Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

groot gelijk :))

Badge +4

Het is nu ook niet dat ik iedere dag last heb soms eens om de 3 dagen eventjes een zotte 5 minuten.

Ik zal wel verder doen met de kabel :)

‘t kan in ieder geval moeilijk beter worden dan via een rechtstreekse verbinding met de bbox!

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan dat mag je zeker testen. Sowieso zijn ze nog verder aan het werken aan een betere stabiliteit en minder fouten zoals je in het overzicht kan zien. Hopelijk snel beterschap  :)

Badge +4

Het is niet zo evident om te proberen met een andere kabel (ligt doorheen paar muren, gaten toe gedaan ) maar het feit dat het probleemloos werkte met een V5 en dezelfde kabel zegt al genoeg dan over de V7. 

Mss kan ik nog proberen de decoder met wifi te verbinden naar de wifi-booster die ook in de living staat...bij wijze van test ??

Ps was idd A001 en P134

Reputatie 7
Badge +4

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

@Danny64 @RedsFan Kan het fout A001 zijn ?  Deze foutmelding wijst op een slechte connectie tussen je B-box en je decoder. Heb je eventueel de mogelijkheid om te testen met een andere kabel ? 

fout P134 wijst ook op een zwak signaal tussen decoder en B-box waardoor de streaming niet goed genoeg gebeurt. Is dit via kabel of draadloos ? Als het kan eventueel ook eens testen met kabel. De foutmelding zou ook moeten weggaan door een keer te zappen. Maar mag natuurlijk niet vaak voorkomen. 

 

TBI: 

Proximus medewerker schreef: Er zijn inderdaad nog een paar fouten in de ondertiteling op de android decoder. Dit zal in de volgende update opgelost zijn. Wanneer die er zal zijn, is afhankelijk van de testresultaten. 

@Martin : ik hoop zeker dat het allemaal wat vlugger zal gaan, maar het trager laden van Picks op de V7 lijkt me idd een bug, hoewel het al beter is dan vroeger, maar je moet niet vlug het doelpunt nog willen zien van je favoriete ploeg. 😊

Ik zie niet in waarom fiber een slechte werking zou hebben bij fiber eerder het omgekeerde want alle problemen die al bestaan (uitgenomen deze die iets zouden te maken met een te lage snelheid via VDSL op koper) zal je daar ook wel ondervinden die eerder te zoeken zijn in de werking (+ bugs)  van de V7.

Prima.

Blij dat deze stand van zaken nu toch eveneens op het nederlandstalige forum staat, waardoor ook wij een overzicht krijgen en alle bugs en oplossingen in één onderwerp gebundeld worden.

Er werd daar meer dan een maand lang hard aan gewerkt door forumleden en Proximus medewerkers op het franstalige forum. 

https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/les-nombreux-bugs-restants-du-v7-57229

Hopelijk komen er nu sneller ook wat oplossingen, liefst nog, zoals beloofd, een paar via een update in december....

Onze v7 is verbonden met de b-box via een wi-fi booster en is nu redelijk stabiel. Daarom houden we hem. Nog weinig foutmeldingen, maar het is toch nodig dat een aantal punten (replay, bluetooth, overzicht tv-gids o.a) dringend verbeterd worden zodat de v7 niet dezelfde weg opgaat als de V6.

Nu binnen een tijdje nog zien wat voor effect fiber zal hebben op de werking van de v7. 

Reputatie 4
Badge +1

Ja die code is het, je mag doen wat je wil, resetten , b box resetten , noppes , blijkbaar nog geen oplossing , voor dit probleem ....

Badge +4

Soms ook foutcode A0001 en P134

Rechtstreeks Verbonden met kabel

Reputatie 4
Badge +1

Decoder rechtstreeks verbonden met bbox 3...

- Spotify problemen via de V7 decoder:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/spotify-streaming-60110?postid=736885#post736885

Probleem met de tv gids probeer eens het volgende:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Zenderinfo ophalen” 
Reputatie 4
Badge +1

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

Fantastisch :thumbsup_tone2:  zo’n overzicht,
als het enigszins mogelijk is houdt deze sticky zoveel mogelijk up-to-date .

Disney+ geeft geen 4K Ultra HD omdat blijkbaar die app nog niet ondersteunt op deze box, 
 en is de scherpte veel lager ligt met een v7 aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen.
De native app op de tv geeft echter wel 4K door.

Netflix-app op de V7 decoder heeft wel de mogelijkheid om 4K door te sturen.
en geeft inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder.

Dus 2 problemen die Proximus zou moeten voorzien:

  • Dat HDR uitschakelbaar is via de decoder.
    Zolang er niet voldoende geschikte content is, en HDR dus overbodig en zelfs storend is.   
    * Eventueel kun je voorlopig via je het systeem van de TV, onder beheer externe apparaten: UHD HDMI uitzetten voor decoder, aangezien HDR uitzetten in de beeldinstellingen van de TV geen oplossing bracht.

     

  • Dat Disney+ app op de decoder 4K aan kan, 
    gezien dit standaard in hun abonnement zit. 

Antwoord Proximus i.v.m. niet mogelijk om HDR uit te schakelen op de V7 Decoder:

We volgen hiervoor de Androidstandaarden en zullen dit niet aanpassen. Je kan dit dus best aanpassen op je TV als je problemen ondervindt met deze instelling.
_

Wat je eventueel kunt natrekken en Proberen ivm instellingen voor HDR, zie onderstaand voorbeeld: 

Door de instellingen van je V7 Decoder en de  TV beeldkwaliteit waar je een paar dingen moet aanpassen.

  1. Invoersignaal extra moet worden  ingesteld op Aan op je TV toestel 

Zorg ervoor dat u een HDMI-kabel gebruikt voor hoogwaardige video's op HDMI 4-poort

• Bron Verbindingshandleiding Videoapparaat HDMI van je TV

  1. Controleer of de settopbox of kabelbox de inhoud of uitzending voor UHD ondersteunt en stel de resolutie in op 3840 x 2160p60. Op je V7 decoder instellingen ( tandwieltje ) naar  Instellingen toestel naar Aparaat voorkeuren naar Weergave daar kan je deze resolutie instellen

 

Het inschakelen van de HDR+ modus op mijn QLED TV

Met de HDR-technologie wordt jouw kijkervaring beter, mooiere kleuren en meer contrast.

Zo activeer je de HDR+ modus

Gebruik de Navigatie-knoppen op de Samsung Smart Remote om door de menu's te bladeren. Druk op de knop Enter om jouw keuze te bevestigen en markeerpunten in te stellen.

Druk op Enter op de Samsung Smart Remote

Gebruik de knop Back (terug) om de ingeschakelde app of het menu te verlaten. Gebruik de knop Home om de Smart Hub homepage weer te geven.

Druk op de knop Back (terug) op de Smart Remote

1Druk op de knop "Home" en selecteer "Settings" (instellingen).

Ga naar Settings (instellingen)

2Kies uit het menu-onderdeel "Picture" (beeld) de optie "Expert Settings" (geavanceerde instellingen).

Selecteer Expert Setting (geavanceerde instellingen) onder Picture (beeld)

3Navigeer naar de "HDR+ Mode" (HDR+-modus).

Navigeer naar de HDR+-modus

4Druk op de knop Enter om “HDR+ Mode” (HDR+-modus) in te schakelen.

Druk op Enter om de HDR+-modus in te schakelen

Alle beelden, ongeacht de signaalbron, zullen door de HDR+-technologie verbeterd worden.
_

HDMI UHD Color | Handige tips voor je Samsung Smart TV (samsungsimulator.com)

TV terugzetten naar fabrieksinstellingen | Handige tips voor je Samsung Smart TV (samsungsimulator.com)
 

TV: Samsung QE65Q95TALXXN (software 2200.9)

Instelling beeld: Intelligente modus

Decoder V7: Resolutie 3840 x 2160 p60
_

 

Ontkoppelen van gekoppelde Proximus Pickx toestellen niet mogelijk via menu V7.
  NB: eventueel kan je dit indien je nog een oude decoder in je bezit hebt en het via deze decoder zijn menu doen.  

  • Schokkerig beeld bij afspelen opnames _
  • Geen beeld wel geluid _
  • geluid synchronisatie probleem  _

 

Opnames langer bewaren nog niet mogelijk.

 

Op 02/02/21 komt de langverwachte update voor de V7 eraan. 

MW build 3.58.2 en APK 4.58.9   
vandaag 02/02/21 en morgen wordt een update gedaan van de V7.
en zou je foutmelding P131 niet meer mogen krijgen (of toch veel minder vaak)
ook zouden hiermee verschillende foutmeldingen zoals P135 …. opgelost moeten zijn!

Op 08/03/21 update uitgerold.
MW build 3.64.1 en APK 4.64.4 (App versie:4.64.4 / Middleware PXM-SW-3.64.1)

-- info opnames
-- support bij tabblad instellingen

--  Zenders hernummeren lukt nog niet, je kan ze wel in je favorieten zetten.

NB: Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel http://proximus.be/brusselhernummering 
 

→ 13//03/21 geleidelijke uitrol van nieuwe versie (eerst bij testpersonen):
MW build 3.68.0 en APK 4.68.4 (Middleware PXM-SW-3.68.0 / App versie:4.68.4)

Middleware-versie PXM-SW-3.74.0 App versie x.xx.x

→ Begin oktober 21
Nieuwe piloot software MW build 3.80.0 die voor meer stabiliteit moet zorgen (minder P-fouten), wordt dan later naar iedereen met V7 uitgerold.

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden.

zie ook uitleg startpost hierboven onder → Update oktober 2021
         
Bij een aantal klanten wordt deze week APK versie 4.81.4 opgeladen enz.. 

  • Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.87.6
  • 20/02/22 Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.91.2   
                De eerste 20 000 klanten krijgen deze update:  
                nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te      kiezen via instellingen. Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out.
  • 30/03/22 Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.92.2 
    Sinds de laatste update forceert de V7 decoder opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is.
    De oplossing was door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken.
    Zelfs met stereo nog actief geeft de V7 decoder nog 5.1 geluid uit met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
  • 10/06/22 Middleware-versie PXM-SW-3.90.0   App versie 4.98.2.  
  • 10/06/22 Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.98.2.

mid22
Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol ( andere hardware / chipsets ).
Proximus heeft 2 v7 decoders met verschillende productiedatum en software.
De V7 met productie datum 03/2021:
heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
Kernel versie van maart 2022.
Werkt perfect geen problemen.
De V7 met productie datum 10/2019:
heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
Kernel versie van Augustus 2021.
Soms na replay , pauze of bekijken van opname:
foutcode P130 en P131 of melding dit programma is tijdelijk niet beschikbaar code 001.

 

 

 

  • Herinnering instellen bij een toekomstig programma kan niet zoals het kon bij mijn vorige decoders.

 

  •  

    FYI: Er zijn twee versies van V7 afstandsbediening in omloop,
    de oudere versie RC ...... 401 met de Radio knop links onderaan
    de nieuwere versie RC .....402 met de rode Netflix logo knop links onderaan.

TV-GIDS  Overzichtelijk maken:

Als alles goed loopt is dit voor de lente van volgend jaar 2021.
De definitieve datum zal wel afhangen van de resultaten van de interne testen die nog moeten gebeuren. 

==============================================================

10/02/21 Zenders hernummeren:
Bij de V7 kan je de zendervolgorde (nog) niet aanpassen.

Workaround: eventueel kan je dit indien je nog een oude decoder in je bezit hebt en via deze de hernummering doen.  

→ Je kan wel je favoriete zenders aanduiden in de TV-gids. 

Hier vind je alle nodige info  over het gebruik van de V7

TOEKOMST in Verband met zenders hernummeren:
De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8.
Proximus  werkt aan de hernummering van de Pickx App via het web, op deze manier zal dit dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 

Update1: Het is nu mogelijk om via de pickx website de zendervolgorde te veranderen 

  • Ga naar  www.pickx.be/zenders :
                (of via http://proximuspickx.be > instellingen > zenders hernummeren)
  • Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  • Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop  aan de rechterkant en over je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  • Druk op Opslaan bovenaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

zie ook De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Update2: Hernummeren via MyProximus (met QR-code)
Ga naar instellingen > zenders hernummeren , daar vind je de OR-code om te hernummeren via MyProximus. Deze wordt dan ook opgeslagen in je V7 decoder. U moet dan uw decoder ook even aan en uitzetten (best via de knop achteraan). 

Gemelde klachten / gemelde problemen:

25/02/21 → Decoder v7 klachten | Proximus Forum

19/05/21 → Problemen bij opstart v7 | Proximus Forum

15/12/21 → Soundbar vertraging geluid - decoder v7 | Proximus Forum

Je tv springt zomaar aan? 
In sommige gevallen is het mogelijk dat de Android TV decoder automatisch de stand-by modus verlaat en de tv inschakelt. Om dit te voorkomen, schakel je de tv uit of schakel je de CEC-functie uit. Ga naar Instellingen/ Instellingen Toestel / Apparaatvoorkeuren / HDMI / HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.

Info doorgespeeld door een forumlid:
De perikelen die ik hier lees liggen vooral aan het feit dat Android een multitasking OS is. Als je bv. iets niet deftig afsluit, blijft dat op de achtergrond draaien en als je iets nieuw opstart geeft dat soms foutmeldingen omdat je bv. 2 keer iets naar je tv wilt sturen. Eens je daar op let, kan je de fouten vermijden en hoef je geen resets meer te doen.
 
06/04/21 Audio Video niet synchroon:

Dit is inderdaad een gekend probleem, Proximus doet zijn uiterste om best dit op een permanente wijze te verhelpen, maar voorlopig is er nog niet echt nieuwe info hierover.
NB: 10 sec terugspoelen lost het probleem ook dikwijls op.

Audio volume
Het volume kan je aanpassen door op uw afstandsbediening tegelijkertijd SUB :arrow_up:  en volume +/- in te duwen

Audio volume zwak:

  • bv. iemand die het oplost met voorversterker → geluid-erg-zacht
  • bv nog een opmerking van iemand:
    Zwak als hij op stereo staat en zet ik hem op “surround sound” in de instellingen dan schakelt mijn tv naar “dolby digital live” en is het volume van het geluid wel normaal →  cfr.
  • Als ‘surround sound’ geactiveerd wordt op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.

Probleem met soundbar: 
Soundbar vertraging geluid - decoder v7 | Proximus Forum

Probleem ook bij Stereo wordt in 5.1 uitgestuurd en zal je geluidsysteem er dus zelf geen 5.1 van maken, omdat de V7 decoder de stereo programma’s niet in stereo doorgeeft en er ook zelf geen volwaardig 5.1 van maakt.

V7 Stand van zaken:  instelling surround uitgeschakeld probleem audio sync bij opnames| Proximus Forum

 

Je TV Box op je audiosysteem aansluiten | Proximus

P011:
Is een gekende error die we er zo snel mogelijk proberen uit te werken. Voorlopig kan je enkel de opname stopzetten, naar een andere zender zappen en dan de opname terug opnieuw starten

 

05/05/21 P050:
Deze fout krijg je als je decoder de streams die hij binnenkrijgt niet meer kan ontcijferen en kunnen zoals jullie al gemerkt hebben opgelost worden door V7 te herstarten. Dit zou wel niet vaak mogen voorkomen.

03/06/12:   P052
Als je de foutmelding P052 krijgt dien je je decoder te resetten naar de fabrieksinstellingen.

V7 decoder resetten → Je decoder resetten | Proximus

P130:
Is een gekende error.
Als je zapt naar een andere zender zou dit opgelost moeten zijn

Fout P130 wijst op een time-out in de streaming naar de decoder. Normaalgezien zou dit verholpen moeten kunnen worden door een reboot van de decoder.

 

05/05/21 P131: Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder. Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.

NB: Wat je ook nog kunt proberen als een herstart niet helpt:
Op je V7 decoder ga je naar
instellingen ( tandwieltje)  →   support →  App herstarten .
Als dit ook niet helpt eventueel de bbox herstarten (als je  de decoder eerst  stroomloos gezet hebt via schakelaar achteraan) tot de bbox volledig is heropgestart en dan pas de decoder onder stroom zetten.

 

12/08/21 P134 is momenteel een gekend probleem met de V7 decoder. Het wijst op een zwak signaal en er wordt dan meestal ook een kabelverbinding aangeraden.

Prox kan een aanpassing uitvoeren om het wat vlotter te laten verlopen.

Een tijdelijke oplossing is om naar dezelfde zender te zappen zodat de stream opnieuw aangevraagd wordt.

05/05/21 P135: Momenteel is er voor de P135 enkel een work around en die gaat zo: de decoder herstarten met de schakelaar achteraan of de opname of uitzending stop zetten, van zender veranderen en terug de opname of uitzendingen starten

Apps in de Android-decoder/TV Box (App installeren / App verwijderen)

→ Apps in de Android TV-decoder/TV Box | Proximus


12/05/21: Amazon Prime app
                    is vanaf nu beschikbaar op je V7 Android Decoder / TV Box

10/09/21: VRT Nu app via Google Play te downloaden op je decoder
alsook de volgende apps: VTM GO, RTL, ARTE, ZDF, RTBF en Streamz

Apple TV app / Apple TV Plus (nog niet beschikbaar op V7 Android Decoder / TV Box
De app draait wel op elk Android TV-apparaat met 8.0 Oreo of hoger dat niet direct beheerd wordt door een TV aanbieder. Die app installeer je via de Play Store op je smart TV. Dan kun je ook gebruikmaken van → Apple TV+   
Alles over Apple TV Plus.

08/06/21: Op dit ogenblik is TV Replay op Play 7 (en andere nieuwe kanalen)
enkel mogelijk op de V7 decoders.
De V5 en V6 decoders zullen tegen eind dit jaar aangepast worden om het ook op deze decoders mogelijk te maken. 

_ Gesproken Taal & Ondertitels / Audio & Ondertitels

  • via Home (huisje) en dan instellingen (tandwieltje) kan je de taal van je decoder en de gesproken taal en ondertiteling instellen

 

  • Via de knop “sub” op je afstandsbediening kom je in de instellingen voor de ondertiteling.
    Als je decoder op NL staat krijg je andere (duidelijkere) meldingen te zien.

Auto wil zeggen dat hij ondertiteling weergeeft als ze beschikbaar is. 

 

Tijdelijke recente Problemen:

Er is momenteel inderdaad een algemeen probleem met de V7 decoder. Dit zou je normaal kunnen oplossen door in de instellingen de cache te wissen(*1) van de Pickx app. Indien dit niet helpt plaatsen we tijdelijk een V5c. Het is de bedoeling dat de V7 terug in gebruik wordt genomen van zodra de problemen zijn opgelost. We zijn hier dan ook volop mee bezig.
(*1) {via tandwiel (= instellingen) - support - Clear data en herstart}

 

Wat denken anderen over de V7 decoder?

 

Wie krijgt een V7 decoder
V7 decoder wanneer gratis en wanneer betalend :
(10/11/2021)

deze informatie staat ook op onze website.
Android TV Box | Proximus

 

OPENSTAANDE VRAAG:

voor oude decoders:

VLAN10 = Internet (bekabeld en wifi via bbox)
VLAN30 = IPTV (voor decoders en ook geen Internet dataverbruik aangerekend ) →  Vraag: is dit ook zo voor de V7 decoders i.v.m. prox-TV en -opnames bekijken?

Spotify Probleem:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/spotify-streaming-60110?postid=736885#post736885
 
 


 

Reageer