Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

898 reacties

Reputatie 1

laatste 2 weken steeds probleem bij inschakelen box geen geluid …...steeds hdmi kabel eruit terug erin …... samsung qn93b en nieuwe highspeed hdmi kabels 2.1 …... v7 versie (android box)

Ik ben die synchronisatie problemen ook grondig beu...wat is die 'aanpassing' die jullie doen om het probleem eventueel op te lossen? Ik wil graag een oplossing...

 

Reputatie 7
Badge +4

@GielB 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

De audiovertraging is al sinds februari 2022 een vervelende bug van de decoder.
Deze forceert ongevraagd dolby geluid en dat komt dan plots trager door.

Als je de decoder volledig herstart dan is dat (voor even) opgelost.
Maar inderdaad, zeer vervelend.

Hebben iemand van de Proximus Forum moderatoren voor u reeds aanpassingen gedaan op je lijn, want dat kan helpen, maar of dit voor alle gevallen kan helpen is weer een andere vraag natuurlijk!

Is het mogelijk om op onze lijn aanpassingen te doen? Wij hebben hier regelmatig last van audiovertraging, wat leidt tot grote frustratie!

In de eerste versie van de box hadden we een harde schijf, dus zeer veel ruimte, en onbeperkt in de tijd. Daarna kwamen de boxen zonder harde schijf, dus een beperkt volume gedurende 3 jaar. Nu is er de V7, waarbij alles na 60 dagen verdwijnt. De belofte van “lange termijn” op de V7 is al sinds 2021 ongewijzigd. De mogelijkheden worden dus systematisch kleiner: een doelbewuste politiek om ons naar betaalde streams en VOD te duwen ?

Hebben iemand van de Proximus Forum moderatoren voor u reeds aanpassingen gedaan op je lijn, want dat kan helpen, maar of dit voor alle gevallen kan helpen is weer een andere vraag natuurlijk!

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

Het is een echte schande.

Al bijna een JAAR (februari 2022) zonder enige update om dit gekende probleem op te lossen!

Ik heb er ook genoeg van, de decoder vliegt de deur uit. Vanaf nu wordt het IPTV, dat bovendien ook nog eens goedkoper is.

Ook onbegrijpelijk dat hier geen enkele reactie op komt van Proximus. Het interesseert hun precies niet. 

Reputatie 5
Badge +3

Krijg geen gehoor van Proximus van deze fout

Ja dat is inderdaad juist wat je zegt, maar het valt nu eenmaal voor en niet bij iedereen dus waar zit het verschil ? Moest er vaste oplossing zijn voor iedereen dan zou het natuurlijk ook niet meer voorvallen, maar blijkbaar is het weer zo simpel niet als we denken ?

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Is dat de laatste versie? Bezit de bbox3. Minder…? Mag niet voorvallen!

 

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb geen probleem met de synchronisatie, enkel het uitgaand optisch geluid die soms een bromtoon naar de versterker doorstuurt. Met de V6 was dat via een analoge uitgang en was er nooit een probleem, nu heb ik mij nog eens een DAC convertor mogen aanschaffen en is het nog niet altijd zoals het moet zijn.

mvg

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hier nog steeds gedoe met de optische audio uitgang vd V7, het geluidssignaal komt er pas door na het inschakelen vd TV, soms krijg ik eerst een luide interferentie door de boxen vd versterker waardoor ik dan de V7 herstart alsook de versterker, dan pas kan ik de radio beluisteren. De DAC converter is reeds vervangen maar na wat testen ligt het aan de audio uitgang vd decoder.

Nog klanten met dergelijk probleem?

mvg

 

Enkele dagen geleden problemen met het openen van de apps: Streamz, VTM GO en VRT MAx. De apps crashen na het openen. Reset decoder al geprobeerd, zonder succes.

Reputatie 1

update 07.12.2022

niewe smart tv samsung qn93b en nieuwe highspeed hdmi kabels 2.1

probleem met v7 na inschakelen android box beeld en geen klank (wel klank op de tv apps van mijn samsung smart tv netflix disney+  prime video) niet altijd maar regelmatig , dus steeds hdmi kabel uittrekken en v7 terug opstarten……………………………………...

Via dit topic 

hier (terug) terecht gekomen. Tegenwoorden veel problemen met opgenomen programma’s die plots stoppen en een P-fout geven.

Eerst was het in het begin van het programma. De decoder herstarten leek te werken.
Daarnet een programma aan het bekijken en plots een P016 fout. Decoder OFF/ON helpt wel om live terug te kijken, maar de opname bekijken lukt niet meer. De melding komt er iedere keer op

Reputatie 1

raar mijn v5 ligt nog netjes in de kast ………… de komende 14 dagen geen tijd voor techniekers…….

telefoon is gekend bij proximus normaal .

kabel getest op pc werkt netjes 110 mb/sec dus kabel is het niet modem is nog niet zolang geleden

geruild (bbox 3).heb een xiaomi mibox (voor disney+ netflix vtmgo etc…. deze werkt enkel via wifi en werkt wel naar behore) dus……………………….

 

                                                  mvg, antwerpfc

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik zie dat je je V5c terug aangesloten hebt. Werkt deze wel terug goed ? 

Ik zal een afspraak maken met een technieker om dit op te lossen. Kan je nog een GSM-nr toevoegen in je profiel zodat de technieker je kan contacteren als hij onderweg is ? 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 1

sorry martin en alle andere helpers :-)

Reputatie 1

nog steeds hetzelfde probleem en met de pcl in de kamer van de dochter ook problemen ……

ik had gehoopt nieuwer is beter maar helaas…………………… en de apps op mijn smart tv die werken via wifi

probleemloos ( dus kabel is altijd 100% internet en wifi is zwakker ….dus de lijn zal het probleem niet zijn toch ?)  of de decoder of de app van pickx is het probleemkind)

dit kan toch echt niet de bedoeling zijn van tv kijken ??? als mijn nieuwe auto zo moest rijden bracht ik hem terug naar de garage !

dit is geen verwijt naar u toe hoor beste Marvin :-)

Reputatie 1

zal eens proberen met andere kabel…… decoder 1 is verbonden met kabel en decoder 2 met pcl op de dochter haar kamer 1.5 naast modem ….(dochter kijkt heel weinig tv)

 

                                                           mvg

voorheen minder problemen dan met de nieuwe decoders.

Reputatie 7
Badge +4

@antwerpfc Ik heb je lijn nagekeken en zie dat de kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder niet optimaal is. Kan je eens testen met een andere rechtstreekse kabel tussen beide toestellen ? 

Heb je dit probleem op je beide V7-decoders ? Indien niet, kan je ze eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuist met de decoder. 

Als je liever terug je V5c aansluit, moet je niets speciaals doen. Je sluit de kabels terug aan en bij het opstarten geef je je lijnnummer terug in. Hierdoor is hij automatisch geactiveerd. Je moet dan wel de V7 terug desactiveren en terugsturen. Anders zal er huurgeld voor 3 deciders aangerekend worden. 

@Dulac Kan je eens testen of je dat ook nog voorhebt als je decoder rechtstreeks verbonden is met je modem ? Ik zie dat er nu wel enkele toestellen tussen zitten (booster en een switch of plc,… ?)

Reputatie 1

ik heb de oude v5 compact hier nog liggen en is GEDEACTIVEERD en heb nu 2 ACTIEVE v7 decoders welke nu aangesloten zijn dus 2 lijnen in gebruik nu ( kan tot 3 lijnen gebruiken niet ?)

 

                                                                         mvg

afwachten wat fiber zegt en anders tot mijn grote spijt decoders buiten en tv vlaanderen met mi box !!!!!

en enkel nog fiber van proximus …………………………….

Reageer