ik stelde reeds meermaals de vraag via de chat functie om mij de retoursticker door te mailen voor het retourneren van een decoder en modem. Ik ontving hier geen reactie op. kan u mij deze per mail bezorgen? Deze is ook niet te vinden op myproximus.
De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit
je bedoelt dat je het stopcontact van de PLC gebruikt om je booster te voeden.
welke wifi snelheden haal je nu via de booster terwijl hij verbonden is via utp kabel vanuit de de bbox.
Inderdaad en deze daalt van 91 naar 79 maar dit is dubbel zo snel als toen ik via de PLC ging (5.0). 2,4 zit op 37,01 maar dit komt volgens mij door het feit dat ik de booster er niet mee kan verbinden. Dit pinkt het WPS knopje rood. Maar dit is allemaal niet erg. Zolang we maar deftige snelheden halen.
Nu nog eens oplossing voor boven vinden.
De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit
je bedoelt dat je het stopcontact van de PLC gebruikt om je booster te voeden.
welke wifi snelheden haal je nu via de booster terwijl hij verbonden is via utp kabel vanuit de de bbox.
Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen.
bedoel je hiermee dat de booster aan de PLC hangt.
Nee, vanuit de RJ45 aansluiting. De PLC voorziet de booster wel nog van elektriciteit.
Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen.
bedoel je hiermee dat de booster aan de PLC hangt.
Ik probeer eens schematisch om beter het overzicht te kunnen houden
B---||----->PLC1~~~~~~~~~PLC2--->PLayStation
B---||----->DEC
O---||---))) Wifi-IN ((((-Boost-|---)))) Wifi-Uit
X |________( utp --->x
je booster wordt niet gevoed via PLC volgens mij want als link Quality oplicht wil dit zeggen dat die via wifi gevoed wordt ?
Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen. Deze zit nu in poort 1 van de booster. De decoder zit in poort 2 van de booster. De stekker van de booster zit wel in de PLC.
Nu brand enkel het acces point lampje. De booster staat op auto.
Ik probeer eens schematisch om beter het overzicht te kunnen houden
B---||----->PLC1~~~~~~~~~PLC2--->PLayStation
B---||----->DEC
O---||---))) Wifi-IN ((((-Boost-|---)))) Wifi-Uit
X |________( utp --->x
je booster wordt niet gevoed via PLC volgens mij want als link Quality oplicht wil dit zeggen dat die via wifi gevoed wordt ?
ik ben in de war aan het geraken die plc adaper aangeduid met omcirkelde 2 staat in kamer waar ook de booster staat maar waar staat dan de PLC adapter tegenpool ?
Beide PLC'S staan in dezelfde ruimte.
3 is via een poort aan de PLC verbonden. De booster staat in de buurt ervan.
2 is ook een PLC maar deze zit gewoon in het stopcontact en kabel naar de PlayStation.
De PLC'S zijn max 5m van elkaar. En de modem zit juist achter 2. Enkel een muur zit ertussen.
ik ben in de war aan het geraken die plc adaper aangeduid met omcirkelde 2 staat in kamer waar ook de booster staat maar waar staat dan de PLC adapter tegenpool ?
Sowieso is het altijd beter indien mogelijk uiteraard van met vaste kabel te werken en zo weinig mogelijk met draadloze oplossingen.
Maar je booster staat nu als Access Point ingesteld (kijk eens hoe zijn schakelaar staat)
ik veronderstel dat de technieker dit zo gedaan heeft door hem over plc’s te voeden omdat de booster niet genoeg wifi signaal ontvangt van de bbox zelf, anders moet je eens de booster op automatisch zetten en kijken of link quality groen oplicht dan zou die niet meer moeten gevoed worden via de PLC
Toen we daar kwamen wonen dan is daar een technieker geweest (gewoon aansluiting en modem plaatsen)en deze had weinig tijd. Het was dan ook al laat. Alle begrip voor, ik ben ook graag op een schappelijk uur thuis.
De booster hebben we denk ik een maand of 2. En deze staat op auto. Hebben alles zelf gedaan. De PLC'S zijn nog van in ons oud huis. Toen hebben we deze bij onze 2de decoder gekregen
En er branden volgens mij 3 lichtjes. Dat het aanstaat (logisch), de 5.0 en ik denk die link. Dat laatste ben ik niet zeker.
Maar die PLC moet daar wel blijven zitten om zo intenet voor de PlayStation te voorzien of is dit niet nodig?
Sowieso is het altijd beter indien mogelijk uiteraard van met vaste kabel te werken en zo weinig mogelijk met draadloze oplossingen.
Maar je booster staat nu als Access Point ingesteld (kijk eens hoe zijn schakelaar staat)
ik veronderstel dat de technieker dit zo gedaan heeft door hem over plc’s te voeden omdat de booster niet genoeg wifi signaal ontvangt van de bbox zelf, anders moet je eens de booster op automatisch zetten en kijken of link quality groen oplicht dan zou die niet meer moeten gevoed worden via de PLC
Dat de PLC je snelheid vertraagt is duidelijk want rechtstreeks op de kabel zonder PLC tussen is je snelheid hoger (ook dat de ping die hoger is). Dus zal je Booster ook maar lagere snelheden kunnen geven aangezien hij lagere snelheden toe krijgt.
Soms kun je dit wat oplossen door de plc in een ander stopcontact te steken als je dit kan.
Dus is het beste dat ik de booster van een rechtstreekse verbinding voorzie en dat ik de decorder aan de andere poort van de booster aansluit.
En de PLC dan gewoon van internet voorzie zodat ik internet aan de PlayStation heb.
factoren die WiFi snelheid beïnvloeden .
- de gebruikte band (2.4GHz of 5.0 Ghz)
- de omgeving (gebouw, muren)
- bezettingsgraad van de 2.4 WiFi (buren)
- andere storingsfactoren in huis
- de WiFi performance van de B-Box
- de WiFi performace van de netwerkkaart
WiFi wilt verbeteren:
een extra WiFi Access Point, die de laatste WiFi standaarden ondersteunt.
Theoretische WiFi snelheid: WiFi AC (tot 1.733 Mbit/s bruto, 5 GHz)
en N (tot 800 Mbit/s bruto, 2,4 GHz).
werkt je booster normaal als je die in de omgeving van de bbox zet, want je kunt best de booster nabij de de bbox eerst zeten en dan resetten en synchroniseren en zo een speedtest doen dan verder verwijderd zetten om zo de speedtest nog eens te doen, zodoende je kunt ontdekken tot waar hij goed blijft werken.
De speedtests zien er toch behoorlijk uit in ieder geval.
Beneden kan ik er nog mee leven. Behalve dat de booster geen 2,4 uitzend. Al meermaals via de WPS knop gedaan en steeds geen lichtje. Boven is het probleem.
De speedtests zien er toch behoorlijk uit in ieder geval.
Je engie boxx welke wifi-netwerknaam (=SSID) staat er ingesteld je moet bij het splitsen waarschijnlijk een ander SSID kiezen
Engie is ondertussen gelukt. Heb meermaals de naam moeten wijzigen en opeens kwam de verbinding. Het is gelukt dus ga ik er mijn kop niet meer over breken.
De test is via wifi gedaan.
Via de kabel
13 ping, 1 jitter, 64,2 download en 19,4 upload.
Je engie boxx welke wifi-netwerknaam (=SSID) staat er ingesteld je moet bij het splitsen waarschijnlijk een ander SSID kiezen
Zenden de 3+ ook 5.0 uit?
Beide banden worden uitgestuurd maar het gemakkelijkste om te testen is om eerst One SSID op je bbox3 even uit te zetten als die actief staat om de speetesten te doen bvb met http://speedtest.net
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Juist eens getest.
2.4 is 20ms ping en download 41mbps
5.0 is 18ms en 62,51mbps.
Als ik alles samen laat, dus 1 netwerk laat dan kan ik een verbinding met mijn boxx (engie) maken. Splits ik de dingen dan is er geen verbinding mogelijk. Versta er dus niets van.
Zenden de 3+ ook 5.0 uit?
Beide banden worden uitgestuurd maar het gemakkelijkste om te testen is om eerst One SSID op je bbox3 even uit te zetten als die actief staat om de speetesten te doen bvb met http://speedtest.net
One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
* Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Als je WIFI signaal boven bvb onvoldoende is kan je hiervoor de oude BBOX2 gebruiken als volgt:
bbox2 modem een ander ip adres geven dan de bbox3 .
Standaard heeft bbox2 (of bbox3) zijn ip adres 192.168.1.1.
Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox2.
info : bbox2 ander ip adres geven ~
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox2.
info: DHCP server uitschakelen
Om deze aanpassingen te doen op je bbox2 , verbindt je een pc/laptop
via utp netwerkabel met lan1 poort van je bbox2.
dan je pc/laptop loskoppelen van je bbox2 .
Je kan dan uw bbox2 via gele lan uitgang, lan1 of 2,
met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.
Stel nadien de Wifi op Bbox2 in op dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord
als van je bbox3, maar wel op een gescheiden kanaal.
Dat kan je je verplaatsen zonder verlies van wifi signaal.
Net als je op je bbox3 kunt onloggen op http://192.168.1.1 kan je nu
inloggen op je bbox2 op http://192.168.1.200
Is het voor u zinvol om 150€ te betalen? Of koop ik mij beter gewoon een router? Want waarschijnlijk hebben een router en modem niet dezelfde werking.
Is het voor u zinvol om 150€ te betalen? Of koop ik mij beter gewoon een router? Want waarschijnlijk hebben een router en modem niet dezelfde werking.
Mijns inziens niet, u kiest dan beter voor het het gebruik van een eigen router
Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus
The Best Wireless Routers for 2021 | PCMag
Beste draadloze routers 2021: de beste routers voor je thuisnetwerk | TechRadar
….
Maar zoals reeds aangestipt door Martin kunnen andere oplossingen ook een verbetering van WiFi op meer van de Bbox verwijderde locaties een oplossing bieden (Proximus booster, access points, repeaters, PLC)
En opgelet evenwel voor de ondersteuning van Proximus IPTV (via Bbox en ook IGMP snooping ondersteuning voor andere apparatuur zoals PLC)
ik zou niet voor een bbox kiezen de instelmogelijkheden zijn ook beperkt op de bbox, maar heb jewel een router vandoen, als het gaat om je wifi te verbeteren op plaatsen verder van de bbox dan kun je beter met een Access ¨Point werken.
Als het alleen om wifi te doen is zou ik inderdaad niet met routers werken
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.