Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

808 reacties

Hier ook binnengehaald.

Benieuwd of dit nu eindelijk de Lipsync issues bij live TV aanpakt.

Ik evalueer en koppel mijn bemerkingen terug op een later tijdstip.

Hier nu ook nieuwe software binnengehaald.

Regelmatig  sneeuw bij opstart + melding 1080px24hz als beeldscherminstelling.

Blijkbaar toch nog niet oké.

Ik hou het verder in het oog. 

Mvg

Artie

@ProxiTim 
Bedankt voor de feedback.

Gewoon ter info: Waarschijnlijk kan  het zelfde resultaat behaald worden door de Hdmi kabel eens even uit de TV (of decoder) te trekken.

Reputatie 1
Badge

Vanmorgen ook melding gekregen van een software update inderdaad van Middleware versie 5.5.5.2 naar 5.5.6.1 en App versie 5.120.5.

Na de software update gedaan te hebben, bleek ik achteraf geen klank te hebben op alle kanalen, alsook toen ik eens een bluray afspeelde was er geen klank op de tv, ik heb de tv eens van de stroom gedaan en opnieuw laten starten, dan was het probleem verholpen, nu kan ik weer genieten van Proximus TV met geluid, dus geen paniek als ook iemand ineens geen geluid meer heeft op de tv.

Succes allemaal met de nieuwe software.

Timm1983

Heb je zelf al gecheckt of je sedert de laatste versie van April (Middleware-versie PXM-SW-5.5.5.2 App versie 5.120.3) nu een recentere versie staan hebt?

Reputatie 2
Badge

@HadewychT  Goeie middag kan het zijn dat de tv box deze nacht een update heeft gehad ?heb een melding gehad er van op mijn tv box. Wat zit er dan in deze update van verbeteringen?

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor jullie feedback.

Kan je met volgende info eens proberen of je het probleem met het volume en de eco-stand opgelost krijgt ? Daarbovenop kan je ook eens al je toestellen heropstarten. Je schakelt alles uit en start dan eerst je B-box op. Als alle lichtjes terug branden start je eventueel je draadloos systeem terug op en daarna je decoder. 

Het energieverbruik van je TV Box beperken | Proximus

Afstandsbediening via Radiofrequentie of Bluetooth

 

De decoder start sinds kort heel moeizaam op, ik wijt dit aan de ingevoerde eco-instellingen (“Pickx start trager op om zuiniger te zijn”). Ik wil dit helemaal niet, maar ik lijk dit niet te kunnen uitschakelen.

Ten eerste lukt aanzetten meestal niet, ik moet een twee- of drietal keren volledig herstarten en dan na 5 tot 10 minuten pas komt er beeld op Pickx door. Ik krijg ondertussen ook de melding dat mijn Ethernet niet is aangesloten, maar ik kan tegelijk wel naar Netflix gaan.

Ten tweede is de decoder door deze maatregel offline wanneer hij uit staat. Ik kan deze dus niet extern benaderen via het IP-adres, wat ik geregeld doe. 

 

Ondertussen bij kijken naar opname, beeld vastgelopen, met daarna zwart beeld en p130 of p139 of zo iets en nu enkel pagina na herstarten decoder : proximus tv service niet beschikbaar 😡. 

Ondertussen al meerdere keren decoder herstart en modem zonder resultaat! 

Edit: bericht gewist, foute post!

Reputatie 7
Badge +3

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

@HadewychT 

Heb enkele bevindingen/opmerkingen omtrent de recente update

  1.  Het geluid is nu stiller en in Replay waar het vroeger luider was nu stiller dan in rechtstreeks kijken.
  2. Ook opgemerkt bij het opvragen van een opname duurt het langer alvorens dit start.
  3. In Replay komt er soms de melding even geduld met een draaiend cirkeltje.
  4. Bij het herbekijken van een programma is er soms een onderbreking van enkele seconden wanneer het programma hervat na de reclame op de zenders van VTM.
  5. Wanneer ik doorspoel ( heb TV Replay +) krijg ik na de melding oeps programma kan niet worden afgespeeld foutcode P0006 , dit enkel op de zenders van DPG Media . 
  6. Bij het heropstarten van de decoder zonder de instelling ECO modus krijg ik nu de melding : De Pickx applicatie werd vertraagd opgestart om energy te besparen, omdat uw toestel gedurende meer dan 12 uur niet werd gebruikt.
  7. Het zappen in Bluetooth modus werkt plots trager.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Je bedoeld UHD Color uitschakelen?

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

probeer mss dit eens → Afstandsbediening V7 | Proximus Forum

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Dank u voor uw advies. Ik vind toch niet normaal dat ik het alleen voor mij niet werkt.

Dank uw voor alles.

Reputatie 5
Badge +3

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

Reputatie 2
Badge

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Heb je buiten prime video nog problemen met jou internet?

Nee, absoluut geen probleem. Alle app werken heel goed (Netflix, Disney, pickx, auvio). And amazon prime op mijn android telefoon en op mijn IOS tablet werkt ook.

 

Reputatie 2
Badge

Heb je buiten prime video nog problemen met jou internet?

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

Ja!

Ik kan nog even proberen!

Wat ik begrijp niet is dat, het lijkt dat ik de enige met dit probleem ben sinds 2 dagen nu. Sob.

Dank u aan allemaal voor jullie hulp.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

Interessant!

Dank u voor uw advies. Ik heb al veel geprobeerd. Re-installatie, fabrieksinstellingen herladen, oude APKs… 

Andere ideeën?

Misschien mijn bbox3 is te oud?

Sylvain

 

 

Reputatie 1

Sinds 2 dagen, kan ik naar geen  video kijken met de Amazon prime app? In de vorige weken,  was het heel traag om ze te laden mar het werkte. Nu, heb ik alle menu's maar het na een lange lading tijd, krijg ik een error message.

Is er iemand die een idee heeft?

Sorry voor mijn slechte Nederlands,

 

Sylvain 

 

Werkt bij wel. De video's laden nu zelfs eindelijk sneller sinds de update. Misschien de Amazon app eens verwijderen. 

Sinds 2 dagen, kan ik naar geen  video kijken met de Amazon prime app? In de vorige weken,  was het heel traag om ze te laden mar het werkte. Nu, heb ik alle menu's maar het na een lange lading tijd, krijg ik een error message.

Is er iemand die een idee heeft?

Sorry voor mijn slechte Nederlands,

 

Sylvain 

 

Reputatie 2

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Bedankt voor de snelle reactie

Reageer