Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.
Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.
Laat jullie gaan zou ik zeggen
@p
Ik heb mijn beide modems draaien. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dit tijdelijk opgelost door mijn v7 op hdmi2 te zetten en mijn v5 op hdmi 1 te zetten en ik kan dus switchen tussen beide toestellen. Zo kan ik mijn films nog zien op de V5. Zie wel dat je e laatste update heb binnengehaald. Dan werkt alles wat vlotter. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. En ik heb ook niet gebeld. We vervangen eigenlijk nog niets. We testen. We moeten pas de keuze maken wanneer we bericht van Proximus krijgen welke toestel we houden. Dan maken we de keuze en doen afstand van 1 van de 2 toestellen.
Had ik dit maar vooraf geweten . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.
Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?
Weet iemand dit?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.
many thanks!
Had ik dit maar vooraf geweten . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.
Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?
Weet iemand dit?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.
many thanks!
Je kan de V6 inderdaad terug aansluiten en het lijnnummer ingeven , dit zal geen invloed hebben op de werking van de V7
Het dagelijks opstarten van de decoder blijft lang duren.
Het duurt weel te lang alvorens we TV kunnen kijken. Ik zou liever hebben dat de decoder zich niet telkens uitschakelt kort nadat de TV werd uitgeschakeld.
Had ik dit maar vooraf geweten . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.
Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?
Weet iemand dit?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.
many thanks!
Je kan de V6 inderdaad terug aansluiten en het lijnnummer ingeven , dit zal geen invloed hebben op de werking van de V7
Cool! Bedankt Samuel. Ga het strax eens testen.
uit nieuwsgierigheid: waar dient die oproep naar dat nummer dan wel voor?
Dat is inderdaad om de oude decoder uit het systeem te verwijderen. Afhankelijk van je lijnprofiel (vooral bij lange lijnen en lagere snelheid) heeft het aantal aangemelde decoders invloed op je opnames of welke zenders je in HD kan bekijken. Vandaar dat je wel de mogelijkheid hebt om die oude decoder volledig te verwijderen.
Zolang de piloot loopt over de V7, vragen we jullie vriendelijk niets publiek hierover te posten
Ik heb de V7 ondertussen enkele weken in gebruik en heb dit topic al eens diagonaal doorgelezen, sommige dingen herken ik, andere niet.
Ik ga hier opsommen wat mijn ervaringen tot nu toe zijn, zowel positief als negatief.
Het opstarten duurt erg lang, het is vaak een halve minuut tussen aanzetten en het moment dat je live tv kan kijken.
Soms kun je na het aanzetten geen handelingen doen omdat de diensten niet beschikbaar zijn, je moet de V7 dan opnieuw uit en terug aanzetten.
Goed is wel dat eens opgestart je snel naar bijvoorbeeld Netflix kan, vroeger was het daar wachten.
Het is ook wennen aan de structuur van het pickx menu dat toch weer anders is dan bij de versie van mijn vorige V5 decoder, geleidelijk aan gaat het wel beter om alles terug te vinden.
Ik persoonlijk zou er de voorkeur aan geven om bij het aanzetten niet in het picks-menu terecht te komen, maar gewoon bij de laatste bekeken zender live tv. Handig zou zijn mocht je dat kunnen instellen, ofwel in pickx-menu ofwel ineens naar live tv bij het aanzettenvan de decoder.
Ik ondervind problemen bij serieopnames, bij twee verschillende series heb ik ontbrekende afleveringen. In het menu ‘Mijn video’s’ staan dan bijvoorbeeld afl .1, 2 en 5, waarbij 3 en 4 niet zichtbaar zijn. Nog vreemder is dat de ontbrekende afleveringen wel zichtbaar zijn in de Pickx app op de smartphone, maar dus niet via de V7.
Met de nieuwe V7 afstandsbediening kan je niet meer in het menu van het TV toestel, dit om bijvoorbeeld klank of beeldinstellingen aan te passen, je hebt dus opnieuw een 2de afstandsbediening nodig.
Ik heb matig gehoorverlies en maak daarom vaak gebruik van de ondertiteling via 888. Ook hierbij zijn er een aantal min of meer ‘storende’ factoren sinds ik de V7 gebruik.
Het in en uitschakelen van de 888-ondertitels vereist nu meerdere handelingen omdat het via een menu gaat ipv slechts 1 druk op de knop vroeger.
Er zijn programma’s die deels voor iedereen ondertiteld worden en deels enkel via 888 (bijvoorbeeld nieuwsuitzendingen). Regelmatig blijft de laatste 888-ondertiteling haperen op het moment dat er algemene ondertiteling is, de 888 titels blijven zo op het scherm staan (soms minuten lang) en verhinderen het lezen van de algemene ondertitels.
Er zijn soms problemen met de weergave van aanhalingsteken en afkappingstekens. Een bepaalde zin kan er dus als volgt uitzien:
Het interview was te zien in &aposExtra Time&apos.
De foto&aposs zijn mooi.
Ik hoef niet te vermelden dat dit het vlot lezen niet bevordert.
Ook de accenten op letters worden niet meer weergegeven, dus geen é è à ë ê maar gewoon a, e.
De algemene leesbaarheid van de 888 ondertitels is wel aangenamer, het lettertype is vloeiender en de ‘achtergrond’ is nu half-doorschijnend donkergrijs in plaats van ondoorschijnend zwart.
Tot zover een eerste verslagje van mijn hand. Wordt waarschijnlijk vervolgd.
Na 14 dagen gebruik te maken van de V7 even mijn bemerkingen :
Ik ga ervan uit dat er nog wel wat aanpassingen zullen gebeuren vooraleer dit losgelaten wordt op het grote publiek. Ik kijk ernaar uit
Te wijten aan de decoder of een algemene storing ?
Martin, Zonet mijn oude V6 aangesloten en die doet het wel…
( ik ben tester van de V7 )
Neen, helaas niet...
Er is netwerkconnectie want ik kan wel Netflix en Youtube opstarten via de Offline Modus...
Kan je om te beginnen toch eens eerst alles herstarten in deze volgorde om fouten daar alvast uit te sluiten ? Dan zijn we zeker dat de communicatie tussen je modem en decoder toch al in orde zijn.
alles nog eens herstart in die volgorde en nog dezelfde foutmelding...
Nu reeds 2 weken tester van V7
Ik wou de v7 decoder graag testen voor 2 redenen: de wisselvallige lip-sync en de povere beeldverwerking (regelmatig blokjes te zien) van de v6. Na een tweetal weken testen herken ik veel van de opmerkingen over de v7 die hierboven al zijn gegeven. Zal me beperken tot nieuwe zaken.
Wat ik beter vind aan de v7:
Waar is nog werk aan:
@ moderators/technici:
Mijn conclusie: ondanks de kinderziektes zou ik nu toch al voor de v7 kiezen omwille van zijn betere beeldverwerking, betere lip sync, en vooral: ik heb de afgelopen jaren nooit de indruk gehad dat de v6 verder doorontwikkeld werd. Ik vermoed dat dit ook niet meer zal gebeuren maar hoop dat dit bij de v7 wel het geval zal zijn.
All the best!
gewoon rechtstreeks aan de modem hangen, hielp niet…
thx voor de hulp !
hier ook en dat is wel een nadeel ik heb zondr wifi gezeten en dan kan je geen tv kijken of niets vind ik wel een nadeel. het gebruik van tvkastje is ook wennen en niet zo overzichtelijk. ook heb ik films en daarvoor moet ik de oude decorder gebruiken anders kan het in rekening gebracht worden.
Nu reeds 2 weken tester van V7
je kan doorspoelen en terugspoelen alleen lastig dat je de knop 2keer moet indrukken en wil je lang doorspoelen moet je de knop inhouden.
Te wijten aan de decoder of een algemene storing ?
algemeene storing heb ik ook gehad en via de v6 kon ik tv kijken maar de 7 werkt op internet!!!!! dus gene tv of niets vind ik een groot minpunt
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.