V7 test


Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag iedereen!
Ik wil jullie welkom heten in ons topic ivm de V7 decoder.

Graag wil ik even benadrukken dat alles wat hier van feedback zal verschijnen strikt geheim en vertrouwelijk is.

Laat jullie gaan zou ik zeggen 😉


@pcrispey 17627
@p
@Guy V

This topic has been closed for comments

184 reacties

Wat betreft de nieuwe 3.33.9 software update: voor het eerst werkt nu het casten vanuit de Pickx-app. Eindelijk! :thumbsup_tone1:

De vorige softwareversie (*.6) had bij mij last om opnames die nog maar enkele uren beschikbaar waren af te spelen. Steeds kreeg je dan de foutmelding p131 ‘opname kan helaas niet afgespeeld worden’. In de nieuwe versie herstart de decoder spontaan als je zo’n opname wil afspelen. De opname krijg je nog steeds niet te zien.

Zou het mogelijk zijn om de release notes van de 3.33.9 update met ons te delen? Zo zien we welke bugs opgelost zouden moeten zijn.

Sinds ik mijn nieuwe decoder V7 heb… prachtig beeld , maar … het beeld loopt soms met lichte schokjes. Meestal in de HD zenders… vooral aan de lopende textbalken van b.v. kanaal Z en andere is dit goed te merken.

Ik vrees dat de koperen telefoonlijn al die immense data niet meer vlot verwerkt krijgt ?

Heb alles al meermaals terug gereset en opgestart.. euvel blijft

Iemand nog dit probleem opgemerkt?

Hallo iedereen,

 

Ik ben bij de testgroep van de nieuwste generatie decoders.  

Er zijn al enkele dingen veranderd maar toch zijn er nog enkele “probleempjes” volgens mij.

Ik vraag me eigenlijk af hoe ik zenders kan veranderen van plaats in de zenderlijst. Ik vind dit nl niet terug voor mijn type van decoder.

Alsook is het blijkbaar onmogelijk om opnames langer te beweren dan de aangeduide 60 dagen.  Is er een mogelijkheid om de bewaartijd van opnames te verlengen?

Hopelijk is er of word er een oplossing voorzien voor beide “probleempjes”.

 

Grts to all,

 

Bjorn

Hallo,

 

Ik heb de volgende vragen ivm de nieuwe decoder:

 

  •  Hoe zenders te verplaatsen en herschikken?
  • Kan je opnames hun opnametijd verlengen als de termijn bijna is verlopen?

Mvg,

 

Bjorn

Reputatie 7
Badge +4
  • Je kan favoriete zenders kiezen en die worden dan als eerste vermeld in je TV-gids. De zendervolgorde wijzigen zoals op de andere types decoders kan niet.  De favoriete zenders kan je aanduiden door in de TV-gids op het pijltje naar boven te duwen en dan kan je ze aanduiden als favoriete zender. 
  • Als je nog een tweede decoder in gebruik hebt van een ander type kan je daarop wel de zendervolgorde wijzigen en zal ze ook op de V7 mee veranderen. 
  • De opnametijd kan op dit ogenblik nog niet verlengd worden. 

Hallo, 

Sinds een paar dagen blijft het beeld  lang stilstaan bij het wisselen van zender. Het duurt echt lang voor de zender geladen is. 

Ik krijg ook bij het opstarten de melding geen internet. nadien wel in orde. 

Regelmatig blijft er rechts onder op het scherm een cirkeltje staan met 15 sec in. Heropstarten helpt niet. Als ik netflix kijk is het niet zichtbaar maar bij gewone zenders blijft het staan. ligt niet aan de tv.

laatste dagen zeer slechte en trage internetverding. wifi/tv

Reputatie 7
Badge +3

@MD79 

We hebben je aansluiting nagekeken, de metingen zijn goed.

Je zou de bbox eens een reset moeten geven zoals uitgelegd wordt in dit filmpje:

 

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Vergeet zeker ook niet jullie problemen te loggen via onze webform. Klik hier

Beste, 

Ik heb de laatste 2 dagen ontzettend slecht beeld. Donker en de kleuren vloeien in elkaar over. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar Netflix en opgenomen series hadden het niet. Ik heb alles geprobeerd, router gereset, tv gereset. Alles op en af gezet en zelfs een andere HDMI kabel aangesloten. Ik heb van ellende de oude decoder terug aangesloten en nu heb ik terug prima beeld. Enig idee hoe ik de V7 terug in orde krijg?
 

mvg

Linda

Reputatie 2
Badge +1

Beste, 

Ik heb de laatste 2 dagen ontzettend slecht beeld. Donker en de kleuren vloeien in elkaar over. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar Netflix en opgenomen series hadden het niet. Ik heb alles geprobeerd, router gereset, tv gereset. Alles op en af gezet en zelfs een andere HDMI kabel aangesloten. Ik heb van ellende de oude decoder terug aangesloten en nu heb ik terug prima beeld. Enig idee hoe ik de V7 terug in orde krijg?
 

mvg

Linda


ik heb net hetzelfde probleem, en we zijn niet alleen blijkbaar…

check laatste Posts bij live tv

Ik denk dat dit te maken heeft met het openstellen van hun datalimieten, ik vind dat echt wel een mooie geste maar ik vrees dat dit ten koste gaat van kwaliteit. Enfin we zullen wel zien. Ik ben content met mijn oude decoder. Ik heb weer fatsoenlijk beeld. 

Reputatie 7
Badge +4

We hebben er meerdere klachten over gekregen en het onderzoek is momenteel bezig ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 2
Badge

Vraag wat met de oude decoder na de testfase . Ik weet dat we de V7 mogen houden moeten we dan naar een Proximus winkel om hem binnen te doen ? Of gaan we een email krijgen via Proximus ?

 

 

Mvg

Benny v

Reputatie 7
Badge +4

We hebben er meerdere klachten over gekregen en het onderzoek is momenteel bezig ik hou jullie op de hoogte.

Ondertussen hebben we de oorzaak van het probleem gevonden. een update van een encoder. We werken aan een oplossing met onze partner. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb voor de zekerheid wel de Replay stop gezet anders word het later indien er een fout is weer een gedoe om alles recht te zetten . Ik wacht op antwoord dan alvorens deze weer te activeren en in afwachting natuurlijk op een antwoord over deze

 

 

Zoals altijd hartelijk bedankt

 

Mvg

Benny

De nieuwe update van 27/03/2020 werkt nog niet goed want ik heb nog de melding niet verbonden met het internet en de opstart tijd is nog steeds traag, ik heb het zelf geprobeerd voor de update maar krijg de melding dat mijn apparaat de laatste update al heeft.

Reputatie 2
Badge

Idd Tony

Ik heb hetzelfde nog steeds vertraging tussen de kanalen tijdens het zappen . Ook bij Replay te activeren krijg je een foutcode en om later weer te proberen.heb al een reset gedaan ook . Ga deze vanavond weer eens nakijken

 

Mvg b

Paar dagen geleden deze mail gehad:

 

Op 27/03 zal er automatisch een nieuwe software update (App-versie 1.40.5) gebeuren met de volgende verbeteringen:    

 

  • Snellere opstarttijd  
  • Foutmelding ‘A001 No internet connectivity’ komt niet meer tevoorschijn 

 

Update is echter niet gebeurd - ook niet na heropstarten toestel en handmatige check.

Appversie staat nog steeds op 1.40.4

Reputatie 2

ik heb nu heel veel last van heel traag opstarten!

Reputatie 2
Badge

Ik ook anjake.

Heb al een hard reset gedaan maar nog veel lagg idd .

 

Reputatie 2
Badge +1

Paar dagen geleden deze mail gehad:

 

Op 27/03 zal er automatisch een nieuwe software update (App-versie 1.40.5) gebeuren met de volgende verbeteringen:    

 

  • Snellere opstarttijd  
  • Foutmelding ‘A001 No internet connectivity’ komt niet meer tevoorschijn 

 

Update is echter niet gebeurd - ook niet na heropstarten toestel en handmatige check.

Appversie staat nog steeds op 1.40.4

 

 

Hier is de update wel automatisch gebeurd… ;-)

 

Wat ik wel niet gekregen heb is een mail over de update…

 

@ Proximus

Het zou leuk zijn om dit voor mij ook in te stellen om via mail op de hoogte te worden gehouden van updates over de beta…

Voor de beta van de versie op de Apple TV krijg ik dit wel…

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Voor die dat nog niet de correcte app versie hebben kan je dit forceren door de decoder te herstarten (met de aan / uit  knop aan de achterzijde) vervolgens de decoder 10 minuten in stand by laten en dan 10 min live laten spelen . Hierna zou de juiste app versie moeten laden.

Reputatie 2
Badge

ik heb de correcte versie toch nog veel problemen ermee . Replay reageert niet altijd in fout heb ik regelmatig al vermeld nog niks dat helpt met al wat ik probeer of doe . nog altijd het late reactie bij het zappen. 

Ik heb de nieuwe decoder v7 ontvangen om te testen en tracht hem nu te installeren. 

De oude decoder heb ik gedeactiveerd via de telefonische helpdesk want ik heb geen telefoonnummer (lukte niet via 0800 99 696 want daar wordt steeds een 0 voor het fiber klantnummer geplaatst)

Vervolgens kan ik zonder problemen mijn Google-Account instellen. Daarna moet ik de Privacy regels aanvaarden van Proximus Pickx en dan krijg ik een scherm met 'Proximus TV Service niet beschikbaar' met de keuze 'Probeer opnieuw' of Offline modus.

Decoder is rechtstreeks aangesloten op modem en krijgt ook een ip-adres in de range van de modem

Ik heb al een paar keer gebeld naar 0800 22 800 maar daar is het duidelijk dat de eerste lijn geen ervaring heeft met deze decoder. Is het mogelijk om in contact te komen met een expert?

De nieuwe decoder lijkt een grote stap in de goede richting, alleen jammer dat dit nu niet lukt...

Reputatie 2
Badge +1

Waarom lanceren jullie de applicatie die nu draait op de V7 decoder niet op de Apple TV ? 
Er is momenteel een beta gaande van een Pickx app op de Apple TV(waar ik overigens ook beta tester van ben) met een beperkte functionaliteit.

D.w.z enkel live streaming en herstarten.

Geen tvgids of opnames.…

Ik weet dat vanaf het tweede semester de Epic klanten toegang zullen krijgen tot de Apple TV app, dit juist voor de beperkte mogelijkheden aangezien de aboprijs…

 

Nu zou het voor giant Proximus customers een enorme + zijn mochten wij de full blown app met alle mogelijkheden kunnen hebben op de Apple TV, hierdoor hebben ook wij dus de fysieke decoder niet meer nodig en valt alles te bedienen met 1 toestel…

 

Proximus, kan je ons even uit de doeken doen wat jullie plannen zijn betreffende de Pickx app in combinatie met Apple TV ? 
 

Alvast bedankt!