Sticky

Destiny 2 in combinatie met de Technicolor modem: wat moet je weten/doen!



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

263 reacties

Dag Sven, meer moet je niet doen. Het kan zijn dat je nadien de bbox wel eens zal moeten herstarten. MVG, Wim

Dag Wim, zou het probleem dan opgelost moeten zijn? Of kan dit enkele uren tot dagen duren?
Reputatie 7
Badge +4
Het duurt sowieso meerdere uren eer de update volledig is geïnstalleerd, je probeert best morgen nog eens.
Als bijkomende info:
Update Destiny 2voor de Technicolor

We beschikken over de mogelijkheid een firmware upgrade te pushen naar de Bbox3/T router

Waardoor een nieuwe firmware 17.1.03.1X die de de port issues met Destiny 2 zou fixen.

Deze actie vereist een tussenliggende actie upgrade eerst waardoor dus in eerste instantie alleen een directe upgrade naar deze firmware wordt uitgevoerd. Vervolgens zal een automatische upgrade in ons systeem de router pushen naar de defenitieve versie .

Deze procedure kan daardoor wel enkele uren in beslag nemen vooraleer je merkt je router zich reboot en dus de correcte firmware om het probleem met Destiny 2 te fixen definitief is.

Mvg sabine
Dag wim,
Heb ook het probleem met mijn technicolor modem. Destiny 2 is juist uit op de pc en ik geraak er niet meer op. Heb juist het formulier ingevuld. Weet u wanneer jullie dit kunnen nakijken ?
Alvast bedankt
hoe weet je dat de update gestart is, of gedaan is?
mss kan je kijken of de nieuwe firmware 17.1.03.1X er al op staat als je naar de web interface van je bbox gaat http://192.168.1.1 (inloggen > user > wachtwoord staat op sticker van bbox)
Ik heb zonet dat formulier ingevuld, had it dat eerder geweten kon ik nu misschien deftig spelen..
Kon dit voordien niet communiceerd worden in email, eens mens wil gewoon spelen en krijgt dan 20 errors tegen zijn dak.

Na lang googlen vond ik eindelijk dit topic, mja beetje te laat natuurlijk.
En mensen die dit formulier niet vinden, die hebben pech?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het ondertussen voor jullie allemaal de software gelanceerd, ik kan niet zeggen hoe lang het precies gaat duren. Hou het wat in de gaten en probeer eens een reboot mocht het na enige tijd toch niet lukken. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Dag Karel, er is maar een zeer beperkte groep mensen die dit spel speelt, vandaar dat een algemene mail naar alle klanten wat teveel zou zijn, aangezien de meesten zelfs niet zouden weten waar het over gaat. Bedankt voor het begrip. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Het duurt hoe dan ook enkele uren, je kan het eigenlijk alleen maar zien als je in de bbox zelf aanlogged en daar de versie controleert, deze moet

17.1.03.1x zijn.

Zoals Domidw stelt, hoe weet ik wanneer de upgrade gebeurd is?

Mijn antwoord stond juist boven je vraag
namelijk:
mss kan je kijken of de nieuwe firmware 17.1.03.1X er al op staat als je naar de web interface van je bbox gaat http://192.168.1.1 (inloggen > user > wachtwoord staat op sticker van bbox)
software versie is bij mij veranderd net 🙂

ja dat was het inderdaad wat ik bedoelde met  hem ergens tussenin zetten, en kun je ook eens met een gratis wifianalyzer bvb die je op een draagbaar toestel zoals smartphone of laptop installeert en zo kun je ook ongeveer eten waar je hem nog kunt zetten om voldoende ontvangst te hebben als je natuurlijk bvb -90 dbm afleest zit je al zeker te ver verwijderd.

Reputatie 7
Badge +4
Domidw je vriend kan dit aan de technische dienst van Scarlet doorgeven, daar kunnen ze hem daarbij helpen. Zijn lijnnummer kan hij op de online documenten terugvinden (of zijn klantennummer). Groeten, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4
GlowLow dit kan je via 192.168.1.1 gaan nakijken (inloggen met USER en USER PASWOORD die op de modem staan). De nieuwe firmware kan je herkennen aan: 17.1.03.1X, Groeten, Charlotte.
of proberen door daar waar je bbox modem aangesloten is op de intro aftakdoos van je lijn , het rj11 stekkertje uit te trekken en een gewoon telefoontoestel aan te sluiten en te bellen naar 1924 om het lijnnummer te kennen.
Reputatie 7
Badge +4
Hoelang het precies gaat duren weten wij zelf ook niet, hangt af van de doorstroom naar de modem toe. Je kan zelf nakijken of de update al is doorgelopen via de interface van je modem (192.168.1.1). De nieuwe firmware kan je herkennen aan: 17.1.03.1X, Groeten, Charlotte.
Formulier gisteren ingevuld, vandaag nog altijd op versie 10.A.0.I.FS na reboot...
Ik heb hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ale,

Om dit te kunnen controleren heb ik je vaste lijnnummer of klantnummer nodig. Je kan het ook zelf controleren zoals Charlotte reeds uitlegde.

Klantgegevens kan je via privé bericht sturen naar het Proximus team: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten, Kim
Musina,

Ik heb nagevraagd of het formulier ook voor Scarlet klanten kan gebruikt worden. Ik hou je op de hoogte hiervan.

Groeten,

Kim

Ik ben ook Scarlet klant en zou dit ook graag weten.

Met vriendelijke groeten,

Peter
zie jij dan firmware staan als je op "My Modem" klikt ik zie toch alleen maar "software versie" staan hoor .

dus wordt het dan :
via http://192.168.1.1 gaan nakijken door in te loggen als USER en het USER PASWOORD dat op de modem staat,
daar klikken op "My Modem", waar je dan de nieuwe softwae versie kan herkennen aan: 17.1.03.1X

NB: beide termen software en firmware worden hier wel dikwijls gebruikt om het zelfde te bedoelen uiteindelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb ondertussen antwoord gekregen voor Scarlet klanten, deze kunnen het formulier niet gebruiken, jullie zullen hiervoor contact moeten opnemen mat Scarlet.

Mvg,

Kim
Paar uur geleden een prive bericht gestuurd voor de firmware update van men bbox.
Deze is er nu doorgekomen en het spel werkt perfect 🙂
Bedankt voor de info.
Wat een gedoe allemaal. Sinds dat ik naar proximus gekomen ben heb ik alleen maar problemen...

Ik heb een prive bericht gezonden en hoop dat deze bullshit snel gefixed word.

mvg.


Ik ben al jaren klant bij Proximus, nog niet zo heel veel problemen gehad.

Familie heeft Telenet, daar is het een ander verhaal.
(voorbeeld 1 : modem binnengebracht ter vervanging, verkoper voegt zonder uitleg of handtekening te vragen een betalende optie bij. Pas achteraf te zien op de factuur natuurlijk.)

(voorbeeld 2 : bejaard familielid gaat info vragen in Telenet winkel. Verkoopster kan niet antwoorden, daar het om technische vraag gaat. Persoon die het antwoord wel zou weten stuurt mijn familielid wandelen, met de boodschap ' geen tijd voor u, bel maar naar de helpdesk.')

En daarbij, we mogen blij zijn dat Proximus een week op voorhand al een oplossing had.
Ik lees op verschillende fora dat er in andere landen zelfs nog geen oplossing is voorzien door de providers.

En dan nog, het probleem ligt duidelijk bij de fabrikant van de modem en de ontwikkelaar van deze game.
Reputatie 6
Badge +4
Stuur even een bericht naar

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 met je klantengegevens of lijnnummer dan kijken we het na voor je. Groetjes Jean-Paul