Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren



Toon eerste bericht

116 reacties

Hoi allemaal,

 

Ik zit met exact zelfde probleem, sinds vandaag naar Proximus overgestapt en ik krijg VoWifi niet geactiveerd. Alle stappen van de website gevolgd maar toch geen connectie. 

Bij mijn vorige provider werkte dit wel dus toestel (iphone 13 pro) is in orde.

Iemand die me kan helpen? 

 

Hartelijk dank! 

Joeri

Hoi allemaal,

 

Ik zit met exact zelfde probleem, sinds vandaag naar Proximus overgestapt en ik krijg VoWifi niet geactiveerd. Alle stappen van de website gevolgd maar toch geen connectie. 

Bij mijn vorige provider werkte dit wel dus toestel (iphone 13 pro) is in orde.

Iemand die me kan helpen? 

 

Hartelijk dank! 

Joeri

Ze moeten dit vanuit Proximus activeren op je nummer. Wacht nog even op een reactie van een medewerker, zij/hij zal dit kunnen activeren. Als dat gebeurd is zou het moeten werken. Zo ging het er in ieder geval bij mij aan toe, VoWifi werkt nu perfect.

Beste,

Ik heb min of meer hetzelfde probleem: VoWifi staat aan op mijn smartphone. Ikzelf kan bellen, maar ik kan enkel oproepen beantwoorden van personen die ook VoWifi geactiveerd hebben, alle anderen oproepen komen er niet door. Heeft dat ook iets met die activering te maken ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@petervl 

Normaal niet, heb je de GSM al eens herstart?

 

Geert

@petervl

Normaal niet, heb je de GSM al eens herstart?

 

Geert

ja, al verschillende keren herstart, zelfs al geprobeerd om deze terug naar fabrieksinstellingen te laten keren. Dan werkt het terug voor enkele dagen...

Vandaar mijn vraag of het bij mij misschien ook aan de activering ligt ?

Is het mogelijk om VoLTE en VoWifi ook voor mijn nummer te activeren?

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

@stevenalen123  Meer info over Vowifi vind je hier. Op de meeste toestellen zie je dan een wifi-symbool met een telefoonhoorntje ernbij. 

Beste, ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van Mobile Vikings, net voor VoWifi functionaliteit, omdat het bereik binnen zo slecht is. Ik kan voor zover ik kan zien de VoWifi functionaliteit niet gebruiken op mijn iPhone 14 Pro (WiFi bellen optie staat aan), moet dit nog geactiveerd worden? Ik heb getest door vliegtuigstand aan te zetten en dan WiFi terug in te schakelen, maar ik kan geen telefoongesprek tot stand brengen.

 

Alvast bedankt.

@HadewychT  , ik heb in mijn profiel een 2de nummer toegevoegd van mijn vrouw , Evelien die een gsm en abo heeft via haar werk … 

Kan je het hiervoor ook activeren aub ? dan kan zij eindelijk ook van thuis uit bellen :-)

bedankt

Steven 

@PWaegeman Juist volgende feedback ontvangen: 

LTE staat actief.

VoWifi niet omdat het toestel dat men gebruikt niet compatibel is met VoWifi van proximus.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

Groetjes,Joel

Bedankt om de VoLTE te activeren. Dit werkt perfect.

VoWiFi niet compatibel? Lijkt me sterk aangezien de Google Pixel 6 Pro compatibel is met elk protocol van VoWiFi wereldwijd. Kunnen jullie het gewoon niet aanzetten en mij zorgen laten maken of het wel werkt met mijn toestel of niet? Het staat nochtans aangevinkt in de instellingen bij mij. Laten jullie iets weten?

Mijn vowifi werkt ook niet, kan iemand deze helpen activeren?

@Michael V Mijn vowifi werkt ook niet, kan iemand deze helpen activeren? Ik heb alle stappen overlopen maar het werkt niet. Indien nodig kan je langs jou kan het redetten of activeren? Grtjs

Zouden jullie VoWifi en VoLTE voor mij kunnen activeren ?

Goede middag. Kunnen jullie voice over wifi ook voor mij activeren? Mijn toestel is compatibel - opgezocht en nagekeken en alles is lokaal geactiveerd.

Alvast bedankt

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Kan iemand alsjeblieft VoWiFi activeren voor de twee nummers in mijn profiel?

Reputatie 3
Badge

Kan iemand van Proximus hier aub eens naar kijken? (Zie vorige post ). Alvast bedankt! 

Reputatie 1

Aangezien ik geen antwoord kreeg in een ander topic, probeer ik hier dan maar eens…

 

Waarom zijn het enkel die telefoons die op de site vermeld staan die VoWifi ondersteunen bij Proximus? Er zijn nog talrijke andere merken die het ook ondersteunen, maar die blijkbaar niet door Proximus vrijgegeven worden. Zelf heb ik een Sony Xperia 1 II die het ondersteunt, maar niet in de lijst van Proximus voorkomt. VoWifi zou voor mij een hele hulp zijn, aangezien ik thuis binnenshuis niets van ontvangst heb op het gelijkvloers.

Goedemorgen,

 

Zou het mogelijk zijn om voor mijn GSM nummer (te zien in mijn profiel) de optie VoWiFi te activeren?

 

Alvast bedankt

Top Geert, werkt inderdaad nu, bedankt.

 

Het blijft me toch een mysterie waarom je hier individueel moet komen vragen om die VoLTE/VoWifi te activeren en waarom PX dat niet gewoon activeert voor iedereen. Als het in een specifiek geval toch niet ideaal werkt, kan die gebruiker het toch nog altijd uitschakelen in de instellingen van zijn telefoon?

Reputatie 5
Badge +2

@stevenalen123 Het nummer van uw vrouw zit in een speciaal contract. Om hier wijzigingen op te laten uitvoeren moet zij de telecom verantwoordelijke van haar werk raadplegen.

De lijst is inderdaad niet up to date.

Zo heb ik vastgesteld dat nadat PX VoWifi actief gezet had dat het toch werkte, al stond mijn smartphone niet in hun lijst vermeld.

De optie van VoWifi is zichtbaar op mijn oneplus 8 pro, maar nog niet werkend (geen icoontje). Het zou fijn zijn moest dit voor mij ook geactiveerd kunnen worden, aangezien ik binnenshuis totaal geen ontvangst heb. Alvast bedankt!

@DaisyS zou u mijn VoWifi ook kunnen activeren?

Reputatie 7
Badge +3

@Massimo D.

ik krijg bevestiging dat het technisch is aangepast: kan je testen? 

groetjes

tina

Reageer