Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren

Toon eerste bericht

101 reacties

@HadewychT  , ik heb in mijn profiel een 2de nummer toegevoegd van mijn vrouw , Evelien die een gsm en abo heeft via haar werk … 

Kan je het hiervoor ook activeren aub ? dan kan zij eindelijk ook van thuis uit bellen :-)

bedankt

Steven 

@PWaegeman Juist volgende feedback ontvangen: 

LTE staat actief.

VoWifi niet omdat het toestel dat men gebruikt niet compatibel is met VoWifi van proximus.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

Groetjes,Joel

Bedankt om de VoLTE te activeren. Dit werkt perfect.

VoWiFi niet compatibel? Lijkt me sterk aangezien de Google Pixel 6 Pro compatibel is met elk protocol van VoWiFi wereldwijd. Kunnen jullie het gewoon niet aanzetten en mij zorgen laten maken of het wel werkt met mijn toestel of niet? Het staat nochtans aangevinkt in de instellingen bij mij. Laten jullie iets weten?

Mijn vowifi werkt ook niet, kan iemand deze helpen activeren?

@Michael V Mijn vowifi werkt ook niet, kan iemand deze helpen activeren? Ik heb alle stappen overlopen maar het werkt niet. Indien nodig kan je langs jou kan het redetten of activeren? Grtjs

Zouden jullie VoWifi en VoLTE voor mij kunnen activeren ?

Goede middag. Kunnen jullie voice over wifi ook voor mij activeren? Mijn toestel is compatibel - opgezocht en nagekeken en alles is lokaal geactiveerd.

Alvast bedankt

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Kan iemand alsjeblieft VoWiFi activeren voor de twee nummers in mijn profiel?

Reputatie 3
Badge

Kan iemand van Proximus hier aub eens naar kijken? (Zie vorige post ). Alvast bedankt! 

Top Geert, werkt inderdaad nu, bedankt.

Het blijft me toch een mysterie waarom je hier individueel moet komen vragen om die VoLTE/VoWifi te activeren en waarom PX dat niet gewoon activeert voor iedereen. Als het in een specifiek geval toch niet ideaal werkt, kan die gebruiker het toch nog altijd uitschakelen in de instellingen van zijn telefoon?

Reputatie 4
Badge +2

@stevenalen123 Het nummer van uw vrouw zit in een speciaal contract. Om hier wijzigingen op te laten uitvoeren moet zij de telecom verantwoordelijke van haar werk raadplegen.

De optie van VoWifi is zichtbaar op mijn oneplus 8 pro, maar nog niet werkend (geen icoontje). Het zou fijn zijn moest dit voor mij ook geactiveerd kunnen worden, aangezien ik binnenshuis totaal geen ontvangst heb. Alvast bedankt!

@DaisyS zou u mijn VoWifi ook kunnen activeren?

Reputatie 7
Badge +2

@Massimo D.

ik krijg bevestiging dat het technisch is aangepast: kan je testen? 

groetjes

tina

Reputatie 7
Badge +4

@Max T. De VoWifi staat actief.

Reputatie 2
Badge

Ik zat in quasi dezelfde situatie als u (maandag portering IN vanuit Orange). Het bleek dat de automatische netwerkactivatie van vowifi niet goed verlopen was op mijn nummer (doorgaans automatisch, maar na portering kan dat blijkbaar even duren of moet het manueel getriggerd worden). De kans is dus groot dat gewoon de optie ‘vowifi’ nog niet correct actief staat. De Px-medewerkers op dit forum hier kunnen dat voor je in orde brengen (cfr. mijn case: VoWifi/VoLTE activeren | Proximus Forum). De kwaliteit van deze medewerkers is zeker hoger dan via de 0800 heb ik al gemerkt, zeker rond dit thema.

Wsl: nog even doorbijten, en daarna mag je - toch in mijn geval - een veel betere gesprekskwaliteit via vowifi verwachten (dan vowifi bij Orange).

Beste,

Het lijkt erop dat mijn nummer ook niet activeed is voor Volte.

Beste,
Kan dit voor mij ook nagekeken worden aub?

Hier in onze buurt is er nauwelijks of geen gsm-signaal. Voice over wifi zou na al die jaren eindelijk een oplossing kunnen bieden…

Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +2

@SvenQ  Ik doe het nodige en laat je spoedig nieuws

Reputatie 7
Badge +4

@Vic8367 Kan je je klantennummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Reputatie 7
Badge +2

@SvenQ  Dit zou in orde moeten zijn. Best eens heropstarten. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +2

@Dimi98655

Je hebt een compatibel toestel?

ter info : Deze opties worden in verschillende tijdspannes automatisch geactiveerd voor compatibele toestellen

ik laat het nakijken en hou je op de hoogte of dit nu al kan voor jouw nummer

groetjes

Tina

@DaisyS ik heb het toegevoegd:)

Goeieavond,

Ik heb net hetzelfde probleem.

Eerste en 1,5ste  lijn weten precies het bestaan niet af van vowifi/volte.

Ik heb een werkende proximus simkaart, weliswaar op zakelijke rekening (Ent Mob M), op mijn Oneplus 8T met vowif en volte actief.

Ik heb nu een nieuw abonnement gestart met een eigen nummer (Bizz Mobile M), maar daar komt volte en vowifi maar niet actief op deze zelfde Oneplus 8T.

Ik zie hierboven een aantal opgeloste cases, hopelijk kan mijn probleem op dezelfde manier opgelost raken.

Ik heb ook al meer als een week proximus… maar die voice over wifi komt er ook niet door, iemand een tip omdat te laten activeren. Ik heb een iphone 13 pro max die zou dat moeten ondersteunen.

Ter info: Maandag komen de Prox forummedewerkers terug langs hier en kunnen kijken of dit actief staat voor je gsmnummer.

Daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, bvb het betrokken gsmnummer waarover je vraag hier gaat.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

Reageer