Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht​​​​​​​

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


890 reacties

Reputatie 1

@Martin : ik heb de decoder nu aan een wifibooster gehangen en de eerste indruk is dat er geen probleem meer is bij het opstarten. Yes ! Goede tip ivm weglaten plc’s.
Probleem is dat ik 2 decoders heb en maar 1wifibooster... Een van de 2 decoders ga ik dus toch op een of andere manier via een UTP-kabel (cat.5e?) moeten proberen verbinden met de bbox. Die plc’s waren wel handig.
 

@fo9900 is je tweede decoder ook een V7 UHD decoder want als het een HD decoder is zoals de v5-compact zou die waarschijnlijk geen last hebben via PLC’s, is in ieder geval het proberen waard .

Reputatie 1

@Martin : bij de aanvraag van de wifibooster, heeft proximus zelf voorgesteld om de 2 decoders om te wisselen naar V7’s. Dus ja, de 2e is ook een V7...

mss door het feit dat deze decoder op een andere plaats staat en je plc dus op een ander stopcontact / circuit zit kan het mss beter werken dan bij de andere decoder, je kunt het gewoon proberen, er niks bij te verliezen.

Reputatie 1

Kan u op dit forum volgend vervelend probleem opnemen in de lijst, zie onderwerp “5.1 op v7 decoder” 

Dat weten ze bij Proximus al ondertussen wel, het is gewoon een kwestie dat het ze het opgelost krijgen.

Badge +4

Gisteren ook nog eens een fout gehad (met v 3.58.2) , beeld freeze en dan zwart beeld met eerst A001 (we zijn je verbinding aan het controleren) en dan fout P134.

Dat was al een 25 tal dagen geleden….. :thinking:

Ps: Wel heb ik de modem paar dagen geleden eens herstart, mss komt het daardoor. kheb dan gisteren ook eens de decoder herstart met de knop achteraan, we zien nu weer wel of het weer beter of meer normaal wordt.

Intussen hebben we het nu weer iedere dag, ongelooflijk dat het 25 dagen aan een stuk goed ging en nu weer slecht …. niet prettig als je een serie of iets anders aan het volgen bent. :disappointed:

Als er een betere update is, laat maar komen...

Enige ETA betreffende de update aan het grote publiek? We hebben sinds deze week de V7 decoder, welke rechtstreeks verbonden is via ethernetkabel naar onze modem BBOX3. Ik merk op dat er toch nog heel wat kinderziektes in deze decoder (opzet pickx) zitten.

> Lip sync issue (beeld loopt niet gelijk met audio; dit blijkt al meer dan een jaar een probleem?)

> Afstandsbediening schakelt decoder niet uit, maar start deze opnieuw op (schakelt dan wél TV en soundbar via CEC uit)

> Netflix heeft soms moeite met video te starten, beeld blijft renderen terwijl geluid wel in achtergrond loopt

> Instellingen openen niet altijd

> TV gids is een serieuze achteruitgang, maar hier wordt aan gewerkt blijkbaar dus dat is positief

 

Op korte tijd toch al vaak de decoder moeten herstarten om zonder problemen gebruik te maken ‘vlot’ tv kijken.

 

Reputatie 7
Badge +5

@B_88 We zijn er volop mee bezig. Voorlopig nog geen datum voor release.

Een week in het bezit van de nieuwe V7 decoder, hieronder een aantal op-/ bemerkingen.

 

Gisteren of vandaag een V7 update ge-installeerd gekregen (van 3.53.1 naar 3.54.12).

Ik zie niet meteen een verschil, maar dat is mogelijks omdat we hier weinig tot geen problemen hebben met de V7 (is rechtstreeks verbonden via Cat6 met de BBox3, voorheen met de V5 compact al eens geprobeerd om er een Linksys unmanaged switch tussen te steken, maar dat kwam toen niet goed en werd eveneens niet aangeraden door de technieker die in november 2018 de installatie uitvoerde ==> zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?)

 

Wat me wel wat stoorde is dat ze op de klantendienst heel erg duidelijk gezegd hadden (voor we een V7 aangevraagd hadden) dat AL onze opnames in de cloud zouden bekeken kunnen worden, maar dit blijkt nu allemaal niet zo te zijn of te werken...

 

De vriendelijke dame die de uiteindelijk switch naar een V7 decoder, na 2 eerdere en mislukte pogingen van mensen op de klantendienst, bewerkstelligt heeft, hebben we vandaag even een mailtje gestuurd om de V5 compact toch te mogen houden tot de issues met long time nPVR (long term cloud recordings als ik me niet vergis) op de V7 permanent opgelost zijn.

 

Voorts vinden we de TV-gids zeer onpraktisch en onnatuurlijk.

De TV-gids op de V5 compact was naar ons gevoel veel beter en intuitiever, maar we lezen hier dat er ook daar aan gewerkt wordt…

 

We zullen in de praktijk zien hoe lang het allemaal zal duren voor de grotere issues opgelost geraken zeker ?

Intussen blijven we ongeduldig wachten op een antwoord op onze vraag i.v.m. het behouden van de V5 compact decoder (welke hier op 1 en dezelfde TV gebruikt zou worden, kunnen toch gecontroleerd worden als Proximus dat zou willen, niet ?)

FYI: in het weekend komt niemand van proximus langs

Reputatie 1

…...zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?) …….

 

Ik heb er zelfs 2 switchen tussen staan.
1 Netgear GS105Ev2
1 Netgear GS108Ev3
Bij beide IGMP Snooping aangezet.
Werkt al jaren zonder problemen met de V5.

Met de V7 werkt het ook met dezelfde problemen als je zonder switch zou werken.

 

 

Inderdaad een switch die igmp snooping ondersteunt geeft geen enkel probleem 

Het is trouwens niet zozeer de decoder die daar last zal van hebben!

Reputatie 1
Badge

Ik heb sinds vrijdag fiber aansluiting in opstelling met 2 tv’s, beide met v7 decoder. 1 via wifi booster en andere via wifi bridge (had ik al met vorige set-up). Wifi snelheden zijn perfect. Tv kijken lijkt toch enige problemen te geven. Opstarten v7 duurt lang. Tijdens tv kijken soms een zwart scherm gedurende minder dan 1sec, alsof je als het ware zapt van het ene naar het andere kanaal. Heel af en toe een hapering in het beeld. Zappen gaat vlot en snel, menu oproepen en apps openen gaat allemaal vlot… Ik zit nog op de 53 software versie. Zwart scherm onderbreking is irritant. Iemand een idee of dat ook een kenmerk van de v7 ziektes is?

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

Graag had ik even mijn ervaring gedeeld ivm de nieuwe v7 decoder. Ik heb deze een goeie week geleden ontvangen, ter vervanging van een oude decoder.

 

Positief vind ik dat ze overgeschakeld zijn op Android, wat héél gemakkelijk is qua integratie met m’n smartphone, en het kunnen installeren van apps (bvb Disney+).

Ook het wijzigen van kanalen, browsen in de tvgids, menu’s, opnames opvragen gaat véél sneller (mijn oude decoder was gewoon te traag in vergelijk met deze).

Al was het even wennen, maar het doorspoelen vind ik véél makkelijker op deze decoder..

 

Eén van de werkpuntjes is de TVGids die niet overzichtelijk is, vroeger zag je in één oogopslag wat er op tv was, nu moet je tussen de posten gaan browsen.

Ook mis ik mijn opnames die ik bewaard had op lange termijn. Via de Pickx app zie ik ze wel nog, maar die vermeldt dat ik ze op m’n decoder kan bekijken (wat niet klopt). Gelukkig zijn de meeste nog beschikbaar tot 2022 en langer. Dus ik hoop dat die feature terugkomt zodat ik deze films die ik bewaard heb om op een gezellige avond te bekijken nog kan opvragen.

Wat ik moeilijk terugvind in m’n opnames is tot wanneer ze beschikbaar zijn. Bij de vorige decoders zag je een datum in het overzicht, nu moet je het detail van de opname openen om dit te zien. Ik weet ook (nog) niet als er een waarschuwing komt als ze bijna verdwijnt (zoals op de oude decoder: Laatste kans’. Dan wist ik: langer bewaren of bekijken.

Maar, ik lees dat jullie met bovenstaande puntjes bezig zijn.

 

Dan de negatieve puntjes (waardoor ik eigenlijk op dit forum terecht gekomen ben):

De decoder start enorm traag op. Tegenwoordig doe ik nog iets tussen het aansteken en het kijken :-S… (alsof je het moet plannen om op tijd je tv aan te steken).

Af en toe (meestal niet - maar toch een paar keer gehad) krijg ik bij het opstarten van de decoder een error dat er geen verbinding is, maar bij het opnieuw proberen (via de knop op het scherm) lukt het steeds (internet is er zeker, want zit meestal m’n mails te checken of nieuws te lezen via wifi bij het opstarten van m’n tv…. - dus daar ligt het niet aan)

Opnames bekijken: in véél gevallen krijg ik error P131 (ik vraag me tegenwoordig al af: zou het lukken of niet). Decoder herstarten helpt niet, ook internet al eens herstart, helpt niets…. Wat ik wel gemerkt heb: de aanhouder wint. Gewoon blijven proberen (opname bekijken) tot het lukt (soms wel 5 à 10 keer), maar toch steeds kunnen bekijken wat ik wil. (volgens mij niet resetten, want lost (zoals ik veelal lees) in dit geval toch niets op).Probleem ligt volgens mij niet aan de decoder, maar aan ofwel de communicatie met de server, of gewoon aan de server van Proximus die de opname bevat.

Idem om een opname te plannen, eens P131 gekregen kan ik geen opname meer plannen. Gelukkig lukt het wel via de Pickx app, waardoor ik het dan later gewoon op men tv kan bekijken.

Dus… wat sneller opstarten en de P131 wegwerken, en ik denk dat de decoder klaar is voor het grote publiek.

 

Maar in het algemeen ben ik zeker tevreden met deze decoder.

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Nee was met V5 decoder. Krijg al heimwee nr die V5… Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen. Ga ook geen geld besteden aan een netwerkkabel die mss niet helpt.

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Reputatie 1
Badge

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Heb eens gekeken. Voor 7eu een rj45 cat 6 van 7.5m. Zal die dan voor de test wel aankopen…

 

Ga eens bekijken of de tv met wifi booster dezelfde problemen heeft als die met de wifi bridge. Anders switch ik de booster naar de tv waar 't meest tv wordt op gekeken.

Reputatie 1
Badge

Ik heb ondertussen mn “oude hdmi” kabels vervangen aan beide toestellen met de nieuwe hdmi-kabels  die in de doos van de V7’s zat (had de oude hdmi laten hangen, luiheid). op de nieuwe hdmi kabels staat “2K-4K” op de oude niet, mss kan dit al iets verhelpen. 

Na wat gesurf las ik dat de one ssid misschien ook een boosdoener kan zijn met de wifi-bridge combo? Kan me wel voorstellen dat een oudere wifi-bridge niet zo goed omgaat met die nieuwe standaard one ssid? De moeite van die uit te schakelen? Want ben wel tevreden van mn huidige wifi connectie… 

ps: ik heb gisterenavond de tv met de nieuwe wifi-booster eens getest en ik merk daar eigenlijk geen zwarte schermen, noch haperingen… de wifi-booster staat een verdieping lager nochtans…

Die wifi-bridge heb ik destijds gekocht bij Proximus, mss wisselen met een wifi-booster? Maar die zijn enkel te huur, en als ik 6eu per maand moet ophoesten enkel maar om haperingvrije tv-beelden te hebben….

 

Setup: op 1e verdieping/woonkamer: fibermodem, bboxv3+, Syno NAS met ethernetkabel verbonden aan bbox, tv toestel draadloos verbonden via wifi-bridge (2017).  Gelijkvloers: tv toestel draadloos verbonden met wifi-booster (2021).

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Badge +4

Ik heb paar dagen geleden de One SSID uitgeschakeld , vrijdag 2 heel kleine haperingen (1 sec), maar gisteren geen problemen, mss dat het toch helpt ?!

De wifi blijft even goed en de dochter blijft verbonden met de 5.0 met haar iphone

Reputatie 1
Badge

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Wij hebben enkele iphones en macbook dus mss wel nuttig om te proberen. Ik wacht effe proximus medewerker af ivm conductor, wat is dat eigenlijk?

Reageer