Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster



Toon eerste bericht

321 reacties

als iemand van de proximus medewerkers hier zal langskomen dan kunnen zij de retourlabels opsturen zodat je deze kan terugsturen.

  

Dag @dona_01 je mag deze brief negeren, de apparatuur staat intussen bij ons als teruggebracht:

 

Modem ADSL/VDSL2/TV PSTN b-box 3 - 105 71701N6NF   Ok 11/06/2020

 

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

De reactie van Proximus-mederkers op dit publieke forum afwachten, zij kunnen u deze retourlabels om gratis apparatuur  terug te bezorgen via Bpost nog overmaken (zij zijn waarschijnlijk pas terug op dit forum vanaf morgen)

De tracking code van Bpost ook enige tijd na terugsturen bijhouden veiligheidshalve

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

 

Reputatie 7
Badge +3

@familiejc Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. In dit geval betreft dit een b-box 2 modem en een V4-decoder. Dit zijn oude modellen en dienen niet te worden ingeleverd. Groetjes, Antonella

Reputatie 1
Badge +1

Beste iedereen

Ik heb vandaag een nieuwe decoder ontvangen en moet uiteraard de oude terugsturen. 

Zelf veronderstel ik dat het dan ook gaat om decoder + afstandsbediening + netstroomkabel, is dit nog steeds correct, of gaat het echt enkel om de decoder? Ik vraag dit omdat er op het papier stond: enkel decoder geen kabels of accessoires, maar vond dit niet overdreven duidelijk (ik meen mij te herinneren dat het vroeger was zoals ik het hierboven vermeld heb?)

Met vriendelijke groeten

we zijn het weer roerend eens :slight_smile:

Ik heb mijn huur van mijn tweede decoder stopgezet. Nu moet ik deze opsturen via Bpost maar het is nog een oude decoder . Onze andere oude decoder die werd vervangen door een nieuwe mochten we gewoon deponeren in het containerpark. Mag dat met deze decoder ook daarvoor kregen we nog geen nieuwe decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@Tom B De mail met het label in bijlage werd herverzonden naar je gmail-adres. Check ook even de spam folder. Groetjes, Antonella

Ik heb sedert kort een nieuwe decoder maar geen retoursticker ontvangen. Hierdoor betaal ik elke maand 5,60 euro meer. Iemand nog die ervaring en hoe geraak ik van die oude decoder af

Reputatie 1
Badge

Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen.

bedoel je hiermee dat de booster aan de PLC hangt.

Nee, vanuit de RJ45 aansluiting. De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit.

Beste, heb ook de label om decoder te retourneren niet ontvangen via email.

Mvg

Nadia 

hallo

 

Ik kan de mail van proximus niet terugvinden waarin de label of barcode staat om de modem via Bpost terug te sturen.

 

Mvg

 

Otmane

Reputatie 2

Dag Joel,

Vreemd, maar ik heb geen e-mail ontvangen, ook niet in mij spamfolder.

Vriendelijke groeten,

Kristof

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Vds Betreft dit de opzeg van de V4 decoder in november 2019? Zo ja, deze diende niet te worden binnengebracht of ingeleverd. Iets recenter vind ik namelijk niet terug onder jouw klantennummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@GUIDO_03 Je krijgt vandaag een e-mail met de retourlabel in bijlage voor de overige V7. Groetjes, Antonella

Ik heb ook geen retourlabel ontvangen. Ik vind het ook niet onder mijn bestellingen in MyProximus zoals aangegeven in het online hulp.

De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit

je bedoelt dat je het stopcontact van de PLC gebruikt om je booster te voeden.

welke wifi snelheden haal je nu via de booster terwijl hij verbonden is via utp kabel vanuit de de bbox.

Antonelle,

 

Ik had ook een vraag ivm happy house en ben daar op hun vraag juist geantwoord dat u hier kan lezen;

Ok doe ik even,

Enkele maanden geleden had ik problemen met de tv, beeld bleef hangen, Men stelde mij toen voor om V7 decoders te nemen, met de voorwaarde om ook flex te nemen, Uiteraard was ik zeer tevreden

Maar toen ik de V7 decoders had had ik problemen met de ondertiteling Na wat over en weer gechat met proximus heeft men enkele weken geleden opgebeld en gevraagd om een hardreset te doen van de decoders en men heeft toen ook de bbox3 een update gegeven en herstart. Na de hardware reset waren de problemen allemaal opgelost. Maar vorige week dook het probleem plots weer op. Na terug gechat te hebben met jullie en ik het zo moe werd heb ik gevraagd om de v5 decoders dan maar terug te sturen. Maar wat blijkt nu, ik kan de  afstandsbediening van de V5 niet meer koppelen met de geluidsinstallatie, wat bij de vorige V5 wel lukte. Dus dat was een grote teleurstelling voor mij, zo’n salontafel vol met afstandsbedieningen is niet fijn. Ik heb toen terug gechat met jullie en daar heeft men mij gezegd dat men mij vandaag om 10 uur ging opbellen, maar ik heb geen telefoon gehad van jullie. Omdat ik nu nog één V7 hier had heb ik juist met 080022800 gebeld en gevraagd of ik die V7 terug mocht gebruiken en dat mocht, ik heb die daarjuist aangesloten en yes die werkt perfect. Ik moet wel de geluidsinstallatie nog koppelen, maar dat zal wel lukken, omdat het de vorige keer ook gelukt is met de V7. 

Dus als het goed is voor jullie zou ik deze V7 al willen houden en deze V5 decoder al terugsturen als u mij een label kan mailen?

257240812 een cisco V5 tv decoder V5 compact ref 16020136

Om geen vergissingen te hebben ik heb momenteel één V5 en één V7 in gebruik en  één V5 wacht ik op het label om binnen te brengen bij Bpost.

Reputatie 1
Badge

De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit

je bedoelt dat je het stopcontact van de PLC gebruikt om je booster te voeden.

welke wifi snelheden haal je nu via de booster terwijl hij verbonden is via utp kabel vanuit de de bbox.

Inderdaad en deze daalt van 91 naar 79 maar dit is dubbel zo snel als toen ik via de PLC ging (5.0). 2,4 zit op 37,01 maar dit komt volgens mij door het feit dat ik de booster er niet mee kan verbinden. Dit pinkt het WPS knopje rood. Maar dit is allemaal niet erg. Zolang we maar deftige snelheden halen.

 

Nu nog eens oplossing voor boven vinden. 

Ok, Als de proximus forummedewerkers langskomen hier zullen ze die wel naar u opsturen.

Brandt het WPS lampje rood: De Wi-Fi Booster is te ver van de b-box verwijderd bij het synchroniseren. Breng ze dichter bij elkaar en start de synchronisatie opnieuw.

je mag de switch van de booster op Access point zetten aangezien je de booster rechtstreeks met een utp kabel aan de bbox verbonden hebt.

Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster - YouTube

Reageer