Vraag

Terugsturen apparatuur: decoder modem wifi-booster

Toon eerste bericht

321 reacties

Dag Daisy,

Kan je me misschien contacteren ivm dit onderwerp? Of een email dan kan ik ,daarop antwoorden wat het probleem is.

Er zijn er veel die deze niet direct toegestuurd krijgen en blijkbaar bij een tweede keer opsturen komen die wel goed terecht, aan wat zou dit liggen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Zenden de 3+ ook 5.0 uit? 

Beide banden worden uitgestuurd maar het gemakkelijkste om te testen is om eerst One SSID op je bbox3 even uit te zetten als die actief staat om de speetesten te doen bvb met http://speedtest.net 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.

Juist eens getest.

2.4 is 20ms ping en download 41mbps

5.0 is 18ms en 62,51mbps.

Als ik alles samen laat, dus 1 netwerk laat dan kan ik een verbinding met mijn boxx (engie) maken. Splits ik de dingen dan is er geen verbinding mogelijk. Versta er dus niets van.

@Leeuwke Is het met speedtest.net dat je de speedtest doet en is het bekabeld of via wifi ?

Je engie boxx welke wifi-netwerknaam (=SSID)  staat er ingesteld je moet bij het splitsen waarschijnlijk een ander SSID kiezen 

→ Engie boxx Guide

Morgen zullen ze die wel voor je opnieuw opsturen als ze hier terug de draad opnemen

Reputatie 6
Badge +3

Controleer ook eens op de webmail van Proximus bij spam/ongewenste e-mail. Maar het zou heel grappig zijn moesten ze hun eigen mails als spam aanzien. Er kunnen altijd problemen zijn met een bepaalde mailserver van Proximus om deze mails te versturen of een probleem in de toepassing die gebruikt wordt voor de retourlabels en nadien het aanmaak van de mail en het versturen. Dat weet ik dat er soms problemen zijn.

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke Is het met speedtest.net dat je de speedtest doet en is het bekabeld of via wifi ?

Je engie boxx welke wifi-netwerknaam (=SSID)  staat er ingesteld je moet bij het splitsen waarschijnlijk een ander SSID kiezen 

→ Engie boxx Guide

Engie is ondertussen gelukt. Heb meermaals de naam moeten wijzigen en opeens kwam de verbinding. Het is gelukt dus ga ik er mijn kop niet meer over breken. 

De test is via wifi gedaan.

Via de kabel

13 ping, 1 jitter, 64,2 download en 19,4 upload.

Ik probeer eens schematisch om beter het overzicht te kunnen houden

B---||----->PLC1~~~~~~~~~PLC2--->PLayStation
B---||----->DEC
O---||---)))  Wifi-IN ((((-Boost-|---)))) Wifi-Uit
X                                              |________( utp  --->x 

je booster wordt niet gevoed via PLC volgens mij want als link Quality oplicht wil dit zeggen dat die via wifi gevoed wordt ?

Dat id denk dat het gewoon om de zelfde reden is net als ze beloven we gaan u terug bellen en er komt natuurlijk geen telefoontje, natuurlijk ga ik hier ook niet veralgemenen want het zijn alleen deze die niet toekomen die hier gemeld worden dus zal dit niet de meerderheid zijn, gelukkig :slight_smile:

normaal worden die per mail opgestuurd, ook altijd eens de spam folder bekijken of ze daar niet terecht komen, als je ze niet binnenkort ontvangt dan kan iemand van het proximus forumteam je deze altijd opnieuw opsturen.

Als het oké is mag/moet  het ook gezegd worden hé!

Dikke merci!!

De speedtests zien er toch behoorlijk uit in ieder geval.

Reputatie 1
Badge

Ik probeer eens schematisch om beter het overzicht te kunnen houden

B---||----->PLC1~~~~~~~~~PLC2--->PLayStation
B---||----->DEC
O---||---)))  Wifi-IN ((((-Boost-|---)))) Wifi-Uit
X                                              |________( utp  --->x 

je booster wordt niet gevoed via PLC volgens mij want als link Quality oplicht wil dit zeggen dat die via wifi gevoed wordt ?

Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen. Deze zit nu in poort 1 van de booster. De decoder zit in poort 2 van de booster.  De stekker van de booster zit wel in de PLC.

Nu brand enkel het acces point lampje. De booster staat op auto.

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  ik heb in mijn spambox gekeken . niets te zien daar.

Beste,

Vandaag terug 2 v5 decoders ontvangen omdat ik teveel problemen had met de v7 decoders en meer in het bijzonder met de ondertiteling. 

Ik heb daarvan een mail ontvangen en bij die mail is maar een label bij voor één decoder die ik dan ook vandaag verstuurd heb. De tweede V7 decoder heb ik nog steeds omdat ik geen documenten heb om deze terug te sturen.

• Dus sinds vandaag 2 V5 decoders in gebruik.
  • 1 V7 decoder al teruggestuurd.
  • 1 V7 decoder (niet aangesloten en wachtende op een label) nog steeds in mijn bezit.

Kan iemand van Proximus mij contacteren om dit op te lossen?

Mvg,

Beste,

Wil mijn oude decoder retourneren, na ontvangst van nieuwe. Geen sticker ontvangen.  Ondanks telefonisch onderhoud nog steeds niets ontvangen.  Gelieve hiervoor het nodige te doen.

Groeten,

Lydia

Ik heb de booster rechtstreeks aan het net gehangen.

bedoel je hiermee dat de booster aan de PLC hangt.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @dona_01 je mag deze brief negeren, de apparatuur staat intussen bij ons als teruggebracht:

Modem ADSL/VDSL2/TV PSTN b-box 3 - 105 71701N6NF   Ok 11/06/2020
Reputatie 7
Badge +3

@Tom B Ook al gekeken bij spam of junkmail.Indien niets te vinden dan mag je mij het klantnummer en emailadres bezorgen zodat ik de labels opnieuw kan versturen.Deze gegevens mag u aanvullen op uw profile.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@lydia.1  Ik vind wel terug dat er een nieuwe decoder werd toegevoegd aan jouw producten begin november, maar er werd er geen decoder opgezegd. Dit lijkt me zo dus gewoon een toevoeging van een decoder. Op dit moment staan er 2 decoders actief. Klopt dit?

@pierre.jeurissen 16/11/2020 werd het label verstuurd in bijlage van de mail “Bevestiging van uw wijziging”. Net opnieuw verstuurd.

Ik heb jullie reacties verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 4
Badge +2

Ben zeer boos omdat ik als imobiele man mijn kapotte decoder zelf moest terugsturen
Verkeerde info van

klantendienst per telefoon.

Heb zaterdag 27 euro aan taxi betaald  naar shop Vilvoorde en maandag 16 euro taxi naar Bpost

Wie gaat dat terugbetalen ?

Ben klant van in 1960 en als dit niet in mijn voordeel geregeld word stap ik op

TBI: Je profile → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile

Reputatie 7
Badge +3

@Kristof45 Ik heb deze opnieuw laten versturen naar uw mailbox.Ook altijd eens kijken in de spam moest deze niet zichtbaar zijn.Groetjes,Joel

Op 11/6 oude modem verstuurd, via bpost getraceerd: op 25/6 ontvangen bij Prox Charleroi.

Gisteren 2e herinneringsbrief ontvangen dat dit nog niet zou verstuurd zijn.

graag nazicht en rechtzetting

klantnr 825763

op 28/10 heeft Proximus onze overstap naar Scarlet bevestigd;  in de bevestiging stond dat er ook info bijzat ivm. het terugsturen van de decoder + modem, maar helaas er zat niets bij. Ook helemaal geen retoursticker ontvangen en kan deze ook niet vinden in “my proximus” 

betekent dit dat wij niets moeten terugsturen ???

Reageer