ik stelde reeds meermaals de vraag via de chat functie om mij de retoursticker door te mailen voor het retourneren van een decoder en modem. Ik ontving hier geen reactie op. kan u mij deze per mail bezorgen? Deze is ook niet te vinden op myproximus.
Er is een mail adres maar de kans dat ze het lezen is zeker niet groter dan dat ze het hier op het forum gaan lezen, dus ik zou even afwachten om ze de kans te geven van hier te reageren.
Je moet in stappen werken dat wil zeggen
Al eerst de speed meten met een laptop bvb verbonden rechtstreeks aan je bbox via netwerkkabel
zodat je al een referentie hebt hoeveel je haalt.
Dan moet je dicht bij de bbox staan met een toestel waarmee je via wifi meet hoeveel je haalt en dit zowel bvb op 2.4 Wifi band en ook op de 5.0 wifiband
al je dan u verder verwijderd kan de snelheid wel serieus dalen zeker op 5.0
ook wat bijkomende uitleg die hier al de revue gepasseerd is:
factoren die WiFi snelheid beïnvloeden .
- de gebruikte band (2.4GHz of 5.0 Ghz)
- de omgeving (gebouw, muren)
- bezettingsgraad van de WiFi (buren)
- andere storingsfactoren in huis
- de WiFi performance van de router zelf (B-Box)
- de WiFi performace van de netwerkkaart
WiFi wilt verbeteren:
een extra WiFi Access Point, die de laatste WiFi standarden ondersteunt.
Theoretische WiFi snelheid: WiFi AC (tot 1.733 Mbit/s bruto, 5 GHz)
en N (tot 800 Mbit/s bruto, 2,4 GHz).
Beste
Vandaag een nieuwe decoder ontvangen. Echter geen adres retour voor de oude decoder. Een klantendienst medewerker verwijst naar proximus app waar er een retourlabel terug zou te vinden zijn. Negatief, ook geen mail gekregen met retourlabel.
Kan iemand van proximus mij zo een label/barcode doormailen?
Dank
Dag
Je moet in stappen werken dat wil zeggen
Al eerst de speed meten met een laptop bvb verbonden rechtstreeks aan je bbox via netwerkkabel
zodat je al een referentie hebt hoeveel je haalt.
Dan moet je dicht bij de bbox staan met een toestel waarmee je via wifi meet hoeveel je haalt en dit zowel bvb op 2.4 Wifi band en ook op de 5.0 wifiband
al je dan u verder verwijderd kan de snelheid wel serieus dalen zeker op 5.0
Zal deze avond eens via de kabel meten. Zenden de 3+ ook 5.0 uit?
Is de mail toevallig niet in de spam/junk folder terecht gekomen en zie je ze ook niet via Myproximus dan kunnen de proximus forummedewerkers u maandag, als ze hier terug langskomen, de labels opnieuw opsturen, daar ik vermoed dat zij deze avond waarschijnlijk niet meer zullen reageren.
Als bijkomende info:
Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, bv mailadres waar de retourlabels moeten naartoe gestuurd worden.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.
NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
factoren die WiFi snelheid beïnvloeden .
- de gebruikte band (2.4GHz of 5.0 Ghz)
- de omgeving (gebouw, muren)
- bezettingsgraad van de 2.4 WiFi (buren)
- andere storingsfactoren in huis
- de WiFi performance van de B-Box
- de WiFi performace van de netwerkkaart
WiFi wilt verbeteren:
een extra WiFi Access Point, die de laatste WiFi standaarden ondersteunt.
Theoretische WiFi snelheid: WiFi AC (tot 1.733 Mbit/s bruto, 5 GHz)
en N (tot 800 Mbit/s bruto, 2,4 GHz).
Beste Joel,
ik heb nog steeds geen retourlabel mogen ontvangen. Ik heb ook mijn spam folder nagezien. Kan u dit nazien? Anders breng ik de decoder en modem binnen in een proximus winkel. Dit gaat misschien vlotter gaan? Ik ben ondertussen al sinds 10 augustus via verschillende kanalen in contact met jullie voor dit retourlabel, dit zonder succes. Mvg, Robin
Zenden de 3+ ook 5.0 uit?
Beide banden worden uitgestuurd maar het gemakkelijkste om te testen is om eerst One SSID op je bbox3 even uit te zetten als die actief staat om de speetesten te doen bvb met http://speedtest.net
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Om je Bestellingen te raadplegen, kies je profielicoon linksboven in de My Proximus App en klik deze aan ( zie screenshot /afbeelding .
Daar zie je dan Mijn opvolging , vervolgens selecteer je bestelling . Vervolgens zie je de details van de verzending, levering van de decoder en als je naar onder scrolt zie je het retourlabel. Je kan dit uitprinten . Heb je geen printer dan hoef je gewoon de barcode te tonen in een Bpost kantoor of Bpost punt., waar je de oude decoder verpakt in een doos binnenbrengt Vervolgens krijg je daar een bewijs van retourzending.
Als het om een oude v4 decoder gaat moet je die inderdaad niet terugsturen, als de proximus medewerkers hier de draad opnemen zullen ze u hieromtrent wel meer info geven.
zie antwoord onder ander topic ook : graag juist klantennummer en product waar het over gaat ? (invullen in je profiel)
gr
Tina
De speedtests zien er toch behoorlijk uit in ieder geval.
Beneden kan ik er nog mee leven. Behalve dat de booster geen 2,4 uitzend. Al meermaals via de WPS knop gedaan en steeds geen lichtje. Boven is het probleem.
Nee het gaat over een V5 compactswap
werkt je booster normaal als je die in de omgeving van de bbox zet, want je kunt best de booster nabij de de bbox eerst zeten en dan resetten en synchroniseren en zo een speedtest doen dan verder verwijderd zetten om zo de speedtest nog eens te doen, zodoende je kunt ontdekken tot waar hij goed blijft werken.
Is het niet zo dat ze ook via mail parallel verstuurd worden en als je ze niet per mail krijgt dat je ze ook niet op Myproximus terugvindt ?
TBI: je vindt ook een uitleg van een proximus medewerker hier →
Is het niet zo dat ze ook via mail parallel verstuurd worden en als je ze niet per mail krijgt dat je ze ook niet op Myproximus terugvindt ?
Sinds geruime tijd word het retourlabel niet meer standaard per email verstuurd maar bij je bestelling gevoegd in de Myproximus app als het een omruiling/swap betreft. Toen in oktober mijn defecte Wi-Fi booster werd omgeruild heb ik ook geen retourlabel per email gekregen en het moeten zoeken in de Myproximus app onder de rubriek bestellingen.
De oude V5 stuurt u terug, als hij niet werkt dat is uw probleem niet. Hopelijk heb je een andere gekregen die wel werkt. Anders reklameren hé!
Dat is juist het probleem; wil hem terugsturen maar mail die ik hiervoor gehad heb, werkt niet; blijft vastzitten bij de keuze van apparaat!!
FYI: moest er deze avond niemand van het proximus forumteam meer reageren dan zal het pas maandag zijn aangezien zij in het weekend en op feestdagen hier op het forum niet langskomen.
Hebben ze in die mail de retourlabels voorzien die op de doos moet geplakt worden waar je uw oude decoder moet insteken om terug te sturen en uitgelegd hoe je die moet terugsturen want het kan zijn dat het via een TNT acces point moet of via Bpost
zie ook >
Ter info: Als iemand van Prox zelf hier de draad opneemt zullen ze deze wel naar je opsturen, best ook altijd eens kijken of ze niet in de spam folder terecht gekomen zijn.
Dag
Ze hebben mij nieuwe 3 tv decorder v5 compact - swap afgestuurd maar de verkeerde ze hadden mij de decoder v 7 belooft die ik gevraagd had de decorder v7 .
Dus heb ik die decorder v5 compact - swap maar terug gestuurd naar proximus Carleroi
Dank u wittemans
FYI: Maandag pas komen de proximus forummedewerkers hier terug langs en kunnen je dan hiermee verder helpen.
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen , zodat zij er maandag direct mee aan de slag kunnen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.