Vraag

geluid en beeld niet synchroon


kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???


368 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@SanderVs Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we uw lijn kunnen bekijken en aanpassingen kunnen doen.

Sinds de nieuwe decoder bij mij werd geïnstalleerd moet ik deze wekelijks opnieuw opstarten om problemen met synchronisatie tussen het geluid en het beeld te vermijden / op te lossen. Dit doet zich meestal enkel voor bij opgevraagde programma’s of bij gebruik van Netflix en Streamz.

Ook merk ik dat de TV constant heen en weer schakelt tussen HD en UHD (geeft telkens melding op scherm wanneer UHD beschikbaar is).

Kan dit nagekeken worden ?

Reputatie 5
Badge +2

@DannyVdp Zou je uw klantennummer in je forumprofiel kunnen aanvullen zodat we dit kunnen nakijken.

@SanderVs Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we uw lijn kunnen bekijken en aanpassingen kunnen doen.

Ik heb het forumprofiel aangepast.

Reputatie 5
Badge +2

@SanderVs Ik heb een update van uw Bbox gedaan. Zou je kunnen testen of het beter is? En als er nog problemen zijn zou ik aanraden uw decoder rechtstreeks aan te sluiten op je Bbox.

@jnsvr Ik heb nogmaals een aanpassing gedaan aan de lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Neen geen verbetering @Michael V. Is er nog iets dat gedaan kan worden? Geluid rechtstreeks via de tv (Netflix op Android tv bvb) allemaal perfect in sync, enkel met de Android box van jullie dus sinds een tijdje niet… is er iets gewijzigd want er lijken zo veel dit probleem te hebben..?

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr 

is het nu verbeterd?

Heb je de HDMI kabel ook al eens nagekeken?

 

Geert

Hallo,  hier ook sinds de installatie problemen met de synchronisatie, kan hier ook eens gekeken worden aub. Grtz

@SanderVs Ik heb een update van uw Bbox gedaan. Zou je kunnen testen of het beter is? En als er nog problemen zijn zou ik aanraden uw decoder rechtstreeks aan te sluiten op je Bbox.

Dag Michael,

 

dank voor uw poging maar...

geen verbetering. Het is vreemd dat onze installatie goed werkte en dan plots totaal niet meer. Bovendien niet enkel met tv. Ik zou graag weten wat proximus gewijzigd heeft waardoor alle producten momenteel problemen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr

@SanderVs 

@kerstmuts 

 

We gaan dit verder onderzoeken, ik stuur dit door naar onze IDTV (remote) experts. We hebben de laatste tijd wel meer meldingen hierover gekregen. 

We houden je op de hoogte.

 

groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@SanderVs 

heb je dit ook op de andere (niet android) decoder, de v5 compact?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr 

@SanderVs 

@kerstmuts 

 

hebben jullie die storingen op alle kanalen?

 

Geert

@jnsvr

@SanderVs

@kerstmuts

 

hebben jullie die storingen op alle kanalen?

 

Geert

idd op alle kanalen hetzelfde probleem

 

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr

@SanderVs

@kerstmuts

 

hebben jullie die storingen op alle kanalen?

 

Geert

idd op alle kanalen hetzelfde probleem

 

Dank je wel, ik geef het alvast door.

 

Geert

@Mario uyt Ik heb een aanpassing gedaan op uw lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Het is veel beter nu. Dank u voor de service

Beste, ik heb dit probleem ook. Is het mogelijk hier iets aan te doen? Alvast bedankt

@GeertC @Michael V ik heb een paar dagen geleden, zoals gevraagd, mijn profiel aangevuld met lijngegevens. Kunnen jullie dit voor mijn installatie ook nakijken ?

Sinds gisteren hebben wij ook  dit probleem los ik dit op met een volledige reset?

Je kunt dit proberen en als het niet goed blijft kunnen de Prox forummedewerkers een instelling veranderen.

@jnsvr

@SanderVs

@kerstmuts

 

We gaan dit verder onderzoeken, ik stuur dit door naar onze IDTV (remote) experts. We hebben de laatste tijd wel meer meldingen hierover gekregen. 

We houden je op de hoogte.

 

groeten

Geert

Bij alle zenders, zowel bij live tv als op opnames. Andere HDMI kabel geprobeerd, tv box herstart,… geen enkele verbetering. Begint een beetje vervelend te worden. Onlangs de prijsverhoging maar deftig tv kijken via de tv box zit er niet meer in. Rechtstreeks via Android tv de vrtnu app, vtm go biedt een oplossing voor het geluidssync probleem en daarbovenop ook nog eens betere surround sound ondersteuning..

 

Kan er opnieuw mijn configuratie nagekeken worden en concreet zeggen welke andere stappen nog mogelijk zijn? 

Reputatie 5
Badge +2

@DannyVdp Ik heb een aanpassing gedaan aan uw lijn. Kun je even kijken of het beter is nu?

@Michael V bedankt om hiernaar te kijken. Zonet een programma uitgesteld bekeken maar het probleem was nog steeds aanwezig. Box herstart en hetzelfde programma bekeken. Nu wel OK maar dat is het steeds vlak na een herstart. Ik hou het in het oog om te zien of het ook zo blijft.

Reputatie 7
Badge +5

@DannyVdp Hou ons op de hoogte.

Beste, ik heb dit probleem ook. Is het mogelijk hier iets aan te doen? Alvast bedankt

Beste, is het mogelijk om naar de instellingen van mijn profiel te kijken om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt,

 

Bjarne

Reputatie 7
Badge +5

@Bjarne_O Ik heb een aanpassing gedaan aan je lijn. Kan je alles eens herstarten? 

Reageer