Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

868 reacties

Dit zijn inderdaad een soort kinderziektes maar blijkbaar lukt het niet om die heel gemakkelijk op te lossen gezien die decoder al een geruime tijd eerst getest geweest is en dan gecommercialiseerd werd, hopelijk komt het beetje per beetje allemaal in orde met bijkomende software updates!

Reputatie 2
Badge

Mmmm… sinds onze overstap van telenet hebben we toch nogal wat problemen  gehad met die decoder (V7)… Daarvoor jaren bij telenet steeds probleemloos tv kunnen kijken. Maar die decoder van telenet was natuurlijk niet zo gesofisticeerd als deze V7...

Reputatie 7
Badge +5

@haxelmans @Martin Op de V7 decoder kijk je via de Pickx app tv. Deze staat standaard al geïnstalleerd op de decoder.

Reputatie 1

@haxelmans @Martin Op de V7 decoder kijk je via de Pickx app tv. Deze staat standaard al geïnstalleerd op de decoder.

Dat klopt, maar die moet de BBOX kunnen zien. De standaard app niet. Die gebruikt internet.
Voor mensen zoals ik die een eigen router gebruiken is dat lastig. Of wel moet je 2 kabels trekken. 1 voor internet en 1  voor TV. Of zoals ik met VLAN’s werken. Dan vraag ik me af … waarom? 

Maar dat heeft toch niks met VLAN’s te maken denk ik toch, gewoon op welke manier de decoder gedetecteerd wordt achter de bbox of niet, of zie ik het verkeerd?

andere router dan de bboxen staan niet in de lijst van routers dus andere router kunnen dus niet in full routed mode (aan LAN kant van de router = geen VLAN’s) werken 

Reputatie 1

Maar dat heeft toch niks met VLAN’s te maken denk ik toch, gewoon op welke manier de decoder gedetecteerd wordt achter de bbox of niet, of zie ik het verkeerd?

andere router dan de bboxen staan niet in de lijst van routers dus andere router kunnen dus niet in full routed mode (aan LAN kant van de router = geen VLAN’s) werken 

Martin, 
een andere router maakt zelf de pppoe verbinding. BBOX dient dan alleen als modem. 
Je zit dan ook in een andere IP range dan de BBOX.
De moment je daar de decoder op aansluit dan “ziet” die de BBOX niet en dan werkt TV niet.
Als je een oplossing weet dan hoor ik ze graag. Ik heb alle forums al bekeken en gelezen en niemand heeft daar de oplossing voor. 
Vandaar dat ik met 2 switchen werk. Internet loopt dan naar m’n router en TV loopt dan recht naar de BBOX. Dit allemaal doormiddel van VLAN. 

zelfs zonder je router een eigen pppoe te laten opstarten, dus router achter bbox ga je inderdaad ook de zelfde problemen ondervinden, de oplossing ken ik niet,  anders moet je eens op → Userbase gaan kijken want daar is al veel over gesproken geweest en zitten er ook wel enkele leden die meer dan alleen maar de klepel weten hangen :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

Mijn probleem raakt niet opgelost. Alles al geprobeerd (zelfs remote gereset en bluetooth uitgeschakeld). Probleem wordt zelfs erger… Als de tv nog maar gewoon aan staat loopt die na een tijdje vast (foutcodes 135 en 134) waardoor ook mijn modem tilt slaat en het internet helemaal plat ligt tot de modem (bbox3) weer is opgestart…  Daarnet nog via coolbue een utp cat 6 gekocht van 10 meter. Ga daarmee als ultieme test eens rechtstreeks een kabelverbinding maken tussen de decoder en de bbox3. Nu gaat dat via een powerline. Ik hoop dat het daar aan ligt, want anders weet ik het niet meer hoor… (terug naar telenet denk ik...)

Beste

Ik heb hetzelfde probleem. Ook ik heb foutcode 134. Vandaag ook een kabel gekocht. Helaas....lost niks op. Volgens proximus zou P134, liggen aan niet genoeg sterkte. 

Reputatie 2
Badge

Ik kan via de pickx app op mijn telefoon wel gewoon casten naar de tv. Komt op hetzelfde neer. Ik zou de decoder dus in de vuilnisbak kunnen zwieren... Maar dat kan niet de bedoeling zijn... Zal morgen eens testen als ik die kabel heb....

Bij mij werkt de kabel niet, helaas. Heb al verschillende uitleggen gehoord de afgelopen 2 dagen. Maar tss geeneen zat de oplossing. 

Er zijn er zowel die met een bekabelde verbinding van de v7 met de bbox problemen ondervinden en die deze foutcodes krijgen en er zijn er ook die deze foutcodes niet krijgen of maar sporadisch, dus blijkbaar niet zo simpel om uit te leggen waar het probleem juist zit !!

Hopelijk weet Prox waar het schoentje juist wringt!

Reputatie 2
Badge

Net even gecheckt bij de buren. Die hebben een week of 3 geleden de overstap gemaakt van telenet naar proximus, en die hebben ook niks dan problemen. Wel opvallend dat onze problemen begonnen zijn met hun aansluiting. Kan het zijn dat er ergens in de straat bij een verdeelpunt een probleem zit?

ik heb al inderdaad , om de reden die ik hier juist in mijn bericht hierboven geschreven heb, liggen denken aan de weg die afgelegd wordt over hun netwerk dus van de routers en servers!!!

Hier ook steevast problemen met code P134 sinds een dag of drie. Ligt dat aan de update van de firmware? Geen problemen op de decoder die rechtstreeks aan de modem hangt in het salon, enkel probleem op de decoder die aan een Wifi Booster hangt op de slaapkamer. Vroeger vaak een een rood lampje op de booster (Link), wat wees op slechte ontvangst ondanks beperkte afstand (minder dan 10 meter en geen muren onderweg). Dat lampje is nu niet meer rood, maar wel dus die vervelende P134. Vijf minuutjes heen en weer zappen lost het probleem vaak op, maar heel enerverend natuurlijk...

dit zou je direct zeker kunnen weten moest je de v7 decoders salon en slaapkamer eens omwisselen 

Reputatie 7
Badge +4

@PeterBreendonk Er zijn nog kinderziektes met de V7, maar niet zoveel verbrekingen en uitvallen van internet zoals u beschrijft.

Ik vind niet onmiddellijk een recente aansluiting terug die invloed heeft op uw lijn, maar zie wel dat er sinds enige tijd veel verbrekingen zijn. Ik zie dat u dit weekend gebeld heeft en dat er een nieuwe modem opgestuurd wordt. Als dit geen verbetering brengt, zullen we iemand ter plaatse sturen die dan oa kan nakijken of er eventueel invloed is van de lijn van de buren. 

@ElsL Ik zie dat je lijn verhoogd is van snelheid ondertussen. Voordien zat ze eigenlijk op een te lage snelheid voor een V7. Ondervind je nog steeds hinder sinds dit weekend ? 

@RafVH Op uw lijn zie ik toch ook wel wat fouten die voor problemen kunnen zorgen. Ik zal hiervoor een technieker ter plaatse sturen op donderdag 14/1 tussen 8 en 12.30. Als dit niet past kan u dit aanpassen op je MyProximus of via 080022700. 

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Dag, Klopt allemaal. Ik krijg in de loop van de dag een nieuwe modem. MAAR, ik denk (hoop...) dat ik het probleem heb gevonden… Heb daarnet de kabels van mijn bbox3 naar de decoder (via powerline) vervangen door een rechtstreekse kabel van de bbox3 naar de decoder (dus niet langs de powerline). Kabel is 10 meter lang (kan die wel wegmoffelen zodat die min of meer onzichtbaar is) en van het type STP Cat6. Nadat ik die had aangesloten viel al meteen op dat bij het veranderen van zender, ik onmiddellijk synchroon beeld had. Daarvoor (met de powerline en de oude kabels cat5e), zat er altijd vertraging op en liepen beeld en geluid lange tijd niet synchroon. Vaak was dat de voorbode van een automatische reset van de bbox3 (en van veel protest van de kinderen thuis die weer eens zonder wifi vielen tijdens hun videoles...). Sinds de cat6, heb ik voorlopig geen problemen meer (nog de avond afwachten, want vooral ‘s avonds begon de bbox3 te flippen). Heeft dit dan te maken met het feit dat er via de V7-decoder te veel data wordt verstuurd voor een cat5? En dat enkel een cat6 genoeg bandbreedte heeft om die data te laten passeren? Als dat zo is, dan is er niks mis met mijn huidige bbox3??

Reputatie 7
Badge +4

@PeterBreendonk De V7 heeft wel een minimumsnelheid van 30Mbps nodig. Uw modem haalt die snelheid makkelijk (85Mbps), het probleem kan dan eventueel ook bij de PLC’s liggen ipv bij de kabel. Je kan even uittesten zo, evt met de PLC en een andere kabel om alles uit te sluiten. Als het zo werkt mag je de modem terug sturen, maar test eerst voldoende uit voordat je dat doet :wink:

Reputatie 2
Badge

@HadewychT  Wat bedoel je met PLC’s? (mijn kennis is maar beperkt hé… :grinning: ). Voorlopig werkt alles hier goed (met de cat6-kabel die rechtstreeks van de bbox3 naar de decoder gaat...). 

Reputatie 7
Badge +4

@PeterBreendonk Sorry, daar bedoelde ik je powerline mee. Is beroepsmisvorming om het af te korten :smirk:

Reputatie 2
Badge

@HadewychT Wel, ik had al gedacht om eens het volgende te testen: korte CAT6 van de bbox3 naar de powerline en dan van de powerline in het stopcontact naast de tv een eveneens korte CAT6 naar de decoder… Om te testen of de powerline het probleem zou kunnen zijn… Maar dan  moet ik eerst nog effe twee korte cat6-kabels bestellen...

De powerlines zullen wel de reden zijn. Maar niets houdt je tegen om testen te doen natuurlijk.

Ik heb sinds vorige week ook Proximus geïnstalleerd met deze nieuwe decoder, nu snap ik dat er wat foutjes kunnen in zitten, maar als het zo problematisch is, is het misschien beter om deze eerst beperkt te testen alvorens deze bij iedereen te installeren!

Ik heb als de decoder een tijdje in standby heeft gestaan steeds de melding A001 dat er zogezegd geen ethernet connectie zou zijn, terwijl dat wel zo is. Heb al andere kabels geprobeerd, maar daar ligt het niet aan.

Het lampje van de RJ45 op de modem van Proximus gaat heel even aan, en weer uit, en zo gaat dit de hele tijd door. Dit gebeurd ook als ik de decoder in mijn (Unifi) switch inplug, ook met andere kabels, dus is echt de decoder zelf, niet de kabels, of modems.

Pas als ik de decoder zijn adapter uit het stopcontact haal voor een paar minuten, lukt het uiteindelijk om het ding gestart te krijgen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn??

@HadewychT Dank voor de test en de afspraak. Hopelijk vindt de technieker een oplossing...

Reageer