Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

896 reacties

Het is niet zeker dat die reeds gepusht werd naar je decoder (PX heeft nog nooit updates naar de decoders tegelijkertijd naar iedereen gepusht, maar in waves)

je kan mss zelf eens controleren
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb de update nog niet binnen op me tv box V7.

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

Reputatie 1

Beste, ik heb zonet de nieuwe update ontvangen voor de Android V7 decoder. Op het eerste zicht niet veel nieuwe functies. Enkel de optie om je decoder via de afstandsbediening te herstarten zit wat verder weg (maar nog steeds mogelijk).

Een tweede wijziging is dat je nu de time-out van de decoder kan wijzigen van nooit naar 1 uur, 2uur, enz.. Dit was vroeger pas vanaf 3 uur inactiviteit mogelijk.

Enkel handig als je voor de tv inslaap valt om na 2 uur bv automatisch te laten uitvallen.

 

@HadewychT Bedankt voor de info.

Hopelijk lost de volgende update wél het probleem op met de desynchronisatie tussen beeld & geluid.

Ondertussen dan maar dagelijks de decoder manueel herstarten zodat de audio stream zich herstelt...

Reputatie 2
Badge

@HadewychT bedankt voor de info over de volgende update 

Reputatie 7
Badge +4

@Necroslave84 @Sounddie De info over de volgende update is gisteren toegevoegd. 

@steven.sanchez Het was inderdaad de bedoeling om het lipsyncprobleem ook in deze update op te lossen, maar dat is jammer genoeg toch nog niet helemaal in orde. We werken er verder aan. 

Reputatie 2
Badge

Hallo wanneer wordt deze nu verder aangevuld? @HadewychT  Mvg Benedict 

Reputatie 7
Badge +4

@Sounddie Het klopt inderdaad dat ik deze even niet meer verder aangevuld heb. Ik zal deze later deze week bijwerken. 

Sorry, het is er niet van gekomen deze week. Ik maak er maandag zeker werk van. 

Reputatie 7
Badge +4

@steven.sanchez Ik heb hier navraag over gedaan en zal het hier laten weten als ik meer weet.

Het is echter wel zo dat dit probleem niet altijd dezelfde oorzaak heeft en vele klanten hier geen hinder van ondervinden. De situatie ter plaatse heeft wel degelijk ook een grote invloed. 

@Dulac Als je het probleem niet kan oplossen met de eerder gegeven tips en het is te storend kunnen we je decoder omwisselen naar een V5c. 

​Ondertussen moet dit probleem met de synchronisatie toch welbekend zijn bij de verschillende diensten binnen het bedrijf? Wordt hierover dan intern totaal niet gecommuniceerd met elkaar?

@HadewychT
Kan u a.u.b. navragen of bevestigen dat er wordt gewerkt aan een algemene oplossing?
Blijkbaar wordt er tegen klanten namelijk verteld dat er in april een update komt voor dit probleem.

Alvast bedankt.

Reputatie 1

@HadewychT ik heb de V7 al met een Cat8 s/ftp kabel rechtstreeks aangesloten op de internet box. Zelfde probleem. Alles al geprobeerd, zonder succes.

Netflix/Disney+/Youtube/... streamen werkt wel perfect.

Dit is gewoon een software of hardwareprobleem van de V7 decoder. 

Sagem zal het probleem op Proximus schuiven, Proximus zal het probleem op Sagem schuiven. En daar kunnen jij en ik niks aan doen. 😉

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sounddie Het klopt inderdaad dat ik deze even niet meer verder aangevuld heb. Ik zal deze later deze week bijwerken. 

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Kan je je V7 dan eens proberen rechtstreeks te verbinden op je internetbox zonder de switch ertussen ? De kwaliteit van de verbinding is erg belangrijk voor de V7. Heb je ook de andere tips nagekeken in de instellingen die ik hiervoor al gepost heb ? 

Reputatie 1

@HadewychT Nee, enkel op de V7 is het probleem. Deze zijn beide via een netwerk switch verbonden met de modem (nieuwe internet box).

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Ik zie dat er 2 decoders aangemeld zijn op je lijn. Ondervind je dit probleem op beide decoders ? 

Hoe is/zijn de decoder(s) aangesloten ? 

@Glenn_S Ondervind je dit probleem enkel als je je decoder aansluit via de surround receiver, of ook rechtstreeks via je TV ?

Je kan bij de instellingen je kiezen voor automatische instellingen of stereo voor Dolby . Je kiest hier best voor automatisch, al kan stereo in sommige gevallen toch een betere klank geven. We volgen hier de Android standaard die ook regelmatig geüpdatet wordt (voor HDMI). 

Probleem met de lip sync lijkt voorlopig opgelost .

Dit heeft een medewerker via telefonisch contact bekeken en ‘iets aangepast’ wat juist heeft hij niet gezegd .

Het lip sync probleem was zowel via surround receiver als rechtstreeks op de TV .

 

De tv box staat op automatische instelling voor stereo of dolby .

Echter schakelt de tv box niet zelf naargelang de zenders stereo of surround aanbieden .

Dit zorgt ervoor dat de tv box altijd dolby uitstuurt waardoor de receiver dit ook zo weergeeft en bij stereo zenders er enkel klank door L & R speakers komt en de receiver geen surround kan maken van het aangeboden signaal .

Vrij stom aangezien de oudere tv box dit wel zelf deed .

Als je naar bv. VRT kijkt schakelde de uitgang vd oude tv box naar stereo waardoor de receiver er zelf surround van maakte .

Bij bv. Discovery schakelde die zijn uitgang automatisch naar dolby .

 

Standaarden van android lijken mij dan ook geen slimme keuze deze te volgen .

Ik vermoed dat iedereen in belgie die een surround receiver gebruikt me hierin zal volgen ...

Enkel als elke zender zijn content in surround aanbied zou dit goed zijn ...

Reputatie 1

Sync probleem is de laatste tijd nog erger aan het worden, beeld komt soms hopeloos achter op audio.

Ik merk ook dat het verschilt per zender, bv bij Discovery HD is het erger.

Ook: zap je even naar een andere zender dan is het weer een tijdje ok.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom dit niet opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Glenn_S Ondervind je dit probleem enkel als je je decoder aansluit via de surround receiver, of ook rechtstreeks via je TV ?

Je kan bij de instellingen je kiezen voor automatische instellingen of stereo voor Dolby . Je kiest hier best voor automatisch, al kan stereo in sommige gevallen toch een betere klank geven. We volgen hier de Android standaard die ook regelmatig geüpdatet wordt (voor HDMI). 

Beste ,

 

Hoe zit het met de ontwikkeling van de soft/firmware voor lopende problemen die reeds lang aanslepen?

Lip sync die echt schandalig slecht is , meer den 300ms delay die ik op mijn surround receiver kan zetten .

Wanneer gaat het surround probleem opgelost worden ?

Zodat we niet zelf moeten wisselen tussen stereo en surround in de menu ?

de V6 decoder deed dit zelf ? Hoe moeilijk kan het zijn dit dan ook te implementeren in de nieuwe V7?

Ik denk dat ik niet de enige klant ben die met een surround systeem tv kijkt ?

geforceerd dolby uitsturen is nogal lullig als de zender in stereo het aanbied …

Hierdoor is de surround receiver niet in staat het signaal om te zetten naar dolby digital+ of een ander gewenst formaat .

 

Graag een update hierover ??..

Beste moderatoren,

We zijn ondertussen al meer dan een jaar verder na de laatste ‘echte’ changelog en zijn ook reeds enkele versies van de APK verder.

Blijft deze pagina/changelog nog up-to-date gehouden?

is zeker niet meer up to date want bv in juli 2022 werd op het forum hier ergens een Middleware-versie PXM-SW-3.92.0 App versie 4.104.5 vermeld.

Beste moderatoren,

We zijn ondertussen al meer dan een jaar verder na de laatste ‘echte’ changelog en zijn ook reeds enkele versies van de APK verder.

Blijft deze pagina/changelog nog up-to-date gehouden?

@Bert_048 

 Ter bijkomende info!
 
Technicus van Proximus is hier vrijdag 17/02/23 thuis geweest.
Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

Reputatie 1

laatste 2 weken steeds probleem bij inschakelen box geen geluid …...steeds hdmi kabel eruit terug erin …... samsung qn93b en nieuwe highspeed hdmi kabels 2.1 …... v7 versie (android box)

Ik ben die synchronisatie problemen ook grondig beu...wat is die 'aanpassing' die jullie doen om het probleem eventueel op te lossen? Ik wil graag een oplossing...

 

Reageer