Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

 


706 reacties

 Geforceerd upscalen naar HDR

 

Welke dwaas verzint zo iets, alle en hoe lang moet zo iets duren voor dit gefixt is, schakel die zooi aub zo snel mogelijk uit

Reputatie 5
Badge +1

 

onze configuratie thuis bestaat uit TWEE V7 decoders. Werking is goed.

Maar er zijn problemen met PICKX applicatie op één van de aangesloten toestellen :

  • smartphone Samsung S20 Pickx applicatie werkt zonder probleem
  • PC Pickx applicatie werkt ook zonder probleem
  • IPAD ( momenteel versie IPADOS 14.3 ) Pickx applicatie werkt niet . Wij ondervonden al enige tijd dat het niet werkte op onze IPAD. Vandaar dat we de applicatie verwijderd hadden, afgelogd van PICKX en terug gedownloaded. Wij deden dit verschillende keren, maar telkens kregen we een foutmelding ( er is een onverwachte fout opgetreden. Het is opgenomen in ons systeem en zal onderzocht worden ) .

Uit het verleden weten we , dat als de applicatie verschillende keren voor IPAD terug geinstalleerd wordt, er bij de decoder meer dan 5 toestellen gekoppeld worden . En vroeger op onze decoder V5 konden we dat ook bij de instellingen zien, en aanpassen ( een aantal dubbels deleten, tot onder 5 ). En we konden verder.

Nu bij V7 hebben we alle details van de instellingen nagezien , maar we vinden dit item niet ?

 

Wat is het probleem bij PICKX op IPAD ( versie 14.3 ) ? Of is de oorzaak ( denken we alleszins ) dat het aantal verbonden toestellen overschreden is . Hoe en waar kunnen we in V7 dit aantal toestellen eerst corrigeren , dus verminderen ?

Graag dringend antwoord, vermits we deze toepassing op IPAD toch vrij dikwijls gebruiken.

Dank alleszins voor Uw info .

 

Groeten.

 

Ro

 

 

Badge +4

Na 5 dagen met de nieuwe update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of fouten ondervonden.

Hout vasthouden , … 

FYI: de nieuwe update naar 3.58.2 is tot nu toe nog maar bij een beperkt aantal 'testpersonen' uitgerold. De rest van ons zal nog effe moeten wachten, want er zou wat vertraging zijn (hadden we al gemerkt), dus proberen forceren heeft geen zin.  Tenzij Proximus deze update nog in extremis vandaag of morgen uitrolt, zal het dus voor volgend jaar zijn. 😉

🍾 Maak er een veilig eindejaarsfeest van. 🍾

Dat is trouwens al altijd zo geweest met software updates naar decoders of bboxen, is maar best ook dat ze dit doen, vergelijk het maar met Microsoft updates, niet iedereen krijgt die automatisch beschikbaar ter zelfder tijd !

  • Woordje uitleg:
    Er zullen altijd nieuwe software versies zijn, gezien deze allemaal kort op elkaar volgen.
    Zodra er één uit is, draait de volgende vaak al in test en
    is er nog een volgende in het labo in de maak.
    Het belangrijkste is de 'standaard software'.
    Dit is de software die wordt gepushed of wanneer wanneer je een factory reset doet van je decoder
  • dus 3.58.2 is nog geen standaard software.

aan alle forumleden 
🍾 een gezellig eindejaarsfeest en een hoopvol 2021. 🥂

Ik heb vandaag de V7 eveneens mogen ontvangen :sunglasses:

 

Plan was eveneens om de Kodi app te installeren en een externe harde schijf aan te koppelen via USB zodat ik mijn ander media center niet langer nodig heb. 

Echter lukt het niet om een externe harde schijf via USB te koppelen (NTFS file formaat). Heb dit intussen met 4 verschillende schijven geprobeerd, en bij elke schijf komt er op dat “de schijf beschadigd is”. Mijn Windows PC geeft echter aan dat er geen enkele fout op de schijf gevonden kan worden. Ook valt het mij op dat de USB poort onderste boven geplaatst is. 

 

Iemand die ervaring heeft met het koppelen van een externe harde schijf op die v7 decoder (positief of negatief)? 

FYI: Ik heb op dat gebied geen ervaring met V7 op gebied van aansluiten van een externa harde schijf, alleen weet ik dat het de eerste decoder dan moet zijn waar je de USB hiervoor kunt gebruiken, maar hopelijk zijn er hier wel die deze ervaring hebben om je verder te helpen!
Je kunt altijd de vraag ook eens stellen op http://userbase.be ook.

Reputatie 2
Badge +1

Is er ook zo’n overzicht voor de Apple TV app ?

Zal hierin de tv gids ook nog wijzigen ?

Reputatie 1

Ik heb gisteren een downgrade gekregen van 3.54.12 naar 3.53.1

Normaal??

dat kan niet op alle decoders wordt de zelfde versie gezet dit kan bvb zijn omdat er in de 3.54.12 toch nog een onverwachte bug /fout ontdekt werd, en in feite is het de standaard software versie die van belang is omdat dit de meest zekeren stabiele versie is zelf al bevat die ook nog bugs die moeten opgelost worden

Reputatie 1

Dat kan niet?
Ik ga er toch niet voor liegen.
Ik weet zeker dat ik 3.54.12 had. 
Nu 3.53.1
Downgrade was gisteren.
TV stond ‘s morgens op. Dan weet je dat ze met software bezig zijn geweest. 
Zie foto :thinking:

 

Dat heb ik niet gezegd dat dit niet kan dat je 3.54.12 had, ik heb alleen gezegd dat niet alle v7 decoders de zelfde laatste versie krijgen. En ik heb de reden gegeven wat de reden kan zijn waarom de software versie terug gedraaid wordt.

zie trouwens ook de uitleg die ik hierboven al gepost heb

→ hier

Reputatie 1

Dan heb ik je verkeerd begrepen sorry. 

Na 2 dagen gebruik heb ik het gevoel dat de 3.53.1 precies sneller en vlotter werkt.
Ik heb deze nooit gehad volgens mij omdat ik de V7 nog maar een paar weken in bezit heb. 
Ik wacht vol spanning de 3.58.2 af. 

Dit zal zeker zo zijn als deze goed bevonden wordt en die de standaard software wordt dan.

Reputatie 7
Badge +4

We blijven inderdaad bezig met testen en bijsturen aan de hand van jullie feedback en zodra nieuwe firmware goedgekeurd wordt, wordt die gefaseerd uitgerold naar alle decoders.  Het is echter niet voor alle fouten even makkelijk om ze te corrigeren. Dit omdat de installatie bij alle klanten verschillend is (aangesloten via kabel, wifi, met of zonder surroundsysteem,...) wat het niet altijd makkelijk maakt om de fout te reproduceren en de oorzaak te vinden. We doen ons uiterste best om jullie een zo positief mogelijk kijkervaring te bieden. 

Badge +4

Inmiddels al 18 dagen met de laatste update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of P-fouten ondervonden.

Dus lijkt me redelijk stabiel ! :wink:

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan Goed om te horen. Ik geef die feedback ook zeker mee door.

Reputatie 1

Hopelijk komt die stabielere versie snel tot bij de gebruikers want nu is het hier sinds we de V7 hebben altijd spannend : zullen we bij het inschakelen beeld en geluid krijgen of na 2 seconden een zwart scherm met een error… P130 of P134...


Soms lijkt het te helpen door dan in de instellingen van de decoder het systeem eens te laten controleren op een systeemupdate. Er is nooit een update beschikbaar maar na de controle is er vaak wel terug beeld. Wellicht toeval ?

Er is zelfs nog een recentere versie dan de 3.58.2 maar daarom wil dit nog niet zeggen dat het voor iedereen een oplossing kan zijn want het is complex de één werkt met powerlines de andere met wifibooster enz….wat voor de één een oplossing is is niet altijd de oplossing voor een ander, je weet het best als je het zelf ter plekken kunt een tijd analyseren.

Reputatie 1

Dat begrijp ik maar nu lijkt het alsof je een cadeau (een V7) krijgt met een superleuke verpakking (moderne app) maar eenmaal uitgepakt blijkt de inhoud voor maagpijn te zorgen… ;-)
Dan verlang je soms toch terug naar de recepten van grootmoeder (V4) die minder complex maar altijd lekker waren...

Reputatie 1

Waarom nog steeds VLAN30 gebruiken voor TV met de V7?
Waarom niet gewoon VLAN10?

M.a.w. de gewone internetverbinding. 

Gaat volgens mij bij vele de miserie van powerlines en wifiboosters oplossen. 
Dan kan er 1 kabel gebruikt worden voor alle devices die in de buurt van de TV staan. 
Persoonlijk heb ik dat probleem opgelost door zelf VLAN’s te gebruiken op m’n eigen netwerk.
Maar het zou dus vele makkelijker kunnen. 

Maar dat is wel aan de WAN kant gezien, als je bvb de proximus pickx of ander App gebruikt op de v7 gaat dit wel degelijk via een internetverbinding.

Reputatie 1

Maar dat is wel aan de WAN kant gezien, als je bvb de proximus pickx of ander App gebruikt op de v7 gaat dit wel degelijk via een internetverbinding.

Laatste keer dat ik gezien heb, kun je de Pickx app niet installeren op de V7.
Volgens mij op geen enkele Android (Google) TV. Dat laatste heb ik ergens gelezen dacht ik.
Dus als je de V7 wil gebruiken moet de BBOX jou decoder kunnen zien. 
correct me if I'm wrong.
Vandaar dat ik op m’n eigen netwerk een trunk heb op 1 kabel om toch internet en TV naar 1 locatie te sturen. 
Vandaar m’n opmerking. Waarom? Als je een ander device gebruikt met de app, dan hoeft dit niet. 

TV kijken via de decoders gebeurt via multicast udp  (= bandbreedte beperken voor de servers) 

Ik heb proximuspickx app aangehaald omdat ik ook maar af ga op wat ik hier van sommigen lees dat ze op de v7 tv kijken via de pickx app dus als zij liegen lieg ik ook :-) 
Als je de pickx app niet vindt op de v7 via de play storen zal het inderdaad niet kunnen zoals je zegt.

Mss best dat dit eens duidelijk bevestigd wordt door iemand van Prox zelf of de pickx app al werkt voor de V7 of nog in de maak is, of is het juist om die bandbreedte te beperken op hun netwerk bij tv kijken dat dit nog niet ingevoerd werd !?

Reputatie 2
Badge

Toch veel gedoe over die decoder precies! We hebben hier zelf ook de laatste 2 weken niets dan problemen. Het is zelfs zo erg dat, als ik de tv uitschakel (via de afstandsbediening van de decoder - niet de decoder maar wel de tv), mijn bbox3 meteen uitvalt. Is hier al serieus ambras geweest thuis met onze twee scholieren die dan weer zonder internet vallen wanneer ze een online oefening aan het maken zijn. Een paar maanden geleden hadden we andere problemen met de decoder: de tv floepte plots midden in de nacht uit het niets aan (bleek met de functie CEC te maken te hebben). Die android-decoder is toch maar niks hoor! We komen van telenet en daar hadden we nooit problemen met de tv/decoder (was ook wel niet zo gesofisticeerd...). Zijn dat kinderziektes???

Reageer