Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht​​​​​​​

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


900 reacties

Sinds enkele dagen nieuwe (kleine) probleempjes opgedoken.
Vooral bij het starten van een opname doet zich voor dat een wieltje draait en blijft draaien gedurende 20-30 seconden. En de laatste dagen bij iedere opname. Voordien was het sporadisch, het is me niet eerder opgevallen.
Het gebeurt ook wel eens bij het (gewoon) opstarten van de decoder, maar dat zal eerder aan de opstartprocedure liggen zeker?
Verder ook af en toe grote haperingen, zwart beeld gedurende enkele seconden, precies uitvallen van de verbinding, het lijkt dan alsof de TV is uitgeschakeld. Deze avond kregen we zelfs 1 keer de boodschap “geen internetverbinding” te zien.
En soms werkt enkel de volume knop van de afstandsbediening en reageert de decoder niet op enige andere toets. Daarstraks ging het na een minuutje wel, maar ik heb al enkele keren geen andere oplossing gevonden dan stroomloos zetten van de decoder.

Regelmatig krijgen we gedurende 1 à 2 sec een zwart scherm. Ook het geluid is dan weg.

Er zijn dagen dat alles zonder haperingen werkt en andere dagen krijgen we om de haverklap bovenstaand probleem.

Is hier een oplossing voor. De decoder uitschakelen en terug herstarten helpt niet.

We hebben sinds enkele maanden een nieuwe TV. De haperingen zijn verdwenen🙂

@ed 14350 

Welk merk van TV heb je juist?

LG (OLED55C35LA)

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

De verbinding viel net weg toen ik dit bericht zag en je wou antwoorden 😁
Dit heeft enkele minuten geduurd, ik heb daarna de tv en decoder opgestart en heb ook een opname gestart. Op dit ogenblik lijkt alles opgelost ! 🤞

Wat het testen met een andere netwerkkabel betreft, dit is niet zomaar 1-2-3 mogelijk. De decoder is via een UTP5 kabelnetwerk aangesloten op de modem. Er zijn meerdere aparte aansluitpunten, zo is aan de tv/decoder maar 1 enkel aansluitpunt. Ik zal dan eens op zoek moeten gaan naar een lange netwerkabel oftewel tv+decoder verhuizen naar de slaapkamer.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie De reset is inderdaad al gebeurd ondertussen. Fijn te horen dat het ondertussen al beter werkt. 

Het testen met de andere kabel moet enkel als je toch nog problemen zou ondervinden. Je kan al als eerste al proberen om je lankabel ipv op poort 1 of 2 op poort 3 of 4 te steken of andersom. Als dat niet zou helpen is 1 rechtstreekse kabel inderdaad best voor een test. 

Dank je wel!
Ik heb idd ook net gelezen dat de 4 uitgangen bij de Bbox zijn aangesloten op 2 verschillende kaarten.
Dat wist ik wel, maar het stak toch erg diep 🤣
Een andere poort is natuurlijk makkelijk te realiseren. :)

Reputatie 7
Badge +3

Sinds enkele dagen nieuwe (kleine) probleempjes opgedoken.
Vooral bij het starten van een opname doet zich voor dat een wieltje draait en blijft draaien gedurende 20-30 seconden. En de laatste dagen bij iedere opname. Voordien was het sporadisch, het is me niet eerder opgevallen.
Het gebeurt ook wel eens bij het (gewoon) opstarten van de decoder, maar dat zal eerder aan de opstartprocedure liggen zeker?

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

 

@HadewychT  ik  heb  sinds enkele weken dezelfde problemen zoals Mutlie hier schreef.

Op 11/01/2024 is er een technieker langs geweest maar hij kon daar niets aan verhelpen daar dit een probleem is met de servers in het proximus netwerk volgens hem. Het case nummer staat in mijn profiel in  het veld Ticket.

Hij ging dit melden aan de bevoegde dienst bij Proximus met de vraag om een reset uit te voeren ( hij zei me dat er wel een risico was dat mijn opnames zouden verdwijnen , wat ik betwijfel). Doch tot op heden nog steeds niet opgelost.

Ik heb dus die rondraaienede cirkel bij het opvragen van een opname , replay  uitzending . ook regelmatig dat wanneer ik dan terug live wil kijken ik een zwart scherm krijg en dan een rond draaiend cirkeltje. Geraak dan ook niet in de instellingen want enkel de volume knop van de afstandsbediening  reageert  en de decoder niet op enige andere toets. Na heropstart van de decoder ( door deze eerst stroomloos te zetten ) werkt de afstandsbediening terug ( dus geen probleem met de bluetooth koppeling). Heb deze middag omstreeks 13.40 uur de decoder nog opnieuw moeten opstarten.

(de software en app versie  op mijn v7 decoder zijn PXM-SW-5.7.3,  app-versie 5.140.1)

Mijn vraag zou een reset van de kaart waarop ik ben aangesloten dit kunnen verhelpen? 

Zo ja kan je dit voor mij even aanvragen om dit uit te voeren @HadewychT .

Alvast bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

 

Reputatie 5
Badge +3

@Patrick,

Heb je al een reset gedaan via deze weg:

 

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt.
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair op de rechter zijkant van de decoder los.

mvg

 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick,

Heb je al een reset gedaan via deze weg:

 

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt.
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair op de rechter zijkant van de decoder los.

mvg

 

@jdm_01 Bedankt voor de info.

Heb ik in december 2023 allemaal reeds gedaan . Toen was er een defect aan de V7 decoder vastgesteld. Deze werd vervangen maar de problemen met bekijken van opnames , TV replay en blokkerende afstandsbediening zijn  gebleven.  ( ook afstandsbediening resetten  van “Bluetooth naar infrarood “tijdens blokkering gaat niet  ) En resetten van decoder verhelpt het probleem van bekijken opnames en TV replay niet. Zit echt op het proximus netwerk in de servers of netwerkkaart dit probleem werd me tot 2 maal toe bevestigd door een technieker 1 maal hierbij mij en vorige week bij een buur.

Vriendelijke groeten, Patrick

 

Ja naamgenoot, het heeft wel 13 dagen geduurd eer mijn kaart werd gereset.
Dus mijn post was in het weekend en is daarna diep weggezakt.
Waarschijnlijk heeft  @HadewychT mijn post pas vandaag gezien.
Mischien haar een persoonlijk berichtje sturen vooraleer dit topic weer diep wegzakt?

@HadewychT De decoder werkt nu heel vlot !! 👍

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT Omstreeks 13.25 uur is er een reset gebeurd.

Heb nu 1.30 uur getest en momenteel geen problemen meer. Van opname terug naar live geen draaiende cirkel meer, van TV replay naar live direct live beeld.

Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma . Kon dit soms verhelpen met clear data & herstart van de Pickx App in de support instellingen op de decoder , doch gisterenavond ging dit ook niet meer op deze manier en herstart van de decoder verhielp dit ook niet. Kreeg dikwijls melding  “verbinding met het wifi signaal is verbroken”    ( de WIFI functie staat  trouwens ook uitgeschakeld in de instellingen daar die toch niet functioneert op dit model ) na een herstart , terwijl de decoder via een UTP kabel rechtstreeks verbonden is met de modem.

Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 De reset is inderdaad gebeurd ondertussen. Dankjewel voor je feedback. 

Reputatie 2
Badge

Beste

Zou het mogelijk zijn om mijn kaart ook  te  resetten , heb dezelfde problemen als hierboven  beschreven .

Bedankt  bij voorbaat .

Groeten 

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder De kaart was in uw geval nog maar enkele maanden geleden herstart, maar ik heb het voor de zekerheid toch opnieuw gevraagd. Als dit niet helpt zullen we verder moeten kijken naar je installatie. Ik zie oa dat je modem ook al wel ongeveer 8j oud is dus dit zou ook een oorzaak kunnen zijn, al is de communicatie naar je decoder volgens de metingen wel in orde. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT 

1)Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma

2)Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

@HadewychT Twee dagen na de reset van de kaart mijn beloofde feedback over de problemen  net na de reset nog aanwezig:

  1. Geen haperend/schokkend beeld meer op VTM1 via TV Replay  de eerste 10 seconden sinds dinsdag avond na 20 uur . 
  2. Geen groene fits meer om de 8à10minuten in de opnames en bij TV replay sinds de reset. Wel nog  aanwezig op de opnames van voor de reset .
  3. TV kijken verloopt weer soepel zonder problemen, sinds de reset van de kaart.

Nogmaals bedankt, vriendelijke groeten, Patrick

 

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Bedankt voor je feedback. Fijn te horen dat het terug in orde is. 

Na zoveel maanden frustratie’s haperingen , beeld niet in sync met audio . Wegvallen beeld . Herstarten ,… tv box buiten gegooid en apple tv met pickx app ! Hadden dit veel eerder moeten doen . Geen problemen meer … 

Reputatie 2
Badge

Beste

Hier de feedback 

De problemen  zijn vermindert maar helemaal  verdwenen  zijn ze niet. 

Maar als volgens  de metingen  de communicatie  van modem naar de decoder in orde is ,ligt  dan oorzaak niet bij de v7?

Groeten 

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder Welke problemen ondervind je nog ? Enkel problemen met je TV, of ook op internet ? Dan kan ik gerichter op zoek gaan naar een oorzaak. 

Reputatie 2
Badge

Beste

Enkel tv internet werkt prima 

Groeten

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder En welke problemen ervaar je dan nog op je TV ? Hoe meer gedetailleerde info, hoe beter ik kan zoeken naar een oplossing.

Reageer