Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster



Toon eerste bericht

321 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @yjsuk83 kun je klantgegevens invullen in je klantprofiel voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 1
Badge

De gele kabel zit in de PLC. De witte gaat naar mijn decorder.

Mij is altijd gezegd geweest dat het stopcontact van de PLC dan voldoende is om de booster van internet te voorzien. Dit gebruik ik dan ook om de booster van elektriciteit te voorzien.Sorry voor de mogelijks domme vragen maar helder nadenken zit er al een tijdje niet meer in. Ben zo goed als zot aan het worden. 

 

Nu denk ik dat die gele kabel helemaal niet in de PLC moet. Maar dan stel ik mij de vraag hoe dat spel dan internet kan voorzien.

Reputatie 1
Badge

van het minst dat een toestel ergens contact maakt over wifi met de bbox dan knippert die wifi led inderdaad

Oke dan weten we dan ook alweer.

Ik heb gedaan. 

Wat moet ik doen?

 

 

naar waar loopt die gele utp kabel en naar waar loopt die rechtse witte utp kabel

Er kan altijd door iemand van proximus voorgesteld worden om eens een tchnieker langs te sturen

je kan ook met een laptop de speedtest doen daar aar die gele kabel insteekt en ook daar waar die witte insteekt zodat je weet of het daar al goed is

Reputatie 1
Badge

 

naar waar loopt die gele utp kabel en naar waar loopt die rechtse witte utp kabel

 

Volgens de man die onze elektriciteit vernieuwd heeft lopen deze allebei naar de modem in de garage. Deze zitten bijgevolg allebei in een poort.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @patrick.mommerency@skynet.be ik heb dossier 46724653 opgemaakt om het label aan te maken, dat volgt per mail. Ook de facturatie wordt rechtgezet. Groetjes, Heidi

en deze die in de muur verdwijnen waar lopen die dan naar toe?

Reputatie 1
Badge

en deze die in de muur verdwijnen waar lopen die dan naar toe?

Deze die in de muur gaan lopen naar de garage. De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast. De witte gaat rechtstreeks naar de decoder. 

Reputatie 1
Badge

Uit de gele komt 13 ping, 73,99 download en 19,89 upload.

uit de witte komt 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

 

Wifi

 

2,4

5.0

 

Met booster op nog geen 1m van mij. Enkel 5.0 brand.

 

Wil mijn oude decoder retourneren,geen mail met bijlagen ontvangen(stickers)

Ondanks telefonisch onderhoud nog steeds niets ontvangen.

Pierre Jeurissen

Deze die in de muur gaan lopen naar de garage.
De witte gaat rechtstreeks naar de decoder. 
De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast.

  1. De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast, dus komt het internet signaal via de elektriciteitsdraden boven terecht op de PLC die daar staat dan,
    dan zou je op de uitgang van die PLC boven eens een speedtest kunnen doen.
  2. die kabel die op de PLC boven steekt die gaat dan naar de wifi booster, klopt dat.

Uit de gele komt 13 ping, 73,99 download en 19,89 upload.

uit de witte komt 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Dat zijn al goede snelheden.

 

Reputatie 4
Badge +2

ik heb sinds vandaag een nieuwe decoder v7 ipv v5 . maar ik heb geen labels om de oude v5 naar proximus te sturen.

danny

Ik ga niet wachten tot ze me via deze weg een reactie met retourlabel toesturen. Ik ga zelf naar de Proximus shop denk ik, ben ik ook zeker dat hij toegekomen is en afgegeven...

Reputatie 1
Badge

Deze die in de muur gaan lopen naar de garage.
De witte gaat rechtstreeks naar de decoder. 
De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast.

  1. De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast, dus komt het internet signaal via de elektriciteitsdraden boven terecht op de PLC die daar staat dan,
    dan zou je op de uitgang van die PLC boven eens een speedtest kunnen doen.
  2. die kabel die op de PLC boven steekt die gaat dan naar de wifi booster, klopt dat.

Uit de gele komt 13 ping, 73,99 download en 19,89 upload.

uit de witte komt 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Dat zijn al goede snelheden.

 

Heb de post al aangepast. Ik heb de 2 kabels gewisseld. Nu zit gele (PLC en booster) op de snelste poort.

Reputatie 1
Badge

Deze die in de muur gaan lopen naar de garage.
De witte gaat rechtstreeks naar de decoder. 
De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast.

  1. De gele die uit de muur komt gaat naar de PLC ernaast, dus komt het internet signaal via de elektriciteitsdraden boven terecht op de PLC die daar staat dan,
    dan zou je op de uitgang van die PLC boven eens een speedtest kunnen doen.
  2. die kabel die op de PLC boven steekt die gaat dan naar de wifi booster, klopt dat.

Uit de gele komt 13 ping, 73,99 download en 19,89 upload.

uit de witte komt 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Dat zijn al goede snelheden.

 

Je moet enkel naar 1 tot 3 kijken. De extender heb ik er al vantussen gehaald.

 

Dus 1 is de modem (geen PLC, en 2 kabels naar de plaats achter de tv)

bij 2 zit gewoon een PLC naar de PlayStation. 

Bij 3 komen de kabels uit de muur en gaat er 1 naar de PLC. De booster zit met zijn stekker in de PLC. De andere kabel gaat rechtstreeks naar de decoder. 

 

Ik hoop dat het nu duidelijk is. 

welke snelheid meet je op de uitgang van de van de PLC die verbonden is met de booster

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben al 2 keer een mail verzonden aan yjsuk83@gmail.com, best ook eens je spam-folder nakijken. Grt, Heidi

Reputatie 1
Badge

welke snelheid meet je op de uitgang van de van de PLC die verbonden is met de booster

Dan heb ik geen internet. Ik heb de kabel uit de PLC getrokken dus deze was enkel via het elektriciteitsnetwerk met de booster verbonden. Dit was toch de bedoeling?

 

Ik heb ook eens mijn kabel in de booster gestoken en daar kwam ping 16, jitter 9, download 44,7 en 19,3 upload uit.

Deze getallen komen rechtstreeks uit de muur 39 ping,  91,17 download en 19,83 upload.

Beide metingen komen uit dezelfde poort enkel zit er bij de eerste meting een PLC tussen. Dus mag ik dan resulteren dat het de PLC is die alles vertraagd?

Reputatie 7
Badge +3

@Fredglor De nieuwe TV Box (V7) werd verstuurd als 2de decoder. De V6 TV box werd inderdaad (nog) niet opgezegd. Mag ik de opzeg van de V6 voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella

Sorry,  ik heb niet ontvangen door e-mail.

Kut u andre email sturen?

yjsuk83@naver.com 

 

 

Ik heb onlangs een sms gekregen om mijn Modum b-box voor 27/06/2021 terug te sturen, anders rekenen jullie 248 euro aan. Hierbij zeiden ze dat je de retourstickers bij de bevestigingsmail of bij MyPoximus kan terugvinden, maar vind hier niets over terug …

Dat de PLC je snelheid vertraagt is duidelijk want rechtstreeks op de kabel zonder PLC tussen is je snelheid hoger (ook dat de ping die hoger is). Dus zal je Booster ook maar lagere snelheden kunnen geven aangezien hij lagere snelheden toe krijgt.

Soms kun je dit wat oplossen door de plc in een ander stopcontact te steken als je dit kan.

Kijk ook mss eens in de spam/junk folder of de mail daar in terecht gekomen is en anders kunnen de Prox forummedewerkers als ze hier de draad opnemen, de retourlabels opnieuw opsturen.

Reputatie 1
Badge

Dat de PLC je snelheid vertraagt is duidelijk want rechtstreeks op de kabel zonder PLC tussen is je snelheid hoger (ook dat de ping die hoger is). Dus zal je Booster ook maar lagere snelheden kunnen geven aangezien hij lagere snelheden toe krijgt.

Soms kun je dit wat oplossen door de plc in een ander stopcontact te steken als je dit kan.

Dus is het beste dat ik de booster van een rechtstreekse verbinding voorzie en dat ik de decorder aan de andere poort van de booster aansluit. 

 

En de PLC dan gewoon van internet voorzie zodat ik internet aan de PlayStation heb.

Reageer