Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Staat CEC actief bij u want dan zou ik verwachten dat de TV automatisch mee uitgaat ?

Bij gewoon (kort) indrukken van de uit-toets gaat de decoder uit en brandt er nog één rood lichtje, zoals het hoort.
Bij enkele seconden indrukken van de uit-toets komt er een pop-up die vraagt of ik de tv wil uitschakelen.
Wanneer ik de TV (Samsung) niet uitschakel draait een tandwieltje en na enige seconden komt inderdaad de vraag naar de bron van de verbinding (dus HDMI 1)

@ Mutlie, 

Wat ik ondertussen geleerd heb, is heel erg kort op de stand-by toets drukken op de afstandsbediening van Proximus om zowel de tv als de decoder uit te schakelen,  indien geslaagd zie je onderaan de decoder 2 rode lampjes branden, indien niet geslaagd, te lang ingedrukt van de stand-by toets op de afstandsbediening gaat na enkele seconden de tv weer aan met een melding met een foute verbinding van de hdmi kabel, maar dit komt maar weinig of zelden voor.

Misschien kan mijn tip je helpen Mutlie, succes!

Timm CN

@Timm CN 
Dank je, ik zal straks eens kijken naar de lichtjes. (en CEC).
Omdat de decoder in de kast staat heb ik er nog nooit op gelet.
Maar alleszins zet ik de TV en decoder apart uit met de afstandsbediening en komt de melding over de HDMI kabel van de TV. Als ik me niet vergis staat CEC wel actief.

Dit is in het geval je HDMI CEC gebruikt, maar voor diegenen die problemen ondervinden wordt ook dikwijls aangeraden deze CEC uit te zetten en ook geen ecomode te gebruiken, maar voor degenen die geen problemen ondervinden hebben natuurlijk geen nood om dit uit te zetten wel te verstaan.

Reputatie 1

@ Mutlie, 

Wat ik ondertussen geleerd heb, is heel erg kort op de stand-by toets drukken op de afstandsbediening van Proximus om zowel de tv als de decoder uit te schakelen,  indien geslaagd zie je onderaan de decoder 2 rode lampjes branden, indien niet geslaagd, te lang ingedrukt van de stand-by toets op de afstandsbediening gaat na enkele seconden de tv weer aan met een melding met een foute verbinding van de hdmi kabel, maar dit komt maar weinig of zelden voor.

Misschien kan mijn tip je helpen Mutlie, succes!

Timm CN

Sinds Januari 2024 update problemen bij bluetooth koppeling headset: hakkelend beeld & geluid vanop het moment de bluetooth koppeling loopt. Komt er hiervoor een fix?

Hoe lang denk je dat ik normaal op de aan/uit toets druk? Is dat normaal lang of normaal kort?
M.a.w. de normale aan/uit actie kan de eco mode activeren of niet?
Wordt het niet tijd voor een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing?

Mss eens proberen als volgt:
 

Het opstarten zal wel langer duren als je in  eco mode staat.

 

Hoe (de)activeer ik de eco-mode?
Blijkbaar niet via het submenu “energie” tenzij mijn ogen enorm achteruit zijn gegaan.
Ik wou zo-even een film programmeren voor vanavond en zag bij het “aan” zetten nog net een boodschap verschijnen en direct terug verdwijnen over de eco-mode. Opstarten duurde wat langer en het begin scherm kwam in blokken tevoorschijn.
 

 

 

 

Welke MW versie heb je voor het ogenblik?

PXM-SW-5.7.3
De “update historie” (openingspost) laat uitschijnen dat de versie MW 5.7.3 het opstart probleem oplost (in de veronderstelling dat een zwart scherm -zie hierboven -  zou betekenen een opstart van +20 sec)


Ook meteen even (nogmaals) melden dat de “sub” toets een loterij is, zoals hier  ook al aangekaart.

En heb je de PXM-SW-5.7.2

of

al PXM-SW-5.7.3 ?

Ik heb net de update geïnstalleerd naar 5.136.1, zien of dat verbetering brengt.
Schermbeveiliging staat uit (gaf vervelende problemen de eerste dagen - tijdens TV kijken ineens schermbeveiliging actief).
Energiebesparing staat uit. Ik heb ergens gelezen dat deze zich op de achtergrond activeert (?) en dat 2 sec. de aan-knop inhouden de decoder dan activeert (?)

HDMI CEC staat nog op standaard en beeldresolutie op automatisch.
We zullen eens eerst zien of het zich nog voordoet of opgelost is met de update. (zie pag.1)

Al eens proberen door  op de decoder de schermbeveiliging, energiebesparing en HDMI CEC, allemaal uit te schakelen.
En zeker de originele HDMI kabel gebruiken die bij de V7 geleverd werd die van het type "Shielded High Speed HDMI Cable" is welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.
Ook de beeldresolutie vast zetten ipv automatisch.

Enfin, dit is zo een beetje wat allemaal al werd voorgesteld!

Opnieuw een probleempje.
Het is al 3 of 4 keer voorgekomen dat de V7 niet opstart.

Er is dan wel verbinding met de TV (Samsung) want (oftewel) het startmenu van Samsung verschijnt en er komt geen zonder verbindingsfout. Soms krijg ik gewoon een zwart scherm. Toch staat de TV op. Aan/uit via de afstandsbediening geeft niets bijzonders, oftewel zwart beeld oftewel Samsung menu.
Dé oplossing tot nu toe is de decoder helemaal uitzetten via de knop achteraan (en dan krijg ik wel een foutmelding van Samsung) en terug opstarten.

@Mutlie Verwijderde opnames zouden normaalgezien automatisch weg moeten zijn uit je lijst van opnames. Je ziet bij ‘mijn video’s’ ook wel de programma’s die je live of via TV Replay gedeeltelijk bekeken hebt en hier makkelijk kan herstarten. Ik vermoed dat daar de verwarring ontstaan is ivm de opnames. 

Het klopt inderdaad dat het aantal dagen dat een opname nog beschikbaar is, niet zichtbaar is in het eerste overzicht van je opnames. 

Tis nog wat wennen  😉
Ik vind (denk niet dat ik de enige ben) dat de resterende dagen een nuttige, handige en informatieve functie  is die gerust mag worden geïmplementeerd.
Wil/Kan je dit a.u.b. doorgeven aan de programmeurs?

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Verwijderde opnames zouden normaalgezien automatisch weg moeten zijn uit je lijst van opnames. Je ziet bij ‘mijn video’s’ ook wel de programma’s die je live of via TV Replay gedeeltelijk bekeken hebt en hier makkelijk kan herstarten. Ik vermoed dat daar de verwarring ontstaan is ivm de opnames. 

Het klopt inderdaad dat het aantal dagen dat een opname nog beschikbaar is, niet zichtbaar is in het eerste overzicht van je opnames. 

Mogelijk.

Maar toch een bedenking:
Standaard opnames (en zeker van VRT - de bedoelde opname was een aflevering van “Vrede op aarde”) zijn 5 minuten vóór aanvang en 30 minuten na.
Wie kijkt nu de laatste 30 minuten uit? Ik niet. En dus  zijn er sinds 27/12 (vorige week woensdag) meerdere VRT-opnames (Vrede op aarde, Mijn eerste reis, ….) bekeken en gewist.
Anderzijds, waren het opnames met de V6 of de V7? Worden de V7 opnames dan een week bewaard en de V6 opnames niet?
Als ik me niet vergis was de teruggekeerde opname die van zaterdag 30/12, dus V7. Past in jouw post.
Maar de opname van bijvoorbeeld zondag en maandag zijn ook bekeken en gewist en staan niet meer in de lijst.

?????

Als ik het goed herinner ging dit over opnames (“verder kijken”) die pas na 7 dagen verdwijnen.
Moet je dit dan interpreteren dat alleen opgenomen programma’s die volledig uitgekeken worden wel direct verdwijnen nadat je ze wist of hoe moet je dit nu juist interpreteren?

Dat heb ik ook gelezen. 
Sinds de 1e avond met onze V7c - 27 december dus  - hebben wij alle dagen opnames bekeken en gewist (we lopen wat achter met live TV kijken 😉).
Die gewiste opnames staan toch niet meer in de lijst (raster), dus ...?
27 december is daarbij nog geen week geleden (morgen pas).
 

Ik ben niet 100% zeker, maar voor een v7 decoder verdwijnen die pas uiteindelijk uit de lijst na 7 dagen nadat je ze gewist hebt, dacht ik hier ergens gelezen te hebben.

Vreemde vaststelling en hier vermeld voor wat het waard is.
Vanmorgen een opname geprogrammeerd (voor vanavond) en gezien dat een “oude” reeds bekeken en ook gewiste opname opnieuw tussen de beschikbare opnames stond.

Niet onoverkomelijk om opnieuw te wissen 😉
Maar …. gewist is dus niet definitief gewist 🤓

Die decoder gebruikersgidsen (Gebruikersgids Decoders ) zijn eigenlijk veel te beknopt.

@Artie 
Klopt! Het is een beetje wennen voor mij. In het verleden kreeg je tenminste een handleiding erbij, bij de V3 was dat zelfs een boekje! In kleur😆
Hoe dan ook, duidelijk. Nu is het van zoek het zelf maar uit.



Maar leid ons gesprek verder nog ergens naar?

Wat ik al 2x eerder zei: Bij de V5 en V6 was (is) het aantal dagen beschikbaar zichtbaar zonder de opname aan te klikken, dus reeds in het overzicht! Wat niet alleen veel duidelijker is, maar ook veel handiger. Je moest niet zoals met de V7, al die serieopnamen, maar ook de enkelvoudige opnamen aanklikken om te zien welke aflevering nu wanneer vervalt. 


 

 

Reageer