Skip to main content

ik stelde reeds meermaals de vraag via de chat functie om mij de retoursticker door te mailen voor het retourneren van een decoder en modem. Ik ontving hier geen reactie op. kan u mij deze per mail bezorgen? Deze is ook niet te vinden op myproximus.

Er is een mail adres maar de kans dat ze het lezen is zeker niet groter dan dat ze het hier op het forum gaan lezen, dus ik zou even afwachten om ze de kans te geven van hier te reageren.


FYI: moest er deze avond niemand van het proximus forumteam meer reageren dan zal het pas maandag zijn aangezien zij  in het weekend en op feestdagen hier op het forum niet langskomen.


Ik ga niet wachten tot ze me via deze weg een reactie met retourlabel toesturen. Ik ga zelf naar de Proximus shop denk ik, ben ik ook zeker dat hij toegekomen is en afgegeven...


Dag Daisy,

Kan je me misschien contacteren ivm dit onderwerp? Of een email dan kan ik ,daarop antwoorden wat het probleem is.


Beste,

Vandaag terug 2 v5 decoders ontvangen omdat ik teveel problemen had met de v7 decoders en meer in het bijzonder met de ondertiteling. 

Ik heb daarvan een mail ontvangen en bij die mail is maar een label bij voor één decoder die ik dan ook vandaag verstuurd heb. De tweede V7 decoder heb ik nog steeds omdat ik geen documenten heb om deze terug te sturen.

  • Dus sinds vandaag 2 V5 decoders in gebruik.
  • 1 V7 decoder al teruggestuurd.
  • 1 V7 decoder (niet aangesloten en wachtende op een label) nog steeds in mijn bezit.

Kan iemand van Proximus mij contacteren om dit op te lossen?

Mvg,

 


@GUIDO_03 Je krijgt vandaag een e-mail met de retourlabel in bijlage voor de overige V7. Groetjes, Antonella


Antonelle,

 

Ik had ook een vraag ivm happy house en ben daar op hun vraag juist geantwoord dat u hier kan lezen;

Ok doe ik even,

Enkele maanden geleden had ik problemen met de tv, beeld bleef hangen, Men stelde mij toen voor om V7 decoders te nemen, met de voorwaarde om ook flex te nemen, Uiteraard was ik zeer tevreden

Maar toen ik de V7 decoders had had ik problemen met de ondertiteling Na wat over en weer gechat met proximus heeft men enkele weken geleden opgebeld en gevraagd om een hardreset te doen van de decoders en men heeft toen ook de bbox3 een update gegeven en herstart. Na de hardware reset waren de problemen allemaal opgelost. Maar vorige week dook het probleem plots weer op. Na terug gechat te hebben met jullie en ik het zo moe werd heb ik gevraagd om de v5 decoders dan maar terug te sturen. Maar wat blijkt nu, ik kan de  afstandsbediening van de V5 niet meer koppelen met de geluidsinstallatie, wat bij de vorige V5 wel lukte. Dus dat was een grote teleurstelling voor mij, zo’n salontafel vol met afstandsbedieningen is niet fijn. Ik heb toen terug gechat met jullie en daar heeft men mij gezegd dat men mij vandaag om 10 uur ging opbellen, maar ik heb geen telefoon gehad van jullie. Omdat ik nu nog één V7 hier had heb ik juist met 080022800 gebeld en gevraagd of ik die V7 terug mocht gebruiken en dat mocht, ik heb die daarjuist aangesloten en yes die werkt perfect. Ik moet wel de geluidsinstallatie nog koppelen, maar dat zal wel lukken, omdat het de vorige keer ook gelukt is met de V7. 

Dus als het goed is voor jullie zou ik deze V7 al willen houden en deze V5 decoder al terugsturen als u mij een label kan mailen?

257240812 een cisco V5 tv decoder V5 compact ref 16020136

Om geen vergissingen te hebben ik heb momenteel één V5 en één V7 in gebruik en  één V5 wacht ik op het label om binnen te brengen bij Bpost.


Het nummer op het label is fout, het is 16020136 u hebt  16030136


Ik was ook met een andere post bezig mat DaisyS en zij heeft op mijn vraag geregeld dat ik een V7 en één v5 gebruik.

Het label dat u voor mij gemaakt hebt is voor een V7 en het zou een label voor een V5 moeten zijn.

257240812 een cisco V5 tv decoder V5 compact ref 16020136 (deze wil ik terugzenden)

Kan u mij een nieuw label opsturen?

Mvg,


@GUIDO_03 Om dergelijke misverstanden te vermijden is het best om alles via 1 topic te laten oplossen. Ik heb je inderdaad een label voor een V7 bezorgd volgend op je laatste post hierover. Ik ga nu eerst de opzeg van de V7 ongedaan moeten maken. Daarna ga ik het resterende kunnen doen in verband met de opzeg van de V5. Ik hou je op de hoogte zodra alles erdoor is. Groetjes, Antonella


Dank u, echt sorry voor de overlast,


Inderdaad dat moet ik ook beamen dit brengt alleen maar verwarring en is totaal onoverzichtelijk op den duur, soms doe ik ook een poging om dit aan topic starters te melden :slight_smile:


@GUIDO_03  Het nodige is ingevoerd. Het label om de V5 retour te sturen komt er vandaag nog aan. Groetjes, Antonella


Ik heb een herinneringsmail gekregen om de modem terug te sturen.

Er liggen er nog 2 of 3 in het B-post afhaalpunt die ik niet kan ophalen omdat jullie hiervoor geen code hebben doorgestuurd en ze staan ook niet op naam. Dus hebben we deze niet meegekregen.

Ik moet deze voor 27 december terugsturen om een boete te vermijden.

Ik heb al genoeg problemen gehad om mijn tv na een week terug te laten werken, dus heb echt geen zin om mij hier nog mee bezig te houden. Jullie hebben dingen opgestuurd waar niemand weet van heeft (bij Proximus). En nu moet ik zorgen dat die zaken terug geraken? 

Ik heb geen 3 modems gevraagd, we hebben er zelf al 1 of 2 teruggestuurd en voor die andere kan ik niks doen.

Ik zou enkel willen weten hoe ik die boete kan vermijden


@KriJan  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic. De nieuwe modem is volgens hetgeen ik kan terugvinden aan huis geleverd op 04/12/2020 om 19u18. De oude modem dien je retour te sturen met het label dat je hiervoor per e-mail hebt ontvangen. Groetjes, Antonella


Beste,

Op 11/12 bestelde ik via de klantendienst de nieuwe Android Decoder. Deze installeerde ik recent. De ‘oude’ v5 mini decoder diende ik per post terug te sturen, maar ik heb geen retour-label ontvangen. Hoe pak ik dit het best aan? Ik wil vermijden bijkomende kosten voor een niet-gebruikte decoder te moeten betalen…

Referentienummer: R000000110000H2D9C-1

Mijn lijnnummer: 011******

Mvg,

Dimitri Plaisier


@dme84  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic en je privégegevens onleesbaar gemaakt. Gisteren werd er in de Proximus shop het nodige gedaan zie ik. Groetjes, Antonella


Dag Antonella,

In dit label zit een foutje,

Het moet zijn 16020136 en op het label staat 16020134.

Als je me toestemming geeft kan ik het veranderen in het juiste nummer.

Laat je mij wat weten>?

 

Mvg,


Ik zou vandaag een nieuwe modem meegeleverd gekregen hebben. Is dit gewoon een vervanging of is dit een beter type. Met de huidige modem is ons internet in huis naar mijn mening "slecht". Nu zie ik dat we onze oude moeten opsturen anders moeten we een bepaald bedrag betalen. 

 

Maar nu heb ik een rare vraag. Als ik deze zou houden en nog elders zet om zo mijn netwerk te vergroten dan is het logisch dat ik ervoor betaal maar heb ik dan meer kans op succes dan met een andere modem van bijvoorbeeld bij Coolblue.


Alleen de oude witte bbox2  moet niet meer teruggestuurd worden al de andere zwarte bbox3 types moeten wel teruggestuurd worden.
Je kunt ook maar één modem op je vdsl telefoonlijn aansluiten.


Alleen de oude witte bbox2  moet niet meer teruggestuurd worden al de andere zwarte bbox3 types moeten wel teruggestuurd worden.
Je kunt ook maar één modem op je vdsl telefoonlijn aansluiten.

Je kan hem niet als router gebruiken om zo uw wifi-signaal te versterken?


Als je WIFI signaal boven bvb onvoldoende is kan je hiervoor de  oude BBOX2 gebruiken als volgt:
bbox2 modem een ander ip adres geven dan de bbox3 .
Standaard heeft bbox2 (of bbox3) zijn ip adres 192.168.1.1. 
Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox2.

 

  info : bbox2 ander ip adres geven ~
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox2.

  info: DHCP server uitschakelen
Om deze aanpassingen te doen op je bbox2 , verbindt je een pc/laptop
via utp netwerkabel met lan1 poort van je bbox2.
dan je pc/laptop loskoppelen van je bbox2 .
Je kan dan uw bbox2 via gele lan uitgang, lan1 of 2,
met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.

Stel nadien de Wifi op Bbox2 in op dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord

als van je bbox3, maar wel op een gescheiden kanaal.
Dat kan je je verplaatsen zonder verlies van wifi signaal.

 
Net als je op je bbox3 kunt onloggen op http://192.168.1.1 kan je nu
inloggen op je bbox2 op http://192.168.1.200

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus


Als je WIFI signaal boven bvb onvoldoende is kan je hiervoor de  oude BBOX2 gebruiken als volgt:
bbox2 modem een ander ip adres geven dan de bbox3 .
Standaard heeft bbox2 (of bbox3) zijn ip adres 192.168.1.1. 
Je kan bijvoorbeeld ip adres 192.168.1.200 gebruiken voor uw bbox2.

 

  info : bbox2 ander ip adres geven ~
Ook moet je de DHCP server uitschakelen in de bbox2.

  info: DHCP server uitschakelen
Om deze aanpassingen te doen op je bbox2 , verbindt je een pc/laptop
via utp netwerkabel met lan1 poort van je bbox2.
dan je pc/laptop loskoppelen van je bbox2 .
Je kan dan uw bbox2 via gele lan uitgang, lan1 of 2,
met een netwerkkabel aansluiten op uw switch.

Stel nadien de Wifi op Bbox2 in op dezelfde SSID, beveiliging en wachtwoord

als van je bbox3, maar wel op een gescheiden kanaal.
Dat kan je je verplaatsen zonder verlies van wifi signaal.

 
Net als je op je bbox3 kunt onloggen op http://192.168.1.1 kan je nu
inloggen op je bbox2 op http://192.168.1.200

Is het voor u zinvol om 150€ te betalen? Of koop ik mij beter gewoon een router? Want waarschijnlijk hebben een router en modem niet dezelfde werking.


ik zou niet voor een bbox kiezen de instelmogelijkheden zijn ook beperkt op de bbox, maar heb jewel een router vandoen, als het gaat om je wifi te verbeteren op plaatsen verder van de bbox dan kun je beter met een Access ¨Point werken.


Is het voor u zinvol om 150€ te betalen? Of koop ik mij beter gewoon een router? Want waarschijnlijk hebben een router en modem niet dezelfde werking.

Mijns inziens niet, u kiest dan beter voor het het gebruik van een eigen router

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

The Best Wireless Routers for 2021 | PCMag

Beste draadloze routers 2021: de beste routers voor je thuisnetwerk | TechRadar

….

Maar zoals reeds aangestipt door Martin kunnen andere oplossingen ook een verbetering van WiFi op meer van de Bbox verwijderde locaties een oplossing bieden (Proximus booster, access points, repeaters, PLC)

En opgelet evenwel voor de ondersteuning van Proximus IPTV (via Bbox en ook IGMP snooping ondersteuning voor andere apparatuur zoals PLC)


Reageer