Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

Fantastisch :thumbsup_tone2:  zo’n overzicht,
als het enigszins mogelijk is houdt deze sticky zoveel mogelijk up-to-date .

Disney+ geeft geen 4K Ultra HD omdat blijkbaar die app nog niet ondersteunt op deze box, 
 en is de scherpte veel lager ligt met een v7 aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen.
De native app op de tv geeft echter wel 4K door.

Netflix-app op de V7 decoder heeft wel de mogelijkheid om 4K door te sturen.
en geeft inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder.

Dus 2 problemen die Proximus zou moeten voorzien:

  • Dat HDR uitschakelbaar is via de decoder.
    Zolang er niet voldoende geschikte content is, en HDR dus overbodig en zelfs storend is.   
    * Eventueel kun je voorlopig via je het systeem van de TV, onder beheer externe apparaten: UHD HDMI uitzetten voor decoder, aangezien HDR uitzetten in de beeldinstellingen van de TV geen oplossing bracht.

     

  • Dat Disney+ app op de decoder 4K aan kan, 
    gezien dit standaard in hun abonnement zit. 

Antwoord Proximus i.v.m. niet mogelijk om HDR uit te schakelen op de V7 Decoder:

We volgen hiervoor de Androidstandaarden en zullen dit niet aanpassen. Je kan dit dus best aanpassen op je TV als je problemen ondervindt met deze instelling.
_

Wat je eventueel kunt natrekken en Proberen ivm instellingen voor HDR, zie onderstaand voorbeeld: 

Door de instellingen van je V7 Decoder en de  TV beeldkwaliteit waar je een paar dingen moet aanpassen.

  1. Invoersignaal extra moet worden  ingesteld op Aan op je TV toestel 

Zorg ervoor dat u een HDMI-kabel gebruikt voor hoogwaardige video's op HDMI 4-poort

• Bron Verbindingshandleiding Videoapparaat HDMI van je TV

  1. Controleer of de settopbox of kabelbox de inhoud of uitzending voor UHD ondersteunt en stel de resolutie in op 3840 x 2160p60. Op je V7 decoder instellingen ( tandwieltje ) naar  Instellingen toestel naar Aparaat voorkeuren naar Weergave daar kan je deze resolutie instellen

 

Het inschakelen van de HDR+ modus op mijn QLED TV

Met de HDR-technologie wordt jouw kijkervaring beter, mooiere kleuren en meer contrast.

Zo activeer je de HDR+ modus

Gebruik de Navigatie-knoppen op de Samsung Smart Remote om door de menu's te bladeren. Druk op de knop Enter om jouw keuze te bevestigen en markeerpunten in te stellen.

Druk op Enter op de Samsung Smart Remote

Gebruik de knop Back (terug) om de ingeschakelde app of het menu te verlaten. Gebruik de knop Home om de Smart Hub homepage weer te geven.

Druk op de knop Back (terug) op de Smart Remote

1Druk op de knop "Home" en selecteer "Settings" (instellingen).

Ga naar Settings (instellingen)

2Kies uit het menu-onderdeel "Picture" (beeld) de optie "Expert Settings" (geavanceerde instellingen).

Selecteer Expert Setting (geavanceerde instellingen) onder Picture (beeld)

3Navigeer naar de "HDR+ Mode" (HDR+-modus).

Navigeer naar de HDR+-modus

4Druk op de knop Enter om “HDR+ Mode” (HDR+-modus) in te schakelen.

Druk op Enter om de HDR+-modus in te schakelen

Alle beelden, ongeacht de signaalbron, zullen door de HDR+-technologie verbeterd worden.
_

HDMI UHD Color | Handige tips voor je Samsung Smart TV (samsungsimulator.com)

TV terugzetten naar fabrieksinstellingen | Handige tips voor je Samsung Smart TV (samsungsimulator.com)
 

TV: Samsung QE65Q95TALXXN (software 2200.9)

Instelling beeld: Intelligente modus

Decoder V7: Resolutie 3840 x 2160 p60
_

 

Ontkoppelen van gekoppelde Proximus Pickx toestellen niet mogelijk via menu V7.
  NB: eventueel kan je dit indien je nog een oude decoder in je bezit hebt en het via deze decoder zijn menu doen.  

  • Schokkerig beeld bij afspelen opnames _
  • Geen beeld wel geluid _
  • geluid synchronisatie probleem  _

 

Opnames langer bewaren nog niet mogelijk.

 

Op 02/02/21 komt de langverwachte update voor de V7 eraan. 

MW build 3.58.2 en APK 4.58.9   
vandaag 02/02/21 en morgen wordt een update gedaan van de V7.
en zou je foutmelding P131 niet meer mogen krijgen (of toch veel minder vaak)
ook zouden hiermee verschillende foutmeldingen zoals P135 …. opgelost moeten zijn!

Op 08/03/21 update uitgerold.
MW build 3.64.1 en APK 4.64.4 (App versie:4.64.4 / Middleware PXM-SW-3.64.1)

-- info opnames
-- support bij tabblad instellingen

--  Zenders hernummeren lukt nog niet, je kan ze wel in je favorieten zetten.

NB: Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel http://proximus.be/brusselhernummering 
 

→ 13//03/21 geleidelijke uitrol van nieuwe versie (eerst bij testpersonen):
MW build 3.68.0 en APK 4.68.4 (Middleware PXM-SW-3.68.0 / App versie:4.68.4)

Middleware-versie PXM-SW-3.74.0 App versie x.xx.x

→ Begin oktober 21
Nieuwe piloot software MW build 3.80.0 die voor meer stabiliteit moet zorgen (minder P-fouten), wordt dan later naar iedereen met V7 uitgerold.

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden.

zie ook uitleg startpost hierboven onder → Update oktober 2021
         
Bij een aantal klanten wordt deze week APK versie 4.81.4 opgeladen enz.. 

  • Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.87.6
  • 20/02/22 Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.91.2   
                De eerste 20 000 klanten krijgen deze update:  
                nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te      kiezen via instellingen. Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out.
  • 30/03/22 Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 App versie 4.92.2 
    Sinds de laatste update forceert de V7 decoder opnieuw surround geluid terwijl de bron stereo is.
    De oplossing was door in de instellingen surround uit te schakelen en alles in stereo te kijken.
    Zelfs met stereo nog actief geeft de V7 decoder nog 5.1 geluid uit met de bekende synchronisatie problemen tot gevolg. 
  • 10/06/22 Middleware-versie PXM-SW-3.90.0   App versie 4.98.2.  
  • 10/06/22 Middleware-versie PXM-SW-3.90.0 App versie 4.98.2.

mid22
Blijkbaar speelt de productie datum van de decoder V7 een rol ( andere hardware / chipsets ).
Proximus heeft 2 v7 decoders met verschillende productiedatum en software.
De V7 met productie datum 03/2021:
heeft nu de recentste software PXM-SW-3.90.0 Februari 2022
Kernel versie van maart 2022.
Werkt perfect geen problemen.
De V7 met productie datum 10/2019:
heeft nog de oude software PXM-SW-3.80.0
Kernel versie van Augustus 2021.
Soms na replay , pauze of bekijken van opname:
foutcode P130 en P131 of melding dit programma is tijdelijk niet beschikbaar code 001.

 

 

 

  • Herinnering instellen bij een toekomstig programma kan niet zoals het kon bij mijn vorige decoders.

 

  •  

    FYI: Er zijn twee versies van V7 afstandsbediening in omloop,
    de oudere versie RC ...... 401 met de Radio knop links onderaan
    de nieuwere versie RC .....402 met de rode Netflix logo knop links onderaan.

TV-GIDS  Overzichtelijk maken:

Als alles goed loopt is dit voor de lente van volgend jaar 2021.
De definitieve datum zal wel afhangen van de resultaten van de interne testen die nog moeten gebeuren. 

==============================================================

10/02/21 Zenders hernummeren:
Bij de V7 kan je de zendervolgorde (nog) niet aanpassen.

Workaround: eventueel kan je dit indien je nog een oude decoder in je bezit hebt en via deze de hernummering doen.  

→ Je kan wel je favoriete zenders aanduiden in de TV-gids. 

Hier vind je alle nodige info  over het gebruik van de V7

TOEKOMST in Verband met zenders hernummeren:
De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst, niet voor V7 of V8.
Proximus  werkt aan de hernummering van de Pickx App via het web, op deze manier zal dit dan automatisch overgenomen worden door de V7 decoder. 

Update1: Het is nu mogelijk om via de pickx website de zendervolgorde te veranderen 

  • Ga naar  www.pickx.be/zenders :
                (of via http://proximuspickx.be > instellingen > zenders hernummeren)
  • Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  • Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop  aan de rechterkant en over je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  • Druk op Opslaan bovenaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

zie ook De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Update2: Hernummeren via MyProximus (met QR-code)
Ga naar instellingen > zenders hernummeren , daar vind je de OR-code om te hernummeren via MyProximus. Deze wordt dan ook opgeslagen in je V7 decoder. U moet dan uw decoder ook even aan en uitzetten (best via de knop achteraan). 

Gemelde klachten / gemelde problemen:

25/02/21 → Decoder v7 klachten | Proximus Forum

19/05/21 → Problemen bij opstart v7 | Proximus Forum

15/12/21 → Soundbar vertraging geluid - decoder v7 | Proximus Forum

Je tv springt zomaar aan? 
In sommige gevallen is het mogelijk dat de Android TV decoder automatisch de stand-by modus verlaat en de tv inschakelt. Om dit te voorkomen, schakel je de tv uit of schakel je de CEC-functie uit. Ga naar Instellingen/ Instellingen Toestel / Apparaatvoorkeuren / HDMI / HDMI CEC. Schakel HDMI CEC uit.

Info doorgespeeld door een forumlid:
De perikelen die ik hier lees liggen vooral aan het feit dat Android een multitasking OS is. Als je bv. iets niet deftig afsluit, blijft dat op de achtergrond draaien en als je iets nieuw opstart geeft dat soms foutmeldingen omdat je bv. 2 keer iets naar je tv wilt sturen. Eens je daar op let, kan je de fouten vermijden en hoef je geen resets meer te doen.
 
06/04/21 Audio Video niet synchroon:

Dit is inderdaad een gekend probleem, Proximus doet zijn uiterste om best dit op een permanente wijze te verhelpen, maar voorlopig is er nog niet echt nieuwe info hierover.
NB: 10 sec terugspoelen lost het probleem ook dikwijls op.

Audio volume
Het volume kan je aanpassen door op uw afstandsbediening tegelijkertijd SUB :arrow_up:  en volume +/- in te duwen

Audio volume zwak:

  • bv. iemand die het oplost met voorversterker → geluid-erg-zacht
  • bv nog een opmerking van iemand:
    Zwak als hij op stereo staat en zet ik hem op “surround sound” in de instellingen dan schakelt mijn tv naar “dolby digital live” en is het volume van het geluid wel normaal →  cfr.
  • Als ‘surround sound’ geactiveerd wordt op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.

Probleem met soundbar: 
Soundbar vertraging geluid - decoder v7 | Proximus Forum

Probleem ook bij Stereo wordt in 5.1 uitgestuurd en zal je geluidsysteem er dus zelf geen 5.1 van maken, omdat de V7 decoder de stereo programma’s niet in stereo doorgeeft en er ook zelf geen volwaardig 5.1 van maakt.

V7 Stand van zaken:  instelling surround uitgeschakeld probleem audio sync bij opnames| Proximus Forum

 

Je TV Box op je audiosysteem aansluiten | Proximus

P011:
Is een gekende error die we er zo snel mogelijk proberen uit te werken. Voorlopig kan je enkel de opname stopzetten, naar een andere zender zappen en dan de opname terug opnieuw starten

 

05/05/21 P050:
Deze fout krijg je als je decoder de streams die hij binnenkrijgt niet meer kan ontcijferen en kunnen zoals jullie al gemerkt hebben opgelost worden door V7 te herstarten. Dit zou wel niet vaak mogen voorkomen.

03/06/12:   P052
Als je de foutmelding P052 krijgt dien je je decoder te resetten naar de fabrieksinstellingen.

V7 decoder resetten → Je decoder resetten | Proximus

P130:
Is een gekende error.
Als je zapt naar een andere zender zou dit opgelost moeten zijn

Fout P130 wijst op een time-out in de streaming naar de decoder. Normaalgezien zou dit verholpen moeten kunnen worden door een reboot van de decoder.

 

05/05/21 P131: Dit is een foutmelding die inderdaad voorkomt bij de v7 decoder. Normaal gezien is dit opgelost als je de opname of tv-replay even stop zet, zapt naar een andere zender en terug de opname start of de aflevering via tv-replay.

NB: Wat je ook nog kunt proberen als een herstart niet helpt:
Op je V7 decoder ga je naar
instellingen ( tandwieltje)  →   support →  App herstarten .
Als dit ook niet helpt eventueel de bbox herstarten (als je  de decoder eerst  stroomloos gezet hebt via schakelaar achteraan) tot de bbox volledig is heropgestart en dan pas de decoder onder stroom zetten.

 

12/08/21 P134 is momenteel een gekend probleem met de V7 decoder. Het wijst op een zwak signaal en er wordt dan meestal ook een kabelverbinding aangeraden.

Prox kan een aanpassing uitvoeren om het wat vlotter te laten verlopen.

Een tijdelijke oplossing is om naar dezelfde zender te zappen zodat de stream opnieuw aangevraagd wordt.

05/05/21 P135: Momenteel is er voor de P135 enkel een work around en die gaat zo: de decoder herstarten met de schakelaar achteraan of de opname of uitzending stop zetten, van zender veranderen en terug de opname of uitzendingen starten

Apps in de Android-decoder/TV Box (App installeren / App verwijderen)

→ Apps in de Android TV-decoder/TV Box | Proximus


12/05/21: Amazon Prime app
                    is vanaf nu beschikbaar op je V7 Android Decoder / TV Box

10/09/21: VRT Nu app via Google Play te downloaden op je decoder
alsook de volgende apps: VTM GO, RTL, ARTE, ZDF, RTBF en Streamz

Apple TV app / Apple TV Plus (nog niet beschikbaar op V7 Android Decoder / TV Box
De app draait wel op elk Android TV-apparaat met 8.0 Oreo of hoger dat niet direct beheerd wordt door een TV aanbieder. Die app installeer je via de Play Store op je smart TV. Dan kun je ook gebruikmaken van → Apple TV+   
Alles over Apple TV Plus.

08/06/21: Op dit ogenblik is TV Replay op Play 7 (en andere nieuwe kanalen)
enkel mogelijk op de V7 decoders.
De V5 en V6 decoders zullen tegen eind dit jaar aangepast worden om het ook op deze decoders mogelijk te maken. 

_ Gesproken Taal & Ondertitels / Audio & Ondertitels

  • via Home (huisje) en dan instellingen (tandwieltje) kan je de taal van je decoder en de gesproken taal en ondertiteling instellen

 

  • Via de knop “sub” op je afstandsbediening kom je in de instellingen voor de ondertiteling.
    Als je decoder op NL staat krijg je andere (duidelijkere) meldingen te zien.

Auto wil zeggen dat hij ondertiteling weergeeft als ze beschikbaar is. 

 

Tijdelijke recente Problemen:

Er is momenteel inderdaad een algemeen probleem met de V7 decoder. Dit zou je normaal kunnen oplossen door in de instellingen de cache te wissen(*1) van de Pickx app. Indien dit niet helpt plaatsen we tijdelijk een V5c. Het is de bedoeling dat de V7 terug in gebruik wordt genomen van zodra de problemen zijn opgelost. We zijn hier dan ook volop mee bezig.
(*1) {via tandwiel (= instellingen) - support - Clear data en herstart}

 

Wat denken anderen over de V7 decoder?

 

Wie krijgt een V7 decoder
V7 decoder wanneer gratis en wanneer betalend :
(10/11/2021)

deze informatie staat ook op onze website.
Android TV Box | Proximus

 

OPENSTAANDE VRAAG:

voor oude decoders:

VLAN10 = Internet (bekabeld en wifi via bbox)
VLAN30 = IPTV (voor decoders en ook geen Internet dataverbruik aangerekend ) →  Vraag: is dit ook zo voor de V7 decoders i.v.m. prox-TV en -opnames bekijken?

Spotify Probleem:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/spotify-streaming-60110?postid=736885#post736885
 
 


 


Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??


- Spotify problemen via de V7 decoder:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/spotify-streaming-60110?postid=736885#post736885

Probleem met de tv gids probeer eens het volgende:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Zenderinfo ophalen” 

Decoder rechtstreeks verbonden met bbox 3...


Soms ook foutcode A0001 en P134

Rechtstreeks Verbonden met kabel


Ja die code is het, je mag doen wat je wil, resetten , b box resetten , noppes , blijkbaar nog geen oplossing , voor dit probleem ....


Prima.

Blij dat deze stand van zaken nu toch eveneens op het nederlandstalige forum staat, waardoor ook wij een overzicht krijgen en alle bugs en oplossingen in één onderwerp gebundeld worden.

Er werd daar meer dan een maand lang hard aan gewerkt door forumleden en Proximus medewerkers op het franstalige forum. 

https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/les-nombreux-bugs-restants-du-v7-57229

Hopelijk komen er nu sneller ook wat oplossingen, liefst nog, zoals beloofd, een paar via een update in december....

Onze v7 is verbonden met de b-box via een wi-fi booster en is nu redelijk stabiel. Daarom houden we hem. Nog weinig foutmeldingen, maar het is toch nodig dat een aantal punten (replay, bluetooth, overzicht tv-gids o.a) dringend verbeterd worden zodat de v7 niet dezelfde weg opgaat als de V6.

Nu binnen een tijdje nog zien wat voor effect fiber zal hebben op de werking van de v7. 


Ik zie niet in waarom fiber een slechte werking zou hebben bij fiber eerder het omgekeerde want alle problemen die al bestaan (uitgenomen deze die iets zouden te maken met een te lage snelheid via VDSL op koper) zal je daar ook wel ondervinden die eerder te zoeken zijn in de werking (+ bugs)  van de V7.


@Martin : ik hoop zeker dat het allemaal wat vlugger zal gaan, maar het trager laden van Picks op de V7 lijkt me idd een bug, hoewel het al beter is dan vroeger, maar je moet niet vlug het doelpunt nog willen zien van je favoriete ploeg. 😊


TBI: 

Proximus medewerker schreef: Er zijn inderdaad nog een paar fouten in de ondertiteling op de android decoder. Dit zal in de volgende update opgelost zijn. Wanneer die er zal zijn, is afhankelijk van de testresultaten. 


Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

@Danny64 @RedsFan Kan het fout A001 zijn ?  Deze foutmelding wijst op een slechte connectie tussen je B-box en je decoder. Heb je eventueel de mogelijkheid om te testen met een andere kabel ? 

fout P134 wijst ook op een zwak signaal tussen decoder en B-box waardoor de streaming niet goed genoeg gebeurt. Is dit via kabel of draadloos ? Als het kan eventueel ook eens testen met kabel. De foutmelding zou ook moeten weggaan door een keer te zappen. Maar mag natuurlijk niet vaak voorkomen. 

 


Het is niet zo evident om te proberen met een andere kabel (ligt doorheen paar muren, gaten toe gedaan ) maar het feit dat het probleemloos werkte met een V5 en dezelfde kabel zegt al genoeg dan over de V7. 

Mss kan ik nog proberen de decoder met wifi te verbinden naar de wifi-booster die ook in de living staat...bij wijze van test ??

Ps was idd A001 en P134


@RedsFan dat mag je zeker testen. Sowieso zijn ze nog verder aan het werken aan een betere stabiliteit en minder fouten zoals je in het overzicht kan zien. Hopelijk snel beterschap  :)


‘t kan in ieder geval moeilijk beter worden dan via een rechtstreekse verbinding met de bbox!


Het is nu ook niet dat ik iedere dag last heb soms eens om de 3 dagen eventjes een zotte 5 minuten.

Ik zal wel verder doen met de kabel :)


groot gelijk :))


Toch even melden dat er enkele minuten na 0.00 uur een update is binnen gekomen , v 3.58.2 pxm

de vorige was 3.53.1 

Nu wel eerst gaan slapen en morgen zien we wel of het beter is :)


ik heb die update nog niet gekregen  ik heb nog 3.53.1 .


Dat is altijd zo geweest met updates van decoders deze worden nooit naar alle decoders tegelijk gepusht maar uw beurt komt wel, soms kan het lukken door een herstart of een reset van de decoder maar niet altijd.


heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:


Prox maakt ook ergens verschil tussen software die verder in ontwikkeling is een tussentijdse software versie, kan je zien als een soort versie om op te volgen wat de gevolgen zullen zijn bij die klanten en dan wordt dit een definitieve versie als blijkt na een tijd dat alles OK was die dan ook naar alle V7 decoders gepusht wordt.


heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:

Misschien eens proberen om manueel te controleren op een update ?

instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Gisterenavond had ik de TV al uitgedaan rond 23 u 50 toen rond 0.05 uur de tv plots weer aansprong (dacht ik mss een update en idd)


Volgens mij is dit net zoals bij het proberen met een reset want als Prox die niet klaar gezet heeft voor uw V7 mag je proberen wat je wilt, maar hiermee wil ik niet zeggen dat het geen goed idee is om het toch te proberen.


lukt ook niet. zal wel zien als het erdoor komt .:grinning:


@RedsFan  die optie voor te updaten wist ik niet. dank u


Reageer