V7 test



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

184 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Heisa Ik heb je lijn getest en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Gebruik je de andere decoder op dit ogenblik ook nog ? Heb je daar ook dezelfde problemen op ?

Is je decoder via een kabel verbonden met je b-box, of via een draadloos systeem ?

Ik heb de nieuwe decoder v7 ontvangen om te testen en tracht hem nu te installeren. 

De oude decoder heb ik gedeactiveerd via de telefonische helpdesk want ik heb geen telefoonnummer (lukte niet via 0800 99 696 want daar wordt steeds een 0 voor het fiber klantnummer geplaatst)

Vervolgens kan ik zonder problemen mijn Google-Account instellen. Daarna moet ik de Privacy regels aanvaarden van Proximus Pickx en dan krijg ik een scherm met 'Proximus TV Service niet beschikbaar' met de keuze 'Probeer opnieuw' of Offline modus.

Decoder is rechtstreeks aangesloten op modem en krijgt ook een ip-adres in de range van de modem

Ik heb al een paar keer gebeld naar 0800 22 800 maar daar is het duidelijk dat de eerste lijn geen ervaring heeft met deze decoder. Is het mogelijk om in contact te komen met een expert?

De nieuwe decoder lijkt een grote stap in de goede richting, alleen jammer dat dit nu niet lukt...

Hallo, 

Sinds een paar dagen blijft het beeld  lang stilstaan bij het wisselen van zender. Het duurt echt lang voor de zender geladen is. 

Ik krijg ook bij het opstarten de melding geen internet. nadien wel in orde. 

Regelmatig blijft er rechts onder op het scherm een cirkeltje staan met 15 sec in. Heropstarten helpt niet. Als ik netflix kijk is het niet zichtbaar maar bij gewone zenders blijft het staan. ligt niet aan de tv.

laatste dagen zeer slechte en trage internetverding. wifi/tv

Ik heb regelmatig problemen met de decoder. Heropstarten werkt meestal wel.
De interface is traag. de rewind/fast forward staat volgens mij helemaal niet op punt, het is bijna onmogelijk om gecontroleerd vooruit of achteruit te gaan. Vorige week werkte de pauzeknop al heemaal niet.

De toegang tot o.a spotify is best wel ok maar tot nu toe niet echt overtuigd dat v7 beter is dan voorganger

Dit is echt geen doen meer, TV kijken gaat amper.

Sync met geluid loopt mis, foutmeldingen P130, haperingen in beeld en het ergste aan de zaak is: geen respons op duidelijk geformuleerde opmerkingen. Als dat de manier van werken is mag je mij schrappen uit deze en volgende testprojecten. Dit is not done....

Reputatie 7
Badge +3

@MD79 

We hebben je aansluiting nagekeken, de metingen zijn goed.

Je zou de bbox eens een reset moeten geven zoals uitgelegd wordt in dit filmpje:

 

 

Geert

Ik had vroeger een Replay + abonnement en heb dat ge heractiveerd, maar dat is niet in werking.
De box geeft regelmatig aan dat er een netwerkprobleem is, maar dat lijkt niet het geval.
Pauze zetten is 2x drukken? Is niet erg logisch?

Ik ben er benieuwd naar.

Hopelijk wordt het heel snel geleverd! :grinning:

Reputatie 7
Badge +4

Vergeet zeker ook niet jullie problemen te loggen via onze webform. Klik hier

Reputatie 2
Badge

Dus even factuur afwachten dan of ze het aanrekenen dan ? De Replay+ bedoel ik

Ik ben al een tester van het begin het apparaat uitkwam. Ik heb gisteren met Maxim gepraat en hem verteld dat mijn bonus films niet te zien zijn alsook de overige betaalde films van mijn clubpunten. Ook neemt hij de bewaarde films niet over van de andere decoder. Ik moest dit met Charlotte bespreken. Kan daar iets aan gedaan worden. Ik moet geregeld om die reden switchen naar de andere decoder daarvoor. Ik vind de decoder met de nieuwe software wel goed en acuraat reageren. Groetjes, Jean

Beste, 

Ik heb de laatste 2 dagen ontzettend slecht beeld. Donker en de kleuren vloeien in elkaar over. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar Netflix en opgenomen series hadden het niet. Ik heb alles geprobeerd, router gereset, tv gereset. Alles op en af gezet en zelfs een andere HDMI kabel aangesloten. Ik heb van ellende de oude decoder terug aangesloten en nu heb ik terug prima beeld. Enig idee hoe ik de V7 terug in orde krijg?
 

mvg

Linda

Reputatie 2
Badge +1

Beste, 

Ik heb de laatste 2 dagen ontzettend slecht beeld. Donker en de kleuren vloeien in elkaar over. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar Netflix en opgenomen series hadden het niet. Ik heb alles geprobeerd, router gereset, tv gereset. Alles op en af gezet en zelfs een andere HDMI kabel aangesloten. Ik heb van ellende de oude decoder terug aangesloten en nu heb ik terug prima beeld. Enig idee hoe ik de V7 terug in orde krijg?
 

mvg

Linda


ik heb net hetzelfde probleem, en we zijn niet alleen blijkbaar…

check laatste Posts bij live tv

Ik denk dat dit te maken heeft met het openstellen van hun datalimieten, ik vind dat echt wel een mooie geste maar ik vrees dat dit ten koste gaat van kwaliteit. Enfin we zullen wel zien. Ik ben content met mijn oude decoder. Ik heb weer fatsoenlijk beeld. 

Hallo ik ben ook een tester van de nieuwe digicorder en hij werkt wel goed maar bij de zender cartoon network heb ik geen beeld wel geluid, heb de digicorder al getest maar het probleem blijft. Groetjes Tony

Reputatie 2
Badge +1

Waarom lanceren jullie de applicatie die nu draait op de V7 decoder niet op de Apple TV ? 
Er is momenteel een beta gaande van een Pickx app op de Apple TV(waar ik overigens ook beta tester van ben) met een beperkte functionaliteit.

D.w.z enkel live streaming en herstarten.

Geen tvgids of opnames.…

Ik weet dat vanaf het tweede semester de Epic klanten toegang zullen krijgen tot de Apple TV app, dit juist voor de beperkte mogelijkheden aangezien de aboprijs…

 

Nu zou het voor giant Proximus customers een enorme + zijn mochten wij de full blown app met alle mogelijkheden kunnen hebben op de Apple TV, hierdoor hebben ook wij dus de fysieke decoder niet meer nodig en valt alles te bedienen met 1 toestel…

 

Proximus, kan je ons even uit de doeken doen wat jullie plannen zijn betreffende de Pickx app in combinatie met Apple TV ? 
 

Alvast bedankt! 

 

 

Reputatie 7
Badge +4
@evelienl je mag je verdere feedback gerust in ons Test topic noteren.
Reputatie 2
Badge

Vraag wat met de oude decoder na de testfase . Ik weet dat we de V7 mogen houden moeten we dan naar een Proximus winkel om hem binnen te doen ? Of gaan we een email krijgen via Proximus ?

 

 

Mvg

Benny v

Reputatie 7
Badge +4

We hebben er meerdere klachten over gekregen en het onderzoek is momenteel bezig ik hou jullie op de hoogte.

Ondertussen hebben we de oorzaak van het probleem gevonden. een update van een encoder. We werken aan een oplossing met onze partner. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb voor de zekerheid wel de Replay stop gezet anders word het later indien er een fout is weer een gedoe om alles recht te zetten . Ik wacht op antwoord dan alvorens deze weer te activeren en in afwachting natuurlijk op een antwoord over deze

 

 

Zoals altijd hartelijk bedankt

 

Mvg

Benny

Sinds deze morgen is er een probleem met het laden van de Pickx app. Android start, ook alle apps worden geladen net zoals de Pickx app, maar de menustructuur is niet zichtbaar en er kan dus geen TV gekeken worden. Herstart verhelpt het probleem niet.
Reputatie 2
Badge

@Bennyyennhi Bij mij is de Replay+ nog steeds gratis op de laatste factuur (begin september)


Ja heb het net nagezien en het staat erop en afgetrokken idd zoals ervoor .

Dank u voor de info

Goedemorgen,

Net geinstalleerd. Als je geen vaste lijn hebt is het toch even zoeken welk telefoonnummer er dient ingevoerd te worden. Kan dit duidelijker aangegeven worden.

Verder zijn al mijn lang bewaarde films, series niet overgenomen. Kan dit opgelost worden?

@evelienl je mag je verdere feedback gerust in ons Test topic noteren.
dat is toch dit topic ? Of heb ik het vorige bericht verkeerd geplaatst .
Reputatie 7
Badge +4

@lobkev  welke opnames mis je dan  juist op de V7? Heb je er geen enkele staan?