Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1


Reputatie 5

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

icon

Beste antwoord door Jamo 19 November 2020, 16:47

Bekijk origineel

260 reacties

Normaal zou dit niks mogen veranderen. Als het goed is voor je, kan ik een nieuwe modem opsturen via BPost?

Normaal zou dit niks mogen veranderen. Als het goed is voor je, kan ik een nieuwe modem opsturen via BPost?

Bedankt, het is nu al meer dan een uur dat de modem op kanaal 3 blijft. Hopelijk blijft het zo.

Indien het weer veranderd naar kanaal 1 mag je een nieuwe doorsturen.

@gamegard68 Nee dat speelt geen rol eens je op OK gedrukt hebt  en je ziet op je analyzer dat die op dit ingesteld kanaal staat dan wil dit ook zeggen dat het commando goed uitgevoerd werd en dan speelt het geen rol meer of je myproximus laat open staan of niet.

welk wifi analyzer gebruik jij is dit een app op je smartphone want ik gebruik er één op mijn laptop en noemt ook wifi analyzer maar zit er toch anders uit.

wat ik me nu ook afvraag of het dan mss iets zou te maken hebben met het feit dat je 40 Mhz gekozen hebt ipv default 20MHz! 

Natuurlijk zou dit volgens mij geen rol mogen spelen want als je kiest voor manuele instelling van kanaal en bandbreedte dan moet dit ik zo blijven staan tot je zelf terug automatisch inschakelt of de bbox reset.  

@gamegard68 Nee dat speelt geen rol eens je op OK gedrukt hebt  en je ziet op je analyzer dat die op dit ingesteld kanaal staat dan wil dit ook zeggen dat het commando goed uitgevoerd werd en dan speelt het geen rol meer of je myproximus laat open staan of niet.

welk wifi analyzer gebruik jij is dit een app op je smartphone want ik gebruik er één op mijn laptop en noemt ook wifi analyzer maar zit er toch anders uit.

Wifi Analyzer App.  Maar wel de open source versie. De andere apps met dezelfde naam zijn betalend ofwel met reclame.

 

Lap de modem staat weer op kanaal 1. :grimacing:

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

 

 

 

Met welk software kan je zien op welk kanaal je beste ontvangst heeft?

met een gratis wifi analyzer zowel voor smartphone of laptop 

gewoon eens googelen op

gratis wifi analyzer 

of bv zoeken naar wifi analyzer in de google playstore of appstore of voor laptop op de windows store

proximus heeft ook de home optimizer app

zie > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_optimizer/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/installeren-en-gebruiken-de-home-optimizer-app.html

 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-myproximus-app.html

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

Ik heb de nieuwe modem dan laten opsturen. De oude zal je kunnen terugsturen als retourzending.

Laat gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. 

@WenzelR , als je wilt mag je een nieuwe b-box3 opsturen, welbedankt.

Ik heb de nieuwe modem dan laten opsturen. De oude zal je kunnen terugsturen als retourzending.

Laat gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. 

Bedankt, ik zal zeker iets laten weten.

@gamegard68 als je de nieuwe ontvangen hebt stuur ook eens de software- en hardware-versie door als je wilt.

@gamegard68 als je de nieuwe ontvangen hebt stuur ook eens de software- en hardware-versie door als je wilt.

In orde

Reputatie 6
Badge +3

Je hebt nog altijd geen zekerheid welke hardware revisie je gaat krijgen. Dat staat niet op de doos of op de bbox3 zelf.

ik denk niet dat het daaraan ligt maar het type bbox3 want, maar dat zal wel duidelijk worden wanneer gamegard zijn nieuwe box heeft.

Zonet de nieuwe bbx3 ontvangen via bpost.  Het is nu een technicolor type.  Deze avond zal ik hem uitproberen.  

 

 

ben benieuwd of het nu met deze wel gaat lukken zoals het lukt met deze van mij bbox3v+ !

Begint al goed met de technicolor, geen 802.11n aan 40Mhz.  Dat was nu juist de bedoeling.

lees eens zijn software en hardware versie uit , raar dat ze u geen bbox3v+ opgestuurd hebben!

Ik heb  de technicolor al in de doos teruggezet.  Wat is het verschil tussen een bbox3 en een bbox3v+ ?

 

@gamegard68 Eigenlijk in hoofdzaak het zelfde maar aangezien je spreekt van 802.11n en niet van 802.11ac dan leidt ik daaruit af dat je geen van de recente technicolor bbox3 type gekregen hebt want de bbox3 en bbox3v van sagemcom daarbij hadden de eerste types ook geen 802.11ac aan boord.

De bbox3v+ wordt exclusief door Sagemcom gemaakt en niet door Technicolor.
Deze heeft naast FXS-poorten ook DECT aan boord.
Bbox3V+ Ondersteunt de DECT CAT-iq 2.1 Norm

Reputatie 6
Badge +3

Of je moet de pech hebben gehad dat er nog een heel oud exemplaar in de stok lag. De 2,4 Ghz band biedt maar ondersteuning tot 802.11n  enkel bij de 5,0 Ghz band is dit 802.11 ac.  Ik heb een Sagemcom bbox3 :

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.1

Ik zou dit melden aan Proximus dat je een ouder type hebt gekregen.

daarom dat ik aan @gamegard68 gevraagd heb om software en hardware versie er eens van te posten; maar hij zal hem eerst weer moeten uit de doos halen :slight_smile:

Ik zou graag de bbox3v+ hebben van sagemcom  en niet die van technicolor bbox3 gewoon.

Kunnen jullie die opsturen dan aub?Mvg

Aangezien jij geen VOIP hebt, is dit niet te verzekeren dat een omruiling tot een 3V+ leidt. Heb je een reden waarom je de ene boven de ander verkiest?

Zoals gevraagd de versie van de technicolor bbox3 die ik gisteren heb ontvangen:

 

Reageer