Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 1

@Martin : ik heb de decoder nu aan een wifibooster gehangen en de eerste indruk is dat er geen probleem meer is bij het opstarten. Yes ! Goede tip ivm weglaten plc’s.
Probleem is dat ik 2 decoders heb en maar 1wifibooster... Een van de 2 decoders ga ik dus toch op een of andere manier via een UTP-kabel (cat.5e?) moeten proberen verbinden met de bbox. Die plc’s waren wel handig.
 

@fo9900 is je tweede decoder ook een V7 UHD decoder want als het een HD decoder is zoals de v5-compact zou die waarschijnlijk geen last hebben via PLC’s, is in ieder geval het proberen waard .

Reputatie 1

@Martin : bij de aanvraag van de wifibooster, heeft proximus zelf voorgesteld om de 2 decoders om te wisselen naar V7’s. Dus ja, de 2e is ook een V7...

mss door het feit dat deze decoder op een andere plaats staat en je plc dus op een ander stopcontact / circuit zit kan het mss beter werken dan bij de andere decoder, je kunt het gewoon proberen, er niks bij te verliezen.

Reputatie 1

Kan u op dit forum volgend vervelend probleem opnemen in de lijst, zie onderwerp “5.1 op v7 decoder” 

Dat weten ze bij Proximus al ondertussen wel, het is gewoon een kwestie dat het ze het opgelost krijgen.

Badge +4

Gisteren ook nog eens een fout gehad (met v 3.58.2) , beeld freeze en dan zwart beeld met eerst A001 (we zijn je verbinding aan het controleren) en dan fout P134.

Dat was al een 25 tal dagen geleden….. :thinking:

Ps: Wel heb ik de modem paar dagen geleden eens herstart, mss komt het daardoor. kheb dan gisteren ook eens de decoder herstart met de knop achteraan, we zien nu weer wel of het weer beter of meer normaal wordt.

Intussen hebben we het nu weer iedere dag, ongelooflijk dat het 25 dagen aan een stuk goed ging en nu weer slecht …. niet prettig als je een serie of iets anders aan het volgen bent. :disappointed:

Als er een betere update is, laat maar komen...

Enige ETA betreffende de update aan het grote publiek? We hebben sinds deze week de V7 decoder, welke rechtstreeks verbonden is via ethernetkabel naar onze modem BBOX3. Ik merk op dat er toch nog heel wat kinderziektes in deze decoder (opzet pickx) zitten.

> Lip sync issue (beeld loopt niet gelijk met audio; dit blijkt al meer dan een jaar een probleem?)

> Afstandsbediening schakelt decoder niet uit, maar start deze opnieuw op (schakelt dan wél TV en soundbar via CEC uit)

> Netflix heeft soms moeite met video te starten, beeld blijft renderen terwijl geluid wel in achtergrond loopt

> Instellingen openen niet altijd

> TV gids is een serieuze achteruitgang, maar hier wordt aan gewerkt blijkbaar dus dat is positief

 

Op korte tijd toch al vaak de decoder moeten herstarten om zonder problemen gebruik te maken ‘vlot’ tv kijken.

 

Reputatie 7
Badge +5

@B_88 We zijn er volop mee bezig. Voorlopig nog geen datum voor release.

Een week in het bezit van de nieuwe V7 decoder, hieronder een aantal op-/ bemerkingen.

 

Gisteren of vandaag een V7 update ge-installeerd gekregen (van 3.53.1 naar 3.54.12).

Ik zie niet meteen een verschil, maar dat is mogelijks omdat we hier weinig tot geen problemen hebben met de V7 (is rechtstreeks verbonden via Cat6 met de BBox3, voorheen met de V5 compact al eens geprobeerd om er een Linksys unmanaged switch tussen te steken, maar dat kwam toen niet goed en werd eveneens niet aangeraden door de technieker die in november 2018 de installatie uitvoerde ==> zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?)

 

Wat me wel wat stoorde is dat ze op de klantendienst heel erg duidelijk gezegd hadden (voor we een V7 aangevraagd hadden) dat AL onze opnames in de cloud zouden bekeken kunnen worden, maar dit blijkt nu allemaal niet zo te zijn of te werken...

 

De vriendelijke dame die de uiteindelijk switch naar een V7 decoder, na 2 eerdere en mislukte pogingen van mensen op de klantendienst, bewerkstelligt heeft, hebben we vandaag even een mailtje gestuurd om de V5 compact toch te mogen houden tot de issues met long time nPVR (long term cloud recordings als ik me niet vergis) op de V7 permanent opgelost zijn.

 

Voorts vinden we de TV-gids zeer onpraktisch en onnatuurlijk.

De TV-gids op de V5 compact was naar ons gevoel veel beter en intuitiever, maar we lezen hier dat er ook daar aan gewerkt wordt…

 

We zullen in de praktijk zien hoe lang het allemaal zal duren voor de grotere issues opgelost geraken zeker ?

Intussen blijven we ongeduldig wachten op een antwoord op onze vraag i.v.m. het behouden van de V5 compact decoder (welke hier op 1 en dezelfde TV gebruikt zou worden, kunnen toch gecontroleerd worden als Proximus dat zou willen, niet ?)

FYI: in het weekend komt niemand van proximus langs

Reputatie 1

…...zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?) …….

 

Ik heb er zelfs 2 switchen tussen staan.
1 Netgear GS105Ev2
1 Netgear GS108Ev3
Bij beide IGMP Snooping aangezet.
Werkt al jaren zonder problemen met de V5.

Met de V7 werkt het ook met dezelfde problemen als je zonder switch zou werken.

 

 

Inderdaad een switch die igmp snooping ondersteunt geeft geen enkel probleem 

Het is trouwens niet zozeer de decoder die daar last zal van hebben!

Reputatie 1
Badge

Ik heb sinds vrijdag fiber aansluiting in opstelling met 2 tv’s, beide met v7 decoder. 1 via wifi booster en andere via wifi bridge (had ik al met vorige set-up). Wifi snelheden zijn perfect. Tv kijken lijkt toch enige problemen te geven. Opstarten v7 duurt lang. Tijdens tv kijken soms een zwart scherm gedurende minder dan 1sec, alsof je als het ware zapt van het ene naar het andere kanaal. Heel af en toe een hapering in het beeld. Zappen gaat vlot en snel, menu oproepen en apps openen gaat allemaal vlot… Ik zit nog op de 53 software versie. Zwart scherm onderbreking is irritant. Iemand een idee of dat ook een kenmerk van de v7 ziektes is?

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

Graag had ik even mijn ervaring gedeeld ivm de nieuwe v7 decoder. Ik heb deze een goeie week geleden ontvangen, ter vervanging van een oude decoder.

 

Positief vind ik dat ze overgeschakeld zijn op Android, wat héél gemakkelijk is qua integratie met m’n smartphone, en het kunnen installeren van apps (bvb Disney+).

Ook het wijzigen van kanalen, browsen in de tvgids, menu’s, opnames opvragen gaat véél sneller (mijn oude decoder was gewoon te traag in vergelijk met deze).

Al was het even wennen, maar het doorspoelen vind ik véél makkelijker op deze decoder..

 

Eén van de werkpuntjes is de TVGids die niet overzichtelijk is, vroeger zag je in één oogopslag wat er op tv was, nu moet je tussen de posten gaan browsen.

Ook mis ik mijn opnames die ik bewaard had op lange termijn. Via de Pickx app zie ik ze wel nog, maar die vermeldt dat ik ze op m’n decoder kan bekijken (wat niet klopt). Gelukkig zijn de meeste nog beschikbaar tot 2022 en langer. Dus ik hoop dat die feature terugkomt zodat ik deze films die ik bewaard heb om op een gezellige avond te bekijken nog kan opvragen.

Wat ik moeilijk terugvind in m’n opnames is tot wanneer ze beschikbaar zijn. Bij de vorige decoders zag je een datum in het overzicht, nu moet je het detail van de opname openen om dit te zien. Ik weet ook (nog) niet als er een waarschuwing komt als ze bijna verdwijnt (zoals op de oude decoder: Laatste kans’. Dan wist ik: langer bewaren of bekijken.

Maar, ik lees dat jullie met bovenstaande puntjes bezig zijn.

 

Dan de negatieve puntjes (waardoor ik eigenlijk op dit forum terecht gekomen ben):

De decoder start enorm traag op. Tegenwoordig doe ik nog iets tussen het aansteken en het kijken :-S… (alsof je het moet plannen om op tijd je tv aan te steken).

Af en toe (meestal niet - maar toch een paar keer gehad) krijg ik bij het opstarten van de decoder een error dat er geen verbinding is, maar bij het opnieuw proberen (via de knop op het scherm) lukt het steeds (internet is er zeker, want zit meestal m’n mails te checken of nieuws te lezen via wifi bij het opstarten van m’n tv…. - dus daar ligt het niet aan)

Opnames bekijken: in véél gevallen krijg ik error P131 (ik vraag me tegenwoordig al af: zou het lukken of niet). Decoder herstarten helpt niet, ook internet al eens herstart, helpt niets…. Wat ik wel gemerkt heb: de aanhouder wint. Gewoon blijven proberen (opname bekijken) tot het lukt (soms wel 5 à 10 keer), maar toch steeds kunnen bekijken wat ik wil. (volgens mij niet resetten, want lost (zoals ik veelal lees) in dit geval toch niets op).Probleem ligt volgens mij niet aan de decoder, maar aan ofwel de communicatie met de server, of gewoon aan de server van Proximus die de opname bevat.

Idem om een opname te plannen, eens P131 gekregen kan ik geen opname meer plannen. Gelukkig lukt het wel via de Pickx app, waardoor ik het dan later gewoon op men tv kan bekijken.

Dus… wat sneller opstarten en de P131 wegwerken, en ik denk dat de decoder klaar is voor het grote publiek.

 

Maar in het algemeen ben ik zeker tevreden met deze decoder.

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Nee was met V5 decoder. Krijg al heimwee nr die V5… Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen. Ga ook geen geld besteden aan een netwerkkabel die mss niet helpt.

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Reputatie 1
Badge

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Heb eens gekeken. Voor 7eu een rj45 cat 6 van 7.5m. Zal die dan voor de test wel aankopen…

 

Ga eens bekijken of de tv met wifi booster dezelfde problemen heeft als die met de wifi bridge. Anders switch ik de booster naar de tv waar 't meest tv wordt op gekeken.

Reputatie 1
Badge

Ik heb ondertussen mn “oude hdmi” kabels vervangen aan beide toestellen met de nieuwe hdmi-kabels  die in de doos van de V7’s zat (had de oude hdmi laten hangen, luiheid). op de nieuwe hdmi kabels staat “2K-4K” op de oude niet, mss kan dit al iets verhelpen. 

Na wat gesurf las ik dat de one ssid misschien ook een boosdoener kan zijn met de wifi-bridge combo? Kan me wel voorstellen dat een oudere wifi-bridge niet zo goed omgaat met die nieuwe standaard one ssid? De moeite van die uit te schakelen? Want ben wel tevreden van mn huidige wifi connectie… 

ps: ik heb gisterenavond de tv met de nieuwe wifi-booster eens getest en ik merk daar eigenlijk geen zwarte schermen, noch haperingen… de wifi-booster staat een verdieping lager nochtans…

Die wifi-bridge heb ik destijds gekocht bij Proximus, mss wisselen met een wifi-booster? Maar die zijn enkel te huur, en als ik 6eu per maand moet ophoesten enkel maar om haperingvrije tv-beelden te hebben….

 

Setup: op 1e verdieping/woonkamer: fibermodem, bboxv3+, Syno NAS met ethernetkabel verbonden aan bbox, tv toestel draadloos verbonden via wifi-bridge (2017).  Gelijkvloers: tv toestel draadloos verbonden met wifi-booster (2021).

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Badge +4

Ik heb paar dagen geleden de One SSID uitgeschakeld , vrijdag 2 heel kleine haperingen (1 sec), maar gisteren geen problemen, mss dat het toch helpt ?!

De wifi blijft even goed en de dochter blijft verbonden met de 5.0 met haar iphone

Reputatie 1
Badge

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Wij hebben enkele iphones en macbook dus mss wel nuttig om te proberen. Ik wacht effe proximus medewerker af ivm conductor, wat is dat eigenlijk?

Reageer