Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster

Toon eerste bericht

321 reacties

Hallo,

Ik heb een nieuwe V5c decoder ontvangen vermist

mijn oude V5c defect was. Moet ik die oude decoder

terugsturen? Heb hieromtrent geen mail gehad met het nodige label.

Heb hiervoor al twee keer gebeld en er zou een mail gestuurd worden

met het desbetreffende label. Nog steeds niks gehad.

Klantnummer: 613782713, lijn 014/226758

mvg

Kelly van Gor

Reputatie 4
Badge +2

Happy house kwam nieuwe Decoder v5 plaatsen maar nam de oude niet mee en moest hem zelf naar een wikel  brengen

Mijn vrouw van 83jaar moet een taxi nemen van Melbroek naar Vilvoorde 

Daar moest ze 1uur aanschuiven om dan te horen dat ze hem niet wilden aannemen maar moest via Bpost verstuurd worden.

Taxi Euro 27

en vandaag naar machelen Bpost  per taxi Euro 16.

Ik ben zeer ontevreden om dat ook de klantendienst per telefoon zie dat ik hem naar een Proximus  winkel mocht brengenIk vraag mij af wie deze onkosten gaat terugbetalen

Als dat niet gebeurd ga ik na zoveel slechte inlichtingen en met spijt  na 60 jaar klant naar de concurrentie gaan 

Reputatie 1
Badge

Ik zou vandaag een nieuwe modem meegeleverd gekregen hebben. Is dit gewoon een vervanging of is dit een beter type. Met de huidige modem is ons internet in huis naar mijn mening "slecht". Nu zie ik dat we onze oude moeten opsturen anders moeten we een bepaald bedrag betalen. 

Maar nu heb ik een rare vraag. Als ik deze zou houden en nog elders zet om zo mijn netwerk te vergroten dan is het logisch dat ik ervoor betaal maar heb ik dan meer kans op succes dan met een andere modem van bijvoorbeeld bij Coolblue.

Middag Martin,

Negatief, niets ontvangen.  Ik kijk uit naar de labels.

Groeten,

Lydia

Alleen de oude witte bbox2  moet niet meer teruggestuurd worden al de andere zwarte bbox3 types moeten wel teruggestuurd worden.
Je kunt ook maar één modem op je vdsl telefoonlijn aansluiten.

Als het om een ruildecoder gaat die je gekregen hebt dan zit er normaal gezien geen afstandsbediening bij omdat ze ervan uitgaan dat je reeds een afstandsbediening hebt en je deze dus bijhoudt om de ruildecoder te kunnen bedienen en om die reden moet je die natuurlijk niet terugsturen.

Het is zelfs zo dat er soms een ruil gebeurd naar een nieuwe recentere decoder waardoor de klant dan apart nog eens de afstandsbediening moeten laten ruilen omdat de oude remote niet de zelfde functionaliteit heeft dan de oude remote, als je zelf de beslissing neemt van de remote terug te sturen kan je ook het probleem hebben dat je dan achteraf moet melden dat er bij de ruildecoder geen remote bijzat en je de oude teruggestuurd hebt.

Maar nogmaals, dit kan alleen iemand die van proximus zelf is, uitmaken of die remote moet terug gestuurd worden.

Reputatie 7
Badge +3

@Kristof45  Bedankt voor de info. Ik doe het nodige via dossier 46521557. Groetjes, Antonella

Reputatie 1
Badge

Alleen de oude witte bbox2  moet niet meer teruggestuurd worden al de andere zwarte bbox3 types moeten wel teruggestuurd worden.
Je kunt ook maar één modem op je vdsl telefoonlijn aansluiten.

Je kan hem niet als router gebruiken om zo uw wifi-signaal te versterken?

Op 11/6 oude modem verstuurd, via bpost getraceerd: op 25/6 ontvangen bij Prox Charleroi.

Gisteren 2e herinneringsbrief ontvangen dat dit nog niet zou verstuurd zijn.

graag nazicht en rechtzetting

klantnr 825***

dat zal iemand van proximus team dit wel doen voor u als ze je post hier doornemen.

Als je WIFI signaal boven bvb onvoldoende is kan je hiervoor de  oude BBOX2 gebruiken als volgt:
bbox2 modem een ander ip adres geven dan de bbox3 .
Standaard heeft bbox2 (of bbox3) zijn ip adres 192.168.1.1. 
Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox2.

info : bbox2 ander ip adres geven ~
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox2.

info: DHCP server uitschakelen
Om deze aanpassingen te doen op je bbox2 , verbindt je een pc/laptop
via utp netwerkabel met lan1 poort van je bbox2.
dan je pc/laptop loskoppelen van je bbox2 .
Je kan dan uw bbox2 via gele lan uitgang, lan1 of 2,
met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.

Stel nadien de Wifi op Bbox2 in op dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord

als van je bbox3, maar wel op een gescheiden kanaal.
Dat kan je je verplaatsen zonder verlies van wifi signaal.

Net als je op je bbox3 kunt onloggen op http://192.168.1.1 kan je nu
inloggen op je bbox2 op http://192.168.1.200

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

Dag Antonella,

In dit label zit een foutje,

Het moet zijn 16020136 en op het label staat 16020134.

Als je me toestemming geeft kan ik het veranderen in het juiste nummer.

Laat je mij wat weten>?

Mvg,

Reputatie 1
Badge

Als je WIFI signaal boven bvb onvoldoende is kan je hiervoor de  oude BBOX2 gebruiken als volgt:
bbox2 modem een ander ip adres geven dan de bbox3 .
Standaard heeft bbox2 (of bbox3) zijn ip adres 192.168.1.1. 
Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox2.

info : bbox2 ander ip adres geven ~
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox2.

info: DHCP server uitschakelen
Om deze aanpassingen te doen op je bbox2 , verbindt je een pc/laptop
via utp netwerkabel met lan1 poort van je bbox2.
dan je pc/laptop loskoppelen van je bbox2 .
Je kan dan uw bbox2 via gele lan uitgang, lan1 of 2,
met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.

Stel nadien de Wifi op Bbox2 in op dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord

als van je bbox3, maar wel op een gescheiden kanaal.
Dat kan je je verplaatsen zonder verlies van wifi signaal.

Net als je op je bbox3 kunt onloggen op http://192.168.1.1 kan je nu
inloggen op je bbox2 op http://192.168.1.200

Is het voor u zinvol om 150€ te betalen? Of koop ik mij beter gewoon een router? Want waarschijnlijk hebben een router en modem niet dezelfde werking.

TUI: Gewoon het onderzoek afwachten van iemand van proximus zelf, als hier iemand van hen de draad opneemt.

ik zou niet voor een bbox kiezen de instelmogelijkheden zijn ook beperkt op de bbox, maar heb jewel een router vandoen, als het gaat om je wifi te verbeteren op plaatsen verder van de bbox dan kun je beter met een Access ¨Point werken.

Reputatie 1
Badge +1

Ok, ik zal dus de afstandsbediening er wél bijsteken want het gaat hem over de switch van een v5 decoder naar een v7 decoder.

Ik zal dus decoder + netadapter + afstandsbediening terugsturen.

Bedankt voor jullie hulp! :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

@runerobbe03 Heb je de modem al terug opgestuurd? Zo niet, mag je de decoder gewoon toevoegen in de doos. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Goedemiddag,

ik heb 2 vragen:

1/ Ik kreeg, op mijn vraag, eind november in een Proximus shop een nieuwe decoder V7 mee omdat ik deze wilde ruilen met mijn V5C. Ik moest dan gewoon mijn oude V5C binnenbrengen in een Proximus shop (het was  er toch niet druk) en dan zou er geen extra decoder aangerekend worden. De V7 geïnstalleerd, alles OK. Enkele dagen later gaat mijn vriendin de Proximus shop binnen om mijn oude V5C binnen te brengen. Maar: op mijn factuur van december staat nu wel een extra decoder aangerekend, wat niet de bedoeling is. Ik belde naar de klantendienst vandaag, in de overtuiging dat mijn decoder was binnengebracht. Ze gaan het onderzoeken en ik moet voorlopig de extra decoder niet betalen. Heb nu toch nog even nagevraagd bij mijn vriendin of de decoder effectief afgeleverd is en of ze daar een bewijsje van had:  in de shop kreeg ze blijkbaar te horen dat mijn dossier (vd decoder) is afgesloten en dat ik deze niet moet/kan binnenbrengen want dat ze geen bewijs van ontvangst kunnen afleveren en ook geen etiket kunnen printen om via de post op te sturen. De V5C gaat dus terug mee naar huis en blijft daar liggen. Maar dat wist ik dus niet. Ik was in de overtuiging dat de decoder was afgegeven.(Sorry Proximus klantendienst van deze ochtend voor de verkeerde info, hopelijk is het met dit bericht nu rechtgezet en gaan jullie niet op zoek naar de decoder die jullie niet hebben ontvangen). Ik wil dus nog steeds een decoder binnenbrengen maar hoe doe ik dat dan als ik noch een tiket kan krijgen om terug te sturen via de post, noch een ontvangstbewijs kan krijgen als ik het in een shop binnenbreng?

2/Nu zou ik wel graag de nieuwe V7 terugbrengen omdat ik de gebruikservaring met de V7 niet zo top vind, véél te druk als je op het overzicht zoekt. Die layout past super op mijn ipad maar niet op mijn tv, voor mij dan. Kan ik de V7 terugsturen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Roelants 

Beste, 

gelieve privébericht te lezen van Luc. 

vriendelijke groeten

Tina

Badge

Tina,

Bedankt voor de bevestiging.

Mvg,

Koen

Reputatie 4
Badge +2

War vind ik dat privé bericht van Luc?

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Roelants . Ondertussen blijkbaar gevonden :ok_hand_tone3:  Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Roelants Dag Jan, zal behandeld worden in je dossier. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers kunnen u retourlabels voor gratis terugsturen via Bpost  elektronisch overmaken wanneer u er geen per e-mail zou gekregen hebben

@patrick.mommerency@skynet.be ook eens in je spam map kijken en anders zullen de proximus forummedewerkers je wel deze opnieuw opsturen.

Reageer