Skip to main content
Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 10 mei 2023

@stevenalen123 Het nummer van uw vrouw zit in een speciaal contract. Om hier wijzigingen op te laten uitvoeren moet zij de telecom verantwoordelijke van haar werk raadplegen.


  • Apprentice
  • 3 juli 2023

Graag aub dringend mijn VoWiFi activeren aub.

 

Ik ben zaakvoerder en heb helaas na mijn verhuis geen goede Proximus gsm verbinding op mijn kantoor.

 

Bij voorbaat dank!


  • Apprentice
  • 4 juli 2023

Alle stappen doorlopen zoals beschreven op de website van Proximus. iPhone versie is oké, iOS is oké en Bellen via wifi op de iPhone staat aan.

Het probleem ligt dus bij Proximus en ik heb hier op dit forum al veel over gelezen.

Graag dringend op te lossen door Proximus aub!


Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 7 juli 2023

@esnoeck Vowifi staat reeds actief op uw nummer.


  • Apprentice
  • 8 juli 2023

Beste Michael V van Proximus,

Nu staat VoWiFi inderdaad actief, maar dit stond dus niet actief!

Ik heb lang aan de telefoon gehangen om uiteindelijk de juist technicus aan de lijn te krijgen van Proximus om dit voor mij op te lossen. De fout zat dus weldegelijk bij Proximus!

Vriendelijke groeten


Martin
  • 8 juli 2023

Dit moet inderdaad nog heel dikwijls geactiveerd worden bij PX zelf.


  • Apprentice
  • 11 oktober 2023

Kunnen jullie voice over wifi ook voor mij activeren? Mijn toestel is compatibel - opgezocht en nagekeken en alles is lokaal geactiveerd.

Alvast bedankt


Martin
  • 11 oktober 2023

@jasonMarys 

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag, zoals het gsm nummer waarover je het hier hebt). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad terug opnemen morgen.


Martin
  • 5 februari 2024

Kan VoWifi  geactiveerd worden voor mijn nummer dat ik in het veld “Ticket” gezet heb.

Zou het kunnen dat VoWifi nog niet ondersteund wordt voor de Samsung Galaxy Ultra 5G (staat in ieder geval nog niet vermeld in de PX lijst met VoWifi ondersteunde Samsung Toestellen)


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 5 februari 2024

@Martin  Ik laat je nog feedback. @jasonMarys best meer info verschaffen onder je profiel. 


  • Practitioner
  • 8 februari 2024

Aangezien ik geen antwoord kreeg in een ander topic, probeer ik hier dan maar eens…

 

Waarom zijn het enkel die telefoons die op de site vermeld staan die VoWifi ondersteunen bij Proximus? Er zijn nog talrijke andere merken die het ook ondersteunen, maar die blijkbaar niet door Proximus vrijgegeven worden. Zelf heb ik een Sony Xperia 1 II die het ondersteunt, maar niet in de lijst van Proximus voorkomt. VoWifi zou voor mij een hele hulp zijn, aangezien ik thuis binnenshuis niets van ontvangst heb op het gelijkvloers.


Martin
  • 8 februari 2024

De lijst is inderdaad niet up to date.

Zo heb ik vastgesteld dat nadat PX VoWifi actief gezet had dat het toch werkte, al stond mijn smartphone niet in hun lijst vermeld.


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 12 februari 2024

@SV1 

ik heb je bericht doorgestuurd naar een collega

als we feedback krijgen, komen we hierop terug.

mvg,

Tina


Goedemorgen,

 

Zou het mogelijk zijn om voor mijn GSM nummer (te zien in mijn profiel) de optie VoWiFi te activeren?

 

Alvast bedankt


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 29 februari 2024

@KoenraadV Ik heb VoWifi voor je geactiveerd. 

 


@HadewychT bedankt voor het activeren, het werkt nu. Spijtig dat dit men dit niet via de telefonische helpdesk wou doen, ondanks dat ik duidelijk had uitgelegd dat het probleem bij Proximus lag. 


  • Rising star
  • 13 mei 2024

Beste,

Kan er eens gecontroleerd worden of VoWiFi actief staat op mijn nummer?

Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat mijn model niet in de lijst staat met compatible toestellen. (Xiaomi POCO F3), maar gezien de software identiek is aan de overige Xiaomi-modellen is het toch het proberen waard 

Bellen via WiFi is ingeschakeld op het toestel.

Alvast bedankt.


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 14 mei 2024

@Amazor  Ik doe navraag


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 14 mei 2024

@Amazor  Dag, Vowifi en Volte staan actief.  


  • Rising star
  • 15 mei 2024

@Luc.M Bedankt voor uw snelle antwoord.

VoLTE werkt inderdaad al een paar jaar (onofficieel) op dit toestel, maar VoWiFi wordt blijkbaar echt niet ondersteund op de POCO F3. Deze instellingen zijn ook standaard verborgen. Beetje vreemd, gezien tientallen andere Xiaomi-modellen wel ondersteund worden, maar goed.

 

Ik heb vanavond eens mijn SIM-kaart in een 'Chinese' tablet gestopt (Doogee T30 Pro) en tot mijn verbazing kwamen meteen VoLTE en VoWiFi opties tevoorschijn en deze werken nu effectief, wat het nog vreemder maakt dat dit niet werkt bij het bekendere POCO.

Dankzij uw navraag en deze ervaring weet ik intussen dat alles correct is ingesteld langs jullie kant.


  • Practitioner
  • 26 juli 2024
tina.b schreef:

@SV1

ik heb je bericht doorgestuurd naar een collega

als we feedback krijgen, komen we hierop terug.

mvg,

Tina

Ik heb nog niets gehoord. Moeilijke case blijkbaar? 😬


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 29 juli 2024

@SV1

Excuses, het antwoord heb ik ontvangen, maar is hier blijkbaar niet vermeld geweest: 

“De lijst die we aanhouden bevat de toestellen waarvoor Proximus ondersteuning kan bieden, gezien we deze gevalideerd hebben samen met de leveranciers ervan. Belangrijk hierbij is de garantie dat Noodoproepen (112, 100) ook werken via VoWifi, zelfs bij het volledig ontbreken van eender welk mobiel signaal van een mobile operator. Hierbij voldoen we aan de wettelijke verplichtingen.

 

Andere merken van toestellen die wij niet aanbieden/ondersteunen kunnen VoWifi gebruiken, maar we kunnen er geen support voor bieden en zijn ook niet zeker dat ze noodoproepen via VoWifi ondersteunen. Deze toestellen werden door Proximus dan ook niet gevalideerd.”

 

vriendelijke groeten

Tina

 

 


  • Practitioner
  • 11 augustus 2024

Bedankt voor het antwoord, @tina.b , maar ‘t is dan wel vreemd dat mijn toestel in andere landen (oa. Nederland) wel VoWifi kan gebruiken. 😐

Alhoewel ook daar door bepaalde providers het niet wordt toegestaan en door andere wel. Zou het iets te maken hebben dat Sony telefoons niet meer via de providers worden aangeboden? 😇


Reageer