V7 test


Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag iedereen!
Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.

Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.

Laat jullie gaan zou ik zeggen 😉


@pcrispey 17627
@p
@Guy V

This topic has been closed for comments

184 reacties

Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden het webform voor problemen ingevuld omdat het geluid van de V7 decoder niet goed doorkomt. Ik heb hier echter nog geen reactie op gehad en heb dat probleem nog steeds. 

Mijn probleem:

Mijn tv staat op het maximum om een normale geluidklank te krijgen bij de V7 decoder. Als ik daarna overschakel naar mijn oude decoder of eender welke andere ingang word je bijna doof van het verschil. Ik moet dan mijn geluid van 100% terug brengen naar 13% voor het zelfde volume te krijgen. 

Heb decoder al verschillende keren opnieuw opgestart en gereset maar niets helpt.

Kan ik lang hier een reactie krijgen? 

 

Gr Philippe 

Reputatie 7
Badge +4

@PhilippeVdH  Het formulier dat je invult wordt zowizo doorgegeven aan de betrokken diensten, het is inderdaad niet gegarandeerd dat hier antwoord op komt. Het is inderdaad best hier op het forum nog eens aan te kaarten. 

Om je geluid te verbeteren kan je eens volgende instellingen op je decoder aanpassen : settings -> instellingen toestel -> apparaatvoorkeuren -> Geluid -> indeling selecteren -> automatisch

Reputatie 2
Badge +1

@SamuelD 

Kunnen jullie antwoorden op mijn onderstaande vraag van een paar posts terug :

 

Waarom lanceren jullie de applicatie die nu draait op de V7 decoder niet op de Apple TV ? 
Er is momenteel een beta gaande van een Pickx app op de Apple TV(waar ik overigens ook beta tester van ben) met een beperkte functionaliteit.

D.w.z enkel live streaming en herstarten.

Geen tvgids of opnames.…

Ik weet dat vanaf het tweede semester de Epic klanten toegang zullen krijgen tot de Apple TV app, dit juist voor de beperkte mogelijkheden aangezien de aboprijs…

 

Nu zou het voor giant Proximus customers een enorme + zijn mochten wij de full blown app met alle mogelijkheden kunnen hebben op de Apple TV, hierdoor hebben ook wij dus de fysieke decoder niet meer nodig en valt alles te bedienen met 1 toestel…

 

Proximus, kan je ons even uit de doeken doen wat jullie plannen zijn betreffende de Pickx app in combinatie met Apple TV ? 
 

Alvast bedankt! 

Update is geïnstalleerd. De optie herstarten is op sommige zenders niet meer beschikbaar. Het journaal op 1 en het journaal op vtm niet meer te herstarten. Als je op terugspoelen klikt, komt er een melding gebruik herstarten maar die optie is niet meer te kiezen. Reeds alles afgezet en terug opgestart. geen verschil. 

@PhilippeVdH  Het formulier dat je invult wordt zowizo doorgegeven aan de betrokken diensten, het is inderdaad niet gegarandeerd dat hier antwoord op komt. Het is inderdaad best hier op het forum nog eens aan te kaarten. 

Om je geluid te verbeteren kan je eens volgende instellingen op je decoder aanpassen : settings -> instellingen toestel -> apparaatvoorkeuren -> Geluid -> indeling selecteren -> automatisch

Hey SamuelD heb het geprobeerd en er verandert niets. 

Nog opties? 

Gr Philippe 

 

 

Beste,

Ik mocht vorige week de v7 decoder ontvangen, ik heb 2 vraagjes:

  1. Ik kan blijkbaar geen herinnering meer ingeven voor programma’s
  2. De rode knop is niet langer aanwezig op de afstandsbediening

Kan iemand mij helpen hoe ik deze functies toch nog kan gebruiken? Zijn er andere alternatieven?

 

Alvast bedankt

Heb de nieuwe update ook geïnstalleerd en vond de vorige manier van doorspoelen veel duidelijker en aangenamer.

Je ziet nu niet goed hoe ver je doorspoelt.

Vooreerst mijn excuses omdat ik gisteren in het publieke forum gepost heb. De forum-interface op de telefoon is echt niet gebruiksvriendelijk. Niet 100% duidelijk waar je iets moest posten…

Maar soit. 

Ik heb dus eerder deze week de nieuwe software geïnstalleerd en sindsdien is het kommer en kwel.

Telkens als ik de TV aanzet (via de afstandsbediening vd decoder) krijg ik foutmelding P134.

Ik heb een paar seconden beeld en klank en dan opnieuw P134.

Als ik van kanaal verander, idem ditto.

Als ik de decoder stop/start (via knop achteraan) dan lukt het wel.

Gisterenavond had ik geen zin om tot aan de tv te lopen & heb ik een paar minuten gewacht alvorens nog eens te proberen… lukte ook. (vraag me niet hoe).

 

Vorige week (dus voor de update) heb ik gedurende een paar dagen geen beeld gehad op BBC1 en BBC2 :-(

Flink vervelend.

 

Sinds ik de V7 test moet ik een paar minuten voor ik TV wil kijken al de decoder aanzetten omdat alles zooooooo traag gaat. Het enige wat er leuker aan is zijn de APPS (ttz ik kan nu foto’s casten en ik kan youtube en Amazon prime rechtstreeks op de TV zien).

Maar qua gebruiksvriendelijkheid en snelheid om TV te zien is het een achteruitgang over heel de lijn.

Ik heb trouwens ook sterk de indruk dat de decoder met het VOLUME (geluid) van het televisietoestel interfereert. Sinds ik de nieuwe decoder heb moet ik het volume minstens op 20 zetten, terwijl dit eerder rond de 10 a 12 was (neen, ik ben ondertussen niet doof geworden noch hardhorig).

 

Bref, ik ben niet tevreden maar sta open voor verbetering. Misschien nog even vermelden dat ik een draadloze verbinding heb naar de Proximus modem die op een andere verdieping staat. Maar in het verleden was dat geen probleem.

 

Wat stellen jullie voor als “debugging”?

Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden het webform voor problemen ingevuld omdat het geluid van de V7 decoder niet goed doorkomt. Ik heb hier echter nog geen reactie op gehad en heb dat probleem nog steeds. 

Mijn probleem:

Mijn tv staat op het maximum om een normale geluidklank te krijgen bij de V7 decoder. Als ik daarna overschakel naar mijn oude decoder of eender welke andere ingang word je bijna doof van het verschil. Ik moet dan mijn geluid van 100% terug brengen naar 13% voor het zelfde volume te krijgen. 

Heb decoder al verschillende keren opnieuw opgestart en gereset maar niets helpt.

Kan ik lang hier een reactie krijgen? 

 

Gr Philippe 

Ik heb net hetzelfde probleem

Reputatie 7
Badge +4

@chaes  P134 wijst op een zwak signaal tussen de modem en de decoder waardoor het beeld niet snel genoeg doorkomt. De decoder is dan als het ware nog aan het bufferen. Dit is in onderzoek. 

Als het kan is het best om je decoder via kabel aan te sluiten. Dan zal je hier minder last van hebben. 

 

Wat betreft de andere feedback, die zal hier opgepikt worden door de verantwoordelijken zodat ze ermee aan de slag kunnen. 

 

ok. maar Proximus heeft bij mijn weten altijd reclame gemaakt voor TV via wifiverbinding tussen modem en decoder. Ik zou die investering liefst niet kwijt zijn. Kabel teekken is helaas geen optie

ik kreeg gisteren voor de eerste keer de foutmelding p130 ‘prog kan niet afgespeeld worden’ bij het bekijken van een opname. Daarna ook op ‘live’ een zwart scherm en laadbalkje gedurende enkele tijd maar dit ging uiteindelijk spontaan weer weg zonder te moeten heropstarten.

Het v7 geluid is bij iedereen slecht vermoed ik. v6 was super op dat gebied. Al heb ik precies de indruk dat het geluid na de laatste update toch al wat sterker doorkomt.

Ik heb grote problemen met het bekijken van Netflix.

Voor een of andere reden wil niets meer laden… zelfde probleem met de Youtube app trouwens.

Hoe komt dit en hoe kan het worden opgelost?

Reputatie 2
Badge +1

Wanneer krijgen we een nieuwe update van deze verschrikkelijke versie die we nu voor de kiezen hebben ?

De laatste versie is echt de slechtste die we al gehad hebben…

 

  • Heel onstabiel
  • Eco modus niet meer bruikbaar
  • Verder kijken niet meer mogelijk
  • spontane reboots
  • etc….

 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo ???

Sinds de laatste update merk ik vaak - maar niet altijd- dat het beeld niet meer 100% vloeiend is maar eerder nerveus en licht haperend. Zonder echt zichtbare storingen op het scherm heb je toch het gevoel dat er iets niet klopt.

Als ik de decoder uitschakel via de knop achteraan en terug opstart is het beeld opnieuw vloeiend. Maar als je de decoder gewoon op standby zet en dan terug aanzet blijft het beeld nerveus.

 

Iemand anders dit ook opgemerkt?

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb het gevoel dat ze deze beta test wat aan het verwaarlozen zijn ? 

Reputatie 2
Badge +1

Nieuwe update! 
 

kunnen jullie de change notes doorgeven ? 
 

Op het eerste zicht zit er nog steeds geen verder kijken meer bij... 

 

Dit was in de voorgaande firmwares echt wel een zeer goede feature, een must have eigenlijk! 

Reputatie 2
Badge +1

Na het “verder kijken” niet meer  beschikbaar is blijft nu ook nog steeds na de update het niet mogelijk om de decorder in eco modus te zetten(power toets lang indrukken).

Als je dit doet dat reboot decoder terug…

 

Hallo Proximus ???

Dit forum lijkt dood, maar ik probeer het toch…

Elke avond rond 22u springt de decoder vanzelf aan.

De LED lampjes lichten op (wit) en die staat gewoon te draaien. Ook al ben ik bvb aan het netflixen. (netflix via app op TV, niet via decoder)

Dit gebeurd elke avond. Heb dit voor het eerst een maand geleden gemerkt.

 

Er wordt niets opgenomen. Dus daar kan het niet aan liggen.

Nog iemand met dit fenomeen?

 

Soms vergeet ik dit en is de decoder de dag erna gewoon nog aan.

Ik heb zeer regelmatig een storing in het beeld (gefragmenteerd beeld) en hapering, ook hapering in geluid. Soms kort nadien P134 als foutmelding. Connectie is het probleem niet netflix streamen gaat wel zonder problemen.

Ik heb zeer regelmatig een storing in het beeld (gefragmenteerd beeld) en hapering, ook hapering in geluid. Soms kort nadien P134 als foutmelding. Connectie is het probleem niet netflix streamen gaat wel zonder problemen.

Vergeet het. Ze reageren hier niet meer.

Ik ben al aan het kijken om op Orange over te stappen :)

Ze zijn goedkoper en van wat ik hoor hebben ze ook goede klantenservice.

Ik heb zeer regelmatig een storing in het beeld (gefragmenteerd beeld) en hapering, ook hapering in geluid. Soms kort nadien P134 als foutmelding. Connectie is het probleem niet netflix streamen gaat wel zonder problemen.


Idem hier.

Wat is hier in godsnaam aan de hand? De laatste maanden is het 1 stap vooruit 2 achteruit.

Na bijna een jaar testen en toch enige initiële verbeteringen, is er nu nog amper interactie met de testers, gaat de beeldkwaliteit/stabiliteit/functionaliteit er opnieuw op achteruit ipv vooruit.

What’s the point? Hier is toch niemand bij gebaat.

Kan iemand van Proximus hier voor de testers tenminste even toelichten wat men van plan is?

 

Reputatie 2
Badge

Veel problemen te melden sinds de laatste update nog trager reacties op de kanalen als je zapt Replay + ineens weg. Had een gratis familie willen proberen en zetten het gratis versie af na 2 dagen en zap het is weg terwijl het een maand gratis is . Nog net nu een melding p134 en dan kun je niks doen behalve reset . Conclusie slechte update mensen . Ik klaag niet ik test en stel vast dit zijn nu eenmaal dingen die erbij horen als je test ondertussen al 1 jaar . Dus een nieuwe update is welkom nu deze in een slechte .

 

 

Mvg

Benny

Reputatie 1

Het probleem is dat er helemaal geen communicatie meer is met de testers... 

en als we iets melden er geen feedback meer komt