Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren


Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 30 June 2022, 11:31

Bekijk origineel

120 reacties

Reputatie 2

@hadi amrane

ik heb alle nummers nagekeken:

het nummer dat eindig op 31 heeft alle nodige opties reeds actief staan

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

kijk je deze link eens na? volg je de instructies? misschien is er nog iets fout in je toestel zelf?

hetzelfde voor het nummer dat eindigt op 24, en op 72 idem… 

groeten,

Tina

Beste Tina

 

uit het niets zie ik het voor de eerste staan in mijn netwerk instellingen “proximus VoWifi”, dus weet niet wat jullie hebben gedaan maar het heeft het alvast opgelost voor mij en hetzelfde geldt voor de andere nummers. 

Bedankt! 😄

We zullen Antonella  inderdaad heel erg missen op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

@debovanm @Martin  Ja dat verdient ze :-) Ook wij gaan haar missen.

Luc

Reputatie 7
Badge +3

@debovanm  Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb de aanvraag om VoWifi te activeren gelanceerd via IM11936067. Groetjes, Antonella

Reputatie 5
Badge +2

@petervl Ja de optie vowifi is geactiveerd op je nummer.

@wodevi vowifi / volte is in orde voor je.

Top Michael, vowifi en volte werken perfect! 

Proximus, ik blijf!

@Katrien86 Ik heb de VoWifi voor je geactiveerd. 

Dankjewel Daisy! Je verdient een standbeeld 😊

Reputatie 7
Badge +5

@ikovacev De vowifi staat al een tijdje actief op beide nummers.

@DexterBelgium Ik heb het voor jou geactiveerd.

Een medewerker heeft me net telefonisch geholpen en het werkt nu wel :)

@DaisyS Bedankt! Ik zie dat het nu werkt. Het werkte zeker niet toen ik deze thread postte. 

Reputatie 7
Badge +3

@Amazor  Dag, Vowifi en Volte staan actief.  

Reputatie 7
Badge +4

@GooDewo @altair90 @Lb134 Vowifi is nu geactiveerd op jullie nummers. 

@Massimo D.

ik krijg bevestiging dat het technisch is aangepast: kan je testen? 

groetjes

tina

@tina.b 

hetis inderdaad in orde sinds gisteren, alvast bedankt ! 

 

mvg

Massimo

@SvenQ  Dit zou in orde moeten zijn. Best eens heropstarten. Groetjes Luc

Beste Luc.M,

Ik zie alvast het symbooltje van Vo-Wifi, straks eens uittesten.

Dikke merci!

Reputatie 5
Badge +2

@joeri-t We hebben het geactiveerd op je nummer.

Dit moet inderdaad nog heel dikwijls geactiveerd worden bij PX zelf.

Reputatie 7
Badge +3

@Ingrid78 

Beste

voor beide nummers is de aanvraag gedaan om na te kijken;

Groetjes

Tina

 

Reputatie 7
Badge +3

@Amedeeke  Dag, dit zou voor jou in orde moeten zijn. Laat je nog iets weten al het actief staat? Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +4

@Jarroo Ik heb het voor beide nummers in je profiel geactiveerd. Met deze tips zou het moeten werken

@jasonMarys 

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag, zoals het gsm nummer waarover je het hier hebt). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad terug opnemen morgen.

@AntonellaD Je verdient een medaille! Bedankt, het werkt!

Reputatie 7
Badge +3

@PWaegeman Ik heb het doorgegeven aan de technische dienst om het in orde te maken.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Jill Clinton

in normale omstandigheiden zou het  automatisch actief moeten staan. Maar bij een aantal moeten we het inderdaad manueel doen.

Fijn om te vernemen dat het nu wel werkt. 😊

 

Geert

Reputatie 5
Badge +2

@wodevi vowifi / volte is in orde voor je.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ik laat je nog feedback. @jasonMarys best meer info verschaffen onder je profiel. 

Reageer