Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 De reset is inderdaad gebeurd ondertussen. Dankjewel voor je feedback. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT Omstreeks 13.25 uur is er een reset gebeurd.

Heb nu 1.30 uur getest en momenteel geen problemen meer. Van opname terug naar live geen draaiende cirkel meer, van TV replay naar live direct live beeld.

Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma . Kon dit soms verhelpen met clear data & herstart van de Pickx App in de support instellingen op de decoder , doch gisterenavond ging dit ook niet meer op deze manier en herstart van de decoder verhielp dit ook niet. Kreeg dikwijls melding  “verbinding met het wifi signaal is verbroken”    ( de WIFI functie staat  trouwens ook uitgeschakeld in de instellingen daar die toch niet functioneert op dit model ) na een herstart , terwijl de decoder via een UTP kabel rechtstreeks verbonden is met de modem.

Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT De decoder werkt nu heel vlot !! 👍

Ja naamgenoot, het heeft wel 13 dagen geduurd eer mijn kaart werd gereset.
Dus mijn post was in het weekend en is daarna diep weggezakt.
Waarschijnlijk heeft  @HadewychT mijn post pas vandaag gezien.
Mischien haar een persoonlijk berichtje sturen vooraleer dit topic weer diep wegzakt?

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick,

Heb je al een reset gedaan via deze weg:

 

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt.
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair op de rechter zijkant van de decoder los.

mvg

 

@jdm_01 Bedankt voor de info.

Heb ik in december 2023 allemaal reeds gedaan . Toen was er een defect aan de V7 decoder vastgesteld. Deze werd vervangen maar de problemen met bekijken van opnames , TV replay en blokkerende afstandsbediening zijn  gebleven.  ( ook afstandsbediening resetten  van “Bluetooth naar infrarood “tijdens blokkering gaat niet  ) En resetten van decoder verhelpt het probleem van bekijken opnames en TV replay niet. Zit echt op het proximus netwerk in de servers of netwerkkaart dit probleem werd me tot 2 maal toe bevestigd door een technieker 1 maal hierbij mij en vorige week bij een buur.

Vriendelijke groeten, Patrick

 

Reputatie 5
Badge +3

@Patrick,

Heb je al een reset gedaan via deze weg:

 

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt.
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair op de rechter zijkant van de decoder los.

mvg

 

Reputatie 7
Badge +3

Sinds enkele dagen nieuwe (kleine) probleempjes opgedoken.
Vooral bij het starten van een opname doet zich voor dat een wieltje draait en blijft draaien gedurende 20-30 seconden. En de laatste dagen bij iedere opname. Voordien was het sporadisch, het is me niet eerder opgevallen.
Het gebeurt ook wel eens bij het (gewoon) opstarten van de decoder, maar dat zal eerder aan de opstartprocedure liggen zeker?

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

 

@HadewychT  ik  heb  sinds enkele weken dezelfde problemen zoals Mutlie hier schreef.

Op 11/01/2024 is er een technieker langs geweest maar hij kon daar niets aan verhelpen daar dit een probleem is met de servers in het proximus netwerk volgens hem. Het case nummer staat in mijn profiel in  het veld Ticket.

Hij ging dit melden aan de bevoegde dienst bij Proximus met de vraag om een reset uit te voeren ( hij zei me dat er wel een risico was dat mijn opnames zouden verdwijnen , wat ik betwijfel). Doch tot op heden nog steeds niet opgelost.

Ik heb dus die rondraaienede cirkel bij het opvragen van een opname , replay  uitzending . ook regelmatig dat wanneer ik dan terug live wil kijken ik een zwart scherm krijg en dan een rond draaiend cirkeltje. Geraak dan ook niet in de instellingen want enkel de volume knop van de afstandsbediening  reageert  en de decoder niet op enige andere toets. Na heropstart van de decoder ( door deze eerst stroomloos te zetten ) werkt de afstandsbediening terug ( dus geen probleem met de bluetooth koppeling). Heb deze middag omstreeks 13.40 uur de decoder nog opnieuw moeten opstarten.

(de software en app versie  op mijn v7 decoder zijn PXM-SW-5.7.3,  app-versie 5.140.1)

Mijn vraag zou een reset van de kaart waarop ik ben aangesloten dit kunnen verhelpen? 

Zo ja kan je dit voor mij even aanvragen om dit uit te voeren @HadewychT .

Alvast bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

 

Dank je wel!
Ik heb idd ook net gelezen dat de 4 uitgangen bij de Bbox zijn aangesloten op 2 verschillende kaarten.
Dat wist ik wel, maar het stak toch erg diep 🤣
Een andere poort is natuurlijk makkelijk te realiseren. :)

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie De reset is inderdaad al gebeurd ondertussen. Fijn te horen dat het ondertussen al beter werkt. 

Het testen met de andere kabel moet enkel als je toch nog problemen zou ondervinden. Je kan al als eerste al proberen om je lankabel ipv op poort 1 of 2 op poort 3 of 4 te steken of andersom. Als dat niet zou helpen is 1 rechtstreekse kabel inderdaad best voor een test. 

De verbinding viel net weg toen ik dit bericht zag en je wou antwoorden 😁
Dit heeft enkele minuten geduurd, ik heb daarna de tv en decoder opgestart en heb ook een opname gestart. Op dit ogenblik lijkt alles opgelost ! 🤞

Wat het testen met een andere netwerkkabel betreft, dit is niet zomaar 1-2-3 mogelijk. De decoder is via een UTP5 kabelnetwerk aangesloten op de modem. Er zijn meerdere aparte aansluitpunten, zo is aan de tv/decoder maar 1 enkel aansluitpunt. Ik zal dan eens op zoek moeten gaan naar een lange netwerkabel oftewel tv+decoder verhuizen naar de slaapkamer.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

LG (OLED55C35LA)

@ed 14350 

Welk merk van TV heb je juist?

Regelmatig krijgen we gedurende 1 à 2 sec een zwart scherm. Ook het geluid is dan weg.

Er zijn dagen dat alles zonder haperingen werkt en andere dagen krijgen we om de haverklap bovenstaand probleem.

Is hier een oplossing voor. De decoder uitschakelen en terug herstarten helpt niet.

We hebben sinds enkele maanden een nieuwe TV. De haperingen zijn verdwenen🙂

Sinds enkele dagen nieuwe (kleine) probleempjes opgedoken.
Vooral bij het starten van een opname doet zich voor dat een wieltje draait en blijft draaien gedurende 20-30 seconden. En de laatste dagen bij iedere opname. Voordien was het sporadisch, het is me niet eerder opgevallen.
Het gebeurt ook wel eens bij het (gewoon) opstarten van de decoder, maar dat zal eerder aan de opstartprocedure liggen zeker?
Verder ook af en toe grote haperingen, zwart beeld gedurende enkele seconden, precies uitvallen van de verbinding, het lijkt dan alsof de TV is uitgeschakeld. Deze avond kregen we zelfs 1 keer de boodschap “geen internetverbinding” te zien.
En soms werkt enkel de volume knop van de afstandsbediening en reageert de decoder niet op enige andere toets. Daarstraks ging het na een minuutje wel, maar ik heb al enkele keren geen andere oplossing gevonden dan stroomloos zetten van de decoder.

Hier is de verbinding ook met bluetooth.
Maar mijn opmerking blijft.

De decoder even stroomloos gezet en dan werkt de “SUB” knop idd na 2x drukken.
Ook de 2e keer, maar vanaf de 3e keer is het weer een loterij of de knop werkt of niet

Nog eens geprobeerd met de “SUB” knop, soms (dus niet altijd maar soms heel sporadisch na heropstarten van de decoder) moet ik wel eerst twee keer achtereen er op drukken en dan met één maal drukken staat de menu rechts op het beeldscherm.
Remote staat bij mij als Bluetooth gekoppeld met de decoder.

Hier ook, behalve de “SUB” knop op de afstandsbediening.
Die werkt maar af en toe, gisteren nog ondervonden, ik gebruik dus de “OK” knop en navigeer naar de ondertitels functie.

TBI: Ik heb deze zelfde software versies en tot hiertoe werkt alles goed.

@HadewychT 

Hier momenteel PXM-SW-5.7.3. App versie 5.139.1.

Ter info

Mvg

Artie

Onlangs werd de Januari 2024 de 5.7.3 software uitgerold maar dit heeft een grote inpakt op de Proximus support. Veel gebruikers hebben gezien dat de update niet compleet is.

  1. Typisch the TV gids is niet up to date.
  2. De startpagina is anders.
  3. Kanalen werken en kunnen geselecteerd worden, doch hebben geen programma benaming.
  4. De opgenomen content is niet beschikbaar
  5. In het ergste geval “ Proximus TV service niet beschikbaar”
  6. Er is geen remote fix mogelijk door Proximus support.

Bij verder onderzoek zijn het klanten die een mesh netwerk gebruiken die getroffen zijn.

Bepaalde data kan niet door een standaard netwerk worden behandeld en corrupts the download.

De workaround is om een de V7 (TV box) rechtstreeks met een kabel te verbinden op de Internet box en een reboot te starten van de V7.

Eens de workaround uitgevoerd  zou het probleem moeten opgelost zijn. Nu kan je de V7 terug verbinden met je mesh netwerk.

Spijtig dat Proximus weer iets speciaal uitgevonden heeft, het resultaat is dat support nu de scherven moet opruimen.

 

Gevonden

CEC op Samsung was uitgeschakeld

Nu 1knop voor aan/uit te zetten van tv en v7

Hier dus niet.
Raar

 

Als ik ofwel op PX-knop-Uit druk  of op de TV-Uit knop van de remote dan gaan beide decoder en TV uit.

Reageer