Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Welke software versie heb je dan nu?

Reputatie 1

Terug een nieuwe decoder update ontvangen. Het enige wat ik opmerk dat je de decoder pas na maximaal 4 uur automatisch kan laten uitschakelen. Waarom niet zoals voorheen in te stellen vanaf 1 uur uitschakelen?

Ik begrijp niet waarom pxs zich bezig houd met dergelijke aanpassingen terwijl er genoeg issues zijn die wel aangepakt moeten worden...

Ik verdenk ook processing of memory issues… probleem manifesteert zich bij mij meestal na bekijken opname of als je 2-3 keer kort na elkaar zapt…

Dat is inderdaad best mogelijk.

Meestal begint het ook effectief opnieuw na het zappen.
Je merkt het onmiddellijk want het geluid klinkt dan plots luider.

Helaas, vandaag was het al zo ver; de decoder forceert weer (ongevraagd!) dolby geluid.
Dit met als resultaat dat het geluid telkens opnieuw later doorkomt dan het beeld.

Nog steeds elke dag een reset uitvoeren om dit probleem te verhelpen…
Enkel dan herstelt de audio zich terug naar stereo i.p.v. dolby.
 

 

Ik verdenk ook processing of memory issues… probleem manifesteert zich bij mij meestal na bekijken opname of als je 2-3 keer kort na elkaar zapt… 

Net weer een chat gehad maar meer dan reset van de modem weer niks… 

@Kenny_013 Kan je aub je profiel aanvullen zodat ik dit voor je kan nakijken ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Aangevuld 

Helaas, vandaag was het al zo ver; de decoder forceert weer (ongevraagd!) dolby geluid.
Dit met als resultaat dat het geluid telkens opnieuw later doorkomt dan het beeld.

Nog steeds elke dag een reset uitvoeren om dit probleem te verhelpen…
Enkel dan herstelt de audio zich terug naar stereo i.p.v. dolby.
 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Kenny_013 Kan je aub je profiel aanvullen zodat ik dit voor je kan nakijken ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Na weken van verhakkeld beeld, out of sync beeld/klank, alles volledig gereset van de internet box tot de decoder tot de powerlines… Leek een weekje stabieler tot… er gisteren plots de melding verscheen dat er een nieuwe versie geïnstalleerd ging worden… 

Vanavond weer prijs zoals voorheen… Reeds 3 maal Android tv box herstart, net als de powerline (die trouwens geen probleem stelt: laptop bij wijze van test met kabel op zelfde powerline aangesloten, kan perfect YouTube en dergelijke streamen op moment dat de box de soep in draait)… 

Stilaan klaar voor psychiatrie… 

Hier ook binnengehaald.

Benieuwd of dit nu eindelijk de Lipsync issues bij live TV aanpakt.

Ik evalueer en koppel mijn bemerkingen terug op een later tijdstip.

Hier nu ook nieuwe software binnengehaald.

Regelmatig  sneeuw bij opstart + melding 1080px24hz als beeldscherminstelling.

Blijkbaar toch nog niet oké.

Ik hou het verder in het oog. 

Mvg

Artie

@ProxiTim 
Bedankt voor de feedback.

Gewoon ter info: Waarschijnlijk kan  het zelfde resultaat behaald worden door de Hdmi kabel eens even uit de TV (of decoder) te trekken.

Reputatie 1
Badge

Vanmorgen ook melding gekregen van een software update inderdaad van Middleware versie 5.5.5.2 naar 5.5.6.1 en App versie 5.120.5.

Na de software update gedaan te hebben, bleek ik achteraf geen klank te hebben op alle kanalen, alsook toen ik eens een bluray afspeelde was er geen klank op de tv, ik heb de tv eens van de stroom gedaan en opnieuw laten starten, dan was het probleem verholpen, nu kan ik weer genieten van Proximus TV met geluid, dus geen paniek als ook iemand ineens geen geluid meer heeft op de tv.

Succes allemaal met de nieuwe software.

Timm1983

Heb je zelf al gecheckt of je sedert de laatste versie van April (Middleware-versie PXM-SW-5.5.5.2 App versie 5.120.3) nu een recentere versie staan hebt?

Reputatie 2
Badge

@HadewychT  Goeie middag kan het zijn dat de tv box deze nacht een update heeft gehad ?heb een melding gehad er van op mijn tv box. Wat zit er dan in deze update van verbeteringen?

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor jullie feedback.

Kan je met volgende info eens proberen of je het probleem met het volume en de eco-stand opgelost krijgt ? Daarbovenop kan je ook eens al je toestellen heropstarten. Je schakelt alles uit en start dan eerst je B-box op. Als alle lichtjes terug branden start je eventueel je draadloos systeem terug op en daarna je decoder. 

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Afstandsbediening via Radiofrequentie of Bluetooth

 

De decoder start sinds kort heel moeizaam op, ik wijt dit aan de ingevoerde eco-instellingen (“Pickx start trager op om zuiniger te zijn”). Ik wil dit helemaal niet, maar ik lijk dit niet te kunnen uitschakelen.

Ten eerste lukt aanzetten meestal niet, ik moet een twee- of drietal keren volledig herstarten en dan na 5 tot 10 minuten pas komt er beeld op Pickx door. Ik krijg ondertussen ook de melding dat mijn Ethernet niet is aangesloten, maar ik kan tegelijk wel naar Netflix gaan.

Ten tweede is de decoder door deze maatregel offline wanneer hij uit staat. Ik kan deze dus niet extern benaderen via het IP-adres, wat ik geregeld doe. 

 

Ondertussen bij kijken naar opname, beeld vastgelopen, met daarna zwart beeld en p130 of p139 of zo iets en nu enkel pagina na herstarten decoder : proximus tv service niet beschikbaar 😡. 

Ondertussen al meerdere keren decoder herstart en modem zonder resultaat! 

Edit: bericht gewist, foute post!

Reputatie 7
Badge +3

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

@HadewychT 

Heb enkele bevindingen/opmerkingen omtrent de recente update

  1.  Het geluid is nu stiller en in Replay waar het vroeger luider was nu stiller dan in rechtstreeks kijken.
  2. Ook opgemerkt bij het opvragen van een opname duurt het langer alvorens dit start.
  3. In Replay komt er soms de melding even geduld met een draaiend cirkeltje.
  4. Bij het herbekijken van een programma is er soms een onderbreking van enkele seconden wanneer het programma hervat na de reclame op de zenders van VTM.
  5. Wanneer ik doorspoel ( heb TV Replay +) krijg ik na de melding oeps programma kan niet worden afgespeeld foutcode P0006 , dit enkel op de zenders van DPG Media . 
  6. Bij het heropstarten van de decoder zonder de instelling ECO modus krijg ik nu de melding : De Pickx applicatie werd vertraagd opgestart om energy te besparen, omdat uw toestel gedurende meer dan 12 uur niet werd gebruikt.
  7. Het zappen in Bluetooth modus werkt plots trager.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Je bedoeld UHD Color uitschakelen?

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

probeer mss dit eens → Afstandsbediening V7 | Proximus Forum

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Dank u voor uw advies. Ik vind toch niet normaal dat ik het alleen voor mij niet werkt.

Dank uw voor alles.

Reputatie 5
Badge +3

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

Reputatie 2
Badge

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Reageer