Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

808 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Kan je je V7 dan eens proberen rechtstreeks te verbinden op je internetbox zonder de switch ertussen ? De kwaliteit van de verbinding is erg belangrijk voor de V7. Heb je ook de andere tips nagekeken in de instellingen die ik hiervoor al gepost heb ? 

Reputatie 1

@HadewychT Nee, enkel op de V7 is het probleem. Deze zijn beide via een netwerk switch verbonden met de modem (nieuwe internet box).

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Ik zie dat er 2 decoders aangemeld zijn op je lijn. Ondervind je dit probleem op beide decoders ? 

Hoe is/zijn de decoder(s) aangesloten ? 

@Glenn_S Ondervind je dit probleem enkel als je je decoder aansluit via de surround receiver, of ook rechtstreeks via je TV ?

Je kan bij de instellingen je kiezen voor automatische instellingen of stereo voor Dolby . Je kiest hier best voor automatisch, al kan stereo in sommige gevallen toch een betere klank geven. We volgen hier de Android standaard die ook regelmatig geüpdatet wordt (voor HDMI). 

Probleem met de lip sync lijkt voorlopig opgelost .

Dit heeft een medewerker via telefonisch contact bekeken en ‘iets aangepast’ wat juist heeft hij niet gezegd .

Het lip sync probleem was zowel via surround receiver als rechtstreeks op de TV .

De tv box staat op automatische instelling voor stereo of dolby .

Echter schakelt de tv box niet zelf naargelang de zenders stereo of surround aanbieden .

Dit zorgt ervoor dat de tv box altijd dolby uitstuurt waardoor de receiver dit ook zo weergeeft en bij stereo zenders er enkel klank door L & R speakers komt en de receiver geen surround kan maken van het aangeboden signaal .

Vrij stom aangezien de oudere tv box dit wel zelf deed .

Als je naar bv. VRT kijkt schakelde de uitgang vd oude tv box naar stereo waardoor de receiver er zelf surround van maakte .

Bij bv. Discovery schakelde die zijn uitgang automatisch naar dolby .

Standaarden van android lijken mij dan ook geen slimme keuze deze te volgen .

Ik vermoed dat iedereen in belgie die een surround receiver gebruikt me hierin zal volgen ...

Enkel als elke zender zijn content in surround aanbied zou dit goed zijn ...

Reputatie 1

Sync probleem is de laatste tijd nog erger aan het worden, beeld komt soms hopeloos achter op audio.

Ik merk ook dat het verschilt per zender, bv bij Discovery HD is het erger.

Ook: zap je even naar een andere zender dan is het weer een tijdje ok.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom dit niet opgelost wordt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Glenn_S Ondervind je dit probleem enkel als je je decoder aansluit via de surround receiver, of ook rechtstreeks via je TV ?

Je kan bij de instellingen je kiezen voor automatische instellingen of stereo voor Dolby . Je kiest hier best voor automatisch, al kan stereo in sommige gevallen toch een betere klank geven. We volgen hier de Android standaard die ook regelmatig geüpdatet wordt (voor HDMI). 

Beste ,

Hoe zit het met de ontwikkeling van de soft/firmware voor lopende problemen die reeds lang aanslepen?

Lip sync die echt schandalig slecht is , meer den 300ms delay die ik op mijn surround receiver kan zetten .

Wanneer gaat het surround probleem opgelost worden ?

Zodat we niet zelf moeten wisselen tussen stereo en surround in de menu ?

de V6 decoder deed dit zelf ? Hoe moeilijk kan het zijn dit dan ook te implementeren in de nieuwe V7?

Ik denk dat ik niet de enige klant ben die met een surround systeem tv kijkt ?

geforceerd dolby uitsturen is nogal lullig als de zender in stereo het aanbied …

Hierdoor is de surround receiver niet in staat het signaal om te zetten naar dolby digital+ of een ander gewenst formaat .

Graag een update hierover ??..

Beste moderatoren,

We zijn ondertussen al meer dan een jaar verder na de laatste ‘echte’ changelog en zijn ook reeds enkele versies van de APK verder.

Blijft deze pagina/changelog nog up-to-date gehouden?

is zeker niet meer up to date want bv in juli 2022 werd op het forum hier ergens een Middleware-versie PXM-SW-3.92.0 App versie 4.104.5 vermeld.

Beste moderatoren,

We zijn ondertussen al meer dan een jaar verder na de laatste ‘echte’ changelog en zijn ook reeds enkele versies van de APK verder.

Blijft deze pagina/changelog nog up-to-date gehouden?

@Bert_048 

Ter bijkomende info!

Technicus van Proximus is hier vrijdag 17/02/23 thuis geweest.
Er is een probleem met de software van de V7box. Dit probleem wordt pas in april opgelost. 

Ondertussen moet ik elke week enkele keren de b-box en V7 box opnieuw opstarten. Dit zou voorlopig één van de enige oplossingen zijn.

Reputatie 1

laatste 2 weken steeds probleem bij inschakelen box geen geluid …...steeds hdmi kabel eruit terug erin …... samsung qn93b en nieuwe highspeed hdmi kabels 2.1 …... v7 versie (android box)

Ik ben die synchronisatie problemen ook grondig beu...wat is die 'aanpassing' die jullie doen om het probleem eventueel op te lossen? Ik wil graag een oplossing...

Reputatie 7
Badge +4

@GielB 

• Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

De audiovertraging is al sinds februari 2022 een vervelende bug van de decoder.
Deze forceert ongevraagd dolby geluid en dat komt dan plots trager door.

Als je de decoder volledig herstart dan is dat (voor even) opgelost.
Maar inderdaad, zeer vervelend.

Hebben iemand van de Proximus Forum moderatoren voor u reeds aanpassingen gedaan op je lijn, want dat kan helpen, maar of dit voor alle gevallen kan helpen is weer een andere vraag natuurlijk!

Is het mogelijk om op onze lijn aanpassingen te doen? Wij hebben hier regelmatig last van audiovertraging, wat leidt tot grote frustratie!

In de eerste versie van de box hadden we een harde schijf, dus zeer veel ruimte, en onbeperkt in de tijd. Daarna kwamen de boxen zonder harde schijf, dus een beperkt volume gedurende 3 jaar. Nu is er de V7, waarbij alles na 60 dagen verdwijnt. De belofte van “lange termijn” op de V7 is al sinds 2021 ongewijzigd. De mogelijkheden worden dus systematisch kleiner: een doelbewuste politiek om ons naar betaalde streams en VOD te duwen ?

Hebben iemand van de Proximus Forum moderatoren voor u reeds aanpassingen gedaan op je lijn, want dat kan helpen, maar of dit voor alle gevallen kan helpen is weer een andere vraag natuurlijk!

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

Het is een echte schande.

Al bijna een JAAR (februari 2022) zonder enige update om dit gekende probleem op te lossen!

Ik heb er ook genoeg van, de decoder vliegt de deur uit. Vanaf nu wordt het IPTV, dat bovendien ook nog eens goedkoper is.

Ook onbegrijpelijk dat hier geen enkele reactie op komt van Proximus. Het interesseert hun precies niet. 

Reputatie 5
Badge +3

Krijg geen gehoor van Proximus van deze fout

Ja dat is inderdaad juist wat je zegt, maar het valt nu eenmaal voor en niet bij iedereen dus waar zit het verschil ? Moest er vaste oplossing zijn voor iedereen dan zou het natuurlijk ook niet meer voorvallen, maar blijkbaar is het weer zo simpel niet als we denken ?

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Is dat de laatste versie? Bezit de bbox3. Minder…? Mag niet voorvallen!

@jdm_01 zou het kunnen dat jij een bbox4 hebt want schijnbaar valt dit minder voor met de bbox4?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb geen probleem met de synchronisatie, enkel het uitgaand optisch geluid die soms een bromtoon naar de versterker doorstuurt. Met de V6 was dat via een analoge uitgang en was er nooit een probleem, nu heb ik mij nog eens een DAC convertor mogen aanschaffen en is het nog niet altijd zoals het moet zijn.

mvg

De aanhoudende problemen met de audio synchronisatie en de ondermaatse ondersteuning van het toestel waren voor mij de reden om uiteindelijk over te schakelen naar een internet-only abonnement. Ik kan het moeilijk begrijpen dat het jaren duurt voordat deze problemen aangepakt worden. 

Reputatie 5
Badge +3

Hier nog steeds gedoe met de optische audio uitgang vd V7, het geluidssignaal komt er pas door na het inschakelen vd TV, soms krijg ik eerst een luide interferentie door de boxen vd versterker waardoor ik dan de V7 herstart alsook de versterker, dan pas kan ik de radio beluisteren. De DAC converter is reeds vervangen maar na wat testen ligt het aan de audio uitgang vd decoder.

Nog klanten met dergelijk probleem?

mvg

Reageer