V7 test



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

184 reacties

klopt ik heb dit probleem ook , bij de ingebouwde cromecast zijn de ondertitels kleiner en doorzichtig dat je ze amper kan lezen , vooral bij witte achtergrond, ook blijft de tv gids laden ,

Mvg Gunther

Mijn ondervinding van de nieuwe decoder.

Sinds recent een constante foutmelding dat er geen internetverbinding is bij opstarten nochtans geen internet problemen noch een slecht aangesloten Internetkabel. Wel tv(beeld en klank), enkel de foutmelding. Deze verdwijnt na een minuut.

Gebruik naast de decoder ook nog een Xbox met Chromecast op aangesloten. Het streamen via de decoder verloopt zeer stroef en slecht met achterlopende spraak. Via de Xbox geen probleem.

Zoals hier al door een andere tester aangehaald. Bij het kijken naar een post valt deze post weg met de foutmelding dat deze post niet beschikbaar is. Eens wegzappen en terug zappen en terug beschikbaar.

Zappen tussen verschillende posten gebeurt traag en stroef met vertraging van beeld de eerste seconden. 

Als iemand die nog vaak streamt en gebruik maakt van streamingservices (meer dan tv), vind ik de huidige decoder geen grote meerwaarde ten opzichte van de vorige. Toch zeker niet voor een meerprijs (dacht €1 per dag meer?). 

De combo van een Xbox met Chromecast werkt alvast beter dat de nieuwe decoder.

Mochten er specifieke zaken zijn die getest moeten worden hoor ik die graag.

 

De tv gids moet echt aangepast worden en zoals op de vorige modellen eruit zien. Hier heb je totaal geen overzicht in. Ook het opstarten van de box is veeeeeeel te traag

Reputatie 1

Ik heb de decoder nu 10 dagen in huis.

-Opstarten van de decoder  duurt vanuit elke stand echtveel langer dan methode V5

 

-bij elke  opstartbeurt krijgen we een foutmelding mbt internet  connectie maar enkel tellen later gaat alles normaal verder 

-Bij het stoppen van bekijken van een opname  blijft die toch zonder beeld verder spelen. Vb ik bekijk een opname, duw stoptoets in, beeld op scherm verspringt  naar waar ik wenste te gaan maar op de achtergrond blijft de gestopte opnamen gewoon verder spelen, geluid incluis. Wanneer je iets stop zet omdat bvb de telefoon gaat wens je dat het geluid ook stopt en niet blijft verder lopen.

 

-Tijdens kijken van een opname hebben we al enkele malen voorgehad dat het beeld haperde of versprong. Opname  stopzetten en opnieuw herstarten helpt wel.

 

-er werd gesproken van het kunnen gebruiken van Replay +, maar iedere keer we dat proberen lukt het maar NIET , dienen we nog iets te activeren of het ergens apart te vermelden?

-de onlogische  plaatsing van sommige bevestiging toetsen. bvb je wil een opname wissen dan moet je 3 handelingen doen voor dit mogelijk is. Als je je vergist dan worden het er meteen minimaal 5. Iets teveel naar mijn zin

 

-de lay out vd homepage is handig

-De lay out vd TV gids vergt wat meer tijd

-De chromecast in de decoder is een +punt , tot nu toe gebruikten we onze eigen chromecast hiervoor

 

Ik had nog enkele kleine punten opgeschreven  maar aangezien  ik maar niet tot op dit deel vh forum geraakte weet ik nu mijn papiertje niet meer liggen🤣😂

Later meer...

 

Reputatie 2
Badge +1

Mijn ondervinding van de nieuwe decoder.

Sinds recent een constante foutmelding dat er geen internetverbinding is bij opstarten nochtans geen internet problemen noch een slecht aangesloten Internetkabel. Wel tv(beeld en klank), enkel de foutmelding. Deze verdwijnt na een minuut.

Gebruik naast de decoder ook nog een Xbox met Chromecast op aangesloten. Het streamen via de decoder verloopt zeer stroef en slecht met achterlopende spraak. Via de Xbox geen probleem.

Zoals hier al door een andere tester aangehaald. Bij het kijken naar een post valt deze post weg met de foutmelding dat deze post niet beschikbaar is. Eens wegzappen en terug zappen en terug beschikbaar.

Zappen tussen verschillende posten gebeurt traag en stroef met vertraging van beeld de eerste seconden. 

Als iemand die nog vaak streamt en gebruik maakt van streamingservices (meer dan tv), vind ik de huidige decoder geen grote meerwaarde ten opzichte van de vorige. Toch zeker niet voor een meerprijs (dacht €1 per dag meer?). 

De combo van een Xbox met Chromecast werkt alvast beter dat de nieuwe decoder.

Mochten er specifieke zaken zijn die getest moeten worden hoor ik die graag.

 

Van waar heb jij dat deee meer gaat kosten ?

En dan nog 1€ per dag ?!

Reputatie 1

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Ben opgebeld geweest door Proximus met de vraag of ik interesse had in die decoder met een ingebouwde Chromecast. Als ik me niet vergis sprak die persoon over €1 extra per dag. Zoals ik ook al zei in mijn voorgaand bericht. Kan zijn dat ik fout ben. Schiet me er niet voor dood.

Toen zei ik ook tegen die persoon dat een Chromecast €30 kost en met één aan te schaffen de update naar de nieuwe versie niet interessant is  voor mij.. kwestie van ook eens de meerwaarde aan te halen van deze V7.

Als de klanten (wij) kosteloos kunnen updaten naar deze decoder kan je spreken van een goeie service en ondersteuning vanuit Proximus.

Maar naar mijn persoonlijke mening vind ik deze update mét een maandelijkse meerkost het niet waard.

 

Reputatie 1

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Ben opgebeld geweest door Proximus met de vraag of ik interesse had in die decoder met een ingebouwde Chromecast. Als ik me niet vergis sprak die persoon over €1 extra per dag. Zoals ik ook al zei in mijn voorgaand bericht. Kan zijn dat ik fout ben. Schiet me er niet voor dood.

Toen zei ik ook tegen die persoon dat een Chromecast €30 kost en met één aan te schaffen de update naar de nieuwe versie niet interessant is  voor mij.. kwestie van ook eens de meerwaarde aan te halen van deze V7.

Als de klanten (wij) kosteloos kunnen updaten naar deze decoder kan je spreken van een goeie service en ondersteuning vanuit Proximus.

Maar naar mijn persoonlijke mening vind ik deze update mét een maandelijkse meerkost het niet waard.

 

Zo'n hoge meerkost vind ik er ook over. Ik ben benieuwd naar  een reactie ve Proximus medewerker. 

Sinds de laatste update merk ik vaak - maar niet altijd- dat het beeld niet meer 100% vloeiend is maar eerder nerveus en licht haperend. Zonder echt zichtbare storingen op het scherm heb je toch het gevoel dat er iets niet klopt.

Als ik de decoder uitschakel via de knop achteraan en terug opstart is het beeld opnieuw vloeiend. Maar als je de decoder gewoon op standby zet en dan terug aanzet blijft het beeld nerveus.

 

Iemand anders dit ook opgemerkt?