Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

808 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De update zou voornamelijk te maken hebben met de 1 minuut reclame, opgenomen programma’s op VTM (comerciële zenders) zal men de eerste minuut niet kunnen doorspelen, daarna wel. Heb dit onlangs ergens gelezen.

De decoders zouden daarvoor vanaf 4 april een update krijgen.

De time-out was vroeger 4 uur inactiviteit (V7 decoder)

mvg

 

@jdm_01 

Reclame niet meer doorspoelen op tv, waarom?

De manier waarop we met z’n allen tv-kijken is gigantisch geëvolueerd. We kijken niet alleen tv en video content waar we ook zijn via alle mogelijke schermen, maar kijken ook alsmaar meer wanneer het ons het beste uitkomt m.a.w. we gaan uitgesteld kijken (via opnames & Replay).

En laat dit er nu voor zorgen dat tv-reclame vaker wordt doorgespoeld. Omdat lokale programma’s bij commerciële zenders grotendeels gefinancierd worden via reclame, staan de investeringen in deze lokale content onder druk. De Belgische zendergroepen vragen daarom aan de operatoren, waaronder ook Proximus, de invoering van een aangepast model voor tv reclame, om de lokale televiesiemarkt te versterken.

Hierdoor kunnen jouw favoriete programma’s zoals Blind Getrouwd, The Masked Singer, Familie en vele andere in de toekomst blijven bestaan, en kan je blijven genieten van een gevarieerd ruim Pickx-aanbod. Ook met producties van bij ons!

Wat betekent dit voor de Proximus Pickx-kijkers?

Vanaf april 2023:

⮚ Het bekijken van een opgenomen VTM-programma wordt voorafgaan door 1 minuut niet doorspoelbare reclame. Andere Belgische zenders voeren dit op termijn ook in;

⮚ Tijdens het opgenomen programma kan doorspoelen wél nog (ook reclame).

  • vtm

  • vtm 2

  • vtm 3

  • vtm 4

  • vtm gold

  • vtm nonstop

Hoe gaan we tewerk?

We kiezen voor een gefaseerde aanpak volgens het type TV Box en starten in april 2023. De aanpassing zal ‘s nachts gebeuren via een software upgrade, uiteraard informeren we jou hierover.

Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

Reputatie 1

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Reputatie 2

Beste

Hoe werkt de functie om de decoder te herstarten met de afstandsbediening?

Groeten

Witte Herder

Reputatie 2
Badge

Heb vandaag de nieuwe update ontvangen op mijn tv box en ik zie dat er nu Android 11 op sta en het geluid dat je hoordt tijdens het bladeren door de menu is ook anders wel super 👍

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

@HadewychT @DaisyS  Ik heb vandaag  de software update opnieuw binnengekregen . Na installatie  heb ik  direct getest voor het probleem met TV Replay en opnames , nu geen foutmeldingen meer , maar alles bleef zich herhalen in een lus van 35 seconden, ( dus steeds hetzelfde dat bleef spelen)  vooruit of terug spoelen geen oplossingen , pauzeren terug bekijken  , geen oplossing. Live kijken en dan terug naar het programma in Replay of opname nog steeds zelfde probleem. ( afspelen in een lus van 40 sec in continue herhaling)

Ook heb ik via de Pickx app op smartphone en via de website  getest en daar geen problemen , dit om een eventueel server probleem te vinden maar dus negatief.  

Ik heb dan deze stappen ondernomen: (probleem is hiermee opgelost bij mij)

Decoder herstart ( 10 seconden zonder stroom gezet), clear cache en data van de Pickx App uitgevoerd , decoder opnieuw op gestart. Probleem met TV Replay en Opnames nog niet OK nu foutmelding P 134  , sorry er ging iets mis probeer het later opnieuw.

Na heropstart van de decoder in de support  ( bij instellingen) de Pickx App laten herstarten en opnieuw inladen.

Decoder terug herstart en geen probleem meer met bekijken in Replay of opnames. 

Ik geef dit maar even mee in het geval er nog andere personen dezelfde problemen mochten ondervinden , ook  voor feedback naar de software ontwikkelaars bij Proximus.

Groetjes, Patrick

Reputatie 1

Ik kwam vanmiddag thuis en de tv stond aan met paars beeld… geen sporen van inbraak gevonden dus gewoon even opnieuw opgestart en alles terug normaal. Bleek dat ik de update binnengekregen had.

Eerste indrukken zijn: sneller algemeen, layout is iets donkerder lijkt mij, en vooral de lipsync lijkt een pak beter! Fingers crossed...

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 heb je het over deze update MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3 

Dan zou er het toch om meer gaan dan ivm reclame alleen.

zie → V7 Stand van zaken | update april 2023 MW5.5.5.2 app version 5.120.3

ivm reclame 4 april 2023 → Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

 

Momenteel heb ik die uitrol nog niet ontvangen, waarschijnlijk zullen er nog andere zaken in orde worden gebracht, maar de hoofdzaak is die niet doorspoelbare reclame die ten alle spijt verplicht wordt.

 

Beste moderators,

 

Hebben jullie ook een update ivm de Apple TV Proximus pickx app aub? Bepaalde changes/updates die in de pipeline zitten?

Alvast bedankt

Reputatie 1

Ik heb de update nog niet binnen op me tv box V7.

Op de decoder in de woonkamer heb ik de update ontvangen. Die op de slaapkamer heeft er nog geen gehad. Manueel zoeken haalt niks uit. 

Wat ik zonet ook nog opmerkte is dat je na de software update meer apps kan installeren. Bv de Formule 1 app. Aangezien ik een abonnement heb bij f1 app komt dat goed uit. Hoef ik niet meer te casten. 

@jdm_01 heb je het over deze update MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3 

Dan zou er het toch om meer gaan dan ivm reclame alleen.

zie → V7 Stand van zaken | update april 2023 MW5.5.5.2 app version 5.120.3

ivm reclame 4 april 2023 → Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

 

Reputatie 5
Badge +3

De update zou voornamelijk te maken hebben met de 1 minuut reclame, opgenomen programma’s op VTM (comerciële zenders) zal men de eerste minuut niet kunnen doorspelen, daarna wel. Heb dit onlangs ergens gelezen.

De decoders zouden daarvoor vanaf 4 april een update krijgen.

De time-out was vroeger 4 uur inactiviteit (V7 decoder)

mvg

 

Het is niet zeker dat die reeds gepusht werd naar je decoder (PX heeft nog nooit updates naar de decoders tegelijkertijd naar iedereen gepusht, maar in waves)

je kan mss zelf eens controleren
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb de update nog niet binnen op me tv box V7.

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

Reputatie 1

Beste, ik heb zonet de nieuwe update ontvangen voor de Android V7 decoder. Op het eerste zicht niet veel nieuwe functies. Enkel de optie om je decoder via de afstandsbediening te herstarten zit wat verder weg (maar nog steeds mogelijk).

Een tweede wijziging is dat je nu de time-out van de decoder kan wijzigen van nooit naar 1 uur, 2uur, enz.. Dit was vroeger pas vanaf 3 uur inactiviteit mogelijk.

Enkel handig als je voor de tv inslaap valt om na 2 uur bv automatisch te laten uitvallen.

 

@HadewychT Bedankt voor de info.

Hopelijk lost de volgende update wél het probleem op met de desynchronisatie tussen beeld & geluid.

Ondertussen dan maar dagelijks de decoder manueel herstarten zodat de audio stream zich herstelt...

Reputatie 2
Badge

@HadewychT bedankt voor de info over de volgende update 

Reputatie 7
Badge +4

@Necroslave84 @Sounddie De info over de volgende update is gisteren toegevoegd. 

@steven.sanchez Het was inderdaad de bedoeling om het lipsyncprobleem ook in deze update op te lossen, maar dat is jammer genoeg toch nog niet helemaal in orde. We werken er verder aan. 

Reputatie 2
Badge

Hallo wanneer wordt deze nu verder aangevuld? @HadewychT  Mvg Benedict 

Reputatie 7
Badge +4

@Sounddie Het klopt inderdaad dat ik deze even niet meer verder aangevuld heb. Ik zal deze later deze week bijwerken. 

Sorry, het is er niet van gekomen deze week. Ik maak er maandag zeker werk van. 

Reputatie 7
Badge +4

@steven.sanchez Ik heb hier navraag over gedaan en zal het hier laten weten als ik meer weet.

Het is echter wel zo dat dit probleem niet altijd dezelfde oorzaak heeft en vele klanten hier geen hinder van ondervinden. De situatie ter plaatse heeft wel degelijk ook een grote invloed. 

@Dulac Als je het probleem niet kan oplossen met de eerder gegeven tips en het is te storend kunnen we je decoder omwisselen naar een V5c. 

​Ondertussen moet dit probleem met de synchronisatie toch welbekend zijn bij de verschillende diensten binnen het bedrijf? Wordt hierover dan intern totaal niet gecommuniceerd met elkaar?

@HadewychT
Kan u a.u.b. navragen of bevestigen dat er wordt gewerkt aan een algemene oplossing?
Blijkbaar wordt er tegen klanten namelijk verteld dat er in april een update komt voor dit probleem.

Alvast bedankt.

Reputatie 1

@HadewychT ik heb de V7 al met een Cat8 s/ftp kabel rechtstreeks aangesloten op de internet box. Zelfde probleem. Alles al geprobeerd, zonder succes.

Netflix/Disney+/Youtube/... streamen werkt wel perfect.

Dit is gewoon een software of hardwareprobleem van de V7 decoder. 

Sagem zal het probleem op Proximus schuiven, Proximus zal het probleem op Sagem schuiven. En daar kunnen jij en ik niks aan doen. 😉

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sounddie Het klopt inderdaad dat ik deze even niet meer verder aangevuld heb. Ik zal deze later deze week bijwerken. 

Reageer