicatie werkt ook zonder probleem
  • IPAD ( momenteel versie IPADOS 14.3 ) Pickx applicatie werkt niet . Wij ondervonden al enige tijd dat het niet werkte op onze IPAD. Vandaar dat we de applicatie verwijderd hadden, afgelogd van PICKX en terug gedownloaded. Wij deden dit verschillende keren, maar telkens kregen we een foutmelding ( er is een onverwachte fout opgetreden. Het is opgenomen in ons systeem en zal onderzocht worden ) .

Uit het verleden weten we , dat als de applicatie verschillende keren voor IPAD terug geinstalleerd wordt, er bij de decoder meer dan 5 toestellen gekoppeld worden . En vroeger op onze decoder V5 konden we dat ook bij de instellingen zien, en aanpassen ( een aantal dubbels deleten, tot onder 5 ). En we konden verder.

Nu bij V7 hebben we alle details van de instellingen nagezien , maar we vinden dit item niet ?

 

Wat is het probleem bij PICKX op IPAD ( versie 14.3 ) ? Of is de oorzaak ( denken we alleszins ) dat het aantal verbonden toestellen overschreden is . Hoe en waar kunnen we in V7 dit aantal toestellen eerst corrigeren , dus verminderen ?

Graag dringend antwoord, vermits we deze toepassing op IPAD toch vrij dikwijls gebruiken.

Dank alleszins voor Uw info .

 

Groeten.

 

Ro

 

 

Badge +4

Na 5 dagen met de nieuwe update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of fouten ondervonden.

Hout vasthouden , … 

FYI: de nieuwe update naar 3.58.2 is tot nu toe nog maar bij een beperkt aantal 'testpersonen' uitgerold. De rest van ons zal nog effe moeten wachten, want er zou wat vertraging zijn (hadden we al gemerkt), dus proberen forceren heeft geen zin.  Tenzij Proximus deze update nog in extremis vandaag of morgen uitrolt, zal het dus voor volgend jaar zijn. 😉

🍾 Maak er een veilig eindejaarsfeest van. 🍾

Dat is trouwens al altijd zo geweest met software updates naar decoders of bboxen, is maar best ook dat ze dit doen, vergelijk het maar met Microsoft updates, niet iedereen krijgt die automatisch beschikbaar ter zelfder tijd !

  • Woordje uitleg:
    Er zullen altijd nieuwe software versies zijn, gezien deze allemaal kort op elkaar volgen.
    Zodra er één uit is, draait de volgende vaak al in test en
    is er nog een volgende in het labo in de maak.
    Het belangrijkste is de 'standaard software'.
    Dit is de software die wordt gepushed of wanneer wanneer je een factory reset doet van je decoder
  • dus 3.58.2 is nog geen standaard software.

aan alle forumleden 
🍾 een gezellig eindejaarsfeest en een hoopvol 2021. 🥂

Ik heb vandaag de V7 eveneens mogen ontvangen :sunglasses:

 

Plan was eveneens om de Kodi app te installeren en een externe harde schijf aan te koppelen via USB zodat ik mijn ander media center niet langer nodig heb. 

Echter lukt het niet om een externe harde schijf via USB te koppelen (NTFS file formaat). Heb dit intussen met 4 verschillende schijven geprobeerd, en bij elke schijf komt er op dat “de schijf beschadigd is”. Mijn Windows PC geeft echter aan dat er geen enkele fout op de schijf gevonden kan worden. Ook valt het mij op dat de USB poort onderste boven geplaatst is. 

 

Iemand die ervaring heeft met het koppelen van een externe harde schijf op die v7 decoder (positief of negatief)? 

FYI: Ik heb op dat gebied geen ervaring met V7 op gebied van aansluiten van een externa harde schijf, alleen weet ik dat het de eerste decoder dan moet zijn waar je de USB hiervoor kunt gebruiken, maar hopelijk zijn er hier wel die deze ervaring hebben om je verder te helpen!
Je kunt altijd de vraag ook eens stellen op http://userbase.be ook.

Reputatie 2
Badge +1

Is er ook zo’n overzicht voor de Apple TV app ?

Zal hierin de tv gids ook nog wijzigen ?

Reputatie 1

Ik heb gisteren een downgrade gekregen van 3.54.12 naar 3.53.1

Normaal??

dat kan niet op alle decoders wordt de zelfde versie gezet dit kan bvb zijn omdat er in de 3.54.12 toch nog een onverwachte bug /fout ontdekt werd, en in feite is het de standaard software versie die van belang is omdat dit de meest zekeren stabiele versie is zelf al bevat die ook nog bugs die moeten opgelost worden

Reputatie 1

Dat kan niet?
Ik ga er toch niet voor liegen.
Ik weet zeker dat ik 3.54.12 had. 
Nu 3.53.1
Downgrade was gisteren.
TV stond ‘s morgens op. Dan weet je dat ze met software bezig zijn geweest. 
Zie foto :thinking:

 

Dat heb ik niet gezegd dat dit niet kan dat je 3.54.12 had, ik heb alleen gezegd dat niet alle v7 decoders de zelfde laatste versie krijgen. En ik heb de reden gegeven wat de reden kan zijn waarom de software versie terug gedraaid wordt.

zie trouwens ook de uitleg die ik hierboven al gepost heb

→ hier

Reputatie 1

Dan heb ik je verkeerd begrepen sorry. 

Na 2 dagen gebruik heb ik het gevoel dat de 3.53.1 precies sneller en vlotter werkt.
Ik heb deze nooit gehad volgens mij omdat ik de V7 nog maar een paar weken in bezit heb. 
Ik wacht vol spanning de 3.58.2 af. 

Dit zal zeker zo zijn als deze goed bevonden wordt en die de standaard software wordt dan.

Reputatie 7
Badge +4

We blijven inderdaad bezig met testen en bijsturen aan de hand van jullie feedback en zodra nieuwe firmware goedgekeurd wordt, wordt die gefaseerd uitgerold naar alle decoders.  Het is echter niet voor alle fouten even makkelijk om ze te corrigeren. Dit omdat de installatie bij alle klanten verschillend is (aangesloten via kabel, wifi, met of zonder surroundsysteem,...) wat het niet altijd makkelijk maakt om de fout te reproduceren en de oorzaak te vinden. We doen ons uiterste best om jullie een zo positief mogelijk kijkervaring te bieden. 

Badge +4

Inmiddels al 18 dagen met de laatste update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of P-fouten ondervonden.

Dus lijkt me redelijk stabiel ! :wink:

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan Goed om te horen. Ik geef die feedback ook zeker mee door.

Reputatie 1

Hopelijk komt die stabielere versie snel tot bij de gebruikers want nu is het hier sinds we de V7 hebben altijd spannend : zullen we bij het inschakelen beeld en geluid krijgen of na 2 seconden een zwart scherm met een error… P130 of P134...


Soms lijkt het te helpen door dan in de instellingen van de decoder het systeem eens te laten controleren op een systeemupdate. Er is nooit een update beschikbaar maar na de controle is er vaak wel terug beeld. Wellicht toeval ?

Er is zelfs nog een recentere versie dan de 3.58.2 maar daarom wil dit nog niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing kan zijn want het is complex de één werkt met powerlines de andere met wifibooster enz….wat voor de één een oplossing is is niet altijd de oplossing voor een ander, je weet het best als je het zelf ter plekken kunt een tijd analyseren.

Reputatie 1

Dat begrijp ik maar nu lijkt het alsof je een cadeau (een V7) krijgt met een superleuke verpakking (moderne app) maar eenmaal uitgepakt blijkt de inhoud voor maagpijn te zorgen… ;-)
Dan verlang je soms toch terug naar de recepten van grootmoeder (V4) die minder complex maar altijd lekker waren...

Reputatie 1

Waarom nog steeds VLAN30 gebruiken voor TV met de V7?
Waarom niet gewoon VLAN10?

M.a.w. de gewone internetverbinding. 

Gaat volgens mij bij vele de miserie van powerlines en wifiboosters oplossen. 
Dan kan er 1 kabel gebruikt worden voor alle devices die in de buurt van de TV staan. 
Persoonlijk heb ik dat probleem opgelost door zelf VLAN’s te gebruiken op m’n eigen netwerk.
Maar het zou dus vele makkelijker kunnen. 

Maar dat is wel aan de WAN kant gezien, als je bvb de proximus pickx of ander App gebruikt op de v7 gaat dit wel degelijk via een internetverbinding.

Reputatie 1

Maar dat is wel aan de WAN kant gezien, als je bvb de proximus pickx of ander App gebruikt op de v7 gaat dit wel degelijk via een internetverbinding.

Laatste keer dat ik gezien heb, kun je de Pickx app niet installeren op de V7.
Volgens mij op geen enkele Android (Google) TV. Dat laatste heb ik ergens gelezen dacht ik.
Dus als je de V7 wil gebruiken moet de BBOX jou decoder kunnen zien. 
correct me if I'm wrong.
Vandaar dat ik op m’n eigen netwerk een trunk heb op 1 kabel om toch internet en TV naar 1 locatie te sturen. 
Vandaar m’n opmerking. Waarom? Als je een ander device gebruikt met de app, dan hoeft dit niet. 

TV kijken via de decoders gebeurt via multicast udp  (= bandbreedte beperken voor de servers) 

Ik heb proximuspickx app aangehaald omdat ik ook maar af ga op wat ik hier van sommigen lees dat ze op de v7 tv kijken via de pickx app dus als zij liegen lieg ik ook :-) 
Als je de pickx app niet vindt op de v7 via de play storen zal het inderdaad niet kunnen zoals je zegt.

Mss best dat dit eens duidelijk bevestigd wordt door iemand van Prox zelf of de pickx app al werkt voor de V7 of nog in de maak is, of is het juist om die bandbreedte te beperken op hun netwerk bij tv kijken dat dit nog niet ingevoerd werd !?

Reputatie 2
Badge

Toch veel gedoe over die decoder precies! We hebben hier zelf ook de laatste 2 weken niets dan problemen. Het is zelfs zo erg dat, als ik de tv uitschakel (via de afstandsbediening van de decoder - niet de decoder maar wel de tv), mijn bbox3 meteen uitvalt. Is hier al serieus ambras geweest thuis met onze twee scholieren die dan weer zonder internet vallen wanneer ze een online oefening aan het maken zijn. Een paar maanden geleden hadden we andere problemen met de decoder: de tv floepte plots midden in de nacht uit het niets aan (bleek met de functie CEC te maken te hebben). Die android-decoder is toch maar niks hoor! We komen van telenet en daar hadden we nooit problemen met de tv/decoder (was ook wel niet zo gesofisticeerd...). Zijn dat kinderziektes???

Reageer