V7 test


Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag iedereen!
Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.

Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.

Laat jullie gaan zou ik zeggen 😉


@pcrispey 17627
@p
@Guy V

This topic has been closed for comments

184 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Beste testers, 

 

Graag willen wij jullie bedanken voor al jullie hulp ivm de lancering van onze V7. Het was een  hobbelig parcour en jullie hulp en feedback werd enorm geapprecieerd, ondanks het feit dat het voor ons niet altijd binnen onze mogelijkheden lag om jullie altijd te kunnen antwoorden. 
Zoals beloofd zullen we de test publiek openzetten in ons archief. We schakelen de mogelijkheid ook uit om nog verder op dit topic te kunnen reageren. 

Reputatie 1

Het veranderen van zender is zeker nog een groot werkpunt. Je verliest toch een aantal seconden beeld na het zappen, wat uiteraard niet de bedoeling mag zijn. 

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag iedereen,

 

Ik wou jullie graag even melden dat de nieuwe software update klaar staat op jullie V7 decoder.

Veel succes! 

Ik wou de v7 decoder graag testen voor 2 redenen: de wisselvallige lip-sync en de povere beeldverwerking (regelmatig blokjes te zien) van de v6. Na een tweetal weken testen herken ik veel van de opmerkingen over de v7 die hierboven al zijn gegeven. Zal me beperken tot nieuwe zaken.

Wat ik beter vind aan de v7:

  • Lip sync, hoera! Bij mij werkt dit nu quasi perfect, zelfs bij TV signaal via wifi-bridge. Voor wie nog problemen heeft, probeer beeldverbeteraars zoals TrueMotion of RealMotion eens uit te schakelen. Die voegen namelijk artificieel gecreëerde beelden toe tussen de ‘echte’ frames. Dat zorgt bij mij (LG oled) onmiddellijk voor lip sync problemen indien ingeschakeld.
  • Beeldverwerking, hoera x2! Geen blokjes meer bij zappen, doorspoelen of gewoon tijdens TV kijken. Play, pause, stop… alles reageert gewoon sneller dan voorheen.
  • Synchronisatie met Pickx-app. Bij de v6 worden opnames via de website of app pas zichtbaar als de TV decoder ook effectief aanstaat wanneer je de opnames programmeert, tja idd :thinking: . Bij de v7 verschijnen ze spontaan als je de decoder aanzet. Real time opnames (wanneer de decoder al aanstaat) werken dan wel bij de v6 maar niet bij de v7. Die moet je blijkbaar eerst eens af- en aanzetten om de opnames te zien… nog niet perfect dus maar wel al beter.
  • Je kan het beeld pauzeren en de balk onderaan wegklikken via back. Een detail maar soms handig.
  • Opname verder kijken werkt nu 100% feilloos. Bij de v6 startte de opname soms gewoon opnieuw van het begin.
  • Decoder nog niet vastgelopen, lijkt erg stabiel.
  • Vind de menukleuren zwart-rood-wit veel aangenamer dan het vroegere blauw-paars.

 

Waar is nog werk aan:

  • Wat is er met het geluid gebeurd? Ik moet mijn volume minstens dubbel zo hard zetten als voordien.
  • TV gids: het went maar … hoe je het ook draait of keert: de verticale tv gids is goed voor een verticaal scherm zoals de smartphone maar een TV (en de website) is een horizontaal scherm en heeft gewoonweg een horizontaal ontwerp nodig zoals voorheen. De vorige TV gids was prima, warm water hoef je niet opnieuw uit te vinden.
  • Doorspoelen: eerst dacht ik ‘oh nee’ als je enkel doorspoelt via de knop ingedrukt te houden. Door te tikken kan je 30 sec door- en 10 sec terugspoelen wat eigenlijk best goed werkt. Ik vind wel dat je vanaf de 1e druk op de knop zou moeten kunnen doorspoelen. Nu moet je eerst 2x drukken en pas vanaf de 3e x spoelt hij effectief door.
  • Opnames: ik vermoed dat de kinderziektes van missende opnames mettertijd wel opgelost worden. Wat me wel stoort is het verwijderen. Waarom een bevestiging vragen én tegelijk de ‘ben je zeker’ keuze standaard op ‘nee’ zetten ? Ik zou opnames instant verwijderen (zoals in de app) maar in het opnamemenu een 3e sectie creëeren met ‘Verwijderde opnames’ die nog 24/48u beschikbaar blijven zodat je een foutje kan herstellen. Zoals de foto’s-app op je iPhone bvb.
  • Opnames (2): als je een serie opneemt gedurende enkele weken wordt deze tussen je andere opnames gerangschikt volgens de meest recent opname. Erg gevaarlijk want voor je het weet is je eerst opname na 60 dagen verloren terwijl je het niet doorhebt. Zo’n serie zou op basis van je oudste opname tussen de andere opnames moeten staan zodat je ‘binnenkort verwijderd’ ziet.
  • Opnames (3): als je verschillende seizoenen van een serie hebt opgenomen staat het menu onderaan klaar op het oudste seizoen. Zelfs als je al aan het kijken bent geweest in het meest recente seizoen. Ik zou verwachten dat de aflevering die volgt op je laatst bekeken aflevering klaarstaat.
  • Als je na een pauze uitgesteld TV kijkt en je gaat zonder iets te doen over naar een nieuw programma is de overgang niet naadloos. Zwart beeld, even pauze, en dan pas kan je verder kijken.
  • Casten naar decoder werkt niet in de Pickx app. Wel via andere apps.
  • Zappen via kanaalnummer in te tikken geeft een lelijk zwart vierkantje onderaan. MS DOS flashback.
  • Afstandsbediening: ik mis de TV knop (om direct uit menu’s te gaan), ‘my library’ om je opnames direct op te roepen, en de ‘info’ knop om het uur te raadplegen (zonder zoals nu een tv gids in beeld te moeten zien).
  • Toestel zelf: de v6 had enkele lampjes met ‘signaal’, ‘hd’ , ‘rec’ zodat je kon zien wat er eventueel haperde. Je hebt er het raden naar wat de lampjes van de v7 betekenen.

@ moderators/technici:

  • kan iemand de belangrijkste hardware specificaties en features van de v7 tov de vorige versie eens posten? Benieuwd wat die decoder op termijn nog allemaal aankan.
  • Zou het mogelijk zijn de release notes te posten wanneer een nieuwe software-update gepusht wordt? Zo zien we de bug fixes en nieuwigheden.
  • Een idee om de openstaande, belangrijkste bugs/tekortkomingen te posten voor iedereen die nieuw is? Een ‘read this first’. Zo is iedereen snel mee, en vermijden we dubbel werk?
  • Willen jullie dat we nog bugs melden die al gepost zijn? Om de omvang ervan in te schatten?

 

Mijn conclusie: ondanks de kinderziektes zou ik nu toch al voor de v7 kiezen omwille van zijn betere beeldverwerking, betere lip sync, en vooral: ik heb de afgelopen jaren nooit de indruk gehad dat de v6 verder doorontwikkeld werd. Ik vermoed dat dit ook niet meer zal gebeuren maar hoop dat dit bij de v7 wel het geval zal zijn.

All the best!

Ik heb mijn beide modems draaien. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dit tijdelijk opgelost door mijn v7 op hdmi2 te zetten en mijn v5 op hdmi 1 te zetten en ik kan dus switchen tussen beide toestellen. Zo kan ik mijn films nog zien op de V5. Zie wel dat je e laatste update heb binnengehaald. Dan werkt alles wat vlotter. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. En ik heb ook niet gebeld. We vervangen eigenlijk nog niets. We testen. We moeten pas de keuze maken wanneer we bericht van Proximus krijgen welke toestel we houden. Dan maken we de keuze en doen afstand van 1 van de 2 toestellen.

Al enkele opmerkingen omtrent de V7 Decoder:

  • Decoder EN TV starten soms uit het niets op. Terwijl beide wel degelijk af staan en niet in standby(al tweemaal gebeurd) Enorm verschietachtig
  • De oude tv-gids missen we wel. Het was handig om een overzicht te zien van alle zenders en niet zender per zender moeten afgaan om te kijken wat eventueel leuk is om op te nemen.
  • Het opstarten is ENORM traag. Je hoort eerst al het geluid en pas een minuut nadien zie je beeld.
  • De langere opnames missen we(is dit iets wat verdwijnt? Of een ETA van wanneer het in de nieuwe decoder gaat komen)
  • Het doorspoelen vind ik nogal raar, je moet nu blijven drukken om door te spoelen. De 3 snelheden is toch wenselijk.
  • De thuisknop werkt soms niet, waardoor er enkel naar live tv kan gekeken worden. Ook na heropstarten decoder.
  • Als IT’er is het soms al even zoeken waar alles te vinden is, maar kan me voorstellen dat het voor nitwits en oudere mensen de GUI niet gebruiksvriendelijk is.

Worden er tijdens de testperiode al aanpassingen en updates gedaan? Of pas achteraf?

Heb nu paar dagen terug even mijn oude decoder geïnstalleerd. Mijn vriendin vindt de nieuwe omgeving totaal niet gebruiksvriendelijk. Zij is een gewone gebruiker, zoals 90% van de gebruikers van proximus. Ikzelf bij IT’er en kan er dus wel aan wennen.

Wel nog een aantal bugs tegen gekomen: We hadden bijvoorbeeld iets opgenomen en dit stond niet tussen de opnames. Geen probleem dacht ik met TV replay kan ik het nog zien. Maar ik kreeg mijn herstarten optie niet te zien, ik ging telkens naar mijn opnames, waar deze opname dan uiteindelijk niet bijstond. Aantal keren dat ik maar via VTM Go app verder heb gekeken omdat mijn opname plots niet meer beschikbaar was( ook na herstarten van de decoder). Voorlopig om niet te veel gevloek te hebben thuis terug de oude. Ik wacht geduldig af op de volgende update van de software om hem terug te testen.

Na 14 dagen gebruik te maken van de V7 even mijn bemerkingen :

  • het installeren ging vlot en alles leek te werken. Zelfs al mijn serieopnames waren nog aanwezig. 
  • Het opstarten duurt veel te lang (tot langer dan 1min). Het Pickx menu is chaotisch en veel te druk. Soms is less, more.
  • ik vind het heel vervelend dat er geen mogelijkheid is tot doorspoelen, terugspoelen en zelfs pauzeren zonder extra bijbetaling. Ik heb de gratis test geactiveerd, je kan pauzeren maar doorspoelen en terugspoelen is irritant. Je ziet geen beelden met gevolg dat je steeds moet stoppen om te kijken waar je bent. Pauzeren kan trouwens nooit op NPO 1,2 en 3.
  • Het veranderen van zender duurt ook veel te lang.
  • Bij het opnemen van een serie ontbreken er afleveringen terwijl ze op de tablet wel aanwezig en afspeelbaar zijn. Het komt ook voor dat een aflevering wel in de lijst staat maar niet afspeelbaar blijkt te zijn. 
  • blijkbaar kan je enkel programma’s terug kijken binnen de lopende maand. Ik kon alleszins geen programma’s meer terugkijken van november. Dus geen opnamen en niet kunnen terugkijken terwijl de uitzending pas vrijdag is geweest. 
  • voor mij hoeven al die Google play extra’s niet. Ik zou liever wat meer compatibiliteit zien met Apple. 
  • De kwaliteit van de beelden zijn wel verbeterd maar het geluid is veel minder. 

 

Ik ga ervan uit dat er nog wel wat aanpassingen zullen gebeuren vooraleer dit losgelaten wordt op het grote publiek. Ik kijk ernaar uit 

 

 

 

 

Hallo iedereen,

 

Ik ben bij de testgroep van de nieuwste generatie decoders.  

Er zijn al enkele dingen veranderd maar toch zijn er nog enkele “probleempjes” volgens mij.

Ik vraag me eigenlijk af hoe ik zenders kan veranderen van plaats in de zenderlijst. Ik vind dit nl niet terug voor mijn type van decoder.

Alsook is het blijkbaar onmogelijk om opnames langer te beweren dan de aangeduide 60 dagen.  Is er een mogelijkheid om de bewaartijd van opnames te verlengen?

Hopelijk is er of word er een oplossing voorzien voor beide “probleempjes”.

 

Grts to all,

 

Bjorn

Reputatie 2
Badge

Veel problemen te melden sinds de laatste update nog trager reacties op de kanalen als je zapt Replay + ineens weg. Had een gratis familie willen proberen en zetten het gratis versie af na 2 dagen en zap het is weg terwijl het een maand gratis is . Nog net nu een melding p134 en dan kun je niks doen behalve reset . Conclusie slechte update mensen . Ik klaag niet ik test en stel vast dit zijn nu eenmaal dingen die erbij horen als je test ondertussen al 1 jaar . Dus een nieuwe update is welkom nu deze in een slechte .

 

 

Mvg

Benny

Reputatie 1

Het probleem is dat er helemaal geen communicatie meer is met de testers... 

en als we iets melden er geen feedback meer komt 

De Replay plus is terug betalend geworden. Heeft Proximus mij verteld. Blijkbaar nemen ze ons niet meer serieus. We krijgen geen enkele reactie meer. Ik heb zin om de v7 terug te sturen en met de v5 verder te gaan. Volgens Proximus gaan ze de V7 al in levering zetten!!! Dat heeft een Proximus commercial mij verteld.

@SamuelD  op mijn modem zit geen enkel apparaat aangesloten in de RJ45 connectoren. alles gebeurt via wifi signaal . voor de TV wordt dit gestuurd naar de Wifi Bridge.

Nu reeds 2 weken tester van V7

  • tv gids vind ik onoverzichtelijk
  • als je van zender verandert is de naam van het programma: niet beschikbaar als je dan naar tv gids gaat, kan je wel zien welk programma speelt. 
  • bonusfilms niet beschikbaar, beetje omslachtig om dan de andere decoder te moeten aansluiten om je bonusfilm te zien
  • begin november nieuwe decoder geïnstalleerd en aangesloten op glasvezel. Sindsdien springt de decoder en mijn tv 2 a drie keer per nacht vanzelf aan. Dan V7 geïnstalleerd. Met dit toestel hetzelfde. 2 a 3 keer per nacht springt springt mijn tv aan en de decoder. Ik schakel de decoder helemaal uit nu. Waardoor het opstarten telkens wel langer duurt. Oorzaak van het vanzelf opspringen?? 
  • opgenomen series: ik las in een van de topics hierboven dat je opnames van de maand voordien niet meer kan zien. Dat verklaart waarom ik op maandag 2/12 iets niet kon zien opgenomen 30/11.  Heel jammer. Ik heb het programma dan gezien op VTM go. maar dat kan niet met alle programma’s. 
  • doorspoelen en terugspoelen is een vereiste!! 
Reputatie 7
Badge +4

@Bennyyennhi  @Sunspotter @jean231170 Wat betreft de Replay+, die zou nog actief moeten zijn en nog niet betalend. Ik heb dit doorgegeven voor onderzoek. De V7 wordt ondertussen ook aan andere klanten gegeven, maar jullie voorwaarden blijven nog wel gelden. 

@Asfdsesc Ik heb je lijn nagekeken en zie daar geen fouten. P130 wijst wel op een time out in de streaming. Dit zou normaalgezien opgelost moeten zijn met een herstart van de decoder (stroom onderbreken). Eventueel ook eens alle toestellen (B-box en decoder en eventuele draadloze toestellen herstarten) Als dit niet helpt en je hebt die problemen vaak, zal je decoder omgeruild moeten worden. 

Reputatie 7
Badge +4

@Sunspotter Heb je de mogelijkheid om de V7 eens rechtstreeks met de modem te verbinden via een netwerk kabel ?  Indien dit niet lukt kan je de -V7 decoder nog eens volledig resetten door de pairing knop op de decoder ingedrukt te houden als die nog in standby staat , vervolgens de decoder in te schakelen met de power knop , dit terwijl je de pairing knop blijft induwen. Blijf de pairing knop induwen tot na het welkom scherm. Wanneer je dit gedaan hebt zal je vervolgens de google info en je vaste lijn nummer nogmaals moeten ingeven. 

Reputatie 7
Badge +4

We hebben er meerdere klachten over gekregen en het onderzoek is momenteel bezig ik hou jullie op de hoogte.

@SamuelD helemaal gereset zoals u hebt uitgelegd, en nu werkt hij weer :grinning:

gewoon rechtstreeks aan de modem hangen, hielp niet…

thx voor de hulp !

@Bennyyennhi Bij mij is de Replay+ nog steeds gratis op de laatste factuur (begin september)

Ik heb vandaag mijn decoder v7 ontvangen en in gebruik genomen. Op zich verliep alles vrij vlot, alleen merkte ik bij het nalezen van de installatie-instructies dat ik de stap “Als je een decoder vervangt” (“Bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies”) niet heb gevolgd. Kan dit kwaad? Mijn vorige decoder is een V5 compact.

 

Kan ik eigenlijk nog switchen naar of tegelijkertijd gebruik maken van mijn vorige decoder? Heb ik daarmee dan ook terug toegang tot mijn langdurig bewaarde opnames?

Bedankt, kan ik eens proberen!

V7 geinstalleerd, lijkt allemaal in orde maar:

-series in Studio100TV zijn niet beschikbaar (alleszins niet terug te vinden)?

-Gekleurde knoppen niet meer beschikbaar op nieuwe remote?

Iemand meer info hierover?

 

 

Na een paar dagen de nieuwe V7 decoder te gebruiken zijn dit mijn bevindingen:

  1. Het veranderen van zender duurt langer. Alles reageert toch veel trager.
  2. Als ik de decoder aan of uit zet met de Proximus knop wordt ook mijn TV aan of uit gezet
    Dit is enorm vervelend. Ik heb namelijk zelf een Android TV van Philips die ik vaak gebruik voor o.a. Netflix, Youtube, Spotify, TuneIN Radio, TED Talks, en nog vele andere apps.
    De afstandsbediening is ingesteld op Bluetooth, maar toch wordt mijn TV ook uit en aan gezet.
  3. Het gebeurd vaak dat als ik de decoder aanzet de zenders eerst niet werken.
    Ik zie dan enkel ruis, zoals bij de vroegere oude bakken. Dan moet ik de decoder herstarten (soms 2x) zodat de zenders werken.
  4. Soms blijft het hangen op één zender ook al verander ik naar een andere zender.
    Voorbeeld: Ik kijk VIER, verander naar één en vervolgens naar andere zenders, ik zie op het scherm de EPG van die andere zenders en het lijkt alsof het is veranderd. Echter blijft nog steeds de eerste zender (VIER in dit voorbeeld) draaien.

 

Wat de interface betreft:

Het is dus gewoon de Pickx app zoals op de smartphone. Persoonlijk ben ik er geen fan van. Het is perfect voor op een smartphone, maar niet voor op een TV. Het navigeren vind ik niet intuïtief.
Maar dit zal vast een persoonlijk voorkeur zijn. Dus kan goed zijn dat ik er na een tijdje aan wen en het me niets meer uitmaakt. Dat hoop ik althans…

Heeft misschien ook te maken met het feit dat alles vrij traag reageert en ik gewoon gefrustreerd geraak daardoor.

 

Ik blijf nog testen. Hopelijk is er snel een update die de bestaande kinderziektes oplost.

Reputatie 2
Badge

Het opstarten van de decoder heb ik ook getest en ook idd hetzelfde je ziet hem opstarten.maar je krijgt eerst geluid dan na toch een dikke 15 a 20 sec heb je beeld.

 

Afstandsbediening geen problemen hier decoder werkt goed en ligt achter tv 3m afstand en werkt evengoed als de vorige decoder.

Wat wel iets wat storend kan zijn is het zappen je krijgt dan zwart beeld met de zender dan pas beeld iets wat de vorige niet had.mischien een foutje in het software?

 

Sinds ik mijn nieuwe decoder V7 heb… prachtig beeld , maar … het beeld loopt soms met lichte schokjes. Meestal in de HD zenders… vooral aan de lopende textbalken van b.v. kanaal Z en andere is dit goed te merken.

Ik vrees dat de koperen telefoonlijn al die immense data niet meer vlot verwerkt krijgt ?

Heb alles al meermaals terug gereset en opgestart.. euvel blijft

Iemand nog dit probleem opgemerkt?